گزارش کارآموزی کارخانه نساجی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

گزارش کارآموزی کارخانه نساجی نیکوباف مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود گزارش کارآموزی کارخانه نساجی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

گذری بر تاریخچه کارخانه ی نیکو باف :   ۱
محل استقرار کارخانه :   ۱
چارت سازمانی کارخانه  :   ۲
تعداد پرسنل :   ۳
سیستم های تهویه ، سرمایش ، گرمایش ، آب و برق کارخانه :   ۳
ماشین آلات :   ۴
واحد چله پیچی :   ۴
واحد بافندگی :   ۵
سالن چاپ:   ۶
آزمایشگاه چاپ:   ۹
۲-شابلون سازی   ۱۰
۱-۳-قسمت رنگ سازی و تهیه خمیر چاپ   ۱۵
جمعاً      ۱۰۰۰گرم   ۱۶
۱-۴-. سالن های چاپ :   ۲۱
ماشین چاپ اسکرین تخت :   ۲۲
خشک کن ماشین چاپ :   ۳۰
تثبیت کالای چاپ شده :   ۳۱
۲- سالن رنگرزی :   ۳۲
۲-۱٫ بررسی هاسپل های موجود در سالن رنگرزی و شستشو :   ۳۲
۲-۲٫ دستگاه آبگیر دو پارچه باز کن:   ۳۵
۲-۳-۱٫جتهای soft-flow   ۳۷
۲-۳-۲٫جتهای Over-flow :   ۴۱
۲-۳-۴٫بررسی اتوکلاوها یا Pressure Beams :   ۴۴
۲-۴٫عملکرد کلی واحد رنگرزی   ۴۶
نتیجه عملیات   ۵۰
۳-سالن تکمیل:   ۵۱
۳-۳٫ سالن خارزنی   ۵۲
عملیات خارزنی   ۵۳
ماشین خارزنی   ۵۴
عیوب در خارزنی   ۵۶
نکات خارزنی :   ۵۸
تراش   ۶۰
عیوب تراش   ۶۲
۳-۵٫ دستگاه تیغ زنی :   ۶۳

گذری بر تاریخچه کارخانه ی نیکو باف :

شرکت ریسندگی بافندگی نیکو باف ( سهامی خاص ) به سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۵۴ به بهره برداری رسید . در بدو شروع کار محل استقرار کارخانه در تهران ، و سپصس به شهرک صنعتی کاوه منتقل شد . این کارخانه تا سال ۱۳۸۳ تولید پتوی ژاکارد ( مینگ ) را در دستور کار خود داشته است و دارای خطوط ریسندگی ، بافندگی و رنگرزی و تکمیل بوده ; تعویض و تولید پتوی راشل ( سیلک ) جایگزین گردید . هم اکنون این کارخانه دارای خطوط مقدمات بافندگی ، بافندگی ، چاپ و تکمیل می باشد .

تولیدات این کارخاننه به صورت مستقیم در داخل در کلیه استانهای کشور پخش و از طریق برخی نمایندگی ها به کشور های افغانستان ، پاکستان و عراق صادر می گردد .

محل استقرار کارخانه :

کارخانه نیکو باف در شهر صنعتی کاوه در ۲۰ کیلومتری شهر ساوه ساخته شده است . لازم به ذکر است که این شهر صنعتی بزرگترین شهر صنعتی در ایران می باشد و دارای هتل ، پارک، آتش نشانی ، آپارتمان های مسکونی ، خط واحد ، آژانس و غیره می باشد .‍‍‍‍‍

 

چارت سازمانی کارخانه  :

شرکت نیکو باف از آنجا که در یک شرکت خصوصی می باشد دارای یک چارت سازمانی ساده می باشد . به عنوان مثال مدیر کارخانه خود مدیر فروش نیز است و همچنین رئیس دفتر .

تعداد پرسنل :

اکثر پرسنل کارخانه ی نیکو باف بومی بوده و از شهر ساوه می باشند . در کل ۱۴۳ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که از این تعداد ۵ نفر که کارشان رفوگری  طاقه ها است و بقیه کارکنان مرد می باشند . این کارخانه فاقد مهندس تکنولوژ بوده و ۲ مهندس شیمی در این واحد صنعتی فعالیت دارند !

