پاورپوینت کاربرد زبان در امور فنی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت کاربرد زبان در امور فنی مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۹  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت کاربرد زبان در امور فنی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مقدمه:
● سیر تحولات در دوره اول :
سیر تحولات در دوره دوم :
● سیر تحولات در دوره سوم :
استاندارد
تاریخچه استاندارد
اهداف استانداردسازی :
سازمان بین المللیISO
استاندارد   ISO14224:2006 در مهندسی نگهداری و تعمیرات چیست ؟
حوزه فعالیت ها
خرابی ها :
طبقه بندی داده ها از دیدگاه ISO14224:200
دسته بندی داده های اصلی
. ISO 9000
مزایای بکارگیری استاندارد:
ISO 14000
مزایای بکار گیری استاندارد:
OHSAS 18001
مزایای بکار گیری استاندارد
HACCP
مزایای بکارگیری استاندارد:
ISO 22000
IMS   و HSE
ISO / IEC 17025
ISO / IEC 17020
تاریخچه
مآخذ:

مآخذ:

آوستین، درک؛ دیل، پیتر. راهنمای تهیه و گسترش اصطلاحنامه یکزبانه. ترجمه عباس حرّی. تهران: وزارت فرهنگ و آموزش عالی، مرکز اسناد و مدارک علمی ایران، حریری، مهرانگیز. “اصطلاحنامه در نظام ذخیره و بازیابی اطلاعات اطلاع‌رسانی. دوره ششم توسعه فرهنگی از یونسکو، ترجمه عباس

 

مقدمه:

باپیشرفت صنعت وتجهیزات کارخانه ها لازم است کارمندان از قدرت بیان بالایی برخوردار باشند اکنون یک سری واژه های استاندارد در امور فنی وبخش نت مورد اشتفاده قرار می گیرند که اهداف زیررا دنبال میکنند.

۱-استاندارد کردن اصطلاحات نت

۲-استاندارد کردن ساختار جملات فنی در نت

۳-حذف اصطلاحات مترادف

از سال ۱۹۳۰ تا کنون میتوان سیر تحولات و تغییرات در نگهداری و تعمیرات را به سه دوره اساسی تقسیم نمود :

● سیر تحولات در دوره اول :

تحقیقات نشان میدهد که تحول اولیه در نت در سالهای قبل از جنگ جهانی دوم رخ داده است در آن ایام صنایع بشکل امروزی مکانیزه نبوده و لذا خرابیها و توقف ناگهانی ماشین آلات مشکل جدی را برای دست اندرکاران امر تولید ایجاد نمی نمود به عبارت بهتر ، جلوگیری از بروز عیب در ذهن اکثر مدیران و مهندسین مفهوم نداشته و یا حداقل ضرورتی از این نظر احساس نمیگردید علاوه بر این اکثر ماشین آلات و تجهیزات تولیدی از طرح نسبتا ساده ای برخوردار بوده و این ویژگی ، کار با آنها را ساده و تعمیرشان را آسان کرده است نتیجه اینکه در آن زمان نیازی به استفاده از نت سیستماتیک احساس نمیگردیده و اکثر شرکتها و واحدهای تولیدی و صنعتی فقط زمانی که دستگاه و یا تجهیزاتی از کار می افتاد ، بازبینی و یا تعمیر آنرا آغاز می کردند ، در واقع سیستم نگهداری و تعمیرات به هنگام از کارافتادگی و یا BM) (Breakdown Maintenance معمول بود

 

سیر تحولات در دوره دوم :

همه چیز در خلال جنگ جهانی دوم بطور انفجار آمیز دستخوش تحول قرار گرفت فشار های ناشی از زمان جنگ تقاضا برای انواع محصولات را افزایش داده و این درحالی بود که تامین نیروی انسانی صنایع بشدت کاهش پیدا نمود این موضوع باعث گردید تا مکانیزاسیون افزایش پیدا نماید تقریبا سال ۱۹۵۰ سال رونق طراحی و ساخت ماشین آلات مکانیزه بوده و این ایام را میتوان سرآغاز وابستگی صنایع به تجهیزات مکانیزه و اتوماسیون دانست

