مقاله لیست حقوق و دستمزد بنیاد مسکن


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله لیست حقوق و دستمزد بنیاد مسکن مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای 52  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله لیست حقوق و دستمزد بنیاد مسکن نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

مقدمه.5
تاریخچه..6
حسابداری حقوق ودستمزد.7
اهمیت فراگیری مطا لب مربوط به حقوق ودستمزد..9
دستمزد یا حقوق چیست؟…11
مدت کارواضافه کار چیست؟..12
صورت دستمزد{حقوق ومزایا}..21
دفاترروزنامه-کل ومعین 26
لیست حقوق ودستمزد چگونه تهیه می شود؟..28
روش ثبت حقوق ودستمزد دردفتر روزنامه وکل..29
ثبت هزینه حقوق درحسا بها.. 30
پاداش ها…33
جدول حقوق بدو استخدام ودوره کا راموزی کارمندان35
تعیین قوق.36
تعریف فوق العاده انواع ان…38
نحوه جمع اوری اطلاعا ت کارکرد ماهانه…46
جمع بندی کلی ورود به سیستم…50
انتقادات وپیشنهادات…51
چارت سازمانی..52

مقدمه:

یکی از ابزارهای آسایش روانی وجسمی برای هر موجود زنده انسانها یا جانداران و نیز گیاهان داشتن محلی مناسب با ویژگی های زیر است .

1-  داشتن حصار و دیواری برای تامین امنیت خود و خانواده

2-  در دسترس نبودن دیگران از آن و احساس مالکیت محل زندگی

3-  ایمن بودن از حوادث قهریه و طبیعی

انسان های اولیه بدلیل نداشتن سواد و امکانات معمولاًدر غارها و یا دره ها با وسایل در دسترس به ویژه سلاح برای دفاع از حریم محل زندگی که از چوب درختان ساخته می شد زندگی می کردند .

با پیشرفت علم و تکنولوژی و جمعی بودن زندگی ها و منظم شدن برنامه ها و نیز پس از جنگ جهانی و تاسیس سازمان ملل در مقاطع مختلف سیاسی ، فنی ،هنری ، حقوق بشر و…و لزوم بازنگری به تمامی قوانین و مقررات پخش شده به صورت یکجا باعث شد تا کشورهای عضو نمایندگان فنی و مطلع خود را برای تدوین آئین نامه ساخت واحدهای مسکونی و تعیین استانداردها اعزام و پس از حث و تبادل نظر و بررسی علل ویرانی زلزله های حادث شده در کشورهای مختلف به نتیجه واحدی رسیدند.

چون کشور ایران در مسیر گسل و زلزله قرار دارد وزارت مسکن و شهرسازی مکلف شد آئین چگونگی احداث ساختمان های مسکونی ، تجاری ،اداری ،آموزشی و غیره را بطور اصولی تدوین و پس از تصویب هیئت وزیران به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

تاریخچه:

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،اولین اقدام اساسی برای تحقق حقوق محرومان توسط امام خمینی صورت پذیرفت.امام که همیشه به فکرمحرومان و بی سرپناهان جامعه بود در 21 فروردین1358 اولین نهاد سازماندگی را برای رفع مشکل مسکن وتهیه سرپناه برای محرومان پایه گذاری کرد.حضرت امام حساب 100 رادر تمامی شعب بانک ملی افتتاح فرمودند وپایه واساس بنیادمسکن انقلاب اسلامی را بنا نهادند و برای رفع مشکل ازمردم برای همکاری دعوت نمودند.در واقع اصل این فرمان تاریخی برای دعوت همگانی به همکاری برای رفع این مشکل بود.

اداره بنیاد مسکن شهرستان شوشتر در تاریخ 23/10/1359 با تنظیم صورت جلسه ای در فرمانداری شوشتر تاسیس و از تاریخ 24/10/1359 رسما” شروع به کار کرده اولین ساختمان اداری در شوشترنو و فعالیت آن معطوف به بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در اثر سیل 1358 می باشد و محل کارگاه تولید بلوک و انبار بنیاد در 50 متوی ساختمان اداری بوده است و در سال 1363 به آخر جاده صاحب الزمان (عج ) منتقل و مجددا” در سال 1369 به ساختمان اداری اصلی خود واقع در پشت ترمینال مسافر برای انتقال یافت و تعداد پرسنل درزمان تاسیس 5 نفر بود ولی به مرور زمان و به خاطر گستردگی حجم کار تعداد پرسنل آن افزایش یافت و پس از بازسازی کامل روستاها تا سال 1362 تعداد پرسنل کاهش یافت و مجددا” در اثر سیل 1365 و با بالا رفتن حجم کار بازسازی مجددا” تعداد پرسنل افزایش یافت و نهایتا” پس از تصویب اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی از سال 1366 تعداد پرسنل کاهش یافت و آیین نامه های پرسنلی و استخدامی به دلیل ماهیت تخصصی بودن بنیاد تدوین که تاکنون با ایجاد تغییرات جزئی تعداد پرسنل به 22 نفر رسیده است .

حسابداري حقوق و دستمزد در بنياد مسكن :

حقوق و دستمزد يكي از مهمترين واحدهاي وابسته حسابداري در مؤسسات است ، در شركتهاي توليدي شناخت حقوق و دستمزد چنان اهميت دارد كه اولين عامل قيمت تمام شده است و نوسان قيمت تمام شده مي باشد و در شركتهاي خدماتي نيز اهميت زيادي دارد . مديريت هزينه با دريافت اطلاعات دقيق از حقوق و دستمزد ، تصميم هايي را مي گيرد ، چنانچه اطلاعات به صورت دقيق يا ناقص واصل گردد ، تصميم مديريت باعث افزايش توليد كالا يا ارائه خدمات و نهايتا در آمد و در كل تضعيف شركت و زيان خواهد بود .

در بنياد مسكن انقلاب اسلامي ، حقوق و دستمزد كاركنان تعريف شده است يعني كاركنان در هر قسمت كه به فعاليت مشغولند حقوق آنها از همان محل تامين و پرداخت مي گردد . در زير ، توزيع حقوق و دستمزد ذكر مي گردد :

 كاركنان ستادي- محل حقوق جاري

كاركنان ماده 133 قانون برنامه سوم- همان محل

كاركنان طرح هاي عمراني- از محل پرداخت حقوق طرح هاي عمراني

كاركنان وام ويژه بهسازي- از محل پرداخت وام ويژه

كاركنان مسكن شهري- از محل كارگاه

كاركنان ماشين آلات سنگين- از محل كاركرد ماشين آلات

 تعاريف و اصطلاحات حقوق و دستمزد بنياد :

1-كاركنان ستادي :

كاركنان رسمي شاغل در هر يك از واحدهاي بنياد را كاركنان ستادي گفته و محل اعتبار حقوق آنان جاري است .

2-كاركنان شاغل در ماده 133 قانون برنامه سوم :

در دوره قبل (برنامه دوم) اين ماده به نام ماده 140 تعريف داشته و با اين عنوان است كه واحدهاي مسكوني يا تجاري يا اداري روستاهاي بالاي 100 خانوار مي بايست داراي سند مالكيت رسمي باشند .

براي اين كار موارد ذيل اقدام مي شود .

الف) شناسايي روستا توسط بنياد

ب) عمليات نقشه برداري روستا توسط بنياد

ج) تهيه فرم هاي اداري و فني توسط بنياد

د) تشكيل پرونده و ارسال به ادارات ثبت اسناد و املاك- صدور سند مالكيت توسط اداره ثبت و تحويل به بنياد- تحويل سند مالكيت به مالك از طريق بنياد .

3- كاركنان شاغل در طرح هاي عمراني (تملك دارايي ها) :

كاركنان شاغل در اين واحد محاسبات ، داراي مدرك كارشناسي در رشته عمران ، گرايش راه سازي داشته باشند .

در اين قسمت ، كاركنان داراي وظيفه نظارت بر اجراي پرونده ها و انعكاس موانع موجود به نظارت عاليه است .

4-كاركنان شاغل در وام ويژه بهسازي مسكن روستايي :

بنياد مسكن براي نظارت بر اجراي ساخت و ساز در روستاها ضوابطي را معين نموده تا با اجراي آن نسبت به مقاوم سازي واحدهاي روستايي در مقابل سوانح طبيعي به ويژه زلزله و سيل اقدام و خسارات به حداقل برسد. براي اجرايي كردن اين امر خدماتي مانند اعطاي وام ، كارمزد 5% و اقساط طولاني مدت كه گاهي به 10 سال هم مي رسد ، پرداخت مبلغي بلاعوض و تحت عناوين مختلف اعطا مي گردد .

***براي موارد 4،3،2 اعتبارات از محل دريافت هاي ذيحساب پرداخت مي گردد .

5- مسكن شهري :

در هر شهرستان حداقل يك نفر كارشناس راه و ساختمان با گرايش ابنيه براي نظارت در ساخت واحدهاي مسكوني شهري و به نام پروژه به كار گرفته مي شود هزينه آن از محل هزينه كاركنان پروژه و سرفصل حسابداري آن هزينه دستمزد مستقيم مي باشد .

6- هزينه ماشين آلات :

براي رانندگان وسايط نقليه سنگين مانند لودر و كمپريسي است كه از محل كاركرد آن ، هزينه ها تامين و پرداخت مي شود .

براي يكسان سازي حقوق كاركنان و صرفه جويي در وقت ، هزينه ها ، يك نفر در بنياد استان متصدي حقوق و دستمزد است كه عمليات آن بصورت مكانيزه بوده و ليست هاي حقوق را بصورت مجزا تنظيم و براي پرداخت بصورت تكي (يك نفره ليست ) به حسابداري تحويل مي نمايد .

اهميت فراگيري مطالب مرتبط با حقوق و دستمزد:

 كساني كه در رشته هاي امور مالي مشغول تحصيل مي باشند و اطلاعات حسابداري را فرا مي گيرند يكي از انواع هزينه هايي را كه با آن آشنا مي شوند هزينه حقوق و دستمزد است و به تبع روش حسابداري و ثبت اين هزينه را در دفاتر روزنامه و كل فرا خواهند گرفت ولي بايد توجه داشت بحث هزينه حقوق و دستمزد داراي مطالب زيادي مي باشد كه هر فرد حسابدار يا كسي كه در واحد حقوق و دستمزد سازمان يا مؤسسه اي كار مي كند نياز به داشتن دانش تخصصي در اين زمينه خواهدداشت اين اطلاعات را به صورت خلاصه مي توان شناخت سيستم هاي كنترلي حقوق و دستمزد ، شناخت قوانين بيمه و ماليات و ساير موارد قانوني همچون اضافه كاري و ماموريت و تهيه اسناد و مدارك ثبت ليست هاي حقوق و دستمزد و ساير موارد نام برده كه در ادامه بحث با آن آشنا خواهيم شد.

مي دانيد هزينه نيروي كار بخش اعظمي از بهاي تمام شده توليد كالا و خدمات يك موسسه يا واحد اقتصادي را به خود اختصاص مي دهد و در واقع تاثير قابل توجه اي به سود واحدهاي تجاري خواهد داشت البته اهميت هزينه حقوق و دستمزد در واحدهاي مختلف متفاوت است ولي بطور معمول هزينه حقوق و دستمزد از  درآمد هاي واحدهاي اقتصادي و تجاري را به خود اختصاص مي دهد سيستم حقوق و دستمزد چگونه بايد باشد

 در قسمت بالا اشاره شد كه هزينه حقوق و دستمزد بخش قابل ملاحظه اي از هزينه هاي يك موسسه را به خود اختصاص مي دهد پر واضح است مديريت واحدهاي اقتصادي نياز به كنترل دقيق و منظمي در اين زمينه دارند و از طرفي مي دانيد كاركنان يك واحد اقتصادي توقع دارند حقوق و مزاياي خود را به شكل منظم دريافت كنند و همچنين بايد توجه داشت كه محاسبات تعيين حقوق و دستمزد پر حجم و گسترده است و در ضمن معمولاً قوانين كشورها ، واحدهاي اقتصادي را ملزم نموده اند تا اطلاعاتي از تعداد كاركنان،حقوق و دستمزد و مزاياي مربوطه را همه ماهه به دستگاههاي ذي ربط همچون وزارت دارايي براي وصول ماليات حقوق و سازمان تامين اجتماعي براي ارائه خدمات ارسال دارند در نتيجه موارد فوق ايجاد يك سيستم منظم و دقيق را براي حقوق و دستمزد ضروري كرده است .

بنابراين يك سيستم حقوق و دستمزد بايد به شكلي طراحي شود كه اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوري و مبلغ صحيح قابل پرداخت به هر يك از كاركنان و دستگاههاي مربوطه را محاسبه كند و در ضمن روشهاي كنترلي مناسبي براي جلوگيري از پرداخت وجوه به شكل غير قانوني به افراد سوء استفاده كننده را ايجاد نمايد.

بايد اشاره كرد امروزه رايانه بخش عمده اي از محاسبات حقوق و دستمزد را در مدت زمان كوتاه انجام مي دهد و ليكن رايانه يك ابزار ، در دست كاربران مي باشد و داشتن اطلاعات در ارتباط با حقوق و دستمزد لازم و ضروري مي نمايد .

دسمزد يا حقوق چيست ؟

مزد ثابت عبارت است از مجموع مزد شغل مزاياي ثابت پرداختي به تبع شغل،در كارگاههايي كه داراي طرح طبقه بندي و ارزيابي مشاغل نيستند . منظور از مزاياي ثابت پرداختي به تبع شغل مزايايي است كه بر حسب ماهيت شغل يا محيط كار و براي ترميم مزد در ساعات عادي كار پرداخت مي گردد از قبيل مزاياي سختي كار، مزاياي سرپرستي، فوق العاده شغل و …. ولي مزاياي رفاهي و انگيزه اي از قبيل كمك هزينه مسكن، خواروبار، حق اولاد، پاداش افزايش توليد و سود سالانه جزء مزد ثابت و مزد مبنا محسوب نمي شود .

مزد ممكن است بر اساس قرارداد روزانه يا هفتگي يا 15 روز يك بار پرداخت شود، اگر پرداخت مزد به صورت ماهيانه باشد حقوق مي گويند . در ماههاي سي و يك روزه حقوق و مزاياء بر اساس سي و يك روز پرداخت مي شود . حقوق و دستمزد مشمول بيمه تأمين اجتماعي و ماليات مي باشند و ماليات آن براساس جدول مالياتي حقوق كه هر ساله با ضريب سال جاري اعلام مي شود محاسبه مي شود .

مدت كارو مدت اضافه كاري چيست ؟

ساعات كار عادي كارگر 8 ساعت در شبانه روز يا 44 ساعت در هفته يا 176ساعت در ماه مي باشد .

طبق ماده 59 قانون كار و تأمين اجتماعي ارجاع كار اضافي به كارگر زماني مجاز است كه شرايط زير را داشته باشد :

الف) موافقت كارگر

ب)پرداخت 40% اضافه بر مزد هر ساعت كار عادي

ضمناً ساعات اضافه كاري كارگر از 4ساعت نبايد، بيشتر باشد مگر در مواردي استثنائي با توافق كارگر اگر كارگري بيش از 44ساعت در هفته يا 176 ساعت در ماه كار كند آن ساعات اضافي به عنوان اضافه كاري محسوب مي شود .

 نوبت كاري :

طبق ماده 55 قانون كار و تأمين اجتماعي كار نوبتي عبارت است از كاري كه در طول ماه گردش دارد به نحوي كه نوبت هاي آن در صبح يا عصر يا شب واقع مي شود .

طبق ماده 56 اگر كارگري نوبت كاري او در صبح و عصر واقع شود 10%  و اگر نوبت كاري صبح و عصرو شب قرار گيرد 15% اگر نوبت كاري صبح و شب يا عصر و شب باشد 5/22% علاوه بر مزد به عنوان فوق العاده نوبت كاري درياقت خواهد كرد .

 شب كاري :

طبق ماده 53 كارهايي كه زمان انجام آن از ساعت 6 بامداد تا 22 باشد  كار روز مي گويند و كارهايي كه زمان انجام آن بين 22 تا 6 بامداد قرار گيرد كار شب گويند .

اگر قسمتي از ساعات كار در شب و قسمتي از ساعات كار در روز باشد كار مختلط گويند .

اگر كارگري نوبت كاري نباشد و ساعات كار او بين 22 تاد 6 بامداد باشد شب كاري محسوب مي شود و به ساعات شب كاري او 35%شب كاري علاوه برساعات كار عادي او تعلق مي گيرد.

حق اولاد :

 

45,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت قوانین کارگری در مورد حقوق و دستمزد و پاداش
  • پروژه مالی حقوق و دستمزد
  • مقاله بررسی در مورد سیستم پرداخت ودستمزد با ترجمه فارسی
  • پروژه مالی حقوق و دستمزد مخابرات
  • تحقیق بررسی سیستم های حقوق و دستمزد
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی