پروژه بررسی و تهیه طرح تولید کاشی کف


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پروژه بررسی و تهیه طرح تولید کاشی کف مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۷۸  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پروژه بررسی و تهیه طرح تولید کاشی کف نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

پیشگفتار:   ۱
مقدمه:   ۳
فصل اول:   ۴
کلیـات و سـوابـق   ۴
۱-۱- مشخصات متقاضیان طرح:   ۵
۲-۱- معرفی اجمالی پروژه:   ۷
۳-۱-معرفی محصول :   ۸
۴-۱- سوابق تولید:   ۸
۵-۱-کاربرد محصول:   ۱۳
۶-۱-مصرف کنندگان:   ۱۳
۷-۱- نیاز جامعه به محصول:   ۱۳
فصل دوم:   ۱۴
طراحی و تولید   ۱۴
۱-۲-فرایند تولید:   ۱۵
۲-۲-نمودارفرایند تولید:   ۱۷
۳-۲- ابزار و وسایل مورد نیاز طرح:   ۱۹
۴-۲- طرح استقرار ماشین آلات:‌   ۲۱
۵-۲-مواد اولیه ومنابع تامین آن:   ۲۲
۶-۲- زمان بندی اجرای طرح:   ۲۷
۷-۲- ظرفیت تولید این شرکت:   ۳۰
۸-۲- جایابی ومحل اجرای طرح :   ۳۱
فصل سوم:   ۳۲
نیروی انسانی و انرژی موردنیاز طرح   ۳۲
۱-۳- نیروی انسانی مورد نیاز:   ۳۳
۲-۳- شرح وظایف پرسنل:   ۳۴
۳-۳- حقوق ودستمزد:   ۳۶
۴-۳- سازماندهی نیروی انسانی:   ۳۸
فصل چهارم:   ۳۹
زمین وساختمان   ۳۹
۱-۴- زمین مورد نیازطرح:   ۴۰
۲-۴-ساختمانهای اداری و پشتیبانی و خدمات :   ۴۰
۳-۴- ساختمان واحد تولید:   ۴۱
۴-۴-هزینه ساختمان سازی ومحوطه سازی:   ۴۳
۵-۴- پلان طرح:   ۴۵
فصل پنجم:   ۴۶
انرژی وتاسیسات   ۴۷
۱-۵- آب:   ۴۸
۲-۵- برق:   ۴۹
۳-۵- سوخت:   ۵۰
۴-۵- ارتباطات:   ۵۱
۵-۵- هزینه های تأمین  انرژی :   ۵۱
۶-۵- تاسیسات برودتی:   ۵۴
۷-۵-تاسیسات حرارتی:   ۵۴
۸-۵- تاسیسات تهویه و اطفاع حریق:   ۵۴
۹-۵-وسایل  حمل  و نقل :   ۵۵
فصل ششم:   ۵۶
محاسبات مالی طرح   ۵۶
۱-۶- سرمایه کل ومنابع تامین آن:   ۵۷
۲-۶- سرمایه ثابت:   ۵۷
۳-۶- سرمایه درگردش:   ۶۰
۴-۶- هزینه تولید سالیانه طرح:   ۶۳
۵-۶- هزینه ثابت و متغیر:   ۷۰
۶-۶-محاسبه نقطه سربه سر تولید:   ۷۱
۷-۶- محاسبه قیمت تمام شده محصول:   ۷۱
۸-۶- محاسبه قیمت فروش محصول:   ۷۱
۹-۶- محاسبه سود ناخالص:   ۷۲
۱۰-۶- محاسبه سودخالص طرح:   ۷۲
۱۱-۶- محاسبه دوره برگشت سرمایه:   ۷۲
۱۲-۶- توجیه اقتصادی طرح:   ۷۳
منابع و مآخذ:   ۷۴

پیشگفتار:

از نظر برخی از اقتصاددانان و صاحب نظران و دانشمندان مدیریت، موتور حرکت و رشد اقتصاد یک جامعه، کارآفرینان هستند که در محیطی رقابتی و در شرایط عدم تعادل (و نه تعادل ایستا) جامعه را به حرکت در می‌آورند و توسعه می بخشند. کلید موفقیت کارآفرینی، یافتن روشهای خلاقانه‌ای است که با به کارگیری فناوریهای جدید یا بازاریابی بهتر، سریعتر و کم هزینه تر، نیازهای مشتری را به نحو احسن برآورده می‌سازند. این به معنای تولید محصولات موجود با هزینه های کمتر یا ارتقای کیفیت آنها و یا به معنای ایجاد بازارهایی برای محصولات کاملاً جدید است.

