گزارش کارآموزی عمران


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

گزارش کارآموزی عمران مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶۵صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود گزارش کارآموزی عمران نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست مطالب

مقدمه   ۱
فصــل اول :   ۲
آشنایی با مـکان کارآمـوزی   ۲
فصــل دوم :   ۴
ارزیابی بخـش های مرتبـط با   ۴
ساختمانهای بتنی و فلزی   ۴
چگـونگی انجام ساخـتمانی کارهای:   ۵
طراح ، محاسب و پیمانکاری ساختمان :   ۶
محل احداث ساختمان :   ۷
انواع نقشه های ساختمانی :   ۸
تـحـــویل زمیـــــن :   ۹
خـــاکبرداری جهت اجــــرای شــــالــوده :   ۹
سنـــگ چــــیـنـــی :   ۱۰
دپوی مصالح ساختمانی :   ۱۱
سیمان :   ۱۲
انواع سیـمانهای استاندارد :   ۱۲
آب :   ۱۳
سنگــدانه ها:   ۱۳
مقاومت بتن :   ۱۴
قالــب بـنـدی فـنـــداسـیــونـهــا :   ۱۵
آرماتوربندی پی ها  و شنــــاژها ( مسـلــح نمود ن فنداسیونها ) :   ۱۶
بتن ریــــزی فنـــداســـیــون هـــــا :   ۲۲
کـــد ارتفاعی صفحه ستون ها :   ۲۴
بــلــــوکـــاژ فواصل بین فنداسـیـــونهـــــا :   ۲۴
اجــــرای اسـکـــــلت فــلـــزی :   ۲۴
اجزاء تشکیل دهنده ساختمانهای فلزی :   ۲۴
ستون :   ۲۵
قسمتهای مختلف ستون :   ۲۵
اتصال ستون به صفحه زیر ستون :   ۲۷
تسمــه های اتصـال :   ۲۷
وسایل بالا بری :   ۲۹
تیـرهای اصلـی :   ۳۰
۱ ـ چگونگی اتصال تیر به ستون :   ۳۱
۲ ـ نکاتی در مورد ساختن تیرها:   ۳۲
۳ـ وصله تیرهای سراسری :   ۳۳
۴ ـ وصله نمودن دو نقطه تیر آهن به یکدیگر :   ۳۴
۵ـ تیرهای لانه زنبوری :   ۳۴
بادبند ها :   ۳۶
اجـــرای ســقـف تیـــرچـه و بـلــوک :   ۳۸
فصل سوم  :   ۴۱
بتـن ومواد تشکیل   ۴۱
دهنده آن   ۴۱
ویژگیهای مهم بتن :   ۴۳
نسبت آب به سیمان   ۴۷
حداقل مقدار سیمان   ۴۸
بتن با حباب هوا   ۴۹
بتن مقاوم در برابر حملات شیمیایی   ۵۰
بتن مقاوم در برابر سایش   ۵۲
مقاومت بتن :   ۵۴
نسبت آب به سیمان   ۵۴
نوع سیمان   ۵۶
فصل چهارم   ۵۷
عکس های پروژه کارآموزی   ۵۷

مقدمه

 

اجرای سازه های مختلف عمرانی از قبیل ساختمانها ، سدها ، انبارها و … امری بسیار مهم و حیاتی است زیرا چنانچه محاسبات و طراحی سازه ای بسیار دقیق و اصولی باشد در صورت اجرای نادرست آن سازه خطرات جبران ناپذیری در کمین آن خواهد بود که در طی گذشت زمان و بروز اتفاقاتی نظیر سیل ، زلزله ، آتش سوزی و … آسیبهای جدی و خطرناکی را برای سازه و استفاده کننده گان آن به وجود خواهد آورد . ضرورت تحقیق و کسب تجربه در رابطه بااجرای سازه ها زمانی مهمتر میشود که متوجه میشویم در کشور ما ایران مشکلات و عدم آگاهی زیادی در اجرای سازه ها وجود دارد . اینجانب با توجه به مطالب ذکر شده تصمیم گرفتم که تحقیق کاراموزی خود را به اصول اولیه و اجرای صحیح ساختمانهای فلزی و بتنی اختصاص دهم .