سیستم های تهویه ، سرمایش ، گرمایش ، آب و برق کارخانه :

از آنجا که نوع نخ بکار رفته در این کارخانه پلی استرو اکرلیک می باشد در این واحد هیچ گونه کنترل خاصی روی رطوبت و دمای سالن ها صورت نمی گیرد و تنها به مکش پرز های معلق حاصل از خارزنی در سالن تکمیل به وسیله ی کانال های تهویه اکتفا می شود .

سیستم گرمایش و سرمایش این کارخانه نیز بسیار ابتدایی بوده در تابستان از کولر و در زمستان از بخاری سالنی استفاده می شود . هر چند در سالن چاپ در زمستان نیازی به استفاده از بخاری وجود ندارد .

و آب کارخانه برای استفاده در سالن چاپ و همچنین بویلر سخت گیری می شود

در ضمن دو ژنراتور برای استفاده در ساعات پیک یا قطع برق سرویس شده همیشه آماده به کار هستند .

ماشین آلات :

واحد چله پیچی :

در این واحد پله ها به طور مستقیم پیچیده می شوند و عمل چله پیچی بوسیله ماشین چله پیچی انجام می شود . این ماشین کره ای می باشد و از شرکت   SWTA در سال ۲۰۰۴ خریداری شده است . قفسه های این واحد از نوع رزرو دار بوده و دارای گنجایش ۳۳۲ بوبین می باشد .

این ماشین توانایی پیچیدن چله با قطر ۲۱ اینچ و ۳۰ اینچ را دارا است و در آن کنترل نوری و داف اتو ماتیک تعبیه شده است . در این واحد بوبین های نخ پلی استر ۱۵۰دنیر کلن وارداتی از کشور کره بر روی قفسه ها قرار گرفته و برای پیچش بر روی چله نخ کشی می شوند . چله ها برای نخ تار زمینه پتوی راشل مورد استفاده قرار می گیرند . از مزایای این چله پیچی حذف مرحله ی میانی  پیچش بر روی استوانه است که در نتیجه ی آن این فر آیند سریعتر و بنا بر این ارزانتر از چله پیچی غیر مستقیم تمام می شود .

در این واحد به ازای هر ماشین راشل ۱۶ چله آماده می شود . لازم به ذکر است که باید متراژ ، کشش و سرعت چله پیچیده شده ی این ۱۶ چله مساوی باشد . تعداد سر نخ های پیچیده شده بر روی چله علاوه بر محدودیت های ظرفیت قفسه به عرض بافت و گیج ماشین بستگی دارد در این کارخانه عموما” چله ها با سر نخ های ۳۰۹برای گیج ۱۳و ۵۱۳برای گیج ۱۴ پر می شوند .

لازم به ذکر است که پیچیدن چله با کشش بالا تاثیر مستقیم و نا مطلوبی بر عرض محصول نهایی و گا ها” موجب چروک خوردگی و نایکنواختی پرز می شود . و دلیل ان هم تنها خارج شدن از حالت الاستیک پلی استر می باشد ، بر اثر ازدیاد کشش .

در سابق این کارخانه در این واحد با کشش و سرعت ۷۵/۷۵کار می  کردکه با پیشنهاد من و موافقت مدیر کنترل کیفیت و سرپرست سالن به ۳۵٫۴۵ کاهش و عیوب تا حد زیادیمرتفع گردید.

واحد بافندگی :

در این سالن ۷ ماشین بافندگی راشل ۲ میله سوزن پنج شانه قرار دارد . این ماشین ها در سال ۲۰۰۴ از کشور کره وارد و نام شرکت سازنده Won IL می باشد . چهار ماشین بصورت نو و ۴ ماشین نیز دست دوم خریداری شده است . ۴ ماشین دیگر دارای گیج ۲۶هستند . مکانیزم فرمان طرح این ماشین ها از نوع بادامکی می باشد . و رد هر طرف ماشین ۸چله نخ پلی استر برای بافت زمینه قرار می گیرد . و شانه وسط نیز نخ PILE را در بافت قرار می دهد . جنس این نخ اکریلیک می باشد ونمره ی آن ۲/۳۲Ne  است. برای سنگین یا سبکتر کردن پارچه از دنده ی قابل تعویض برداشت پارچه استفاده می کنیم و برای کم یا زیاد کردن عرض بافت نیز باید مقدار ران – این  را تغییر بد هیم . دراین سالن ۲۱  قفسه وجود دارد و ظرفیت هر قفسه با بوبین رزرو ۸۰۰ بوبین  می باشد و در کل ظرفیت کل قفسه ۱۶۸۰۰ بوبین نخ اکریلیک می باشد .

