پروژه اداره راه و ترابري باغ ملك


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پروژه اداره راه و ترابري باغ ملك مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای 79  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پروژه اداره راه و ترابري باغ ملك نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست مطالب

فصل اول   1
تاريخچه راه و ترابري   1
تاريخچه كلي راه و ترابري   1
فصل دوم   5
هدف از تاسيس مجموعه راه و ترابري   5
هدف از تاسيس مجموعه راه و ترابري   6
تقسيم بندي اداره راه و ترابري   7
الف  ) بخش اداري   7
الف – 1) چگونگي انجام كار هاي پروژه پيمانكار و مراحل كلي آن در قسمت اداري راه و ترابري   7
الف-  2 ) روش تهيه برآورد   8
الف – 3 نحوه پرداخت هزينه ها   9
الف – 4 ) در كارهاي مربوط به  فهرست هاي پايه رشته راه   10
ب )بخش ماشين آلات كارگاه   11
انواع ماشين آلات تراكم   12
وسايل  متراكم سازي  خاك در راه سازي   12
1 غلتك هاي چرخ فولادي   14
1-2غلتكهاي چرخ لاستيكي   14
1-3 غلتكهاي پاچه بزي   15
1-4غلتكها لرزنده (ويبره)   15
1-5 غلتك فرورونده :   16
1-6 غلتكهاي فرو رونده اصلاح شده   17
1-7 غلتك هاي چرخ آهني صاف   18
ويبراتور صفحه اي يا كفشكي   19
1-9 ويبراتور دستي   20
1-10 تخماق دستي   21
ج – 1 بخش آزمايشگاه   22
ج ـ 2 تثبيت خاك   23
ج – 3 مخلوط كردن خاك ها   24
ج – 4  تثبيت خاك با آهك هيدراته  ( شير آهك )   25
ج – 5 مقاوم كردن خاك با قير   26
ج – 6  تثبيت خاك با سيمان   27
مشخصات براي متراكم كردن   28
فصل سوم   29
« روغن ها »   29
عيب يابي و رفع عيب ماشين آلات   29
وضع روغن ها و سرويس كاري   30
انواع روغن ها موجود در اداره :   30
سرويس ماشين آلات راه و ترابري   31
ظرفيت و مشخصات تعويض روغن دستگاه هاي مربوط به راه و ترابري   31
سرويس كاري   31
نكاتي در مورد سرويس كاري   32
نكاتي كه بايد در مورد گريس خورها رعايت شوند   32
سرويس و تعويض روغن در بلدوزر مدل هاي D 155  ( كماتسو ) D8 ( كاترپيلار )  D7 ( كماتسو )   34
سرويس و تعويض روغن  موتور ماشين ميني بوس  بنز   35
سرويس و تعويض روغن در لودر w120  كماتسو   36
تعويض فيلتر هواي بنز 2624 بدون سوپر   36
عيب يابي و رفع عيب   37
نشتي اورينگ  چرخ عقب بنز 911   38
تعمير و تعويض  اورينگ چرخ عقب بنز 911   38
عيب يابي و  رفع عيب ماشين  سواري پاترول   39
ترمز نگرفتن چرخ هاي جلو  ماشين  نيسان پاترول   39
هوا گيري چرخ هاي نيسان پاترول   40
شارژ باطري با دستگاه شارژ   40
بخش چهارم   42
روش تنظيم و تست سيستم فرمان و ادوات هيدروليكي   42
1- فشار باز شدن شير هاي محدود كننده فشار ( ORESSURE  LIMITRE)   43
2- افت مدار در متعلقات   43
3-  زمان هاي مرحله كار متعلقات   43
4- بررسي چشمي   44
5- آزمايشات عملكرد ( ادوات هيدروليكي )   44
آزمايش سرعت جك ها   45
مقدمه :   47
شبكه كامپوتر :   49
انواع شبكه‌هاي كامپيوتري :   54
كانال ارتباطي   54
گام اول: اشتراك زماني   54
اشتراك زماني در كامپيوترهايMainframe :   55
گام دوم : انتقال فايل   55
گام سوم: دسترسي به فايلهاي شبكه   56
اشتراك فايلها :   56
گام چهارم: استفاده از سيستم سرويسگر/مشتري   57
سرويسگر:   57
ايستگاه كاري:   57
الف) سرويسگر فايل:   58
ب) سرويسگر چا پ :   59
خطوط مخابراتي   63
شبكه سوئيچينگ عمومي :   64
يك واكنش زنجيره اي در يكEthernet :   64
فروريزي شبكه بالا :   67
نتیجه گیری :   70
فصل چهارم   72
جمع بندي و نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات   72
نتيجه گيري و پيشنهادات   73
منابع و مواخذ   74