 

فصــل اول :

        آشنایی با مـکان کارآمـوزی

  با توجه به اینکه کشور ما در گروه کشورهای در حال توسعه قرار گرفته لذا اجرای طرح های عمرانی مانند احداث سدها , پل ها , بزرگراه ها , برجها , آسمان خراش ها و … نیز بنا به ضرورت و نیاز های روز افزون در حال افزایش است . احداث سازه ها بر اساس اصول و قوانین و آیین نامه های موجود علاوه بر دادن جلوه ای زیبا موجب احداث سازه هایی مستحکم و با دوام گشته است . مقاوم ساختن سازه ها در برابر زلزله نیز به نوبه خود بسیار جالب و ظریف       می باشد . وجود سازه های بتنی و فولادی سبب تنوع در نحوه ساخت سازه ها گشته است .

ساختمان جدید شهرداری واقع در شهر آستانه می باشد .

این پروژه در حال حاضر در اجرای سقف تیرچه بلوک می باشد و اسکلت فلزی و اجرای تیرها – بادبندها – ستونها – اتصالات به پایان رسیده و دیوارها  – پیرامونی و پارتیشن بندی اجرا نشده اند . در بعضی از قسمت ها شعاع بندی نیز اجرا شده .

که این سازه در ۴ طبقه می باشد و هر طبقه دارای ۱۰۰۰ متر زیربنا می باشد که سازه به خاطر رعایت درز انقطاع به دو قسم تقسیم شده و همچنین در قسمت چپ سازه سالن اجتماعات به ارتفاع ۶ متر و عرض ۱۵ متر و طول ۲۵ متر اجرا می گردد .

کارفرما این پروژه نظر ناظرین شهرداری و استانداری استان مرکزی می باشد .

فصــل دوم :

      ارزیابی بخـش های مرتبـط با ساختمانهای بتنی و فلزی

 چگـونگی انجام ساخـتمانی کارهای:

روشهای اصلی ساختن تسهیلات در زیر شرح  داده شده اند :

۱ ـ نیروی کار ساختمانی کار فرما ( انجام کار توسط خود کار فرما )

۲ ـ مدیریت کارهای ساختمانی توسط کار فرما

الف ) استخدام اعضای خود سازمان برای انجام کار ( امانی )

ب ) انجام کار توسط پیمانکارهای جزء

۳ ـ انجام کار توسط پیمانکار عام

۴ ـ قرار داد کار ساختمانی از طراحی تا اجرا ، یا قرار داد طرح ـ ساخت (کلید در دست )

مفهوم کار ساختمانی به روش کلید در دست این است که کار فرمایی با موسسه ای قرار دادی را می بندد که طبق آن ، موسسه طرف قرار داد هم طراحی و هم ساختن تسهیلاتی را به عهده می گیرد که نیازهای خاصی را ( معمولاً از نظر اجرا یی ) بر آورده کند . چون هردو کار طراحی و ساخت را یک موسسه انجام می دهد مشکلات هماهنگی در کار را به حداقل می رساند و کارساختمانی می تواند قبل از کامل شدن طرح نهایی شروع شود.

( در روشهای ساختمانی مرسوم، این امکان نیز وجود دارد که کار ساختمانی قبل از کامل شدن طراحی شروع شود . در این حالت قرار داد کار ساختمانی بر مبنای تأدیه هزینه خواهد بود. این روش ساخت را روش مسیر سریع می گویند . از معایب اصلی روش طرح ـ ساخت مشکل بودن ایجاد رقابت بین تامین کنندگان و پیچیدگی در ارزیابی طرحهای پیشنهادی آنهاست .

۵ ـ مدیریت حرفه ای کار ساختمانی

به کار گیری مدیریت حرفه ای ساختمانی برای ساخت تسهیلات نیز تا اندازه ای با روش ساختمانی مرسوم تفاوت دارد . در این حالت ، مدیریت ساختمانی مانند نماینده کار فرما عمل کرده و هر دو قسمت طراحی و ساخت پدیده تسهیلاتی مورد نظر را اداره می کند . کار فرما برای طراحی ، ساخت و مدیریت ساختمانی پروژه سه قرار داد جدا گانه می بندد. اتخاذ این شیوه در کارهای ساختمانی به دلیل ایجاد هماهنگی نزدیک بین کار طرا حی و کار ساختمانی امکان صرفه جویی در وقت و هزینه را ایجاد می کند .