در مجموع ماشین راشل دو میله سوزن با پنج شانه برای تولید پارچه های پرز دار با کیفیت بالا به کار می رود . دو شانه بر روی میله سوزن جلو و دو شانه دیگر بر روی میله سوزن عقب و یک شانه بر روی هر دو میله سوزن که نخ  های شناور را می بافد . میله های سوزن به طور مستقل از یکدیگر حرکت بالا و پایین رفتن را انجام می دهند در حالی که شانه ها به تناوب بین سوزن ها هر میله نوسان می کنند .

همانطور که در شکل نیز مشاهده می شود در این نوع بافت از نخ لید – این استفاده می شود و چله هایی که در پایین ماشین جای دارند بافت لید –این و چله های بالا بافت ستونی  می زنند .

و از معایب این واحد مدیریت ضعیف می باشد که آن نیز به دلیل نبود مهندس تکنولوژ و یا مدیر تولید است . برای نمونه هیچ کدام از این ۷ ماشین در این مدت دو ماه و چندی ،  پیش نیامد که عرض یکسانی داشته باشند و در وزن  طاقه نیز اختلاف فاحش بود . از دیگر معایب احتساب یک اپراتور به یک ماشین بود که بسیار عجیب به نظر میرسید آن هم برای ماشین راشل. خلاصه اینکه نیاز به حساب تو قفات پیش بینی شده و نشده دیگر نبود چرا که گاهی برای حرف چاپی می شد که دو ساعت ماشین ها خاموش شدند .

 

سالن چاپ:

این سالن شامل ۴ بخش مجزا می باشد:

آزمایشگاه چاپ

قسمت شابلون سازی

قسمت رنگسازی و تهیه خمیر چاپ

سالن چاپ وتثبیت

البته یک بخش تحت عنوان قسمت طراحی هم قسمت فعال است که در گذشته در قسمت شابلون سازی محلی را برای طراحی تخصیص داده بودند ولی به مرور زمان از زیر نظر تولید خارج شده وزیر نظرقسمت فروش کارخانه به فعالیت خود ادامه می دهد.

در این قسمت بسته به اینکه مشتری سفارش خاصی را داده باشد و یا اینکه طرح کالا را در اختیار کارخانه قرار داده باشند می توانیم طرح را کپی کنیم ویا با ابتکار افراد متخصص که در این قسمت مشغول به کار هستند طرح زیبا وجالبی را روی فیلم منتقل کنیم و یا اینکه مشتری خود طرح به خصوصی را ارائه کرده باشد که بسته به نوع آن با نرم افزار یا دست طرح را روی فیلم پیاده می کنند اگر طرح هاشور های زیاد داشته باشد یا خیلی طرح ظریف باشد چون کامپیوتر دقت زیادی دارد ممکن است طرح پیاده شده به دلیل ظرافت بالا در هنگام شابلون سازی طرح به مشکل برخورد ونقاط کوچکتر از سوراخهای شابلون باشد.

برای به وجود آمدن سایه نقاط کنار هم قرار می گیرند و هر چه نقطه ها متراکم تر سایه ها تیره تر یعنی رنگ بیشتری از شابلون عبور می کند و هر چه نقاط پراکنده تر سایه ها روشن تر خواهد بود.

اگر بخواهند طرحی را برای مشتری کپی کنند ابتدا راپورت طرح را تعیین می کنند و بعد پارچه را طوری تا می زنند که راپورت طرح روی یک تای پارچه بماند بعد این راپورت طرح را اسکن می کنند اگر هم بزرگتر از اسکنر باشد آن را به چند قسمت تقسیم می کنند و اسکن می کنند و آنها را به هم وصل می کنند. . اگر بخواهند تغییراتی روی طرح می دهند و آن را روتوش می کنند.

در کاخانه بافت آزادی معمولا عرض شابلونهاالتر است که ۵سانتی متر از طرفین خالی می‌گذارند در نتیجه را پورت طرح باید مقسوم علیه هایی از ۹۰ باشد مثلا(۳۰*۳۰)تا بتوان با چند بار تکرار طرح شابلون را کامل را ساخت. لازم به ذکر است که کناره های فیلم ها را با گل که به آن ماسکه می گویند به صورت دالبورهایی در می آورند تا نور از آن قسمتها عبور نکند و طرح داخل این دالبورها قرار می گیرد تا وقتی که می خواهد این فیلم ها را کنار هم قرار دهند راحت تر بتوان این تطبیق را به اجرا گذاشت تا بین آنها فاصله‌ای نیافتد. در ضمن برای هر رنگ یک فیلم جدا می شود جنس فیلم ها که از کاغذ هم می تواند باشد ولی بیشتر از کالک که پلاستیکی است و دیر تر پاره میشود استفاده می شود.

آزمایشگاه چاپ:

در این بخش که در حقیقت قلب قسمت چاپ می باشد و مهمترین قسمت این سالن به شمار می رود ، تمامی دستورات را صادر می کند، در حقیقت بعد از اینکه طرح مورد نظر به آنها داده شد حال نوبت به انتخاب رنگ مناسب برای پارچه مورد نظر مشتری می رسد و همچنین ایجاد رنگهایی که در طرح موجود هستند به طور دقیق وهمچنین مواد کمکی که در هر نوع چاپ  متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال وقتی قرار است طرحی را روی پارچه ای پیاده کنند ابتدا جنس پارچه را مشخص می کنند  وسپس رنگ مورد نیاز آن پارچه را پیدا می کنند البته با توجه به مصرف نهایی پارچه ویا نوع سفارش، حال نوبت به این می رسد که با رنگهای موجود شید مورد نظر که در طرح وجود دارد بسازند به عنوان مثال رنگ سبزی که در طرح وجود دارد ممکن است از ترکیب سه رنگ به دست آید که برای ساختن این رنگ بر دستورهایی که در آزمایشگاه تهیه شده مراجعه می کنند در این بروشورها مثلا برای رنگ دیسپرس با تغییر متادیر رنگ شیدهای مختلف آن را تهیه کردنند که این عمل در قیاسهای کوچک انجام شده مثلا با %۵ و%۱۰و… و نمونه های چاپ  شده را بسته بندی می کنند کرده اند و همچنین این عمل را با ترکیب رنگها نیز انجام گرفته و وقتی طرحی به ایشان ارائه می شود کار کمی راحت تر است مثلا با کنار هم گذاشتن تکه ای از پارچه ای که طرح آن را داریم در کنار این نمونه ها به راحتی می توان میزان رنگ یا رنگهای مورد نیاز آن رنگ را پیدا کرد. سپس با یافتن ترکیب رنگها نوبت به نوشتن نسخه های چاپ می رسد که در آن همه موارد با ذکر جزییات واندازه ها در مقیاس معلومی آمده است که این نسخه به قسمت رنگسازی می رود تا از روی آنها خمیر چاپ تهیه شود.

لازم به ذکر است آزمایشگاه چاپ در این کاخانه به تازگی راه اندازی شده و تجهیزات خاصی در آن وجود ندارد ولی یک اوون جهت تثبیت و خشک کردن پارچه بعد از چاپ هست و همینطور یک دیگ جهت تهیه بخار برای ثبت هایی که نیاز به بخار آب دارد هست و همچنین شابلونهای کوچک که بتوان با آن طرح را به طور آزمایشی روی پارچه پیاده کرد در حقیقت کلیه مراحل چاپ را با همین تجهیزات اندک می توان در آزمایشگاه چاپ انجام داد و پس از اطمینان از حصول نتیجه نهایی ومطلوب بودن آن کار در مقیاس عمده انجام گیرد تا ضرر اقتصادی کمتری را کارخانه متحمل شود چون کوچکترین اشتباه در انتخاب رنگ یا مواد کمکی مورد نیاز مساوی است با هزینه بسیار گران برای کارخانه که جبرا آن سخت ویا غیر ممکن خواهد بود.

