گزارش کارآموزی مدیریت خدمات پرستاری


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

گزارش کارآموزی مدیریت خدمات پرستاری مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶۱  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود گزارش کارآموزی مدیریت خدمات پرستاری نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

*بررسی محیط فیزیکی مرکز پزشکی نور و بخش های آن   ۱
*بررسی وضعیت مدیریت منابع انسانی پرستاری مرکز پزشکی نور ، تنوع نیروها و مقایسه با استانداردهای موجود   ۵
استاندارد پرستار به تخت :   ۵
بررسی وضعیت مدیریت منابع انسانی پرستاری مرکز پزشکی نور ، تنوع نیروها   ۷
نمودار سازمانی پرسنل دفتر پرستاری نور   ۷
تنوع نیروها   ۷
تفکیک نیروها از نظر سمت و پست سازمانی و جنسیت   ۷
تفکیک نیروهای شاغل از نظر نوع استخدام   ۸
تنوع نیروها از نظر سابقه خدمت (سنوات )   ۸
روش تامین نیرو در این مرکز به این صورت است که :   ۹
مشکلات شناسایی شده و راهکار:   ۹
*بررسی وضعیت استاندارد های ساختاری،فرایندی و نتیجه ای در بخش داخلی مردان   ۱۱
*الف: استاندارد های ساختاری   ۱۳
شرایط محیط بیمار   ۱۳
ب- دما ، رطوبت ، تهویه مکانیکی   ۱۳
تسهیلات آسایش و ایمنی بیماران   ۱۴
*ایستگاه پرستاری   ۱۵
*فضای کافی در اطراف تخت بیمار   ۱۶
*فضاهای داخلی بخش   ۱۶
*کنترل عفونت   ۱۷
جمع آوری زباله   ۱۷
*ایمنی   ۱۹
*اتاق های بستری و تجهیزات آنها (مشترک ۱ و ۴ و ۲ تخته ) .   ۲۰
تاسیسات گرمایی ، تهویه هوا و تهویه مطبوع   ۲۰
تأسیسات بهداشتی   ۲۰
*تجهیزات بخش   ۲۱
استانداردهای فرایندی   ۲۲
-پذیرش و ارائه مراقبت قبل از انژیو گرافی   ۲۲
فرایند اقدامات درمانی پس از ارجاع از آنژیو   ۲۳
بیماران  پذیرش شده با عوارض بعد ازپیوندکلیه   ۲۴
نمونه هایی از استانداردهای فرایندی   ۲۵
آموزش تنفس لب غنچه ای   ۲۶
مراقبت پرستاری در آماده سازی بیمار برای آنژیوگرافی   ۲۷
نکات آموزش به بیمار قبل از آنژیوگرافی   ۲۸
آموزش به بیمار تحت آنژیوگرافی   ۲۹
راهنمای آموزشی بیمار دیابتی جهت مراقبت و پیشگیری از ایجاد پای دیابتی   ۲۹
استانداردهای نتیجه ای :   ۳۰
*بررسی وضعیت رضایتمندی از خدمات پرستاری   ۳۱
میزان رضایتمندی کلی مراجعین طی تیرماه ۸۸ تا خرداد ماه ۸۹   ۳۲
فرم های رضایتمندی موجود در بیمارستان   ۳۳
فرم نظر سنجی ارباب رجوع موضع ماده ۸ طرح تکریم ارباب رجوع   ۳۳
فرم پیشنهادی رضایتمندی از خدمات پرستاری:   ۳۴
نمونه فرم پیشنهادی ارزیابی رسیدگی به شکایات:   ۳۴
*برنامه استراتژیک:   ۳۶
مراحل تدوین برنامه استراتژیک   ۳۸
رسالت بیمارستان :   ۳۹
دیدگاه بیمارستان :   ۳۹
اهداف بیمارستان:   ۳۹
تهدیدها   ۴۰
فرصت ها   ۴۰
نقاط قوت   ۴۰
نقاط ضعف   ۴۰
اهداف کلی تعیین شده در برنامه ریزی استراتژیک سال ۱۳۸۹   ۴۱
هدف اول : ارتقاء مستمر کیفیت ارائه خدمات پرستاری   ۴۲
هدف دوم : ارتقاء سطح کمی کادر پرستاری وحفظ ان در سطح استاندارد   ۴۳
هدف سوم : ارتقاء کیفی و کمی سطح دانش و مهارت پرسنل   ۴۴
-هدف چهارم : افزایش رضایتمندی پرسنل و کاهش ترک خدمت انها   ۴۵
-هدف پنجم : افزایش رضایتمندی و طرح تکریم ارباب رجوع ازنحوه ارائه خدمات پرستاری   ۴۶
-هدف ششم : ارتقا سطح کمی و کیفی اموزش به بیمار   ۴۷
*تفویض اختیار   ۴۸
*بررسی حقوق و مزایای رده های پرستاری:   ۵۰
*ارزشیابی درونی و بیرونی ازخدمات پرستاری:   ۵۲
ارزشیابی بیرونی   ۵۳
*نرخ غیبت،میزان turnover،مرخصی استعلاجی و اسیبهای شغلی کادر پرستاری   ۵۳
اسیبهای شغلی:   ۵۴
منابع:   ۵۶