طراح ، محاسب و پیمانکاری ساختمان :

در شناسنامه ساختمان ، بخشی مربوط به سابقۀ کار افراد زیر وجود دارد :

الف : طراح ساختمان ( مهندس معمار )

ب : مهندس محاسب

ج : سازندگان و مجریان کارگاه که شامل :

پیمانکار ، مهندس ، سرپرست کارگاه ، تکنسین ، معمار و به طور کلی افراد مسئول بخشهای فنی در تعدادی محدود و یا کسانی می باشد که در امر احداث ساختمان از شروع کار و یا قسمتهایی از اجرای آن شرکت موثر داشته اند.

در این بخش آدرس کار و شرکتها و شماره تلفن ثبت می شود تا در صورت بروز اشکال از نامبردگان که با جزء به جزء اجرای ساختمان آشنایی کامل دارند، کمک گرفته می شود تا تعمیرات اصولی با توجه به نقشه های موجود به شکل کامل انجام می شود به طور کلی شناسنامه ساختمان در هنگام خرابیها و تعمیرات از جهات بسیار ( وقت و هزینه ) مفید است.

 

محل احداث ساختمان :

         قبل از شروع کارهای ساختمانی مطالعاتی از قبیل اثرات جوی ، بارندگیها و تغییر درجه محیط که بخصوص در فصول سرد و یخبندان تاثیرات نامطلوب و مخرب در مصالح ، اجزا و قسمتهای ساخته شدۀ بنا می گذارد.

قبل از شروع یک طرح ساختمانی باید مقاومت زمین زیر پی جهت دیوارها برای طراح مشخص شود تا بتواند بر مبنای آن محل ستونها ، دیوارها و در مجموع طرح را به وجود   آورد ، معمولاً زمینهای مرغوب ، رنگ سبز تیره با دانه های خاک متراکم و چسبندگی زیاد دارند.

به طور کلی زمین لایه ها و موارد متشکله مختلفی دارند که هر لایه آن مورد آزمایش قرار گیرد ، در بنا های معمولی، از طریق چاه کنی و خروج لایه های خاکی می توان از نوع زمین آگاه شویم ، اما جهت احداث بناهای مرتفع ، با گمانه زدن ( سونــداژ ) از لایه های مختلف پی سازی و احداث بنا انجام شود.

در بعضی موارد، زمین مورد نظر ماسه ای و یا از نوع خاک دستی است . در این حالت ، پی کنی تا سطح زمینهای سخت پیشروی می کند و با پی سازی اصولی و در صورت نیاز پی های صفحه ای احداث می شود.

به طور خلاصه ، شناخت خاک زمین جهت عملکرد طراح و محاسبات از مسایل اولیه و بسیار مهم برای ساخت یک بناست که بی توجهی به آن مشکلات و خسارات زیادی را به بار      می آورد.

انواع نقشه های ساختمانی :

          نقشه های اولیه معماری که بنا را به شکل سه بعدی ( پرسپکتیو ) نشان میدهد ، برای تفهیم به مجریان بسیار سودمند است . معمولاً نقشه های فنی و اجرایی در سه فاز تهیه می شود :

الف : نقشه های معـــماری :

این نقشه های به منظور مشخص کردن ابعاد بنا و جرئیات ظاهری و بنا سازیهای داخلی و خارجی برای تفهیم مسائل به سازندگان و مجری ساختمان تهیه می شود .

ب : نقشه های اجــرایی :

این نقشه ها با جزئیات گوناگون مانند پلانهای موقعیت ، پی سازی ، تیرریزی ، شیب بندی

برش، نما و….با مشخصات هر چه دقیق تر جهت اجرای دقیق و اصولی تهیه می شود که سازندگان با استفاده از آنها و همچنین نقشه های جزئیات – که از نقشه های ذکر شده تهیه می شود – کار را دقیق تر و اصولی اجرا می کنند.

همچنین با توجه به دفترچه مشخصات ریز مقادیر(آیتمها)  ، اسکلت ساختمان به شکل سفت  کاری و نازک کاری ساخته می شود .

در بناهای بزرگ  ، وجود مهندسان معمار ، محاسب و همکاری نزدیک آنها با همدیگر باعث می شود که طرحی به وجود آید . بدون این همکاری ، مسیله ساختن بناهای عظیم غیر ممکن است .

ج نقشه های تاسیسات :

این نقشه ها نیز جدا از نقشه های معماری و سازه ، شامل کلیات و جزئیات آبرسانی ، فاضلاب، تهویه  ، دستگاهای گرم کننده و سرد کننه بویژه روشنایی برق است .

همانطور که می دانید این نقشه ها به هنگام تعمیرات بسیار مفید است . بخصوص هنگام زلزله ، سیل و حریق که قسمتی از بنا از بین می رود با استفاده از نقشه های موجود در شناسنامه می توان ضایعات پدید امده در ساختمان را نوسازی کرد .

معمولاً برای اجرای ساختمان باید با توجه به زمانبندی مشخص ، نقشه های لازم و از قبل اماده شده ، مسائل اقتصادی و اجرایی و تمامی موارد دیگر به انجام کار اقدام کرد.

اکثر اوقات ، شروع کار بنای ساختمان با پیگیری مراحل مختلف اجرا ، با سرعت بخشیدن در پیشبرد ان و بدون تعطیل شدن در زمانهای طولانی دنبال می شود تا در مدت زمان پیش بینی شده به مراحل پایانی برسد.

تـحـــویل زمیـــــن :

            پس از انعقاد قرارداد و انتقال آن بین کارفرما و پیمانکار در یک روز معین و از پیش تعیین شده نمایندگان کارفرما جهت آغاز عملیات , زمین موجود و محل دقیق احداث ساختمان را بعد از نقشه برداری تحویل نماینده پیمانکار داده و کلیه موارد صورتجلسه گردید تا پیمانکار در اسرع وقت جهت تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اقدام نماید .

 

خـــاکبرداری جهت اجــــرای شــــالــوده :

            در هر توده خاک , اندازه های متنوعی از ذرات خاک موجود است . برای طبقه بندی کردن مشخصات خاک , باید توزیع دانه بندی (طبق اصطلاح متداول، منحنی دانه بندی خاک ) معلوم باشد . منحنی دانه بندی خاکهای درشت دانه با استفاده از آزمایش دانه بندی با الک و منحنی دانه بندی خاکهای ریزدانه با استفاده از آزمایش هیدرومتری بدست می آید .

بستر ساختمان باید دارای خاکی مناسب و متراکم و دارای ضریب باربری بالا باشد . که توضیحات مختصری در رابطه با محل احداث در صفحات قبل ذکر گردید ، لذا جهت رسیدن به بستر مناسب عملیات خاکبرداری در محل احداث ساختمان آغاز گردید . از آنجا که محل ساخت در زمین دفع ضایعات واقع شده بود لذا در قسمت غربی ساختمان ارتفاع خاکبرداری به حدود ۲ تا ۵/۲ متر تجاوز می کرد  . عملیات خاکبرداری و گودبرداری توسط ۲ دستگاه لودر  انجام پذیرفت . پس از اجرای عملیات خاکبرداری به مدت چند روز سطح خاکبرداری شده آبپاشی و تسطیح شد تا از مقاومت بالایی برخوردار گردد .

خاکها و نخاله های حاصل از خاکبرداری بعد از بارگیری در محل دفن نخاله ها تخلیه گردید

 

 

 

سنـــگ چــــیـنـــی :

          پس از عملیات خاکبرداری , عملیات سنگ چینی اجرا گردید . از آنجا که اجرای بستر پی ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و باید در برابر نیرو های سازه ای از خود مقاومت نشان دهد لذا اجرای عملیات سنگ چینی با سنگهای ترد و شکننده کاری بس خطرناک است . به همین خاطر از سنگ معدن استفاده گردید . این سنگها از معدن کرک تهیه گشته و به کارگاه منتقل می شدند . ملات مورد نیاز جهت سنگ چینی ملات ماسه و سیمان و دارای عیار سیمان ۲۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب بود . جهت اجرای این کار ابتدا سنگها را با فاصله های مناسب از هم در یک ردیف چیدند و سپس ملات مورد نظررا تا اندازه ای که سطح سنگهاپوشیده شود ریختند بطوریکه مابین سنگها ، ملات قرارگرفته باشد.

مدت سنگ چینی با وجود ازدیاد نیرو بعلت حجم بالای عملیات , بسیار طویل  و تقریباً ۱ ماه به طول انجامید . پس از اتمام کار سطح سنگها بطور منظمی تسطیح گردید تا جهت اجرای عملیات فنداسیونها آماده گردد .

دپوی مصالح ساختمانی :

 

60,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • اسکلت فلزی
  • گزارش کارآموزی عمران
  • مقاله تعریف و اهداف از ساخت قاب
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.