منابع و مواخذ

تراكتور و مكانيزم آن ترجمه دكتر « محمود ثقفي »

تكنولوژي ماشين هاي ديزل در صنعت سد سازي « دكتر  بهادر سيرجاني »

سيستم شبكه هاي كامپيوتر « دكتر آسفي»

 اصول برنامه نويسي « حميد رضا تهران لو »

رايانه كار « مظاهر عليپور »

تاريخچه كلي راه و ترابري

در اوايل تاسيس راه ترابري   تقريباً سال 1358 بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بوجود آمد كه اسم آن اكيپ راهداري بود و در آن زمان ايذه داراي  يك اكيپ راهداري به صورت بخش و زير مجموعه دهدز بوده است .

در آن هنگام مكان اين اداره در پشت ماكاروني سازي حال حاضر بوده است  كه به صورت دو يا سه كانتينر بوده و رياست آن را آقاي مهندس جاني زاده  بر عهده داشت  شروع كار كرد . اما تا قبل از آن هم  اين اكيپ زير مجموعه جهاد كشاورزي بوده است رياست  آن بعد از مدتي به مهندس نجفي داده شد . اما چون راه و ترابري ايذه به صورت اكيپ بوده و در آن هنگام ايذه يك بخش بوده  پس اين اكيپ به زير مجموعه راه ترابري دهدز در مي آيد . كه فعاليت خود را در آن زمان با اين اداره شروع مي كند. اما كارخانه آسفالتي  كه در آن هنگام داير بود ولي نه با وسعت امروز به دست نگهبانان سپرده شد تا آن زمان كه با فعاليت نماينده مجلس شوراي اسلامي آقاي سيد عباس موسوي بخش ايذه  به شهرستان تبديل شد .

در سال 1368  راه ترابري در منازل  سازماني كنوني  كه در روبه روي تلمبه خانه شهيد ملك قرار دارد  به مديريت مهندس  نجفي مستقر شد  و به صورت مستقل شروع به كار كرد . در سال 1373 در طي اقدامي شروع به ساخت  ساختمان راه و ترابري شهرستان كردند كه با مساحتي حدود 30000 مترمربع  در بيرون از شهر كه همين خود باعث شد  تا سر و صداي ماشين آلات و عبور و مرور  مزاحم ساكنين شهر نشود  و بعد از مدت كوتاهي  مهندس برات پور به رياست داره منسوب شد  كه ايشان در اين راستا گام هاي بلندي و استواري بر دارند  .

بعد از آن رياست به مهندس شريفي كه گفته مي شود انساني بسيار مديري لايق  بوده كه در انجام امور و كارهاي راه و ترابري فعاليت بسيار  مهمي انجام داد . و هم اكنون آقاي مهندس  شيري به عنوان رياست اداره منسوب گرديده است . كه كارهايي  براي آباداني راه ها و روستا ها انجام داده است . اميد است در مديريت موفق و مويد باشند .

فوايد مكان اداره :

نظر به اينكه اداره دور از شهر است  از توليد سر و صدا  و آلوده كردن  محيط براي مردم دردسري بوجود نمي آورد و وسعت اداره طوري است كه به راحتي  كار هاي سرويس و مكانيكي را ميتوان به راحتي انجام داد .

معايب اداره از نظر جغرافيايي و وسايل موجودي :

اين اداره به علت دوري از شهر  كمتر در دسترس مردم مي باشد .

در قسمت ماشين آلات داراي دستگاه هايي با عمر زياد مي باشد كه معمولاً فرسوده اند  و داراي افت زياد و استهلاك بالا مي باشد .

كف اداره به علت اينكه آسفالت نشده  داراي محيطي آلوده براي كاركنان مي باشد.

در قسمت كارگاه  كمبود وسايل و ابزار كار و نبود نظم و پيچيدگي و قسمت سرويس و ابزار موجود مي باشد .از كمك هاي اوليه و ابزار مناسب خبري نيست .

در رابطه اينكه كارخانه آسفالت و چسبيده به اداره بوده و در هنگام كار آن دود بسيار غليظي از خود بوجود مي آورد پس براي كاركنان مي تواند مضر باشد .

موجود هاي اداره راه و ترابري  شهرستان ايذه در قسمت ماشين آلات در سال 1381

1-    لودر 90W كوماتسو 2 عدد

2-   بلدوزر D155  كوماتسو 2 عدد

3-  بلدوزر D8 كاترپيلار

4-   بلدوزر D 7 كوماتسو

5-   لودر W120   كوماتسو

6-   گريدر MG ميتسو بيشي

7-  گريدر كوماتسو

8-  بنز مايلر 2628 ( 5 عدد )

9-   كمپرسي بنز مخصوص حمل آب 1921

10- بنز 911 مخصوص حمل سوخت

11-      غلتك هپكو

12-      تراكتور رو ماني

13-     سواري ميتسو بيشي تك كابين

14-      سواري ميتسو بيشي تك كابين

15-     لنكروز 3  اف

16-      نيسان پاترول

17-     تويوتا هاي لوكس دو كابين

18-     تويوتا هاي لوكس تك كابين

19-      مني بوس بنز دو دستگاه

20-      كمپرسور هوا

 

هدف از تاسيس مجموعه راه و ترابري

              اين اداره براي اهدافي همچون  خاك برداري  ، آسفالت گذاري ، درست كردن مسير هاي سخت و جاده هاي تنگ و خطرناك تاسيس شده است . مسير هايي براي راحتي سفر و راحتي رانندگان و قرار دادن علائم هشدار دهنده راهنمايي و رانندگي براي اينكه رانندگان و كساني كه از جاده ها عبور مي كنند نيز بتوانند مسير هاي خود را در شب و  روز آسانتر و با ديد رانندگي كنند ، از وظايف اين اداره است . ساختن  پل ها و مسير هايي كه بتواند آب هاي آبرفتي در زمستان را هدايت كرده و از فرسايش جاده ها و مسير هاي شني و زمين هاي كشاورزي مردم جلو گيري كنند انتظاراتي  كه از اين اداره مي رود  به لحاظ اينكه از اسم آن هم مشخص است،  در تاثير جاده ها و راه هاي ارتباط بين شهر ها و چگونگي آسفالت و سطح آنها و موانع بين شهري و كليه علائم ايمني در راه ها بر عهده اين اداره  است .

اما با اين گفتار  كه كار سنگيني بر عهده اين اداره است  از بودجه كافي براي تعميرات و خريد ماشين آلات برخوردار نيست .

يكي از وظايف اين اداره  كه بر قسمت آزمايشگاه مي باشد ، مقاومت اساسي جاده ها و شيب پيچ ها و درجه بندي لازم براي چگونگي سراشيبي ها و موارد خاص جاده ها است .

تقسيم بندي اداره راه و ترابري

هم اكنون اين اداره از سه بخش اصلي تشكيل شده است كه به شرح زير مي باشد :

الف ) بخش  امور اداري

ب ) بخش ماشين آلات و كارگاه

ج ) بخش آزمايشگاه

الف  ) بخش اداري

در اين بخش اتاق رئيس – امور اداري – امور  مالي – رياست قسمت ماشين آلات – مخابرات – مسئول راه ها وجود دارند . در اين بخش از اداره  بيشتر كار هاي درگير نامه گذاري و فعاليت هاي خريد و فروش قطعات و لوازم انجام مي شود. در اين بخش از انسجام بسيار خوبي برخوردار است زيرا همه كاركنان به صورت دوست در هر واحدي مشخص كار مي كنند. و بيشتر مردم با اين بخش سر و كار دارند .

الف – 1) چگونگي انجام كار هاي پروژه پيمانكار و مراحل كلي آن در قسمت اداري راه و ترابري

برچيدن كارگاه عبارت است از جمع آوري مصالح ، تاسيسات و ساختمانهاي موقت خارج كردن مصالح ، تجهيزات ماشين آلات ، و ديگر تداركات پيمانكار از كارگاه ، تسطيح و تميز كردن و درصورت لزوم به شكل اول برگرداندن  زمينها و محل هاي تحويلي كارفرما طبق نظر  كارفرما است .

الف-  2 ) روش تهيه برآورد

2-1 مهندس مشاور يا واحد هاي تهيه كننده برآورد بايد با توجه به شرايط  و نياز هر كار و همچنين روش  انتخاب شده براي  اجراي آن ، اقتصادي ترين روش براي تجهيز كارگاه را تعيين بر مبناي  آن ، هزينه هاي مربوط را طبق رديف هاي پيش بيني شده در فهرست و تجهيز و بر چيدن كارگاه اين پيوست بر حسب قيمت هاي محل اجراي كار  و با منظور نمودن هزينه ها به صورت مقطوع برآورد كرده و در برابر رديف هاي مورد نظر  درج كند و چنانچه مشخصات ويژه اي براي  تجهيز و بر چيدن  كارگاه لازم باشد آن را در اسناد مناقصه و پيمان پيش بيني كند .

2-2 ساختمان ها و تاسيسات و راه هايي كه در برآورد  هزينه هاي تجهيز شده و برچيدن كارگاه منظور مي شود  به صورت موقت و براي دوره اجرا در نظر گرفته مي شود به منظور كاهش هزينه هاي كارگاه با ترتيب دادن به اجراي تاسيسات  جنبي يا زير بنايي كه در طرح براي دوره بهره برداري پيش بيني شده است در دوره اجرا نياز خواهد بود ؛ از تاسيسات ياد شده به عنوان تجهيز كارگاه  استفاده مي شود و اين موضوع در اسناد و مدارك پيمان درج شود.

3-2 در صورتي كه كارفرما نظر دارد تامين آب رساني تا ورودي كارگاه با احداث چاه آب را بر عهده گيرد  در حالت استفاده از شبكه عمومي  آب كه كار هاي آن شامل اجراي خط انتقال  آب از شبكه تا ورودي كارگاه پرداخت  هزينه هاي اشتراك  و انشعاب آب  و ساير كار هاي مشابه  است با احداث چاه عميق  يا نيمه عميق و پرداخت هزينه هاي برداشت آب ، تعهدات كارفرما در اين زمينه  در اسناد و مدارك پيمان درج شود.

4-2 چنانچه براي دسترسي به كارگاه در دوره اجرا نيز  به راه دسترسي باشد بايد چگونگي احداث آن در شرايط خصوصي پيمان  پيش بيني شود .

5-2 به غيرازتعهداتي كه در فهرست بها و شرايط عمومي پيمان در مورد تجهيز كارگاه به عهده كارفرماست ، گذاشته شود  هر نوع تسهيلات ديگري  كه كارفرما در نظر دارد براي تجهيز كارگاه در اختيار پيمانكار قرار دهد . بايد آن را در شرايط خصوصي پيمان پيش بيني شود .

6-2 هزينه تجهيز كارگاه هايي مانند تاسيسات ، آهنگري ، نجاري ،شبكه بندي ميل گرد ، و ساخت قطعات پيش ساخته ، دربهاي واحد رديف   در نظر گرفته شده است .

7-2 هزينه تجهيز تعميرگاه هاي ماشين آلات در هزينه ساعتي ماشين آلات ،در رديف ها  مشخص در نظر گرفته شده است .

الف – 3 نحوه پرداخت هزينه ها

هزينه هر يك از رديف هاي تجهيز و برچيدن  كارگاه به تناسب پيشرفت عمليات مربوط به آنها، محاسبه شده و درصورت وضعيت ها درج شده است .

1- هزينه تجهيز و برچيدن كارگاه پس از حساب تخفيف  يا اضافه پيشنهادي پيمانكار در صورت وضعيت ها منظور مي گردد .

2- هزينه تجهيز و برچيدن كارگاه پس از اتمام عمليات  و برچيدن كارگاه در صورت وضعيت، منظور و پرداخت مي شود.

3- روش پرداخت هزينه و تجهيز و برچيدن كارگاه در پيمانهايي كه برآورد هزينه  اجراي آنها كمتر از 2500 ميليون ريال است و هزينه تجهيز و برچيدن  كارگاه آنها به صورت يك قلم پيش بيني شده است به شرح زير است :

  در كارگاه هاي مربوط به فهرست هاي پايه رشته ابنيه ، تاسيسات مكانيكي ، تاسيسات برقي ، شبكه توزيع آب و شبكه جمع آوري فاضلاب :

–  45% مبلغ تجهيز برچيدن كارگاه ، پس از اجراي بخشي از تجهيز كارگاه كه انجام آن براي شروع  عمليات  پيمانكاري لازم است تداركات 60%   ماشين آلات مورد نياز.

–  45% مبلغ تجهيز و برچيدن كارگاه به نسبت پيشرفت عمليات موضوع پيمان .

ج ) 10% مبلغ تجهيز و برچيدن كارگاه پس از بر چيدن كارگاه .

الف – 4 ) در كارهاي مربوط به  فهرست هاي پايه رشته راه

– 30% مبلغ تجهيز و برچيدن كارگاه پس از اجراي بخشي از تجهيز كارگاه كه انجام آن براي شروع عمليات موضوع پيمان لازم است يا تداركات 60% ماشين آلات .

–  60% مبلغ تجهيز و برچيدن كارگاه به نسبت پيشرفت  عمليات موضوع پيمان .

–  10% مبلغ تجهيز و برچيدن كارگاه پس از برچيدن كارگاه .

ب )بخش ماشين آلات كارگاه

اين قسمت كه خود كارگاهي جدا است  در شمال اداره قرار  دارد  .يك مكانيك ماهر و با تجربه به همراه كمك مكانيك خود در اين واحد مشغول بكار مي باشند كه كمتر مسائل ايمني را رعايت مي كنند.

قسمت كارگاه با مسئول قسمت ماشين آلات  كه محل  آن در قسمت اداري است رابطه دارند. براي خريد قطعه و وسايل مربوطه  كافي است كه نام دستگاه و نام قطعه مورد نظر داده شود كه مسئول خريد در مدت زمان نا معلومي آن را خريداري كند البته  لازم است  كه گفته شود اداره راه و ترابري به خاطر بودجه كم و دستگاه هاي فرسوده براي خريد قطعات و وسايل  مشكلات اساسي دارد به طوري كه براي خريد كوچكترين قطعه شايد يك دستگاه مدت ها و از كار افتاده باشد .

در اين قسمت نبود نظم و قرار گيري نادرست وسايل و روغن ها و لوازم مربوط به  سرويس دستگاه ها كاملاً احساس مي شود  و هيچ وسايل كمكي مربوط به انجام كار هاي مكانيكي  وجود ندارد و  نبود كهنه تنظيف و وسايل تميز كننده  در هنگام كار و بستن قطعات چشمگير بوده و هيچ اقدامي صورت نگرفت .

انواع ماشين آلات تراكم

تراكم بوسيله اعمال كردن انرژي  به خاك با چندين روش زير بدست آيد :

1-      اعمال فشار

2-     وزن ساكن

3-    ويبره

4-    تماس ( برخورد )

انواع و اقسام ماشين آلات تراكم ، موجود مي باشد . كه عبارتند از :

–         غلتك هاي فرو رونده

–         غلتك هاي چرخ آهني صاف

–         غلتك هاي چرخ لاستيكي

–         غلتك هاي ارتعاشي ويبراتوري ، شامل پاچه بزي ، چرخ آهني صاف ، چرخ لاستيكي

–         صفحه يا كفشك ارتعاشي خود محرك

وسايل  متراكم سازي  خاك در راه سازي

وسايل متراكم كننده و موارد استفاده از آنها

از وسايل تراكم خاكها غلتك ها هستند كه داراي انواع چرخ هاي لاستيكي ، فولادي ، پاچه بزي ، و لرزنده مي باشند. از ديگر وسايل متراكم كننده مي توان  از كوبنده هاي صفحه اي  و كفشكهاي لرزنده و تخماق هاي دستي نام برد. در زير به شرح كار آنها پرداخته مي شود :

لازم به توضيع است كه چگونگي عمل كرد و استفاده مناسب  ماشين آلات و حدود تراكم آنها براي خاك هاي مربوطه به هر يك از آنها در جدول ( 1- ب ) شرح داده شده است :

1 غلتك هاي چرخ فولادي

70,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی