مقاله آموزش و یادگیری سازمانی بهره وری نیروی انسانی در آموزش و پرورش


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله آموزش و یادگیری سازمانی بهره وری نیروی انسانی در آموزش و پرورش مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۴  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله آموزش و یادگیری سازمانی بهره وری نیروی انسانی در آموزش و پرورش نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست مطالب

چکیده فارسی :   ۱
مقدمه:   ۳
متن :   ۴
نتیجه گیری :   ۱۰
پیشنهادات :   ۱۰
فهرست منابع و مأخذ :   ۱۱

فهرست منابع و مأخذ :

۱٫ آموزش و پرورش : فرهنگ ها و جوامع ، تألیف لوتان کوی ، ترجمه ی دکتر محمد یمنی دوزی سرخابی ، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی .

۲٫ آموزش و پرورش اصلاح ساختارها ، تغییر نگرش ها ، گردآوری مؤسسه فرهنگی-مطبوعاتی ایران-تهران: روزنامه ی ایران ، مؤسسه انتشاراتی .

۳٫ اسلام ، انسان بهره وری ، تألیف قربانعلی دری نجف آبادی ، ناشر : مؤسسه فرهنگی هنری ضریح .

۴٫ مدیریت بهره وری ، تألیف غلامرضا خاکی .

چکیده فارسی :

           « آموزش و یادگیری و بهره وری نیروی انسانی در آموزش و پرورش »

بهره وری معیار ارزیابی عملکرد فعالیت های انسان در بخش های مختلف اجتماعی – اقتصادی بوده است.

بهره وری در درجة اول دیدگاه فکری است که همواره سعی دارد آنچه را که در حال حاضر موجود است بهبود ببخشد . از طرفی آموزش و پرورش یک کشور در مفهوم وسیع آن از تمام محصولات مادی و غیر مادی که در جهان جریان می یابند تأثیر می پذیرد نه تنها افکار ، شناخت ها و کتاب ها و … نیز بر آموزش و پرورش تأثیر می گذارند  . به همین منظور کمک به آموزش و پرورش و مهارت آموزی از طریق اشخاص (معلمان و کارشناسان) برنامه ها و روش ها ، تجهیزات و فنون انجام می گیرد . هدف از این کمک به تقویت نظام های موجود است که در اغلب کشورهای جهان سوم نخبه گرا هستند و بخصوص به آموزش عالی اختصاص می یابد . بدین ترتیب کارایی آن با تحکیم تمایزهای اجتماعی ،‌ با اهداف اعلام شده مردمی سازی آموزش مغایرت دارد . برخورداری از آموزش مداوم ، ایجاد زمینة مناسب برای یادگیری مداوم و تبادل اطلاعات و تجربیات با همکاران ، استفاده از روش های نوین آموزشی ، داشتن شأن (توانمندی) علمی-تخصصی مناسب برای مرکز تربیت معلم در حد یک دانشکده آموزش عالی و ارتباط مراکز تربیت معلم با سایر بخش های اجتماعی می توانند موجب افزایش کارکرد نیروها در آموزش و پرورش شوند.

مقدمه:

همان طور که می دانیم در هر جبهه و میدانی سخن نخست را نیروی انسانی و تفکر انسانی عهده دار است و آگاهی ، شناخت و احساس مسئولیت او سرمایه ی اصلی هر حرکت و فعالیت سالم و سازنده و مستمر خواهد بود . بنابراین قبل از هر چیز باید به مفهوم و ابعاد انسانی و فکری این بحث توجه و بر آن تأکید شود . هنگامیکه مفهوم بهره وری گسترش نیابد و در انسانها انگیزه و علاقه و وجدان کاری پدید نیاید ، سخن از رشد و بهینه سازی سایر منابع غیر واقعی خواهد بود زیرا باید بر محور انسانی تاکید کرد . بنابراین بهره وری در درجه ی اول دیدگاه فکری است که همواره سعی دارد آنچه را که در حال حاضر موجود است بهبود ببخشد از طرف دیگر به این نکته نیز باید توجه کرد که خود بهره وری نیز معیار ارزیابی عملکرد فعالیت های انسان در بخش های مختلف اجتماعی-اقتصادی است .

