1,256 بازدید
تجربیاتی پیرامون ویژگی ها و شرایط ایده آل مدرسه ، معلمان و دانش آموزان مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۶ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود تجربیاتی پیرامون ویژگی ها و شرایط ایده آل مدرسه ، معلمان و دانش آموزان نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد
مقدمه ۴
ویژگی های مدرسه خوب (از لحاظ مدیریتی و نرم افزاری) ۵
ویژگی های مدرسه خوب (از لحا ظ کالبدی و سخت افزاری) ۶
راه کارها و پیشنهادات: ۷
الف : ستادی ۷
ب : منطقه ای (اجرایی) ۸
ج : مدرسه ای ۸
نگرانی از مدرسه ۸
فشار روانی در گروههای مختلف سنی ۱۱
در گروه کودکان دبستانی ۱۱
در گروه بچه های مقطع راهنمایی تحصیلی : ۱۲
در گروه دبیرستانی ها ۱۴
راه حل کلی ۱۴
چگونه معلمی حرفه ای باشیم ۱۵
معلم حرفه ای کیست ؟ ۱۵
چگونه کلاس جذابی برای دانش آموزان خود فراهم کنیم ؟ ۱۷
چرا باید برای دانش آموزان ایجاد انگیزه کرد ؟ ۱۸
فنون ایجاد انگیزه در یادگیرندگان ۱۹
از مدرسه رفتن متنفرم!! ۲۰
برای درمان چه باید کرد؟ ۲۶
بی نظمی دانش آموزان در کلاس درس ۲۸
علل و عوامل بی نظمی دانشآموزان ۲۹
هماهنگی میان خانه و مدرسه ۳۱
دانشآموز نیازمند اعتماد به نفس قوی است ۳۲
۸ راهکار برای تقویت اعتمادبهنفس دانشآموزان ۳۴
آموزش مهارتهای اجتماعی در کنج فراموشی ۴۰
مفهوم مهارت اجتماعی ۴۱
آموزش مهارتهای اجتماعی چهار هدف اولیه دارد: ۴۲
علل نقص در مهارتهای اجتماعی ۴۳
رویکرد جدید در تدریس مهارتهای اجتماعی ۴۳
بازگشایی مدارس و مشکلات خواب کودکان ۴۷
دیر خوابیدن بچهها ۴۸
دلایلی که کودکان زود به رختخواب نمیروند و مقاومت میکنند ۴۸
برای به خواب رفتن به موقع کودکان اقدامات زیر را انجام دهید ۴۹
کودکان کمخواب ۵۱
نتیجهگیری ۵۳
منابع ۵۵
*مدرسه ترس / پدیدآورنده: آر.ال. استاین، رویا خادم الرضا (مترجم)، مسعود ملک یاری (ویراستار) / ناشر: ویدا – ۲۳ بهمن، ۱۳۹۰
*در مدرسه / پدیدآورنده: اعظم تبرایی، علی خوش جام (تصویرگر)، یاسمن اکبری (تصویرگر)
ناشر: نوای مدرسه – ۱۹ اردیبهشت، ۱۳۹۰
*خاطرات مدرسه / پدیدآورنده: سیدمحمدجواد مهری / ناشر: بنیاد معارف اسلامی – ۰۲ مرداد،
*معلم / پدیدآورنده: سامی یوسف، وجیهه قرشی یزدی (مترجم) / ناشر: زلال اندیشه – ۱۰ آذر، ۱۳۸۶
* معلم / پدیدآورنده: فاطمه غلامی / ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی کتاب قلک – ۱۶ اسفند، ۱۳۸۵
*ندای معلم / پدیدآورنده: محمد شهبازی (شاعر) / ناشر: اندیشه استاد – ۰۹ اردیبهشت، ۱۳۹۱
*معلم + دانش آموز / پدیدآورنده: محمدحسین نوحه خوان / ناشر: مدین – ۱۱ دی، ۱۳۸۴
همه می دانیم ، هرگاه افرادی بخواهند در کار خود همچون عنصری حرفه ای مطرح شوند ، باید شرایط و ملزومات آن را هم داشته باشند . اصولاً حرفه ای شدن در هر کاری قواعد خاص خود را دارد .حرفه ی معلمی نیز از این قاعده مستثنی نیست . اغلب به غلط تصور می کنیم که معلمان با تجربه و برخوردار از دانش و اطلاعات سطح بالا معلمان حرفه ای نیز هستند. هر چند موارد ذکر شده برای هر معلم حرفه ای شرط لازم است ، اما کافی نیست . چه بسا معلمانی را سراغ داریم که دررشته ای که تدریس می کنند سوابقی بس طولانی دارند ، اما نتوانسته اند همچون معلمی حرفه ای عمل کنند ؛ به عبارتی در جلب توجه علاقه ی دانش آموزان چه به لحاظ روش تدریس و چه به لحاظ مدیریت کلاس موفق نبوده اند و همچنین با معلمانی مواجه بوده ایم که از لحاظ روش تدریس و مدیریت در وضعیت مطلوبی قرار داشته اند ، اما به هیچ وجه نتوانستند کلاس جذابی را برای فرا گیرندگان فراهم آورند . سوالی که در اینجا مطرح می شود ، این است که چه عواملی سبب شده تا اینگونه افراد نتوانند همچون معلمی حرفه ای عمل کنند . و اصولا به غیر از دانش و سابقه تدریس ، آیا متغییر های دیگری نیز در حرفه ای شدن یک معلم دخالت دارد ؟ این مقاله بر آن است تا روش هایی را به معلمان معرفی کنند تا در امر تدریس به منزله ی فردی حرفه ای عمل کنند .
۱- مدیر مدرسه خوب دارای برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه فعالیت ها و … می باشد.
۲- عوامل آموزشی مدرسه خوب با دانش آموزان دوست و رفیق هستنــــد به نحوی که دانــش آمـــوز زیبا ترین احساس را دراین محیط دارد.
۳- دانش آموزان در کارهای گروهی و فعالیت های آموزشی ـ تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمی و … باعلاقه شرکت دارند.
۴- معلمین و همه افرادی که با دانش آموز سر و کار دارند از سواد کافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند.
۵- کارهای مدرسه خوب تقسیم شده و هریک از افراد نسبت به نقشی که در آن دارند هم توانایی لازم و هم آشنایی کامل دارند.
۶- مدیر و دبیرا ن مدرسه خوب با فرایند یاد دهی – یادگیری و روانشناسی تربیتی آشنایی دارند.
۷- دانش آموزان در امور مختلف مشارکت دارند و نسبت به آن چه در آموزشگاه می گذرد احساس مسئولیت می نمایند.
۸- تعامل مناسبی بین عوامل آموزشگاه و دانش آموزان و اولیاء برقرار است.
۹- شورای دبیرا ن فعال بوده و در این شورا مسائل گذشته و روز و برنامه های آینده به بحث و بررسی گذاشته می شو د.
۱۰- مدرسه خوب با اداره آموزش و پرورش و سایر سازمان ها ارتباط موثر و مطلوبی دارد.
۱۱- در مدرسه خوب فعالیت ها و اقدامات هدفمند است و درتما م فعالیت ها نظم و انضباط حا کم است.
۱۲- نظام مشاوره ای مدرسه خوب، کارا و اثربخش است.
۱۳ – مدرسه خوب دانش آموز را با مهارت های زندگی آشنا کرده به نحوی که پس از اتمام هر دوره تحصیلی به راحتی می تواند، وارد جامعه شود.
۱۴ – در مدرسه خوب، میراث فرهنگی، وطن دوستی، احترام به نیاکان و تاریخ و پرچم و … گرامی داشته می شو د.
۱۵- مجموعه امور مدرسه خوب با سازماندهی مناسب مدیر هماهنگ است.
و …
۱- فضای آموزشی مدرسه خوب ( کلاس درس ) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرک و جذاب باشد.
۲- مدرسه خوب دارای محیطی زیبا و با طراوت و نشاط آور است.
۳ – درمدرسه خوب ابعاد کلاس ها و صندلی ها استاندارد متناسب با سن دانش آموزان می باشد.
۴- فضای فرهنگی، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمی و تحقیقی دانش آموزان مهیا می باشد.
۵- مدرسه خوب به شکوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزان اهتمام دارد و در جهت تامین فضا و امکانات ورزشی کوشا می باشد.
۶- در مدرسه خوب فضای نمازخانه رغبت انگیز، سالن ها وسیع و تمیز، سرویس های بهداشتی تمیز و استاندارد می باشد.
۷– در مدرسه خوب مکان نشستن راحت بوده سیستم های گرمایی و برودتی مناسب و کلاس ها به دور از سر و صد ا و دارای نورکافی می باشند.
۸- در و دیوار و حیاط و رنگ مدرسه خوب، دارای پیام آموزشی و تربیتی هستند.
۹- در مدرسه خوب با تامین سرویس ایاب و ذهاب به سلامت جسمی دانش آموزان توجه کافی می شود.
۱۱- مدرسه خوب به بهداشت روحی دانش آموزان توجه کافی دارد و با ایجاد کتابخانه، آزمایشگاه، اتاق خلاقیت و سالن سمعی و بصری در جهت تامین آن می کوشد.
۱۲ – مدرسه خوب دارای امکانات آموزشی و آزمایشگاهی از قبیل رسانه های دیداری و شنیداری، تجهیزات آزمایشگاهی و … می باشد.
۱۳- محیط آموزشی گویای معماری ایرانی و اسلامی و دارای پیام فرهنگی هنری است.
و …
۱- طراحی و راه اندازی وبلاگ با عنوان مدرسه خوب.
۲- نصب تابلوی LCD که پیام های مدرسه خوب، معلم خوب و والدین خوب را ارائه کند.
۳- درج شعارهای مرتبط با موضوع مدرسه خوب روی بخشنامه ها.
۴- تشکیل جلسه خاص با روسای آموزش و پرورش مناطق تابعه با موضوع مدرسه خوب.
تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر