تحقیق رابطه میزان سابقه شغل با رضایت شغلی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

تحقیق رابطه میزان سابقه شغل با رضایت شغلی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۸۷  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود تحقیق رابطه میزان سابقه شغل با رضایت شغلی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

فصل اول
مقدمه    ۲
بیان مسئله    ۶
اهمیت و ضرورت پژوهش    ۶
اهداف پژوهش    ۷
فرضیه پژوهش   ۷
تعاریف واژه ها    ۸
فصل دوم
رضایت شغلی چیست   ۱۰
سازش شغلی    ۱۵
نظرات و تحقیقات در مورد رضایت شغلی (پیشینه تحقیق )   ۱۵
شرایط و عوامل موثر در رضایت شغلی    ۲۰
مدل های رضایت شغلی    ۲۲
منابع رضایت شغلی    ۲۳
رابطه رضایت شغلی و عملکرد شغلی    ۲۵
سنجش رضایت ( مدیران رضایت شغلی را چگونه می سنجند )   ۲۶
شواهد موجود در باره وضعیت شغلی    ۲۷
رضایت شغلی در کشورهای مختلف    ۲۸
کاربرد رضایت شغلی در سازمان    ۲۹
عوامل تعیین کننده رضایت شغلی (رضایت شغلی به عنوان یک متغیر وابسته)   ۳۱
رضایت شغلی به عنوان یک متغیر مستقل    ۳۴
سیمای کارکنان خشنود    ۳۷
نظریه های رضایت شغلی    ۴۰
نارضایتی شغلی    ۴۶
پیامدهای عدم رضایت شغلی    ۴۶
بیگانگی شغلی    ۴۸
کارکنان و اعضای سازمان نارضایتی خود را چگونه ابراز می کنند   ۴۹
رابطه رضایت شغلی و سلامت روانی    ۵۱
فصل سوم
روش و اجرای تحقیق    ۵۴
جامعه تحقیق    ۵۴
روش نمونه گیری    ۵۵
روش جمع آوری    ۵۵
ابزار اندازه گیری    ۵۶
فصل چهارم
جدول ها    ۶۱
محاسبات آماری    ۶۳
فصل پنجم
تحلیل اطلاعات    ۶۵
خلاصه تحقیق    ۶۵
محدودیتها و مشکلات   ۶۸
پیشنهادات    ۶۸
پیوستها    ۷۰
منابع    ۸۴

فهرست منابع

۱        اتیفی رابینز مدیریت رفتار سازمانی ،  جلد اول  ، مترجمان علی پارسائیان و سید محمد اعرابی،  چاپ  اول، تهران ، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی  ۱۳۷۴

۲        کیت دیویس و جان نیواستورم  ۱۳۷۳   رفتار انسانی در کار، ترجمه  محمد علی طوسی، چاپ دوم، تهران مرکز آموزش مدیریت دولتی

۳     شفیع آبادی، عبداله و همکاران ،  ۱۳۷۳  ، نظریه های مشاوره و راهنمایی، تهران، نشر دانشگاهی

۴        زارعی متین حسین،  ارتباط بین رضایت شغلی و فرهنگ سازمانی، فصل نامه  شماره ۷، نشریه زمینه،  تهران ، ۲۳۵۷

۵        پرهیزگار ، کمال  ۱۳۶۸ ، اصول و مبانی علمی ، طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل تهران، اشراقی

۶        ساعتچی ، محمود ، ۱۳۷۲ ، مجموعه مقالات سمینار و بررسی مشاغل اداری ایران،  تهران دانشگاه علامه طباطبایی

۷         مقیمی ، سید محمد ۱۳۷۰ ، سازمان و مدیریت، نشریه زمینه

۸        هوی وین- ک ومیسکل میسل  ۱۳۷۶ ، تئوریهای تحقیق عمل در مدیریت آموزشی ، مترجم سیدعباس زاده سعید محمد، ارومیه  ، دانشگاه ارومیه ، جلد ۱

۹         رئوفی ، مریم – دکتر ثنائی ، باقر ۱۳۷۷ ، راهنمای اطلاعات تحصیلی و شغلی،  انتشارات خجسته

۱۰        شفیع آبادی، عبداله  – ۱۳۷۵ ، راهنمایی و مشاوره شغلی و حرفه ای و نظریه های   انتخاب شغل ، چاپ تهران، انتشارات رشد.