۲-شابلون سازی

بخش چاپ کارخانه منحصرا شامل ماشینهای چاپ تخت (اسکرین)می باشد. لذا فقط شابلونهای تخت تهیه می کنند که اندازه های آنها عبارتند از (۱۷۶*۱۱۶)،(۱۷۶*۹۰)،(۲۳۲*۱۱۶)، در قسمت شابلون سازی گام اول کشیدن گاز، (تور)روی قاب شابلون است که توسط دستگاه تور کش یا گاز کش انجام می گیرد این دستگاه شامل فکهای متحرکی است که در جهت های طولی وعرضی حرکت می کنند و همچنین یک غلتک خار دار در ابتدای دستگاه که توسط این فکها روی آنها سوزنهایی قرار دارد تا گاز را بگیرند وهمچنین غلتک خار دار گاز را می توان کشید تا گاز به صورت کاملا کشیده روی چارچوب(Frame) قرار گیرد کششی که در اینجا به گاز دارد می شود حدودا ۳سانتی متر از هر طرف است ( معمولا) که این بستگی به اندازه سوراخهای گاز دارد که معمولا از سه نوع گاز با اندازه های ۴۵،۵۵،۶۳ استفاده می کند ولی وقتی ۳Bcm از جهت طول به آن کشش وارد می کنند۳Bcm  هم از جهت عرض می کشند تا سوراخهای گاز حالت خود را از دست ندهند.

نوع گاز مصرفی بستگی دارد به نوع پارچه و مقدار خمیر چاپ که باید انتقال یابد و همچنین نوع خمیر چاپ دارد بعد از کشیدن گاز حال نوبت به چسباندن آن بروی قاب شابلون یا چارچوب است پس قسمتهایی را که گاز روی چار چوب است با استفاده از چسبهای Ultrafix B, Ultrafix A می چسبانند که به اول ۱۰% از دومی و را اضافه میکنند و استفاده می کنند . جهت سفت تر چسبیدن گاز به چارچوب یک نوار از قسمتهایی از خود گاز که اضافه بوده و بریده شده به گونه ای در داخل شابلون می‌چسبانند که یک طرف ان به گاز بچسبد و طرف دیگر به بدنه شابلون و به این ترتیب دور تا دور شابلون سفت می شود. (لازم به ذکر است جنس این گازها از پلی‌استر است و جنس چارچوب فلزی است)

همانطور که گفته شد بسته به نوع طرح و پارچه و خمیر چاپ گاز مناسب انتخاب می‌شود. هرچه نمره گاز پایین تر باشد منافذ بزرگتر می شود (این اعداد نشان دهندة تعداد منافذ در سانتیمتر است) حال نوبت به مرحله کشیدن لاک روی شابلون می‌رسد،، در این کارخانه از دو نوع لاک استفاده می شود  : ۱- لاک ایرانی (تیراژه) که یک نوع لاک بسیار حساس به نور به رنگ سبز آبی است که محلول در آب است. ۲-لاک خارجی (یک لاک سفید رنگ ست) حلال این لاک تینر است. معمولاً کار لاک کشی با لاک ایرانی انجام می  گیرد چون شسشتو با تینر هم هزینه دارد و هم برای گاز ضرر دارد. و آنرا خراب می کند. در ضمن برای روتوش هم از لاک ایرانی استفاده نمی شود چون پس از روتوش دیگر عملبات نور دهی انجام نمی شود چون به صرفه نیست.

لازم به ذکر است در داخل هر جعبه لاک یک ماده حساس کننده وجود دارد که آنرا به لاک اضافه می کنند و خوب به هم می زنند و سپس لاک را داخل لاک کش می ریزیم و شابلون را به صورت کامل قرارداده و عملیات لاک کشی را از پایین به بالا انجام می دهیم تا لاک کاملا وارد منافذ گاز شود (این لاک در مقابل نور حساس است و اگر نور ببیند سفت می‌شود) ماده حساس می تواند آمونیوم بیکرومات یا پتاسیم بیکرومات باشد. حساسیت لایه به نور بستگی به مواد ذکر شده خواهد داشت که بهترین آنها آمونیوم بیرکومات است ، در ضمن غلطک لاک مصرفی نیز مهم است و نباید آنقدر شل باشد که در منافذ گاز نماند و شره کند پس برای غلطک دادن به آن از ژلاتین استفاده می کنند.

سپس شابلون را در داخل دستگاه خشک کن می‌گذارند و بعد از خشک شدن که توسط جریان هوا به مدت حدوداً ۱ ساعت انجام می‌گیرد نوبت عمل عکاسی می‌رسد در این کارخانه دو دستگاه عکاسی وجود دارد که یکی از آنها استفاده می شود و دیگری ناقص است و کار نمی کد، دستگاه عکاسی مور استفاده ساخت کشور سوئیس و از کمپانی E.HARLACHER است.

