تجربیات مدون پیرامون مدارس هوشمند و هوشمندسازی مدارس


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

تجربیات مدون پیرامون مدارس هوشمند و هوشمندسازی مدارس ویژه ارتقاء شغلی معلمان   مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶۰  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود تجربیات مدون پیرامون مدارس هوشمند و هوشمندسازی مدارس   نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مقدمه    ۱
منظور از مدارس هوشمند چیست    ۳
ویژگیهای مدارس سنتی ،خام،پیشرو و دارای عملکرد عالی در ایران    ۹
تقسیم‌بندی مدارس    ۱۰
تعاریف دیگر از مدارس هوشمند    ۱۴
ویژگیها و خصوصیات مدارس هوشمند    ۱۶
مهمترین اهداف مدارس هوشمند    ۱۹
مهمترین دلایل تاسیس مدارس هوشمند    ۲۰
هفت اصل کلیدی در مدارس هوشمند    ۲۱
سیستم های رایانش شناختی    ۲۳
ویژگی های مدرسه هوشمند از ابعاد مختلف    ۳۰
ارکان مدرسه هوشمند    ۳۷
زیر ساخت ها و لوازم مورد نیاز مدارس هوشمند    ۳۹
اصول یادگیری در مدارس هوشمند    ۴۰
تفاوت مدرسه هوشمند با مدرسه مجازی    ۴۱
تفاوت مدارس سنتی و هوشمند    ۴۲
بررسی مدارس هوشمند در ایران    ۴۶
مشکلات توسعه مدارس هوشمند در ایران    ۵۴
نتیجه گیری    ۵۶
منابع    ۵۷

  منابع :

هوشمند‌سازی مدارس، راهبرد تحولی  وزرات آموزش وپرورش در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات
جعفری حاجتی،ام کلثوم ،ارزیابی طرح مدرسه هوشمند در دبیرستان های تهران ،پایان نامه کارشناسی ارشد
جلالی ،علی اکبر ،مدرسه هوشمندکلید دستیابی به فناوری های نوین ،وب سایت دکتر علی اکبر جلالی ،(۱۳۸۸)
دلوز  ،ژاک ،آموزش برای قرن بیست ویکم ،ترجمه افتخارزاده ،سید فرهاد ،انشارات عابد ،تهران .(۱۳۸۰)
سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ،پیش نویس سند راهبردی مدارس هوشمند ،وب سایت سازمان آموزش و پرورش شهر تهران(۱۳۸۶)
صادقی مقدم ،محمودی و نالچیگر و ابراهیمی ، بررسی چالش های توسعه مدارس هوشمند در کشورفصلنامه نو آوریهای آموزشی.(۱۳۸۷)

مقدمه :

آموزش رایج در مدارس کشور، یک آموزش سنتی و یا به عبارت دیگر آموزش فقط شنیداری می باشد. حداکثر اقدام تصویری در خصوص موضوعات مورد آموزش، نصب بعضی پوسترهای رنگی بر روی تخته سیاه کلاس می باشد. در روش دیداری- شنیداری سعی می شود آموزش به کمک فیلم ، انیمیشن، نماهنگ و … ارائه گردد. در این روش ماندگاری مطلب قریب به ۲۰ سال می باشد در حالی که ماندگاری مطلب در روش شنیداری حداکثر ۶ ماه است. در ضمن در روش دیداری- شنیداری مطالب علمی در محیطی جذابتر و در مدت زمان کمتر قابل انتقال است.

در مدارس معمولی، طرح درس معلم شامل مجموعه ای از دستورالعمل ها، برنامه های درسی، سؤالات تمرینات اضافه، امتحانات کلاس و … می شود. اما در مدارس چندرسانه ای علاوه بر این موارد، معلم از مواد آموزشی چندرسانه ای شامل فیلم، عکس، صدا، اسلاید و … استفاده می کند تا کیفیت و ماندگاری آموزش را ارتقا بخشد. این قدم اول در راه حرکت به سمت مدارس هوشمند است.

درباره ی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی (و به طور خاص مدارس) دو رویکرد متفاوت وجود دارد. برخی معتقدند، اثر فناوری های جدید تدریجی است و صرفاً انتقال برنامه ی درسی سنتی را کارآمدتر می سازد و در واقع، دسترسی به اطلاعات سریع تر می شود. رویکردی دیگر معتقد است ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به مدرسه ها، هدف ها و ابزارهای تعلیم و تربیت را به طور اساسی تغییر می دهد. از این دیدگاه فناوری اطلاعات بر مرزهای ساختاری نظام آموزش سنتی فایق می آید.

با این که موارد بالا از دستاوردهای استفاده از فناوری اطلاعات است، با این حال ساده لوحانه است اگر تصور کنیم ورود فناوری اطلاعات (در جلوه های متفاوت آن : اینترنت ، رایانه ، چند رسانه ای و … ) به تنهایی باعث انقلاب آموزشی شود. اگر فرهنگ یاد دهی – یادگیری در نظام آموزشی تحول نپذیرد ، ورود فناوری های اطلاعاتی نه تنها تحولی ایجاد نخواهد کرد ، بلکه به تقویت سنت های محافظه کارانه ی آموزشی منجر خواهد شد. لذا تغییر در مدرسه سنتی به سوی مدرسه هوشمند نیازمند تغییر در نظام آموزش و پرورش کشور می باشد و هیچگاه راه اندازی مدارس هوشمند میسر نخواهد شد مگر ساختار نظام آموزش و پرورش تغییر یابد . این امر نیازمند برنامه ریزی حداقل بیست ساله می باشد. این تغییر می بایست قدم به قدم و با درایت و تفکر باشد.

منظور از مدارس هوشمند چیست ؟

در سال ۱۹۸۴، دیوید پرکینز و همکارانش در دانشگاه ها هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدوددی توسعه یافت، به طوریکه امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است ودر فرایند آموزش به تفاوت استعداد وتوانایی دانش آموز توجه می شود .

دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش یاددهنده و یادگیرنده را برعهده دارند. در این مدرسه، برنامه درسی محدودکننده نیست و به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود از برنامه‌های درس خود فراتر گام بردارند. در این مدرسه روش تدریس براساس دانش‌آموز محوری است. تأکید بر مهارت فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی ـ یادگیری از راهبردها و خط مشیهای مدرسه هوشمند است.

60,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تجربیات مدون از تدریس در مدرسه ، کلاس درس و دانش آموزان
  • تجربیات مدون آموزشی معلم و کلاس درس ( تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )
  • مقاله چگونه معلمی حرفه ای باشیم؟
  • تجربیاتی پیرامون امتحانات دانش آموزان
  • تجربیات مدون حجاب و نهادینه سازی آن در مدارس
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۷ خرداد , ۱۳۹۶
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.