تجربیات مدون آموزشی معلم و کلاس درس ( تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

تجربیات مدون آموزشی معلم و کلاس درس ( تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )  مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶۳  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود تجربیات مدون آموزشی معلم و کلاس درس ( تجربیات شخصی از کلاس درس و تدریس )  نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
برنامه ریزی طرح کار    ۶
برقراری آرامش درکلاس درس    ۸
ارتباط با دانش آموزان    ۸
مشکلات ارتباط کلامی با دانش آموزان    ۱۰
برقراری نظم در کلاس    ۱۲
بایدها و شایدهای روابط کاری در کلاس درس    ۱۴
کار کردن به صورت گروهی    ۱۴
انواع مساعدت های یک معلم به یک دانش آموز    ۱۶
الف- مساعدتهای درسی    ۱۶
کمک به دانش آموزانی که در ریاضیات ضعیف هستند.    ۱۹
کمک به دانش آموزان در یادگیری گروهی    ۲۱
کمک به دانش آموزان در مرور مؤثر دروس    ۲۳
کمک به دانش آموزان در قبول شدن در امتحانات    ۲۶
کمک به دانش آموزان در خلاقیت    ۲۸
کمک به دانش آموزان در نوشتن متون تشریحی و گزارش    ۳۰
ب- مساعدتهای فکری و معنوی    ۳۳
کمک به دانش آموزان فاقد اعتماد به نفس    ۳۳
کمک به دانش آموزان در جبران شکست    ۳۵
کمک به دانش آموزان در راه یابی به دانشگاه و یافتن شغل    ۳۷
اصول ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان    ۳۹
ارائه باز خورد رودررو به دانش آموزان    ۴۲
دریافت باز خورد از دانش آموزان    ۴۴
استفاده از بازخورد درارتقای یادگیری    ۴۶
استفاده از منابع کمک آموزشی در تدریس    ۵۱
بسته‌های آموزشی متناسب تهیه کنید    ۵۳
استفاده از ویدیو در کلاس درس    ۵۵
نهایت استفاده از کتابخانه    ۵۸
استفاده از خود سنجی و هم کلاسی سنجی    ۶۰
منابع     ۶۳

 

منابع :

*براون، سالی و همکاران، ( ۱۳۸۷)، مهارتهای مهم تعلیم و تعلم، سعید خاکسار، تهران، نشر موزون، چاپ دوم.

*نویسندگان: سالی براون، هلن هورن، کارولین ارلام، فیل ریس / مترجم: سعید خاکسار

*قلمرو برنامه درسی در ایران: ارزیابی وضع موجود و ترسیم چشم انداز مطلوب / پدیدآورنده: انجمن برنامه ریزی درسی ایران (به اهتمام) / ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) – ۰۳ اسفند، ۱۳۸۸

*ابعاد تفکر در برنامه درسی و تدریس / پدیدآورنده: قدسی احقر (مترجم) / ناشر: یسطرون – ۱۳۸۹

*سنجش، اندازه‌گیری و ارزشیابی تحصیلی / پدیدآورنده: لیلا مغفوری / ناشر: هم پا – ۱۲ مهر، ۱۳۹۱

*چهار گام اساسی در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی / پدیدآورنده: فرشته موسوی، محسن مالکی (نقاش) / ناشر: عابد – ۲۱ آبان، ۱۳۸۵

*دریچه ای به ارزشیابی تحصیلی دوره ابتدایی / پدیدآورنده: سهیلا حاجی اسحاق / ناشر: موسسه کورش چاپ – ۰۶ مهر، ۱۳۸۴

 

مقدمه

همان طور که می‌دانید، در سیستم نوین تدریس، اگر بخواهید در پوشش تمام زمینه‌های برنامه ی دروس سراسری موفق باشید، برنامه ریزی کامل یک ضرورت محسوب می‌شود. صرف وقت زیادی در این راستا تبدیل به طبیعت دوم شما خواهد شد. البته مواظب باشید که جایی برای مانور نیز باقی بگذارید- آموزگاران موقعی بهترین عملکرد خود را ارائه می‌دهند که واقعاً به موضوع درسی علاقه‌مند باشند و یا برای تفهیم مبحثی که پرداختن به آن، به ویژه در آن روز، حائز اهمیت است، از گوشه و کنار شاهد و مثال می‌آورند. به خود آزادی عمل بدهید تا برنامه ی کاری خود را در جهت واکنش نشان دادن به موضوعات روز تنظیم کنید، و با تلفیق آنچه دانش آموزان باید بیاموزند و آنچه شما به آن علاقه دارید، از کار خود لذت ببرید.

 

 

برنامه ریزی طرح کار

۱- اگر چه یک برنامه ریزی کلی برای طول دوره آموزش لازم است، اما عاقلانه نیست که طول دوره برنامه ریزی دقیق خود را به بیش از چند هفته تعمیم دهید. زیرا اگر چنین کاری کنید، ممکن است شرایط تغییر یابد و برنامه ریزی شما تناسب خود را از دست بدهد. یکی از مشخصات برنامه ریزی خوی، انطباق پذیری آن است.

