تجربیات دبیر درس تربیت بدنی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

تجربیات دبیر درس تربیت بدنی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای 32  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود تجربیات دبیر درس تربیت بدنی  نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

چکیده4
مقدمه5
تجربیات یک معلم تربیت بدنی          6
اهداف برنامه تربيت بدني دانش آموزان با نیازهای ويژه         7
تاثیر تمرینات ورزشی          9
یادگیری، محصول مدیریت کلاس           10
چند تجربه دوران تدریس      17
ایجاد انگیزه در دانش آموزان     27
منابع      32

منابع:

1- تربیت بدنی و بازپروری برای رشد و سازگاری معلولین؛ اف فیت ،هالیس؛ ترجمه منشی طوسی، تقی؛ انتشارات آستان قدس رضوی؛ 1375

2- تربیت بدنی کودکان عقب مانده ذهنی؛ آیچستد کارل، ولاوی، باری؛ پژوهشکده کودکان استثنایی تهران؛ 1378

 

چکیده :

درس حرفه و فن يك درس عملي و كتبي است به همين خاطر براي ارزشيابي دانش آموز طيبعتاً مشكلاتي به وجود مي آيدو ما معلمان این رشته در طول سال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم در حالیکه در بین بعضی از مسئولین و مدیران محترم اینگونه جا افتاده که حرفه و فن جزء درسها ی اصلی به شمار نمی آید و از اهمیت اجرای صحیح آن در مدارس غافل هستند . من در این تحقیق به صورت خلاصه و کوتاه به اهمیت جایگاه این درس و به بعضی از مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم اشاره کرده ام که امید دارم مسئولین آموزش و پرورش به این موضوع بیشتر توجه کنند تا انشا الله در آینده نیرو های جوان و کارامد چرخه این اجتماع را به دست بگیرند .

قابل ذکر است که با وجود مشکلات زیاد ما معلمان هستیم که باید بتوانیم در هر زمان و هر مکانی که هستیم و با کمترین امکانات به هدف اصلی این در س که پرورش تفکر و خلاقیت و کشف استعدادها و مهارتهای دانش آموزان می باشد برسیم . و به تفاوتهای فردی دانش آموزان نیز توجه داشته باشیم .

به امید روزی که در جامعه ما هر مقطعی و هر درسی به جایگاه اصلی خود برسد. و بدانیم که تمام دروس برای پیشرفت دانش آموزان عزیز ایرانی نیاز است و همه ی آنها مکمل یکدیگر می باشند .

 مقدمه:

با سلام و درود به ارواح پاک شهدا و شادی روح مطهر حضرت امام خمینی و استاد گران قدر شهید مرتضی مطهری چه دوست داشتنی و عزیز آنان که برای آرامش دیگران از خویش می گذرند. چه خوب و صبورند مردان و زنانی که از خواب شیرین شبانگاه چشم می پوشند تا مردم خوابی آرام داشته باشند. چه عزیز و محبوبند دست هایی که مهربانی می شناسند و گرمای محبت به قلب ها  می دهند و امید به آینده را روشن نگاه می دارند و چه بسیار مردان و زنان گمنامی که عاشقانه و دلسوزانه تلاش می کنند و صادقانه و پر شور برای آبادانی و پیشرفت این کشور می کوشند. اینک می توان پرسید که در مقابل این همه گذشت و ایثار و فداکاری چه باید کرد؟ آیا آماده اید که در آینده ما نیز همچون این مردان و زنان، گام هایی در راه سعادت و شادکامی و بهبود زندگی دیگران برداریم.

تجربیات یک معلم تربیت بدنی

ما بعنوان مربيان تربيت بدني دانش آموزان با نیازهای ويژه علاوه بر تكنيكهاي فردي كه در طول كار با دانش آموزان خود بعنوان تجربه هاي باارزش به آنان دست پيدا كرده ايم ، باور داريم برخي صفات عمومي برايمان متصور است اگر آنهارا سر لوحه كار خود قرار دهيم ، در زندگي حرفه اي خود موفق خواهيم بو د. در نوشتار زير به برخي از اين تكنيكها ا شاره خواهيم كرد.

1- مهمترين ويژگي معلم تربيت بدني دانش آموزان با نیازهای ويژه، رسيدن به مرحله بالاي بلوغ عاطفي است. بدين صورت كه او بايد بتواند با مشكلات و شرايط شغلي خود بدون نياز به درگيري عاطفي سازش داشته و بر دانش آموزان خود تاثير گذاشته و آنها را در رسيدن به سازگاري كمك كند.

2-برد باري و شوخ طبعي از خصوصيات بارز معلم موفق است. كساني كه با معلولين سروكار دارند بايد از هريك از اين دو خصوصيت سهم قابل ملاحظه اي داشته باشند، زيرا پيشرفت اين گونه اطفال غالبا خيلي به كندي صورت مي گيرد. در عين حال زماني كه نتايج ساعت ها كار نمايان مي شود، براي معلم و دانش آموز رضايت بسيار خوبي به همراه خواهد داشت.

3-خلاقيت يكي ديگر از صفات مهم مربي تربيت بدني دانش آموزان با نیازهای ويژه است؛ ابداع شيوه هاي جديد و ايده براي ساخت ابزارهاي كار آمد تر تغير شكل و تطبيق ابزار موجود نمونه خلاقيت مي باشد.

4-اطلاعات تخصصي ( داشتن اطلاعات در زمينه موضوعات درس تربیت بدنی، درك كامل از طبيعت بدن انسان و واكنش بدن درمقابل تمرينها ، مهارت در بازيهاي تفريحي و روانشناسي يادگيري، مشكلات و ناتوانيهاي ناشي از معلوليتهاي مختلف ) از جمله ضرورت دانسته هاي يك معلم تربيت بدني این دانش آموزان مي باشد.

* اهداف برنامه تربيت بدني دانش آموزان با نیازهای ويژه

هدف برنامه هاي تربيت بدني دانش آموزان با نیازهای ويژه اين است كه از طريق فعاليتهاي انتخابي در برنامه هاي طراحي شده به دانش آموز كمك كند تا به حداكثر رشد در موارد زیر دست یابند:

► آمادگي بدني

► مهارتها در اعمال حركتي پايه

► انواع مهارتهاي ورزشي براي شركت در تمرين و ورزش ها به منظور پر كردن اوقات فراغت

► گرايش براي بهبود مداوم وضعيت بدن

► آگاهي دانش آموز از ماهيت معلوليت و محدوديت هايش همزمان با آن تاكيد بر پرورش استعدادها و توانايي هاي ديگرش

► احساس ارزش و بها به دانش آموز به عنوان يك فرد بدون در نظر گرفتن معلوليت او

آگاهي بدني براي هر دانش آموز معلول به اندازه هر كودك سالم ضروري و حائز اهميت است. هر چند امكان دارد سطح آمادگي ميسر براي كودك معلول بسيار پايين تر از دانش آموز عادي باشد، اما مي توان كارايي بدني را با فعاليت هاي منظم درحد تحمل دانش آموز بالا برد. قدرت، تحمل، انعطاف پذيري و برگشتن به حالت عادي پس از تمرين، همه عواملي هستند كه در آمادگي بدني نقش مهمي دارند. نتيجه يك برنامه خوب تنظيم شده تربيت بدني، رشد صحيح اين عوامل و در نتيجه پرورش بدني مستعد و كارآمد خواهد بود.

شناخت بدن عبارتست از آگاهي از موقعيتهايي كه بدن در فضا اشغال مي كند و نيز چگونگي حركت بدن در محيط براي اشغال فضاي جديد. لازمه چنين شناختي، پرورش احساس حركت يا آگاهي از موقعيت قسمت هاي مختلف بدن نسبت به ساير قسمت هاست. هماهنگي و حركت صحيح قسمت هاي مختلف بدن براي انجام حركت معين و ادراك عمق و فضا ( تشخيص اندازه فضايي است كه بدن از آن عبور مي كند و نيز فاصله بدن تا مكاني است كه بدن به سمت آن در حال حركت می باشد. ) رشد شناخت بدن، فرد معلول را قادر مي سازد تا نسبت به مفاهيم كلي حركت، تصور بهتري پيدا كند و در نتيجه بتواند حركاتي را برگزيند كه در يك وضعيت معين به بهترين و موثر ترين شكل، آنها را بصورت موفقيت آميز اجرا كند.

*تاثیر تمرینات ورزشی

تمرينات ورزشی در پيشگيري از برخي از بيماريها نيز موثر است. شواهد نشان مي دهد بيماري هاي شريان قلبي و زخم اثني عشر و بيماري هاي قند در افراد كم تحرك بيشتر عارض مي شود تا افرادي كه تحرك دارند. بحران هاي عصبي كه بر اثر هيجان ها و ا ضطراب ها بوجود آمده و فرصت بروز و ظهور نداشته باشند، معمولا سبب پاره اي بيماري هاي ارتوپديك نظير سفت شدن عضلات گردن، دردناك شدن شانه ها و پشت و سردرد هاي هيجاني مي شود. اگر براي فرد معلولي كه توانايي شركت در فعاليت هاي جسماني را دارد امكان شركت در اين فعاليت ها فراهم نشود، وي براي ابتلا به اين دردها آمادگي بيشتري خواهد يافت.

30,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله بسیج و نقش آن در تربیت دینی
  • مقاله بررسي رضايتمندي دانشجويان تربيت بدني از امكانات علمي، عملي و منابع انساني
  • مقاله بررسي رابطه بين ورزش و بهداشت رواني دانشجويان رشته هاي ادبيات و تربيت بدني
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی