پروژه طراحی صندلی تحریر


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پروژه طراحی صندلی تحریر مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۰۹  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پروژه طراحی صندلی تحریر نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست مطالب

۱-    مرحله اول : انتخاب موضوع     ۱۱
۲-۱-  تفسیر مشکل           ۱۶
۴      -۱- اثبات امکان تحقیقوتحقق هر یک از موضوعات       ۱۵
۵ -۱- تدوین جدول زمان بندی           ۱۵
۲-    مرحله دوم : تجزیه و تحلیل مشکل             ۱۷
۱-۲- آنالیز نیاز                ۱۸
۱-۱-۲- گرد آوری اطلاعات              ۱۸
۱-۱-۱-۲- سلسله مراتب نیاز ها ی انسانی           ۱۸
۲-۱-۲- پالایش تخصصی ونقد وضع موجود        ۲۱
۳-۱-۲- تدوین دستورالعمل طراحی      ۲۱
۲-۲- آنالیز رابطه اجتماعی                ۲۲
۱-۲-۲- گرد آوری اطلاعات و نقد وضع موجود    ۲۲
۱-۱-۲-۲- پروسه استفاده      ۲۲
۲-۱-۲-۲-پروسه بعد از استفاده           ۲۲
۳-۱-۲-۲- شناسایی گروههای معین در ارتباط با محصول      ۲۳
۴-۱-۲-۲- نوع ارتباط گروههای معین                 ۲۳
۵-۱-۲-۲- شناخت استفاده کنندگان        ۲۳
۹-۱-۲-۲- وندلیزم              ۲۵
۲-۲-۲- پالایش تخصصی و نقد وضع موجود        ۲۶
۳-۲-۲ تدوین دستورالعمل طراحی        ۳۰
۴-۲-۲- ارائه ایده               ۳۰
۳-۲- آنالیز رابطه محیطی                  ۳۱
۱-۳-۲- گرد آوری اطلاعات               ۳۱
۲-۳-۲- پالایش تخصصی و نقد وضع موجود        ۳۳
۳-۳-۲- تدوین دستورالعمل طراحی       ۳۳
۴-۲- آنالیز توسعه تاریخی                  ۳۴
۱-۴-۲- گرد اوری اطلاعات               ۳۴
۵-۲- آنالیز بازار               ۳۶
۱-۱-۵-۲- تجارت مبلمان در ایران      ۳۹
۲-۱-۵-۲- مشکلات صادرلت مبلمان ایران          ۴۰
۳-۵-۲- پالایش تخصصی ونقد وضع موجود        ۴۱
۴-۵-۲- تدوین دستورالعمل طراحی      ۴۱
۶-۲- آنالیز فنی و جسمی       ۴۲
۱-۶-۲- گرد آوری اطلاعات               ۴۲
۱-۱-۶-۲- رابطه جسمی       ۴۲
۲-۱-۶-۲- اندام سنجی جوانان             ۴۲
۲-۲-۱-۶-۲- نشستگاه         ۴۴
۳-۱-۶-۲- صندلی ارگونومیک           ۴۸
۴-۱-۶-۲- توسیه طراحی صندلی از طرف انجمن عوامل انسانی                    ۵۱
۳-۱-۶-۲- ویژگیهای صندلی از نظر کارشناسان   ۵۳
۲-۶-۲- پالایش تخصصی و نقد وضع موجود       ۵۴
۳-۶-۲- تدوین دستورالعمل طراحی     ۵۶
۴-۶-۲- ارائه ایده             ۵۶
۷-۲- آنالیز ساختار           ۵۷
۱-۷-۲- گرد آوری اطلاعات             ۵۷
۳-۷-۲- ارائه ایده             ۵۷
۸-۲- آنالیزرابطه استتیک و سمبلیک                 ۵۸
۱-۸-۲- زیبایی چیست        ۵۸
۱-۱-۸-۲- زیبایی شناسی چیست        ۵۹
۲-۱-۸-۲- استتیک در طراحی صنعتی             ۶۰
۳-۱-۸-۲- بررسی ارزشهای استتیک در عناصر گشتالت    ۶۲
۱-۳-۱-۸-۲- فرم            ۶۴
۲-۳-۱-۸-۲- رویه           ۶۵
۳-۳-۱-۸-۲-  متریال             ۶۶
۴-۳-۱-۸-۲- رنگ               ۶۶
۱-۴-۱-۸-۲- عملکرد ساختاری رنگ      ۶۷
۲-۴-۱-۸-۲- عملکرد ارگونومیک رنگ                 ۶۸
۲-۸-۲-  پالایش تخصصی و نقد وضع موجود          ۷۱
۳-۸-۲- تدوین دستورالعمل طراحی           ۷۴
۴-۸-۲- ارائه ایده      ۷۵
۹-۲- آنالیز سیستماتیک            ۷۶
۱-۹-۲- گرد آوری اطلاعات و نقد وضع  موجود        ۷۶
۱-۱-۹-۲- روابط عملی           ۷۶
۲-۹-۲- پالایش تخصصی ونقد وضع موجود             ۷۷
۳-۹-۲- تدوین دستورالعمل طراحی           ۷۷
۱۰-۲- آنالیز استاندارد             ۷۸
۱-۱۰-۲- گرد آوری اطلاعات                 ۷۸
۱-۱-۱۰-۲- استانداردهای کلاس درس       ۷۸
۲-۱-۱۰-۲- استاندارد محصولات فولاد استنلس استیل               ۷۸
۳-۱-۱۰-۲- استاندارد پیچ و مهره و واشر                ۸۳
۴-۱-۱۰-۲- استاندارد میخ پرچ ها            ۸۳
۳-۱-۱۰-۲- استاندارد mdf        ۸۳
۱۱-۰۲ آنالیز مواد و روش ساخت            ۸۵
۱-۱۱-۲-گرد آوری اطلاعات و نقد وضع موجود       ۸۵
۱-۱-۱۱-۲- انواع MDF         ۸۶
۲-۱-۱۱-۲- پلی پرو پیلن         ۹۰
۳-۱-۱۱-۲- استنلس استیل        ۹۱
۴-۱-۱۱-۲- آلومینیوم              ۹۳
۲-۱-۲- آنالیز مونتاژ              ۹۵
۱۲-۲- گرد آوری اطلاعات و نقد وضع موجود          ۹۵
۱۳-۲- آنالیز بسته بندی            ۹۶
۱-۱۳-۲- گرد آوری اطلاعات و نقد وضع موجود       ۹۶
۲-۱۳-۲- تدوین دستورالعمل طراحی         ۹۶
۱۴-۲- آنالیز حمی ونقل و انبارداری         ۹۷
۲-۱۴-۲- تدوین دستورالعمل طراحی           ۹۹
۱۵-۲- آنالیز فروش وخدمات پس از فروش              ۱۰۰
جمع بندی مرحله دوم              ۱۰۱
للیست خواسته ها و انتظارات                  ۱۰۱
مرحله سوم : حل های مشکل                  ۱۰۳
مرحله چهارم : ارزیابی           ۱۰۸
منابع

