مقاله سیستم فرمان و کنترل


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله سیستم فرمان و کنترل مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۳  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله سیستم فرمان و کنترل نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

   سیستم فرمان و کنترل   ۱
.۱‌    انواع جعبه فرمان   ۴
۱٫۱   جعبه فرمان ساچمه ای   ۴
۲٫۱   جعبه فرمان راک و پینیون   ۴
۱‌.۳‌   سیستم فرمان سیمی   ۵
۱٫۴   سیستم حلزونی و قطاع   ۶
‌۱‌.۵‌   سیستم حلزونی غلتکی   ۶
.۲‌   هندسه ی فرمان   ۷
۲‌.۱‌   زاویه کمب.ر   ۷
‌۲‌.۲‌   زاویه کستر   ۹
۲‌.۳‌   تو-این………   ۱۰
۲‌.۴‌   تو-آوت………   ۱۰
۲‌.۵‌   شعاع سایش   ۱۱
۲‌.۶‌   اصل آکرمن   ۱۱
۲‌.۷‌   شعاع فرمان   ۱۱
منابع  ۱۲

سیستم فرمان و کنترل

     در این جا به بررسی و معرفی انواع سیستم های فرمان، جعبه فرمان ها و هندسه ی فرمان  پرداخته و سپس با توجه به محدودیت هایی که در ساخت و یا در بازار وجود دارد بهترین سیستم های موجود را مورد بررسی قرار می دهیم. قبل از اینکه وارد بحث شویم نیروهای وارد بر سیستم را شناسایی خواهیم کرد. نیروهای مخالف با حرکت چرخ عبارتند از :

نیروی اصطکاک
نیروی شتاب گیری
نیروی جانب به مرکز یا همان گریز از مرکز
نیروی هوا و باد
نیروی حاصل از شیب جاده

     نیروهای فوق بر حرکت و کنترل خودرو تاثیر می گذارند، علاوه بر آن، حرکت خودرو، خود نیز تاثیر پذیر از موارد زیر است :

متعادل توزیع شدن نیرو بر چرخ ها
عرض خودرو و فاصله بین دو محور
کیفیت ارتعاش گیرها
نوع سیستم تعلیق
زوایای فرمان که در این فصل توضیح داده می شود.
وضعیت تایرها از نظر کیفیت (لاستیک ها و بالانس بودن آنها)

سطح اتکای موثر

    در طراحی فرمان با تنظیم صحیح زوایای فرمان، نکات فوق را لحاظ می کنیم، اما باید به مسئله ی حرکت راحت و آسان چرخ توسط نیروی منتقل شده از طریق فرمان نیز توجه کرد. یکی از مهمترین معیارهایی که درانتخاب نوع فرمان نقش دارد، ایمنی آن است. مانند استفاده از کیسه هوا[۱] یا استفاده از نوعی میل فرمان که در مقابل ضربه، تا می شود. مثلا در نوعی میل فرمان به نام ستون لوله ای،[۲] فرمان از نوع تلسکوپی می باشد. مزایای این سیستم عبارتند از:

تاب بر نمی دارد.
در هنگام ضربه شدید مثل تلسکوپ عمل کرده و از طول جمع می شود و لذا انرژی را جذب کرده و از فشار ضربه کاسته می شود و حالت بالشتکی ایجاد می کند.

     در نوعی دیگر به هنگام ضربه ستون پایینی به طرف بالا حرکت می کند و انرژی ضربه را می گیرد.

تقسیم بندی فرمان به دو دسته است: الف)دستی     ب) غیر دستی

      منظور از فرمان دستی، فرمانی است که نیروی دست راننده مستقیم به چرخ منتقل می شود و فرمان غیردستی فرمانی است که در آن برای کاستن نیروی مورد نیاز برای چرخاندن فرمان از وسایل رابط کمک کننده استفاده می کنند. بعنوان مثال، در فرمان غیردستی از خاصیت هیدرولیک و مغناطیس در جعبه فرمان برای افزایش نیروی راننده استفاده می شود. در اینجا به توضیح اجزای فرمان می پردازیم.

     اجزای فرمان دستی عبارتند از:

غربیلک
میل فرمان
جعبه فرمان
اهرم های هدایت کننده
سگدست یا شغالدست

۱‌.۱‌ انواع جعبه فرمان

     مهمترین بخش یک سیستم فرمان جعبه فرمان آن است که چرخش غربیلک را به چرخش  چرخ ها تبدیل می کند.  مهمترین وظیفه جعبه فرمان عبارت از تبدیل حرکت دورانی میل ورودی جعبه فرمان به حرکت خطی از طریق اهرم ها، جهت هدایت خودرو است.

۱‌.۱‌.۱‌    جعبه فرمان ساچمه ای[۳]

     این سیستم فرمان بیشتر در اتومبیل های سنگین استفاده می شود. مزیت اصلی این  سیستم اصطکاک بسیار

 کمی است که با استفاده از ساچمه فراهم گردیده است.

 عیب اصلی این سیستم حجم زیاد آن است.

۱‌.۱‌.۲‌جعبه فرمان راک و پینیون[۴]

     این سیستم فرمان ابتدا در اتومبیل هایی به کار گرفته شد که در قسمت قرارگیری موتور با کمبود فضا با مشکل مواجه بودند. عملکرد این سیستم فرمان آن چنان مناسب بود که به سرعت در بیشتر اتومبیل ها مورد استفاده قرار گرفت. قسمتهای اصلی این سیستم درشکل زیر نشان داده شده است .

        هنگامی که راننده غربیلک فرمان را می چرخاند، دنده پینیون می چرخد و باعث حرکت شانه[۵]      می گردد. این حرکت به یک اهرم بندی متصل است که چرخهای جلو را به حرکت در می آورد. این سیستم از بقیه سیستم های فرمان دقیق تر بوده و در عین حال که از اجزای کمتری تشکیل شده است،  طراحی ساده وسبک تری دارد. فشردگی و به عبارت دیگر فضای کمی که این سیستم اشغال می کند، دلیلی است که این سیستم در همه خودرو های فرمان از جلوی[۶] اروپایی و ژاپنی استفاده می شود. یکی از اشکالات این سیستم این است که در اکسل های صلب[۷] قابل استفاده نیست.

 ۱‌.۱‌.۳‌ سیستم فرمان سیمی[۸]



[۱] Air bag

[2] AC Delco

[3] Recirculating ball

[4] Rack and Pinion

[5]  Rack

[6] Front steer

[7] Rigid axles

[8] Steering by wire

 

15,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله دوربین های مدار بسته و انتقال تصویر
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنجشنبه, ۵ اسفند , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.