کارآفرین با شناخت صحیح از فرصتها و استفاده از سرمایه های راکد امکاناتی را فراهم کرده و با سازماندهی و مدیریت مناسب منابع، ایده خویش را عملی می کند و علاوه برآن نقش مهمی در تولید و«اشتغال مولد» دارد.

به دلیل نقش و جایگاه ویژه کارآفرینان در روند توسعه و رشد اقتصادی و نیز تحولات اجتماعی، بسیاری از دولتها در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه تلاش می‌کنند با حداکثر امکانات و بهره برداری از دستاوردهای تحقیقاتی، شمار هر چه بیشتری از جامعه را که دارای ویژگیهای کارآفرینی هستند به آموزش در جهت کارآفرینی و فعالیتهای کارآفرینانه تشویق و هدایت کنند. کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصتها و موقعیتها و ایجاد حرکت در جهت توسعه این موقعیتها دارند، پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می‌شوند.

خوشبختانه در سالهای اخیر در کشور ما مقوله کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته، با این وجود این مفهوم برای بسیاری از دست اندرکاران و افراد جامعه ناشناخته و غریب است. شاید به همین دلیل تاکنون برنامه ریزی و بسترسازی مناسبی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و نظام آموزشی کشور برای توسعه کارآفرینی به ویژه در دانشگاههای کشور صورت نپذیرفته است. در شرایط کنونی که اقتصاد کشورمان با مسائل و نارساییهای مهمی نظیر فرار مغزها، بیکاری(بویژه در فارغ التحصیلان دانشگاهها) کمبود نیروی انسانی متخصص، کاهش سرمایه گذاری دولت، عدم تحرک و رشد اقتصادی کافی روبروست، پرورش و آموزش کارآفرینان ارزش آفرین از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

کارآفرینی در ایران از مهمترین اقدامات برای توسعه کارآفرینی در کشور، تشکیل شورای مرکزی کارآفرینی در سطح هیئت دولت است و با توجه به ماهیت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی این امر، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به عنوان متولی مدیریت و سازماندهی کارآفرینی به عنوان رئیس این شورا تعیین شده است . در این راستا فعالیتهای مختلفی در جهت توسعه کارآفرینی در وزارتخانه‌های مختلف (وزارت کار و اموراجتماعی و یا وزارت تعاون ) آغاز و معاونتها و یا دفاتر کارآفرینی در وزارتخانه ها ی مختلف تشکیل شده است .

در وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری نیز طرح کاراد ( کارآفرینی دانشجویان ) از چند سال پیش شکل گرفته است. دبیرخانه طرح کاراد قبلا در سازمان سنجش کشور مستقر بود که هم اکنون در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران قرار دارد .

بر این اساس در دانشگاههای کشور به منظور تربیت متخصصان شایسته و ایجاد توانایی کارآفرینی، در بیش از ۴۲ دانشگاه، مرکز کارآفرینی راه اندازی شده است و سیاست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری براین است که حتی دانشگاههای غیرانتفاعی نیز دارای مراکز کارآفرینی شوند تا سیستم آموزشی را یاری کنند.

دلایل نیاز به درس کارآفرینی در دانشگاههای کشور یکی از چالشهای پیش روی جوامع مختلف، دانش آموختگان فاقد تواناییهای فردی و مهارتهای لازم برای راه اندازی کسب و کار مناسب است. این امر، آماده سازی فارغ التحصیلان دانشگاهی را به وسیله توسعه فرهنگ کارآفرینی در آنان مسلم می سازد. آماده سازی در مورد کارآفرینی نبایستی بعد از فارغ التحصیلی باشد. بلکه این امر بایستی در حین تحصیل انجام شود و لازم است روح کارآفرینی در دانشگاهها پرورش داده شود.

 

مقدمه:

با نگاهی به پیکره کهن معماری ایرانی و پیشینه درخشان این هنر بر تارک دست ساخته های بشر، عظمی بس شگرف و وصف ناپذیر از درخشش نقش هایی بر روی سنگ، سفالها، و کاشی هایی می بینیم که تا به امروز به یادگار مانده و و تلألو وجودی آن با سرافرازی اکنون فراراه ما قرار گرفته است.

با توان صنعتی را که در ساختار این زیباییها وشگفتیها سهم بوده اند از پشتوانه ساخته های خود قرار داده تا بتوانیم انعکاس دهنده همه زیباییهای موجود در کاشی باشیم.


فصل اول:

کلیـات و سـوابـق

۱-۱- مشخصات متقاضیان طرح

۱-۱-معرفی اجمالی پروژه

۳-۱-معرفی محصول

۴-۱- سوابق تولید

۵-۱-کاربرد محصول

۶-۱-مصرف کنندگان

۷-۱- بررسی نیاز جامعه به محصول

 

2-1- معرفی اجمالی پروژه:

این طرح در شهرک صنعتی میبد ۲ واقع در جاده ۵ میبد به ندوشن قابل اجرا می باشد. سرمایه کل این طرح ۲۰۶۶۹۶۵۰۰۰۰ ریال که از این میان سرمایه ثابت ۱۸۳۲۹۷۶۰۰۰۰ ریال و سرمایه در گردش ۲۳۳۹۸۹۹۵۹۹ ریال می باشد. برخی از هزینه های این طرح عبارتند از:

۱۲۴۰۶۵۵۰۰۰۰ هزینه مواد اولیه وبسته بندی
۱۳۹۸۱۰۰۰۰۰ هزینه حقوق ودستمزد
۱۹۰۲۱۲۰۰۰ هزینه انرژی(آب- برق- سوخت)
۵۹۲۲۸۰۰۰۰ هزینه تعمیرونگهداری
۷۲۹۳۵۷۱۰۰ هزینه پیش بینی نشده تولید
۱۵۳۱۶۴۹۹۱ هزینه اداری وفروش
۳۶۶۵۹۷۲۰ هزینه بیمه کارخانه
۱۳۱۰۰۰۰۰۰۰ هزینه استهلاک
۲۸۵۴۹۷۳۸۰ هزینه استهلاک قبل از بهره برداری


۳-۱-معرفی محصول :

محصول تولیدی این شرکت کاشی کف در ابعاد ۲۰*۳۰ و ۲۰*۴۰ و ۳۰*۴۰ سانتی متر با توجه به استاندارد ملی ایران ساخته می شود.

۴-۱- سوابق تولید:

هنر کاشیکاری سابقه ای بسیار طولانی دارد و خدمت آن به هزاره دوم پیش از میلاد می رسد، در آغاز این هنر با آجرهای لعاب دار و سفالهای نقش دار شده برای استحکام و نماسازی توامان استفاده می شد، ولی رفته رفته در آرایش ظاهری ساختمان و نماسازی نیز کاربرد یافت آن گونه که از آثار باستانی به جا مانده می توان استنباط کرد کاشی کاری بیش از اسلام در ایران مد بوده است. البته بیشتر از کاشیهای تک رنگ و احتمالاً چند رنگ استفاده می شده است که با اندک تزئینی همراه بود، ولی پس از اسلام این هنر شکل دیگری به خود گرفت.

کم کم روی سفالهای کاشی گل بوته هایی که به شکل قرینه در زمینه طراحی می شد و نقوش هندسی که معماران مسلمان ایرانی در این هنر به کار گرفتند. زیبایی آن را پیش از پیش نمایان ساخت. از طرف دیگر بر تنوع رنگ نیز افزوده گشت. افزون بر اینها آمیزش هنر نقش گری و خطاطی با هم بود که هنر سفالگری و کاشی گری را به اوج رساند.

در دوران اسلامی هنر کاشی کاری بیشتر در ساختمان مساجد و مدارس به کار گرفته می شد و این خود فرصتی پیش آورد تا آیات قرآن و احادیث نبوی و روایات ائمه هدی زینت بخش این هنر گردد.

همانطور که می دانیم پیشینه هنر کاشیکاری به سفال می رسد زیرا پایه و اساس این هنر کاشیکاری آب و خاک و گل سفال می باشد. پس در این پروژه سعی بر این شده تا پیشینه ای از سفال ارائه شود.

امروزه در کشور ما شرکت های زیادی به تولید کاشی و سرامیک های کف می پردازند که از جمله این شرکت ها به قرار زیر می باشد.

بازرگانی طلوع صبح روشن [توزیع کننده / عمده فروش]
زمینه فعالیت : توزیع انواع محصولات مصرفی در ساختمان ( کاشی و سرامیک،شیرآلات،کابینهای حمام،انواع لوله و اتصالات،چینی آلات بهداشتی،گچ،پودرسنگ،سیمان سفیدو…

پدیده [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : چینی بهداشتی – کاشی – سرامیک – شیرآلات

تبریز کف [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کاشی کف

تکسرام [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید سرامیک گرانیتی

تولید کننده گرانیت بهسرام [تولید کننده]
زمینه فعالیت : تولید کننده کاشی گرانیتی

چینی ایران – ایرانا [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : کاشی دیوار و کف – لعاب – گلانول

چینی کرد [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : چینی آلات بهداشتی – کاشی کف و دیوار – وان – جکوزی – مواد اولیه

راک سرامیک [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید انواع گرانیت از سایز ۴۰*۴۰ تا ۱۲۰*۱۸۰ سانتیمتر

رنگدانه های سرامیکی گهرفام [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید رنگدانه های سرامیکی مصرفی در کاشی- کف لعابدار – کاشی دیوار – کاشی گرانیتی

زر سرام یزد [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کننده کاشی دیواری ۱۰*۱۰ – ۲۰*۲۰ و پخت سوم

سازان سنگ سالار [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید سنگ به روش تراستون – موزائیک تک لایه ظریف

سامان کاشی [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید انواع کاشی دیوار

سرام سینا [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : کاشی حاشیه و قرنیز

سرامیک رضوان [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید سفال و سرامیک دست ساز – نقش برجسته – هنری – تابلو و کاشی برجسته ساختمانی – مجسمه ظروف دکوری و کتیبه

سینا کاشی [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید انواع کاشی دیوار – کاشی گرانیت و چینی بهداشتی

شرکت پیکرنما [نمایندگی]
زمینه فعالیت : واردات و توزیع سنگهای پرسلین کاشی و سرامیک صنعتی ایتالیایی

صنایع کاشی زرین خراسان [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کاشی دیوار

[شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کاشی دیواری

صنایع کاشی و سرامیک الوند [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کاشی کف – دیوار و دکوری

صنایع کاشی و سرامیک زمرد بافق [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کاشی کف

عمران سازان مهاب [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : کاشی و شیشه سرامیک تزئینی – انواع دستگاه های تصفیه و ضد عفونی آب و هوا – مشاوره ، طراحی و ساخت انواع سیستم ها و دستگاه های تصفیه – ضد عفونی آب و آب شیرین کن ف سیستم های تصفیه فاضلاب

فردوسی [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : کالای ساختمانی ، شیر آلات ، چینی بهداشتی ، کاشی و سرامیک ، وان و جکوزی ، لوازم بهداشتی حمام

فروشگاه لوازم بهداشتی و ساختمانی عبدالقادر [توزیع کننده / عمده فروش]
زمینه فعالیت : کاشی – سرامیک – چینی آلات – شیر آلات – لوله و اتصالات

کارخانجات کاشی ، سرامیک و گرانیت الماس کویر رفسنجا [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کاشی ، سرامیک ، گرانیت ، پخت سوم و کاشی های تزئینی

کارخانجات کاشی عقیق [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید انواع کاشی کف در سایزهای مختلف و نیز تولید کاشی دیوار در سایزهای مختلف به صورت تک پخت

کارخانجات کاشی کویر یزد [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کاشی کف

کاشی تبریز کف [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : کف

کاشی جم [شرکت تجاری]
زمینه فعالیت : تولید کننده سرامیک کف در سایز و اندازه و طرح های مختلف

۵-۱-کاربرد محصول:

برای کاربرد در ساختمان ها و مساجد و مدارس و ….

۶-۱-مصرف کنندگان:

مهندسین ساختمان، مردم عادی، کاشی کاران ، معماران

۷-۱- نیاز جامعه به محصول:

با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در کشور ما و افزایش روز افزون جمعیت جوان در کشور ما امروزه نیاز به ساختمان سازی و مسکن به طور محسوس احساس می شود. به همین علت تولید قطعات ساختمانی به خصوص کاشی که موجب زیبایی منزل محل سکونت شما می شود در جامعه ما لازم بوده و از اینرو امروزه تولید کاشی های کف در کشور ما به میزان فراوان تولید می شود.

فصل دوم:

طراحی و تولید

۱-۲- فرایند تولید

۲-۲- نمودار فرایند تولید.

۳-۲-مواد اولیه و منابع تامین آن.

۴-۲- ابزار و وسایل موردنیاز.

۵-۲-برنامه زمان بندی اجرای پروژه.

۶-۲- محل استقرار ماشین آلات

۷-۲- کنترل کیفیت محصولات تولیدی

۸-۲- جایابی و محل اجرای طرح


۱-۲-فرایند تولید:

از ویژگیهای فرآیند استفاده از کوره روتر در تولید محصول می باشد. بدین معنی که در روشهای قدیمی بیسکویت ابتدا در کوره های مخصوص پخت بیسکویت آماده شده و پس از انجام عملیات دیگر زیر آبشار لعاب قرار گرفته و پس از لعاب و خشک کردن به کوره پخت لعاب فرستاده می شود. لیکن در روش جدید بیسکویت پس از تولید و خشک کردن لعاب خورده و به کوره رولر رفته و بیسکویت همراه با لعاب با یکدیگر پخته می گردند. از مزایای این روش ایجاد استقامت بیشتر و استحکام لازم برای بیسکویت و لعاب و افزایش درصد ضد سائیدگی لعاب می باشد علاوه بر آن از مزایای دیگر این روش کاهش مدت پخت از ۶ ساعت با ۱ ساعت است که خود در بالا بردن راندمان تولید واحد نقش به سزائی دارد.

کاشی کف باید زاویه های قائمه بوده، کاملاً سطح بوده و مقاومت آن در برابر سائیدگی از ۲۵ واحد کمتر نباشد. از نکات فنی دیگر کاشی کف میزان آبگیری است که بین صفر تا دو درصد متغیر و از این میزان نباید تجاوز کند.مقاومت در برابر سرما، ضربه، رنگ ناپذیری، از جمله نکات فنی دیگر است گرچه اخیراً براساس اعلام استاندارد ضخامت کاشی چندان موردنظر قرار نگرفته و مقاومت آن در برابر فشار معادل ۲۰۰ کیلوگرم بر سانتی مترمربع است ملاک عمل می باشد لیکن ضخامت کاشی بین ۲/۵ تا ۲/۶ متغیر است که تاکنون بدان عمل می شده است. از نظر تولید باید گفت شرایط عملیاتی خاص بر روش تولید حاکم است که اهم آنها عبارتند از:

در مقایسه کاشی پخته شده با معیارهای استاندارد افت حرارتی می بایستی در حدود ۶/۱۳ درصد و انقباض پخت ۴/۰ درصد باشد که این میزان از فرمولهای تعیین شده از طرف استاندارد بدست می آید. مش مواد متشکله کاشی نباید از ۲۰۰ تجاوز نماید. مواد تولید شده بدنه بیسکویت بایستی در اسپری دایر با درجه حرارت ۱۱۳۰ درجه بمدت ۵۵ دقیقه پخته گردد. در طرح بمنظور ایجاد استحکام کافی در بدنه کاشی باید حداقل از پرس های ۶۰۰ تن استفاده نمود. استفاده از پرس هایی با قدرت کمتر موجب کاهش استحکام بیسکویت خواهد شد.


۲-۲-نمودارفرایند تولید:

 

70,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت کارخانه کاشی
  • پاورپوینت کاشی کاری اسلامی
  • گزارش کارآموزی شرکت کاشی مریم میبد
  • مقاله کاشی و سرامیک
  • مقاله تولید کاشی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۲۶ مهر , ۱۳۹۶
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.