پاورپوینت سیستم استارت و دینام یکپارچه


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت سیستم استارت و دینام یکپارچه مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۵  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت سیستم استارت و دینام یکپارچه نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

سیستم استارت و دینام یکپارچه
نصب و عملکرد سیستم
بررسی پذیرش اقتصادی
گام‌های اساسی‌تر
نتیجه‌گیری
منابع:

سیستم استارت و دینام یکپارچه

سیستم استارت- دینام یکپارچه با هدف کاهش مصرف سوخت و آلودگی، طراحی شده است. اساس این سیستم برمبنای سه استراتژی اصلی استوار است که عبارتند از:

استارت- استاپ

بازیافت انرژی ترمز

تقویت موتور

بجز مزایای کاهش آلایندگی و مصرف سوخت، مزایای دیگر این سیستم عبارتند از:

استارت سریع و در نتیجه سریع‌تر روشن شدن خودرو

بی‌سروصدا بودن به هنگام استارت

ایجاد فضای مناسب در محفظه موتور

کیفیت بهتر قطعات و در نتیجه عمر مفید بیشتر

۵ . امکان افزودن سیستم‌های برقی و الکترونیکی جدید در خودرو

این مقاله، شما را با سیستم یاد شده و لزوم استفاده از آن، آشنا می‌کند.

در پهنه رقابت‌ها، صنعت خودرو همواره در حال رویکرد به تولیدات نوین است. رویکرد این صنعت از خودروی تمام برقی EV1 که ۱۰ سال پیش توسط GM ساخته شد، به سمت خودروهای نیمه هایبرید تغییر کرد که در آن، موتور احتراقی جزء اساسی و یک موتور الکتریکی، مکمل آن بود. اکنون این توجه به سمت خودروهای تمام هایبرید معطوف شده که در آن، موتور الکتریکی تأمین‌کننده نیروی محرکه اصلی است. با اقتصادی شدن و توسعه پیل‌های سوختی، هدف‌گیری آتی خودروسازان ممکن است خودروهای تمام برقی باشد.

دینام– استارت یکپارچه۱ (ISA) راه‌حلی بسیار ساده برای بهره‌مندی از برخی مزایای خودروهای هایبریدی است. در این سیستم، از یک موتور- ژنراتور به عنوان دینام و استارت استفاده می‌شود. وقتی کارکرد این دو سیستم با استفاده از یک موتور/ ژنراتور الکتریکی ترکیب می‌شود، وارد دنیایی جدید با امکانات خلاقانه متعدد می‌شویم، سیستم ISA بسیار سریعتر از سیستم کنونی، استارت می‌زند و امکان استفاده از سیستم استارت استپ۲ فراهم می‌شود. با بهره‌گیری از این سیستم، می‌توان هنگامی که خودرو پشت چراغ قرمز و یا در ترافیک متوقف می‌شود، موتور را خاموش کرده و با استفاده از موتور الکتریکی قوی، با کوچکترین اشاره به پدال گاز، سریعاً خودرو را به حرکت در آورد. با این کار، آلودگی در شرایط کارکرد در جا که بیشترین گازهای سمی را تولید می‌کند، کم شده و مصرف سوخت خودرو بهبود می‌یابد. ISA می‌تواند مستقیماً با استفاده از موتور و نیز بازیابی انرژی ترمز، باتری را شارژ کرده و فرسودگی ترمزها را کاهش دهد.
از آنجا که یک استارتر قوی، می‌تواند نوعی ژنراتور قوی نیز باشد، ترکیب آنها امکان در اختیار داشتن سیستم‌های بهینه الکترونیکی با نیاز به توان پیک بالا را ممکن می‌سازد. در این زمینه می‌توان به سیستم‌های: فرمان برقی (EPS)ا۳، توربو الکترونیکی، تهویه چند سرعته، کنترل سوپاپ الکترونیکی، تعلیق فعال و کنترل با سیم کامل، اشاره کرد. از مزایای بسیار این سیستم می‌توان عملکردهای بهینه‌تر، مصرف سوخت پایین‌تر و آلودگی کمتر را نام برد. توربوی الکترونیکی و کنترل سوپاپ، باعث بهبود عملکرد موتور شده و صرفه‌جویی بیشتری در مصرف سوخت ایجاد می‌کند. برای ایمنی، راحتی و رضایت بیشتر از رانندگی، می‌توان از سیستم تعلیق فعال، EPS و سیستم کنترل با سیم برای سیستم‌های مختلف استفاده کرد. با افزایش ولتاژ و کاهش جریان، می‌توان اندازه سیم‌ها را کاهش داده و تا حدود ۱۰ درصد از وزن سیم‌کشی‌های کنونی کاست.