این دستگاه شامل دو خط کش است یکی در جهت عرض و دیگری در جهت طول و یک قسمت شیشه‌ای که علامت (+) در وسط آن مانند همان که در وسط طرح قرار دارد وجود دارد که بتوان طرح را به راحتی روی شیشه قرارداد و چسباند و یک لامپ پر نور و همچنین یک جک که بتواند بوسیله آن شابلون طرح مورد نظر را که توسط قسمت طراحی روی فیلم ها کشیده شده آورده و از روی راپورت طرح تعداد تکرار مشخص شود (البته این هماهنگی که تعداد تکرار یک عدد صحیح درمی‌اید بین قسمت طراحی و عکاسی وجود دارد) و این اندازه‌ها را روی خط کشهای کنار دستگاه

تنظیم می‌کنند تا با گرفتن عکس درکل شابلون طرح پیاده شود البته این مربوط به طرحهای باراپورت طرح کوچک است و برای طرحهای بزرگ دیگر اینگونه نیست و چون یک طرح کل شابلون را می‌پوشانند و بهتر آن است که طرح را روی شابلون بچسبانیم و سپس عمل نوردهی را انجام دهیم،

نکته مهم این است که به هنگام عکاسی با استفاده از پرده‌ای که روی دستگاه قرار دارد از خوردن نور به جاهایی که نباید روی شابلون نور بخورد جلوگیری کرد.

سیستم کار عکاسی به این صورت است که نور شدیدی به صورت ۲۰-۳۰ ثانیه به طرح و شابلون تابانده می‌شود آنجایی که طرح وجود دارد نور نمی خورد پس سفت نمی شود و جایی که نور می بیند سفت می شود. آنجا که سفت نمی شود به هنگام شستشو حل شده واز بین میرود وجایی که نور خورد سفت شده و حل نمی‌شود. پس آنجاها رنگ از شابلون عبور نمی کند ولی انجایی که نور ندیده و سفت نشده منافذ باز است و رنگ عبور می‌کند و طرح روی پارچه پیاده می‌شود. همانطور که در بحث طراحی هم گفته شد طرحها تفکیک رنگ دارند پس برای هر رنگی یک شابلون جداگانه عکاسی می‌شود (هرفیلم مربوط به طرح بر روی یک شابلون) سپس شابلونها را داخل یک حوضچه آب می اندازند و آنها را تکان می دهند تا لاک سفت نشده از روی شابلون شسته شود. در این قسمت طرح پیاده شده بر روی شابلون مشهود می‌شود و قابل رویت است حال شابلونها را داخل خشک کن قرار می دهند و پس از خشک شدن آنها در معرض باد با درجه Cْ۱۰۰ ، نوبت به روتوش کردن می رسد که یک میز است که داخل آن لامپهایی روشن است و شابلون را روی آن قرار می دهند تا بتوان نقاطی را که باید لاک داشته باشند و ندارند دید و آنها را با استفاده از لاک سفید که نیازی به نور دیدن ندارد روتوش می‌کنند و دیگر کار شابلون سازی تمام است و شابلونها آماده استفاده هستند.

نکات مهم دیگری هم هست که به آنها اشاره می‌کنیم ، یکی اینکه بعد از عمل عکاسی و شستشو و خشک شدن شابلون نوبت به استفاده از سخت کننده‌ای می رسد که داخل لاک بود و آن را با استفاده از یک پارچه بر روی شابلون می‌کشند تا در اثر حرکت تیغه‌ها و برخورد با سطح شابلون لاک ها کنده نشوند. دیگر اینکه برای شستن شابلون از وایتکس (هیپوکلریت سدیم) استفاده می‌کنند و اب در صورتی که از لاک سفید استفاده شده باشد از تینر برای شستن طرح استفاده می‌شود و سپس با فشار هوا و آب شابلون را کاملاً تمیز می‌کنند.

۱-۳-قسمت رنگ سازی و تهیه خمیر چاپ

 

50,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله مشکلات مرتبط با بافندگی حلقوی نخ فیلامنت ابریشمی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۳ مرداد , ۱۳۹۶
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.