۱۱        عباس زاده، سید محمد ۱۳۷۴ ، وجدان کار ، رهیافت عملی و کاربردی

۱۲         آبراهام ک.کورمن، ترجمه دکتر حسین شکر کن، روانشناسی صنعتی و سازمانی، انتشارات رشد  ۱۳۷۰

۱۳        دکتر علی دلاور، روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی ، ۱۳۷۹ نشر ویرایش

 

مقدمه :

یکی از مهمترین نشانه های اوضاع بد یک سازمان خشنودی شغلی پائین آن است . نا خشنودی شغلی می تواند بخشی از کارشکنی ها ، کارکرد ناچیز ، کالای نامرغوب ، دزدی کارکنان در سازمان، دشواری های انظباطی و دیگر مشکلات باشد.

هزینه های نا خشنودی شغلی به گونه ای می تواند ارقامی نجومی پیدا کند از سوی دیگر رضایت شغلی به دلخواه مدیریت است . زیرا این پدیده با پیامدهای مثبتی که خواسته مدیران است پیوسته است .خشنودی شغلی بالا نشانه نمایان سازمانی است که نیک کار گردانی می شودو به طور بنیادی پیامدی است که از مدیریت رفتاری کار ساز سر چشمه می گیرد.  شناخت و مطالعه رضایت شغلی کارکنان از ابعاد مختلف، یکی از موضوعاتی است که در کشور ما در زمینه آن تحقیقات کمتری صورت گرفته است.

رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موقعیت شغلی است به طوری که به عنوان عوامل تاثیر گذار باعث افزایش کارائی و نیز احساس رضایت فردی می گردد.

(شفیع آبادی-راهنمایی و مشاوره ۱۳۷۵) البته وجود مطالعات زیاد در زمینه رضایت شغلی در سازمان های مختلف نشان گر اهمیت موضوع می باشد. هنگامی که مطرح می گردد یک کارمند دارای رضایت شغلی زیادی است در واقع بدان معناست که کارمند به طور کلی شغلش را دوست دارد و برای آن ارزش قائل است و نگرش مثبت به آن شغل دارد و لذا یک کارمند با داشتن چنین نگرشی درصدد افزایش کارائی و عملکرد بهتر می باشد در حالی که کارمندی که میزان رضایت شغلیش در سطح پائین باشد نگرش منفی به شغلش دارد. (زارعی –متین ۱۳۷۵)بعضی از مدیران معتقدند که حقوق و دستمزد مهمترین عامل ایجاد رضایت شغلی در کارکنان محسوب می شود اما در بررسیهای انجام شده ثابت گردیده که عوامل دیگری نیز هستند که می توانند بر ایجاد رضایت شغلی کارکنان تاثیر بسزائی داشته باشند . انتخاب شغل در زندگی از اهمیت زیادی بر خوردار بوده و نیازمند توجه خاصی است. امروزه مشاغل تخصصی تر گردیده و تحصیل زمینه ساز شغل است. لذا دقت در انتخاب رشته تحصیلی وضعیت شغلی فرد را تعیین می کند. اگر شغل درست انتخاب شود هم نیازهای روانی فرد برآورده می گردد و هم رضایت او فراهم می شود و هم در زندگی خانوادگی ، ازدواج، انتخاب دوستان، وضعیت اجتماعی و اقتضادی و نظام ارزشی تاثیرات مثبتی می گذارد .

شغل از عوامل سازنده زندگی انسان امروز  به شمار می رود که جامعه صنعتی به طرز گسترده ا ی آن را تخصصی کرده است و بشر توانسته است به کمک کامپیوتر ابزارهای پیشرفته و جدید کارهایش را دقیق تر و سریعتر انجام دهد و به همان نسبت مهارتها و تخصص ها افزون تر، مشاغل متنوع تر و خدمات جدیدتری ایجاد  گردیده است.

وقتی انسان شغلی را انتخاب می کند، قصد دارد خواسته هائی را جامعه عمل بپوشاند و انتظاراتی را برآورده سازد هرچه این انتظارات واقعیتر باشد و تخیلات کمتر دخیل باشد امکان تحقق آنها بیشتر خواهد شد. کار به این علت که قسمت اعظم ساعات بیداری و یک سوم فعالیت های انسان را به خود اختصاص می دهد، در حالت روانی تاثیر به سزائی دارد و مفهومی بیش از امرار معاش خواهد داشت . کار در طبقه اجتماعی، محل زندگی، نحوه و طرز زندگی ، طرز لباس پوشیدن ساعات و اوقاتی که در منزل می گذراند یا استراحت می کند، نگرش ها و ارزش ها و اعتقادات انسان تأثیر می گذارد. بی کاری،خویشتنداری یا احترام به خود را کاهش می دهد، کار باعث می شود انسان در ضمن فعالیت ها از مواهبی که جامعه برای زندگی در اختیار او گذاشته استفاده کند. کار حتی در سلامتی و بیماری هم مؤثر است و به طور کلی با تمام وجود شخص درگیر است. ما معمولاً به اموری علاقه نشان می دهیم که توانائی بیشتری برای انجام آنها داریم. شناخت رغبت ها و گرایش ها در سرنوشت افراد تأثیر بسزائی دارد. رغبت گرایش مجذوب شدن به فعالیت و پیگیری آن است در حالی که تنفر انصراف از یک کار است . رغبت داشتن به انجام یک فعالیت در فرد نوعی احساس رضایت ایجاد می کند و او را از پرداختن به امور دیگر منصرف می سازد. بدون رغبت، کار بی روح و یکنواخت می شود. تنفر از کار فرد را بیمار می کند و بر عکس علاقه به کار درفرد باعث نشاط و شادی است و کار را در نظر  فرد ارزنده جلوه می دهد و به پرورش توانائی های او کمک می کند.(رئوفی۱۳۷۷) تمامی افراد در زندگی روزمره خود به مسائلی برخورد می کنند که برایشان مطلوب یا نامطلوب است و از برخورد یا انجام آن احساس رضایت یا نارضایتی می کنند.

محیط کار و فعالیت  آدمی نیز از جمله مواردی است که احساس های متفاوتی را در انسان های مختلف به وجود می آورد که یکی از مهمترین آنها، احساس رضایت یا عدم رضایتی است که در شخص ظاهر می شود. رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی می باشد و یکی از عوامل مهم افزایش کارایی و احساس رضایت فردی نیز محسوب می گردد. و عبارت است از نوعی احساس مثبت فرد نسبت به شغل و روابط حاکم بر محیط کاریش که البته از عوامل فرهنگی متأثر می باشد.(شفیع آبادی ۱۳۷۵)

رضایت شغلی به عنوان میزان کلی اثرات یا احساسات مثبت که افراد در مورد شغلشان دارند بیان می گردد. هنگامی که گفته می شود فرد رضایت شغلی بالائی دارد منظور این است که شغل خود را به طور کلی دوست دارد و به آن ارزش بالائی می دهد و نسبت به آن احساس مثبتی دارد. لذا می توان چنین نتیجه گرفت که رضایت شغلی احساس روانی فرد است که از عوامل اجتماعی نیز تأثیر پذیرفته است.

امیدوارم این تحقیق با تمام نقص هایش چراغی باشد برای تحقیق های وسیع و متنوع دیگر.

بیان مسئله :

بی شک عوامل و متغیر های زیادی در محیط کاری وجود دارد که بر نحوه عملکرد و رضایت شغلی هر فرد تأثیر به سزائی دارد. لذا در تحقیق حاضر محقق برآن است از میان عوامل گوناگون اثر گذار به تعیین میزان ارتباط بین متغیر سابقه خدمت با وضعیت رضایت شغلی کارکنان بپردازد . برای این مساله ای که در این تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد به قرار زیر است:

آیا بین رضایت شغلی و سابقه خدمت کارکنان رابطه معناد اری وجود دارد؟

اهمیت و ضرورت پژوهش:

با توجه به این که شرکت های مختلف جهت تحقیق اهداف خود که از جمله ارائه خدمات مطلوب به کارکنان می باشد و با صرف هزینه های سنگین سعی در ایده آل شدن هرچه بیشتر دارند. لذا شایسته است مدیران زیربط با شناسایی عوامل مؤثر در تقویت رفتار و رضایت شغلی به گونه ای عمل نمایند که موجبات رشد کارایی و اثر بخشی کارکنان زیربط را فراهم آورده تا راهکارهای  مناسب جهت بهبود عملکرد و به تبع آن تحقق اهداف شرکت ها در این بخش ارائه گردد. پس باید به نیازمندیها و شرایط شغلی کارکنان توجه لازم و بیشتری شود و شرایط و موقعیتی برای آنان فراهم شود و در نتیجه روحیه شغلی و به تبع آن رضایت مندی از شغل حاصل شود و در نتیجه خدمات رسانی و عملکرد مناسبی به ارباب رجوع ارائه دهند . لذا با عنایت به مسائل فوق مطالعه این مهم ضرورت می یابد از آنجا که رضایت شغلی نقش به سزائی در مدیریت مؤثر سازمان دارد و بسیاری از مسائل و مشکلات حاکم برسازمان ها ناشی از بافت نادرست ارتباطی و عدم توجه به عوامل ایجاد رضایت درکارکنان می باشد. لذا پژوهش در این زمینه موجب می گردد تا بر دانش و فهم ما نسبت به رفتار سازمانی نیز افزوده گردد.

اهداف پژوهش :

هدف کلی از این تحقیق بررسی مطالعه و رسیدگی در مورد عواملی است که موجب بالا رفتن روحیه کاری و در پی آن رضایت شغلی کارکنان شده و طبیعتاً نتایج حاصل از این تحقیق در برنامه ریزی های آتی موثر خواهد بود که زمینه های رشد و پیشرفت را در این بخش فراهم می نماید چرا که رضایت شغلی کارکنان باعث ارائه خدمات مطلوب تر، تولید بالاتر و کیفیت بهتر می باشد و هدف ویژه این تحقیق عبارت است از :

بررسی رابطه رضایت شغلی با سابقه  خدمت کارکنان

 فرضیه پژوهش :

فرضیه تحقیق جاضر عبارت است از :

میان رضایت شغلی و سابقه خدمت کارکنان رابطه معناداری وجود دارد .

تعاریف واژ ه ها :

رضایت شغلی : مجموعه ای از احساس های سازگار و ناسازگار که کارکنان با آن احساس ها به کار خود می نگرند . اصطلاح رضایت شغلی در واقع برای نشان دادن میزان علاقه  کارمند نسبت به کار خود به کار برده می شود .

تعریف عملیاتی رضایت شغلی : در این تحقیق منظور از رضایت شغلی بررسی آن دسته از عواملی است که موجبات نگرش مثبت یا منفی را در کارکنان فراهم می آورد که از جمله این عوامل می توان به تأثیر عواملی چون تحصیلات ، سابقه خدمت و …اشاره کرد .

تعریف عملیاتی سابقه خدمت : در این تحقیق منظور از سابقه خدمت، مدت زمانی است که یک پرسنل با استخدام  ( رسمی – پیمانی – آزمایشی )و یا گذراندن طرح نیروی انسانی ، در شرکت ارائه خدمت می کند .

فصل دوم

 رضایت شغلی چیست؟

رضایت شغلی یعنی دوست داشتن وظایف مورد لزوم یک شغل، شرایطی که کار در آن انجام می گیرد. و پاداش که برای انجام آن دریافت می شوداین که امور و شرایطی که کار فرد را تشکیل می دهند تا چه حد و به چه خوبی نیازهایش را برآورده می سازد بستگی به قضاوت دارد . شخص موارد خوب و بد شغلش را موازنه کند چنانچه خوبی ها به بدی ها بچربند احتمال دارد که از کارش راضی باشد. رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم موفقیت شغلی است. رضایت شغلی عاملی است که باعث   افزایش کارائی و نیز احساس رضایت کلی یا فردی می گردد. هر کار فرما به نوعی درصدد افزایش رضایت شغلی در کارکنان موسسه خود می باشد محققان رضایت شغلی را از دیدگاه های گوناگون تعریف و توجیح نموده اند . اگر مشاور شغلی و حرفه ای بتواند، به مراجع کمک کند تا شغلی را برگزیند که از آن راضی باشد تا حدود زیادی به هدف مشاوره شغلی و حرفه ای نایل آمده است . گروهی معتقدند که رضایت شغلی به شدت با عوامل روانی ارتباط دارد.  رضایت شغلی که نوعی احساس مثبت فرد نسبت به شغلش می باشد زائیده عواملی نظیر محیط کار، نظام سازمانی شغل، روابط حاکم بر محیط کار و تأثیر عوامل فرهنگی است .(ساعتچی ۱۳۷۲ ص ۷۳ ) لذا می توان نتیجه گرفت که رضایت شغلی احساس روانی است که از عوامل اجتماعی نیز متأثر می گردد. لازم می آید که طرز تلقی شغل یا رضایت نیز مورد مقایسه قرار گیرد.طرز تلقی شغلی عبارت است از عکس العملی است که فرد نسبت به جنبه ای از کارش دارا می باشد. انسان می بایست نسبت به جنبه های گوناگون کارش دارای طرز تلقی های متعددی باشد مجموعه طرز تلقی های فرد نسبت به کارش رضایت شغلی را تشکیل می دهد. محققان رضایت شغلی را از دیدگاه های گوناگون تعریف کرده اند. کیت و یوس و جا ن نیو استورم رضایت شغلی را مجموعه ای ا ز احساس های سازگار و ناسازگار می دانند که کارکنان با آن احساس ها به کار خود می نگرند و برای رضایت شغلی بعد های فراوانی را در نظر می گیرند که این ابعاد می تواند نمایانگر نگرش کلی باشد. به نظر این دانشمندان رضایت شغلی بخشی از زندگی است و سرشت پیرامون بیرون از کار انسان به احساس های انسان در کار اثر می گذارد و به همین روال رضایت شغلی به رضایت کلی انسان نفوذ دارد. فیشرومانا(۱۹۳۹) رضایت شغلی را عامل روانی قلمداد می نماید و آن را نوعی سازگاری عاطفی با شغل و شرایط روانی بیان می کند. یعنی اگر شغل مورد نظر لذت مطلوب را برای فرد تأمین نماید در این جاست که فرد از شغلش راضی است. در مقابل چنانچه شغل مورد نظر رضایت و لذت مربوط را به فرد ندهد در این حالت فرد شروع به مذمت شغل می نماید و در صدد تغییر آن نیز بر می آید.

وروم (۱۹۶۴) به این نتیجه رسیده است که بین رضایت شغل، استعفا، غیبت از کار و میزان سوانح کار رابطه معکوس وجود دارد در حالی که رضایت شغلی موجب افزایش کارایی در محیط کار می شود. رضایت از کار چیزی است که باید در نتیجه وجود علائق مناسب حاصل شود و عوامل دیگر از قبیل توانایی و قدرت تأمین معاش ممکن است در امر رضایت شغل مؤثر باشد. (سید محمد اعرابی ۱۳۷۴ ص ۹۴) .

لیکن چنین به نظر می رسد که ذوق و علاقه به کار عامل اساسی این رضایت است. شاید مهمترین عامل در تضمین هماهنگی رضایت آمیز انسان با کارش، علاقه به او به اشتغال و حرفه اش باشد. هر چند که حدود علائق مردم به طور نسبی وسیع و گسترده است. رضایت شغلی در حقیقت یک زمینه عاطفی، روانی و احساسی است که فرد در درون خود نسبت به کاری که پذیرفته است و به تحریک او در محیط آموزشی کمک می کند بعلاوه دادن طرح ها و ارائه  ابتکارات و استفاده در افزایش کارآیی یک سازمان آموزشی  با رضایت شغلی  فرد ارتباط دارد. همچنین بین انگیزه های فرد برای انتخاب شغل و نوع رضایت او از آن شغل و افزایش کارایی در آن شغل ارتباط های مهمی وجود دارد بنابراین باید کاری کنیم که انگیزه های افراد تقویت شود و افراد محرک های بسیاری داشته باشند تا با استفاده از این محرک ها به کار بیشتری بپردازند. (شفیع آبادی ۱۳۷۵ ص ۸۵ ) .

طبیعتاً مدیری که به انگیزه کارکنان خود توجه دارد، سعی می کند که انگیزه های آنان را تقویت  و کشف کند و اکثر بهره را ببرد و در مدیریت خود توفیق یابد. به نظرها پاک      (۱۹۳۵) رضایت شغلی مفهومی پیچیده و چند بعدی است و با عوامل روانی، جسمانی و اجتماعی ارتباط دارد. تنها یک عامل موجب رضایت شغلی نمی شود بلکه ترکیب یعنی از مجموعه عوامل گوناگون سبب می گردد که فرد شاغل در لحظه معین از زمان شغلش احساس رضایت نماید و به خود بگوید از شغلش راضی است و از آن لذت می بردفرد با تاکیدی که بر عوامل مختلف از قبیل میزان درآمد ارزش اجتماعی شغل شرایط محیط کار و فراورده اشتغال در زمان های متفاوت دارد به طرق گوناگون احساس رضایت از شغلش می نماید(شغیع آبادی ۱۳۷۵ ص ۹۸ ) تحقیقات جدید تر به ابعاد قابل تفکیک این ساختار توجه بیشتری دارند و رضایت شغلی را به عنوان تابعی از میزان اختلاف بین انتظار فرد (از نظر استقلال، امنیت ، اختیارات شغلی و … ) و ادراک وی از شرایط حاکم توصیف           می کند.

 لوکه  (۱۹۷۲) با استفاده از نظر فوق و به استناد به بررسی هایی که در این زمینه انجام داده است رضایت شغلی را ساختاری شامل چهار عنصر اصلی و عناصر فرعی متعدد دیگری توصیف می کند. وی عوامل اصلی را چنین نام گذاری کرده است:

الف) عامل پاداش ( حقوق و شرایط ارتقاء )

ب ) زمینه شغلی (شرایط و مزایای شغلی )

ج) عوامل انسانی (روابط با مدیران و همکاران )

د) ویژگی های شغلی و حرفه ای

به هر حال از آنجا که عوامل موثر دررضایت شغلی واحد نیست و این عوامل به صورت تعاملی در افزایش و یا کاهش رضایت مندی شغلی موثرند، بنابراین رضایت شغلی ابعاد متعددی دارد که ماهیت ذاتی هر بعد، دارای آثار و نتایج مستقل و مجزا از دیگر ابعاد است(پرهیزگار ۱۳۶۸ ص ۶۵).

آرنولد فولمن (۱۹۸۶) بر این عقیده است که مدیران سازمان ها عموماً به دو دلیل مسئله رضایت شغلی را مورد توجه قرار می دهند:

احساسات عمیق اخلاقی، یعنی به عنوان مسئول موسسه وظیفه حفظ و پا برجائی رضایت شغلی را در سازمان بر عهده دارند چرا که اگر کارکنان محیط کار خود را رضایت بخش، مفید و یا ناکام کننده پر دردسر و بی تحرک احساس کنند کارآمدی و بهره وری را تحت تأثیر قرار می دهند.

مدیران اغلب می دانند که عدم رضایت مندی شغلی باعث تولید کم، غیبت زیاد، سهل انگاری و افزایش فرد گرایی خواهد شد.

کوهلن (۱۹۶۳) در تحقیقات خود نشان داد که اگر انگیزه اصلی و مهم فرد در زمینه شغل او کارهایی که انجام می دهد ارضا شود در این صورت هر چقدر فاصله بین نیازهای شخصی فرد و ادراک و نگرش او نسبت به توانایی های بالقوه شغل برای ارضای این نیازها کمتر باشد رضایت شغلی هم زیادتر خواهد بود. این نکته بیشتر در مورد کارکنانی مصداق دارد که شغل و انجام وظایف شغلی مهمترین منبع رضایت آنان از زندگی است. ضمناً کوهلن به این نتیجه رسید که این پدیده در مردان بیش از زنان مشاهده می شود. زمانی که کارمند از شغلش رضایت داشته باشد نتایج زیر به دست می آید:

الف )نوآوری وخلاقیت در کار افزایش می یابد .

ب)میزان تولید و بهره وری در سازمان افزایش می یابد .

ج)میزان ترک خدمت کارکنان کاهش می یابد.

د)سطح سلامت روانی و در نتیجه آن سلامت جسمانی کارکنان افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند .(ساعتچی ۱۳۷۲ ص  ۱۲۱)

سازش شغلی :

 

80,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله رابطه شغل و آینده و هویت آدمی
  • پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی هرزبرگ
  • پاورپوینت مراحل توسعه مدیریت
  • پرسشنامه رضایت شغلی بری فیلد و روث
  • پایان نامه بررسی میزان رضایت وعدم رضایت شغلی مربیان پرورشی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۲۷ آذر , ۱۳۹۶
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.