۲- قبل از شروع برنامه ریزی، ابتدا از خود بپرسید چه مهارت‌هایی را شما باید یاد بدهید و چه چیزهایی را باید خود دانش آموزان یاد بگیرند. هر چند باشد، آموخته‌های آنان است که مبنای هر برنامه ی آموزشی را تشکیل می‌دهد.

۳- اطمینان حاصل کنید که اهداف و نکات آموزشی مورد نظر خود را به وضوح بیان نمایید. شاید بهتر باشد پس از ادای جمله «در واقع این برای شاگردان من مهم است….»به این اهداف و نکات اشاره کنید.

۴- سطح توانایی مورد انتظار از دانش آموزان را از قبل پیش بینی کنید. مطمئن شوید برنامه ریزی شما به شاگردان خیلی زرنگ اجازه رشد بدهد، و همچنین نیاز شاگردانی را که توانایی کمتری دارند برطرف نموده و توانایی‌های آن‌ها را افزایش دهد.

۵- نحوه ارزشیابی خود را هرچه زودتر مشخص کنید. شیوه‌های مورد نظر خود را برای ارزشیابی مشخص نمایید. مطمئن شوید مواردی را که برای ارزشیابی در نظر دارید، با اهدافی که برای دانش آموزان در نظر گرفته‌اید به وضوح در ارتباط باشند. در روند ارزشیابی خود تنوع ایجاد کنید تا به شاگردانی که از قابلیت‌های متفاوتی برخوردارند، فرصت عرض اندام در یکی از گونه‌های ارزشیابی خود داده باشید.

۶- نتایج مورد نظر را مشخص کنید. بهترین راه برای این کار آن است که به شاگردان نشان دهید از آن‌ها چه انتظاری دارید. بررسی کنید که کدام یک از نتایج قابل ارزشیابی است و چه نمره ای باید برای آن قائل شد.

۷- در موقعیت‌های مناسب به موضوعات و مطالب غیر درسی بپردازید. هرگاه موقعیت ایجاب کرد، به مطالبی در زمینه ی تساوی فرصت‌ها، اقتصاد، اطلاعات بازرگانی و شهروندی بپردازید و موضوعاتی را که به برنامه کلاسی شما مربوط می‌شوند، ‌مهم‌تر جلوه دهید.

۸- مشخص کنید چه منابعی را در چه موقعی نیاز دارند. بهترین موقع برای انجام این کار در مرحله برنامه ریزی است،‌ زیرا در آن هنگام می‌توانید زمانی را برای یافتن منابع خاصی که به اهداف دانش آموزان و نتایج علمی مربوط می‌شوند، اختصاص دهید.

۹- برای رسیدن به اهداف آموزشی خود مهلت تعیین کنید. در اغلب موارد بهتر است در نیمه اول سال تحصیلی، ‌بیشترین حجم ممکن از مطالب درسی خود را پوشش دهید. با این کار وقت کافی خواهید داشت تا قبل از امتحانات نهایی، ‌دروس را دوره کرده و آمادگی شاگردان را افزایش دهید.

۱۰- غرایز حرفه ای و تجارب خود را به کار گیرید. وقتی بر اساس یک فرمول به تدریس می‌پردازید، در شما به راحتی احساس بی ارزشی و بی اختیاری ایجاد می‌شود. اما اغلب، ‌با کمی برنامه ریزی می‌توانید برای تدریس یک موضوع برای خود قالبی تهیه کنید، ‌و آن را حتی با محکم‌ترین ساختار‌های آموزشی قابل رقابت سازید.

 

 

برقراری آرامش درکلاس درس

ارتباط با دانش آموزان

چه قدر خوب می‌شد اگر همیشه تمام شاگردان آرام می‌نشستند، ‌آماده یادگیری بودند و حواس آن‌ها جمع درس بود!اما این در ذات گونه‌های جوان انسانی نیست! در اینجا چند نکته برای غلبه بر فطرت انسان آورده شده است- اما فراموش نکند که هر شیوه بر افراد خاصی تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین شما هم شیوه خاص خود را پیدا کنید.

۱- در ابتدا هیچ کاری نکنید. در جای خود کاملاً بی حرکت و ساکت بایستید. ابتدا نزدیک‌ترین دانش آموز به وجود شما پی خواهد برد و سپس خبر رفته رفته به دیگران نیز خواهد رسید. قبل از این که تصمیم بگیرید تاکتیک دیگری را به کار ببندید، یکی دو لحظه صبر کنید!

60,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • کارآموزی در مدرسه
  • پاورپوینت اهمیت تدریس در آموزش ابتدایی
  • تحقیق روش های نوین تدریس
  • تجربیات مدون از تدریس در مدرسه ، کلاس درس و دانش آموزان
  • مقاله چگونه معلمی حرفه ای باشیم؟
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.