متن :

معلم اساسی ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش می باشد که نقش الگو ، مربی و راهنمای دانش آموزان و هدایت کننده فرآیند تربیت معلم را بر عهده دارد . میزان صلاحیت ، کار آمدی ، علاقه مندی ، تسلط حرفه ای و مطلع بودن وی تعیین کننده ی فرایند یاددهی – یادگیری است ، لذا در نظام آموزشی توجه به معلمان و مجریان برنامه ها و طرح های آموزشی به عنوان مهم ترین عامل موفقیت و یا شکست دهنده ی نوآوری های آموزشی مطرح می باشد . معلم ، حرفه ای تخصصی و حساس را بر عهده دارد و انتخاب معلم می باید با دقت صورت گیرد و در جذب و نگهداری او سرمایه گذاری مناسب صورت گیرد و به تناسب مسئولیت و تخصص حرفه ای ، او باید از اختیارات لازم برای اجرای برنامه های آموزشی و تربیت دانش آموزان برخوردار باشد و امکان اظهار نظر و مشارکت فعال در تدوین سیاست ها و برنامه های آموزش و پرورش و طراحی برنامه و محتوای درسی و مواد و وسایل آموزشی برای او فراهم شود. با توجه به صلاحیت ها و توانمندی های مورد انتظار ، وجود امکانات ، فرصت ها و تسهیلات معیشتی جزو ضروریات است و ایجاد تسهیلات بیشتر می تواند به سطح کارآمدی معلمان بیفزاید ، زمانی که مسائل و مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان رو به گسترش باشد ، ظهور پدیده شغل دوم ، کاهش سطح پایبندی و انگیزه برای کار و تدریس بهتر غیر قابل اجتناب هستند که می توانند سیاست ها ، برنامه ها و … را به شدت متأثر سازند و کمیت و کیفیت آموزشی را کاهش دهندو آموزش و پرورش بدین طریق راه به جایی نخواهد برد و هرگز نمی تواند تحولات اساسی در روش ها و توسعه ی یادگیری ها را محقق سازد . مسئولان آموزش و پرورش نه تنها در گزینش ، نگهداری ، ارزشیابی ، ارتقای شغلی – رفاهی زندگی معلمان باید تدابیر اثر بخشی را اتخاذ نمایند ، بلکه فرصت ها و امکاناتی را فراهم آورند که معلمان در زمینه های اجتماعی از جمله از طریق مشارکت های مردمی بتواند خلأ های موجود در نظام آموزشی را برطرف سازند و نقش های جدیدی که برای معلمان در جهان مطرح می باشد را درک نموده و بستر سازی لازم جهت اجرای این نقش ها و ورود نو آوری های آموزشی به داخل مدرسه و کلاس درس را بتوانند عملی سازند .

۱-بسیاری از پژوهشگران چه در شرق و چه در غرب ، اعتراف کرده اند که آموزش و پرورش مهارت و بازده را افزایش می دهد از طرفی نیز می دانیم که آموزش و پرورش یک کشور در مفهوم وسیع آن از تمام محصولات مادی و غیر مادی که در جهان جریان می یابند تأثیر می پذیرد : نه تنها افکار ، شناخت ها و کتاب ها و … نیز بر آموزش و پرورش تأثیر می گذارند بنابراین کمک به آموزش و پرورش و مهارت آموزی از طریق اشخاص (معلمان و کارشناسان) برنامه ها و روش ها ، تجهیزات و فنون انجام می گیرد .

وقتی کارشناسان کار خود را روی تربیت معلمان متمرکز می کنند بازده عمل آنها بیشتر خواهد بود ، زیرا معلمان به نوبه ی خود دانش آموزانی خواهند داشت یا معلمان دیگری تربیت خواهند کرد که آنها نیز دانش آموزانی را آموزش خواهند داد .

فنون دیداری و شنیداری نیز می توانند کارایی آموزش را از طریق افزایش مخاطبان بالا ببرند ، ولی در عوض سبب وابستگی فنی ، ایدؤلوژیک و مالی نسبت به قدرت ها و شرکت هایی می شوند که تأمین کنند . هم سخت افزار و هم نرم افزارند . گاهی نیز فنون ساده ای که تا حد امکان از مواد محلی استفاده کند ، می تواند به صورت مثبت جایگزین فنون پیشرفته شده و بهتر با محیط سازگار باشد ولی طرح های بزرگ آموزشی از طریق تلویزیون یا ماهواره به تصورات آسیب برساند . در طرف مقابل گاهی کمکهای فرهنگی باعث می شود که در بطن یک ملت دو ملت در برابر هم قرار گیرند این پدیده وقتی تشدید می شود که برای مثال آموزش به یک زبان خارجی انگلیسی یا فرانسه در آفریقا صورت گیرد که باعث افزایش تسلط بر آنها شد. و آنها را از توده ی مردمی که به مدرسه راه نمی یابند یا مدرسه را خیلی زود ترک می کنند جدا می سازد بنابراین بازده را کاهش می دهد زیرا زبان تهنا وسیله ی ارتباط نیست ؛ زبان ابزار تفکر و نظامی از نهادهاست که به کمک آن فرد به گروه خود متصل می شود .

15,000 ریال – خرید

 تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پرسشنامه یادگیری درس علوم
  • پرسشنامه بهره وری نیروی انسانی
  • پرسشنامه یادگیری خودتنظیمی
  • پاورپوینت آموزش و پرورش و توسعه
  • پاورپوینت اصول آموزش و یادگیری
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنجشنبه, ۲۷ مهر , ۱۳۹۶
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.