منابع:

 

1-huber.D.leadership &nursing care management ,2006

2-yoderwise. Leadership &managing in nursing ,2007

3-طراحی بناهای درمانی-راهنمای برنامه ریزی و طراحی معماری بخش داخلی/جراحی  معاونت امور صنفی   ۱۳۸۴

۴-طراحی بناهای درمانی-راهنمای تاسیسات مکانیکی  بخش داخلی/جراحی  معاونت امور صنفی   ۱۳۸۴

۵-طراحی بناهای درمانی-راهنمای گروه بندی و مشخصات فنی تجهیزات   بخش داخلی/جراحی  معاونت امور صنفی   ۱۳۸۴

۶-اصول مدیریت بخش اورژانس –محمد جلیلی-۱۳۸۷

۷-استانداردهای خدمات پرستاری-سازمان نظام پرستاری-۱۳۸۷

۸-پایان نامه تدوین استانداردهای مدیریت خدمات پرستاری در ایران-لادن زرشناس-۱۳۸۵

۹-اصول مدیریت پرستاری-ناهید دهقان نیری-۱۳۸۸

۱۰-مدیریت پرستاری ومامایی-شفیقه هروابادی-۱۳۸۵

*الف: استاندارد های ساختاری

 

مطابق معیارهای مطرح شده از طرف وزات بهداشت ، بیمارستان نور از بیمارستان های منطقه ای آموزشی محسوب می شود .

شرایط محیط بیمار

الف – نور :  در اتاق های بیماران ، سطح زیادی از دیوار را پنجره تشکیل داده است . (بیش از ۲۰ %‌) پنجره ها در محل مناسب قرار دارند . امکان دید بیرون برای بیماران هر ۲ طرف اتاق فراهم است (اتاق های ۴ تخته ۲ پنجره و اتاق های ۱ تخته ۱ پنجره دارند ) میزان نور مناسب از طریق  پنجره ها تامین می شود. پنجره ها قفل کشویی دارد . پرده ها از نوع پارچه ای اند و به طورنامناسب و صل شده اندو به طور کامل پنجره ها را نمیپوشاند – چراغ مجزا بالای هر تخت  وجود ندارد – همه چراغ ها یک کلید دارند – وفقط یک چراغ بالای دستشویی کلید جداگانه  دارد .

ب- دما ، رطوبت ، تهویه مکانیکی

سیستم گرمایش از نوع فن کوئل است که ۲ طرف بالای سقف قرار دارد – صدای آن به خصوص در شب ، بیماران را آزار می دهد فن کوئل داخل سقف کاذب نمی باشد کلید درجه آن در دسترس بیماران قرار دارد .

تهویه  : به جز دستگاه فن کوئل ، دستگاه مجزایی برای  تهویه محیط اتاق ها و جود ندارد . تعویض هوا عمدتا از طریق پنجره های مشرف به فضای باز صورت می گیرد .

رطوبت : دستگاه سنجش رطوبت در اتاق ها موجود نیست .

صدا : بیمارستان در مجاورت خیابان قرار دارد ولی بخش داخلی جراحی مشرف به حیاط بیمارستان است و سر و صدای نامطلوب خیابان را ندارد . فن کوئل ها سقفی است . به گفته بیماران در شب ، سر و صدای زیاد دارد . تلویزیون در اتاق ها وجود ندارد – سیستم پیج در ایستگاه پرستاری شنیده می شود . دیوارها عایق صدا نیست . علائم هشدار دهنده سکوت در اتاق ها وجود ندارد و مقررات درباره جلوگیری از هجوم بیش از حد همراهان و ملاقاتی ها در ساعات ملاقات اعمال نمی شود .

تسهیلات آسایش و ایمنی بیماران

تعداد تخت : در بخش داخلی جراحی بیمارستان نور ، در یکی از  اتاقهای  ۴ تخته ، ۶ تخت گذاشته شده است و در ۳ اتاق دیگر استانداردرعایت شده است  . در اتاق ۶ تخته فاصله تخت ها کمتر از m 1 و در اتاق های ۴ تخته حدود ۵/۱ متر است و در اتاق های ۲ تخته حدود m 1 است .

از نظر امکانات تخت ها : حفاظ کنار تخت وجود  دارد . سر تختها  به سختی بالا می آید (تا  ْ ۶۵ ) . امکان اتصال تراکشن و پایه سرم به تخت وجود  ندارد . صندلی کنار تخت وجود دارد . تشک در ابعاد استاندارد است . قفسه کنار تخت در ابعاد کمتر از استاندارد وجود دارد .

دکمه احضار بالای سر تخت وجود ندارد . رادیو و تلویزیون در اتاق ها وجود ندارد . در سرویس بهداشتی دستگیره حفاظتی روی دیوار موجود نیست . پنجره ها توری دارد . پرده دور تخت وجود ندارد .حمام نیز پرده ندارد و اب ان گرم نیست

تلفن در هر اتاق موجود نیست و تنها یک تلفن در راهرو بخش موجود است . یخچالی در هر اتاق وجود دارد که اغلب برفک زیادی زده است . یک دستشویی در هر اتاق وجود دارد . اکسیژن و ساکشن مرکزی وجود دارد . در بخش ، اتاق روز برای بیماران وجود ندارد . و تنها یک راهرو بالکن مانند با حفاظ وجود دارد که کثیف است و نظافت نمی شود . امکان استفاده در همه مواقع از ان نیست

از نظر رنگ آمیزی ، دیوارها رنگ روشن دارد .

در کل بخش ،۱ توالت در انتهای بخش وجود دارد که استفاده بیماران بستری در اتاق ابتدایی بخش از آن مشکل است . معادل تعداد بیماران ، تعداد دوش کافی نیست و تنها ۱ حمام و ۵ توالت  وجود دارد .و مطابق استاندارد نیاز به  نصب یک دوش و قرار دادن یک سرویس بهداشتی در طرف دیگر بخش وجود دارد تا بیماران فاصله زیاد با توالتها نداشته باشند

 

*ایستگاه پرستاری

ایستگاه پرستاری در قسمت ورودی بخش  قراردارد و از نظر استاندارد در  نزدیکی اتاق ایزوله قرار ندارد. ولیکن اتاق ۶ تخته که روبروی ان است را مخصوص پذیرش  بیماران بدحال و ارجاعی از آنژیو قرلر داده اند  . از ایستگاه پرستاری به اتاق دارو دسترسی وجود دارد . سرپرستار اتاق جداگانه ندارد . پیشخوان ایستگاه پرستاری بیشتر از ۵/۱ متر ارتفاع دارد . منشی بخش میز جداگانه ای دارد . ترالی پرونده ها قابل انتقال است .

ترالی اورژانس در داخل ایستگاه پرستاری قرار دارد و در دسترس اتاق های انتهای بخش نمی باشد میز گزارش نویسی جداگانه وجود ندارد . تلفن و ساعت تابلو اعلانات دارد . جعبه اکسیژن مرکزی و ساکشن مرکزی در داخل ایستگاه پرستاری قرار دارد . توالت و دستشویی پرسنل در داخل ایستگاه قرار دارد . رختکن پرسنل در اتاق استراحت شان است .

اتاق پزشک داخل ایستگاه پرستاری و در فضای جداگانه قرار دارد که هم چنین فایل های حاوی ملافه های تمیز ( مربوط به کمک بهیار ) در آن است .و صرفا خاص استفاده پزشکان نیست . نگاتوسکوپ ندارد .و نگاتوسکوپ در اواسط راهرو بخش نصب شده است.

 

*فضای کافی در اطراف تخت بیمار

فاصله تخت های مجاور هم در اتاق های ۴ تخته کمتر از ۵/۱ متر و در اتاق های ۲ تخته حدوداً ۱ متر می باشد که به این ترتیب فضای کافی جهت عملیات کلینیکی و احیاناً احیاء وجود ندارد . فاصله تخت های مقابل هم فاصله ای حدود ۵/۲ دارند و این فضا مناسب است ( در اتاق های ۴ تخته ) .

در یکی از اتاق ها ۶ تخت قرار دارد که فضای اطراف تخت به مقدار زیادی کاهش یافته امکان مراقبت صحیح و کامل از بیمار را سلب می کند . در اتاق های ۲ تخته نیز فاصله تخت ها بسیار کم می باشد اطراف تخت ها پرده وجود ندارد . عرض راهرو بخش حدود ۵/۲ می باشد .

 

ارتباط بخش با پذیرش با توجه به محوطه روباز (حیاط ) مشکل است . از نظر جابه جایی وسایل با داروخانه ، انبارمرکزی  ، رختشویخانه ، حمل جسد ،  دور با آزمایشگاه ، رادیولوژی و CSR مشکل چندانی وجود ندارد و تقریباً دسترسی این بخش به همه قسمت های بیمارستان میسر است با توجه به در خروجی انتهای بخش سهولت این کار بیشتر شده است .

 

*فضاهای داخلی بخش

جایگاه ایستگاه  پرستاری مناسب نیست و اتاق های انتهایی و به خصوص اتاق ایزوله و یک تختخوابی قابل دید نیستند . و مسافت ایستگاه تا آنها زیاد است .

در اتاق های ۴ تخته فضای اطراف تخت بسیار کم است و محور تخت ها از هم فاصله کمتر از ۲ متر دارند .

در اتاق های ۲ تخته این فاصله کمتر از ۱ متر می شود .

در اتاق های ۱ تخته فضا مناسب است

 

 

*کنترل عفونت

به طور کلی در این بخش بیماران عفونی بستری و پذیرش نمی شوند و بیمارانی که درطول بستری دچار موارد از عفونت می شوند به اتاق های ایزوله منتقل می شوند و گاها بیماران با پیوند کلیه بیش از ۱ ماه که در منزل  دچار مشکل شده ادند در اتاق ایزوله تحت ایزوله معکوس قرار می گیرند .

جمع آوری زباله

زباله های کثیف محل خاص برای نگه داری ندارند و طبق گفته خدمتگزار با جمع شدن زباله به بیرون بخش منتقل می شوند کیسه های زباله در رنگ های سفید مخصوص زباله معمولی و زرد مخصوص زباله عفونی در سطل های جداگانه وجود دارند .

سطل های زباله از نوع پلاستیکی و در دارند . مایع صابون در ظرف های مخصوص درب دار قرار دارند . حوله کاغذی  در دستشویی ها وجود ندارد .

جمع آوری رخت کثیف :ترالی مخصوص رخت کثیف در دستشویی قرار دارد که احتمال آلودگی را بسیار زیاد می کند.

نظافت بخش بستری : نظافت بخش ها مناسب نیست . طبق گفته خدمتکار بخش ماهیانه ۲ بار به طور کامل بخش شستشو می شود. بیماران از نظافت بخش راضی نبودند بیان می کردند که ملافه ها و لباس ها به موقع تعویض نمی شود .

اتاق های ایزوله : در نزدیک ایستگاه پرستاری قرار ندارد . دارای دستشویی و توالت جداگانه نمی باشد . و هیچ کدام از خصوصیات اتاق ایزوله را ندارد . در گفتگو با سرپرستار بیان کرد که این اتاق ها بیشتر حالت اتاق خصوصی را دارند و تنها بیماران پیوند کلیه گاها در آنها مراقبت می شوند.

در اتاق ۶ تخته امکان انتقال عفونت بسیار زیاد است و تخت ها در فاصله نزدیکی از هم قرار دارند .

سرویس های بهداشتی و حمام ها در انتهای بخش وجود دارد و محل تی شوی و نگه داری وسایل نظافت در داخل محل دستشویی قرار دارد که احتمال آلودگی زیادی را ایجاد می کند . بدپن و لوله اداری پلاستیکی در داخل دستشویی و ترالی مخصوص نگه داری می شود.

دستشویی ها از نوع پایه دار است . اطراف دستشویی ها تا ارتفاع ۵/۱ متر و اطراف آن تا cm 90 کاشی شده است .

کف بخش از جنس سنگ قابل شستشو است و اطراف دیوارها تا ارتفاع ۵/۱ متر با سنگ پوشانده شده است . کف شوی به جز در دستشویی اصلی وجود ندارد .

 

*ایمنی

 

50,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۵ فروردین , ۱۳۹۶

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.