منابع :

–         نادری ، احسان ، ۱۳۸۷،فرآیند طراحی صنعتی،پروژه ا

–         رقیمی، سمانه ،۱۳۸۷،ارزیابی تولیدات صنعتی

–         آزاد،عصمت ، ۱۳۸۶،مبانی طراحی صنعتی۱

–         آزاد ، عمت ، ۱۳۸۶، مبانی طراحی صنعتی ۲

–         فیزنت ،استیفن،۱۳۷۵، انسان  آنتروپومتری و طراحی ، علیرضا چوبینه ، محمد امین موعودی

–         اس ساندرز ، مارک، ۱۳۷۰،عوامل انسانی در طراحی مهندسی، محمد رضا افضلی

–         باکه ، هلدرون ،استرات ،۱۳۷۷ ، نقشه کشی صنعتی،اول،طراح ،تهران

–          چوبینه ، علیرضا،۱۳۸۶، ارگونومی در عمل ، تهران

–         لطف آبادی , حسین , ۱۳۷۹, روانشناسی رشد (۲) , نوجوانی , جوانی و بزرگسالی , چاپ دوم (تابستان ۱۳۷۹ ) , سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها ( سمت ) تهران

–              نیکنام ، معصومی ، فرح آبادی ، اسفندیاری ، گزارش اولیه صنایع چوب ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور(

–          نیوتن ۱۳۸۴

–         ماکس لوشر- ۱۳۶۹)

–         (دکتر ماکس لوشر، کتاب روانشناسی رنگ ها ) – ترجمه: ویدا ابی زاده- چاپ ۱۹- انتشارات درسا-۱۳۶۹- تهران

مقدمه

 موضوع مورد تحقیق در این پروژه صندلی دسته دار کلاس می باشد .

 صندلی یکی از وسایلی است که امروزه نیاز فردی و واجب مردم به حساب می آید و از لوازمی است که باید در طراحی و ساخت آن حتما استانداردها ونکات ایمنی و حفاظتی رعایت شود چون تاثیر مستقیم با سلامتی انسان دارد و اگر این استاندارد ها و نکات ایمنی رعایت نشود باعث ایجاد امراضی از قبیل کمر درد ,پا درد و ناراحتیهای عضلانی و اختلال درسلامتی جسمی می شود.


یکی از بهترین نکاتی که در طراحی صندلی باید رعایت شود اینست که صندلی در چه فضایی و برای چه شخصی ساخته می شود صندلی آموزشی از صندلیها ی بسیار مهم در زندگی امروز است که کمتر به آن توجه می شود. در میان اجزای مبلمان اموزشی صندلی تحریر بصورت مداوم وتقریبا در تمام ساعات درسی مورد استفاده قرار می گیرد

 

صندلی تحریر به عنوان یکی از تجهیزات مورد استفاده در آموزش در یادگیری نادیده گرفته شده. استفاده از مبلنان آموزشی وصندلی تحریر غیر استاندارد باعث ایجاد عوامل نا مطلوبی از قبیل عدم تمرکز,ایجاد خستگی ,پایین امدن میزان یادگیری و به وجود آمدن ناراحتیهای جسمانی می شود.

 

۱-    مرحله اول : انتخاب موضوع  

 

برای انتخاب موضوع در پروژه ۱ ابتدا چند محصول  انتخاب کرده و با استفاده از جدول انتخاب محصول آنها را ارزیابی کرده و در نهایت یک محصول را انتخاب می کنیم .

۲-۱  تفسیر مشکل

طرح هر مشکل جهت دستیابی به حل آن ، خصوصیات ویژه ای را طلب می کند . چه بسا پس از بررسی های اولیه مشخص شود که مشکل مطرح شده واقعی نبوده و یا حل آن در توان تخصصی طراح ویا امکانات اجرایی کارخانه و یا .. نباشد .

انجام تفسیر مشکل فواید زیر را به دنبال دارد :

کمک به انتخاب صحیح موضوعات پروژه طراحی صنعتی که از این طیق بتوتنیم از میان جند موضوع ، موضوع اصلی را انتخاب کنیم .
تفسیر مشکل در واقع جمع آوری اطلاعات کلی پیرامون موضوعات انتخاب شده ما بوده و با توجه به مراحل آن می توانیم به درستی اشکالات گرفته شده و یا غیر حقیقی بودن آمن پی ببریم .
تفسیر مشکل سبب می شود موضوعاتی را که باید بیشتر به آن توجه نماییم بشناسیم .
تفسیر مشکل امکان ارزیابی تحقیق و تحقق موضوع انتخاب شده را برایمان میسر می سازد .
به کمک تفسیر مشکل می توانیم در ابتدای انتخاب موضوع به تخصصی بودن و یا نبودن آن پی ببریم .
به کمک تفسیر مشکل می توان امکان تحقیق و تحقق پروژه را در مراحل بعد پیش بینی کرد .
در انتهای تفسیر مشکل می توان جدول زمان بندی مراحل ۴ گانه دیگر را پیش بینی کرد .

 ۳-۱ – جدول تفسیر مشکل

 انتخاب یکی از دو موضوع با استفاده از جدول تفسیر مشکل

 موضوع شماره ۱

 نام و مشخصات محصول :  صندلی دسته دار کلاس

 موضوع شماره ۲

 نام و مشخصات محصول : میز نقشه کشی

 وضعیت مطلوب

باز و بسته شدن دسته صندلی و بهتر است دسته بعد از باز شدن در کنار صندلی جمع شود.
استفاده از متریال سبک برای پایه ها .
استفاده از متریالی ضد خش برای دسته صندلی .
دادن زاویه ۹۵ تا ۱۸۰ درجه به پشتی صندلی .
تاشو بودن کل صندلی برای حمل و نقل و انبار کردن آسان.

 

راه حل

متخصصین طراحی صنعتی، مهندس مکانیک ، مهندس چوب ، مهندس پلیمر

تخصص راه حل

 

 

 

۴-۱ – اثبات امکان تحقیق و تحقق بهتر هر یک از موضوعات

 مقایسه موارد مثبت و منفی دو موضوع مورد تحقیق :

 

هر دو محصول در کلاس های درسی و آموزشی استفاده می شود .
در هر دو کاربراز لحاظ عملکردی ارتباط خوبی با محصول برقرار نمی کند .
متریال هر دو چوب میباشد که قابل تخریب با هر وسیله اثر گذاری است .با توجه به اینکه در هر دو نیاز به سطحی صاف و ضد خش وجود دارد . ضمن اینکه قابلشستشو و تمییز شدن نیست و به مرور زمان تغییر شکل می دهد .

 با مقایسه موارد مثبت و منفی درباره دو موضوع تحقیق ، هر دو از نظر امکان ادامه تحقیق برابر می باشند که با توجه یه تمایلات شخصی ومشاوره با استاد راهنما صندلی تحریر به عنوان موضوع مورد تحقیق در این پروژه انتخاب می شود .

۵-۱-  تدوین جدول زمان بندی

آخرین مرحله تفسیر مشکل تدوین جدول زمان بندی برای اجرای مراحل بعدی پروسه طراحی صنعتی است .

در این یروژه از جدول زمان بندی که توسط استاد راهنما با توجه به موضوعات منتخب ، تدوین شده استفاده می شود .

 مرحله دوم : تجزیه و تحلیل مشکل 

100,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.