نصب و عملکرد سیستم

چالش تکنولوژیکی استارت- دینام، طراحی یک ماژول قدرت الکترونیکی است که بتواند توان ۶ تا ۱۲ کیلووات را در دمای استاندارد محیط، تولید کند. در شکل ۱، بلوک دیاگرام اولیه و شماتیک بخش تولید توان چنین سیستمی را مشاهده می‌کنید. این سیستم، در نهایت به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود که شامل یک بلوک سخت‌افزاری است که روی استارت- دینام نصب می‌شود و یک بخش نرم‌افزاری که به بخشی از واحد کنترل الکترونیکی اصلی خودرو می‌پیوندد. در برخی پلتفرم‌ها، از یک واحد مدیریت بار برای تعیین اولویت تخصیص توان در بارهای بحرانی استفاده می‌شود. ماژول سه فاز به همراه حسگرهای جریان و دما، روی خود استارت- دینام نصب می‌شود.

از لحاظ فنی، سیستم‌های ISA به دو دسته تسمه‌ای و خطی (نصب بجای فلایویل) تقسیم می‌شوند. در نوع تسمه‌ای، این سیستم بجای دینام کنونی می‌نشیند و استارت حذف می‌شود. معمولاً این نوع ISA از لحاظ پیاده‌سازی بسیار ساده‌تر و کم هزینه است، اما عملکردهای آن از لحاظ توان و بازده، دارای محدودیت‌هایی است. مثلاً، در افزایش توان موتور یا بازیابی انرژی ترمز نسبت به نوع خطی، دارای محدودیت است. در شکل ۲، نوع تسمه‌ای این سیستم مشاهده می‌شود.

نوع دوم سیستم ISA، شامل یک موتور ژنراتور الکتریکی است که بجای فلایول بین موتور و گیربکس نصب می‌شود و می‌تواند علاوه‌بر استراتژی استارت- استپ و کمک به افزایش قدرت موتور، بازیابی انرژی ترمز را با بازده و تأثیر بیشتری انجام دهد. این سیستم با وجود بازده بالاتر و عملکرد بهتر، نیاز به تغییرات زیادی در موتور و اجزای آن و نیز هزینه و زمان بیشتری برای پیاده‌سازی نیاز دارد.

بررسی پذیرش اقتصادی

هنگام ارائه راه‌حل‌های جدید در صنعت خودروسازی، سعی می‌شود راه‌حل‌ها دارای توازن و تناسب کافی با قیمت‌ها باشند. هرگونه بازده بیشتر، انگیزه‌ای برای تغییر است. از آنجا که راه‌حل‌های قبلی طی چندین سال کاهش قیمت چشمگیری داشته‌اند، همیشه برای تکنولوژی‌های جدید، مرزی خاص ایجاد می‌کنند. مثال عینی این قضیه در مورد تولیدکنندگان نیمه هادی‌ها صادق است که برای فائق آمدن بر چالش‌های قیمت، دائماً مجبور به توسعه تکنولوژی‌های جدید بوده و فشار زیادی را تحمل می‌کنند.

از این دیدگاه، یکی از جالبترین مشخصات ISA نشان داده شده در شکل ۱، این است که با حداقل تغییرات در پلتفرم‌های کنونی قابل اجرا بوده و افزایش قیمت اندکی به همراه دارد. بنابراین، این سیستم معیار اساسی پذیرش اقتصادی را حتی در شرایطی که پلتفرم برای گذار به زیرسیستم‌های پیشرفته‌تر آماده نیست، ارضاء می‌کند. این امر فرصت زندگی دوباره‌ای به سیستم‌های تولید توان ۱۴ ولت می‌بخشد که به دلیل عدم کفایت توان تولیدی آنها برای بلوک‌های عملیاتی پیشرفته جدید، در حال کنار گذاشته شدن هستند. دینام‌های معمولی برای تولید توان بیشتر، دوباره طراحی شده‌اند و تسمه آنها بهبود یافته است تا بتوان عملکرد استارت- استپ را در خودروهای کوچک و متوسط ایجاد کرده و در اختیار داشت.

گام‌های اساسی‌تر

 

15,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت دینام
  • مقاله دینام
  • مقاله سیستم های مختلف برخی از خودروها
  • مقاله سیستم استارت و دینام یکپارچه
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.