معرفی سیستم نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر یا TPM )Total Productive Maintenance ) در دهه ۱۹۷۰ از سوی صنایع ژاپنی را میتوان بعنوان آخرین دستاورد در دوره دوم تحولات نگهداری و تعمیرات نامید سیستم TPM در حقیقت همان سیستم نت بهره ور به شیوه آمریکا است که در جهت سازگاری با شرایط صنعتی ژاپن در آن بهبود هایی داده شده است.ابتکار محوری و حساس در اصول TPM این است که اپراتورها خودشان به امور اصلی و اولیه نگهداری و تعمیرات ماشینهای خودشان میپردازند. در نت بهره ور فراگیر نتایج حاصل از فعالیت های صنعتی و تجاری به صورت اعجاب انگیزی بهبود یافته و باعث ایجاد یک محیط کاری با بهره وری بالا، شادی آفرین و ایمن، با بهینه سازی روابط بین نیروی انسانی و تجهیزاتی که به آن سرو کار دارند می گردد .

 

سیر تحولات در دوره سوم :

میزان افزایش سرمایه گذاری برروی ماشین آلات صنعتی و اتوماسیون از یکسو و افزایش ارزش مالی و اقتصادی انها از سوی دیگر منجر به آن شد که مدیران و صاحبان صنایع به فکر راه کارهایی منطقی که قادر به بیشینه سازی طول عمر مفید تجهیزات تولیدی خویش و طولانی کردن چرخه عمر اقتصادی آنها شود افزایش میزان اثربخشی ماشین آلات ، بهبود کیفیت محصولات در کنار کاهش هزینه های نت و عدم خسارت به محیط زیست از جمله مواردی بود که باعث ایجاد تحولی جدید در زمینه نگهداری و تعمیرات گردید

 

دست آوردهای جدید نت در این دوره عبارتند از :

۱(معرفی سیستم نگهداری و تعمیرات برپایه شرایط کارکرد ماشین آلات و ترویج استفاده از روشهای CM همچون آنالیز لرزش ، حرارت سنجی و ..

۲( معرفی و بکارگیری انواع روشهای تجزیه و تحلیل خرابیهای ماشین آلات

۳(طراحی تجهیزات با تاکید بیشتر برقابلیت اطمینان و قابلیت تعمیر

۴(تحول اساسی در تفکر سازمانی به سمت مشارکت و گروههای کاری

۵(معرفی سیستم نگهداری و تعمیرات موثر

۶(معرفی روش نت مبتنی بر قابلیت اطمینان بعنوان روشی جامع جهت تصمیم گیری در استفاده صحیح از انواع سیستمهای نگهداری و تعمیرات موجود RCM فرایندی است که اولا معین می کند چه کاری می بایست برای تداوم عمر هرگونه سرمایه فیزیکی انجام شود ، ثانیا انتظارتی را که کاربران از تجهیزات دارند ضمانت و عملی می نماید.

 

استاندارد

واژه استاندارد، هشت قرن پیش، از زبان فرانسه با عنوان اتاندارد (Etandard) وارد زبان انگلیسی شد و از نظر ریشه لغت، به فعل Extend به معنی گسترده کردن برمی‌گردد. واژه استاندارد از نظر علمی و فنی در زبان انگلیسی دارای دو معنی است که عبارتند از:

مقیاس اندازه‌گیری

به معنی کتابچه حاوی مقررات و اصول برای تنظیم امور فنی، علمی و تجاری

منبع : فناوری اطلاعات و ارتباطات و شبکه ها استانداردها و پروتکلها

تعریف استاندارد ( اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران )

استاندارد در لغت به معنی نظم و قاعده و قانون و مفاهیمی از این قبیل است . اما معنی آن در ارتباط با مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران که مسئولیت قانونی تهیه و تدوین استانداردهای ملی را عهده دار می باشد ، عبارت است از : ( تعیین و تدوین ویژگیهای لازم در تولید یک فرآورده و انجام یک خدمت با تبادل نظر و توافق جمعی صاحبان حق و نفع با روشهای مشخص شده )

سندی است که برساس توافق عمومی  ایجاد شده توسط یک هیئت رسمی به تصویب رسیده است ، و برای استفاده عمومی و موارد تکراری یک مفهوم ، قوانین ، راهنمایی ها یا مشخصات فعالیتها ویا نتایج  به منظور دستیابی به بالاترین درجه کیفیت را ارائه میدهد

 

تاریخچه استاندارد

با توجه به مفهوم و هدف استاندارد می توان گفت که استاندارد سازی پدیده جدیدی نبوده و از دیرزمان در فعالیتهای انسان وجود داشته است.استانداردسازی مانند بسیاری از پدیده های طبیعی چارچوب و معیاری است که انسان برای زندگی و فعالیت خود بوجود آورده است.

بعنوان مثال سیستم شمارش دهدهی که از انگشتان دودست الگو برداری شده است یا یکی کردن تقویم و تعداد روزها و ماههای سال . در شناخت پیشینه استاندارد بسیاری پیدایش زبان را نخستین استاندارد بشر میدانند ، اصواتی که هریک مفهوم خاصی دارد و رمز ویژه ای را به خود اختصاص داده است .

 

اهداف استانداردسازی :

استانداردها ارائه دهنده راه حلهایی برای بهسازی فرایندها ، محصولات و برطرف کردن مشکلات هستند. نتیجه استاندارد سازی افزایش بهره وری است که این عمل از راههای مختلف ازجمله یکنواخت سازی و هماهنگ سازی و نیز گردش صحیح اطلاعات و جلوگیری از اتلاف سرمایه و زمان انجام میگیرد .

کمیته دائمی مطالعات اصول استانداردسازی “STACO ” وابسته به شورای سازمان استانداردها اهداف استانداردسازی را چنین تشریح می کند :

۱٫ صرفه جویی در مصرف نیروی انسانی ، مواد ، انرژی و …

۲٫ حمایت از مصرف کننده

۳٫ حفظ ایمنی بهداشت و محیط زیست

۴٫ ایجاد ارتباط بهتر

۵٫ تعریف حد قابل قبول کیفیت و کمیت

۶٫ بوجود آوردن زبان مشترک و موثر بین افراد برای مبادله اطلاعات ، نظرات ، افکار

۷٫ تلفیق بهینه کیفیت با مصرف و جوانب اقتصادی

۸٫ به حداقل رساندن هزینه با راه یابی برای موارد مشابه و تکرار شونده

۹٫ ارتقای قابلیت اعتماد و اتکاءبطورکلی هدفها و فعالیتهای استانداردسازی در سطح بین المللی بصورت زیر بیان می شود.

انواع استاندارد عبارتند از

۱٫ استانداردهای کارخانه‌ای (Factory Standard) : توسط کارخانه جات و به منظور استفاده در همان واحد تدوین می شود.

۲٫ استانداردهای ملی (National Standard) : توسط موسسه استاندارد یک کشورو در قلمرو تحت حاکمیت آن کشور تدوین و اجرا می شود.

۳٫ استانداردهای منطقه‌ای : (Regional Standard) درسطح چند کشور مورد پذیرش واقع می شود .

۴٫ استانداردهای بین‌المللی و جهانی (International Standard) : درمیان همه یا تعداد زیادی از کشورها مورد پذیرش واقع می شود.

استانداردهای بین‌المللی و جهانی

موسسه استاندارد بریتانیا  BSI

کمیته بین المللی استاندارد های فناوری اطلاعات  INCITS  :

موسسه استاندارد ملی امریکا   ANSI :

موسسه IEEE :

سازمان بین المللی  ISO(مهمترین سازمان استاندارد):

سازمان بین المللیISO

 

35,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۱۱ فروردین , ۱۳۹۶

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.