تحقیق بررسی مراجعت نوجوانان افسرده مرکز مشاوره بیمارستان


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

تحقیق بررسی مراجعت نوجوانان افسرده مرکز مشاوره بیمارستان مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۹  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود تحقیق بررسی مراجعت نوجوانان افسرده مرکز مشاوره بیمارستان نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

پیشگفتار :  ۱
مقدمه :  ۲
تعاریف افسردگی :  ۴
دیدگاهها درمورد افسردگی :  ۶
افسردگی  در زنان :  ۶
مطالعات زیستی در زمینه افسردگی ومشکلات تشخیص :  ۹
پژوهش در زمینه مبنای زیستی افسردگی :  ۱۰
دلائل سازگاری : (چرا باید سازگار باشیم )  ۱۴
عوامل شخص یا قدرتهای سازگاری :  ۱۵
تعارض و ناکامی :  ۱۷
درون فکنی :  ۱۹
مهمترین علائم افسردگی :  ۲۰
افسردگی پنهان  ۲۲
افسردگی رجعتی یاافسردگی دوره یائسگی  ۲۲
افسردگی اتکایی  ۲۳
نشانه های اختلال دیستایمیک  ۲۳
شش نشانه و علایم بیماری :  ۲۴
 چه عاملی باعث افسردگی در مردان می شوند؟  ۲۶
چرا افسردگی در مردان متفاوت است ؟  ۲۷
پیشگیری و درمان افسردگی :  ۲۸
فرضیه های تحقیق :  ۲۹
پرسش نامه :  ۲۹
فصل دوم :  ۴۱
روش اجرای تحقیق:  ۴۱
 تعریف نمونه گیری :  ۴۱
 جامعه نمونه :  ۴۱
 طرح پژوهشی :  ۴۱
ابزار اندازه گیری :  ۴۲
 روش جمع آوری اطلاعات :  ۴۲
پیشینه تحقیق:  ۴۲
واژه های فرضیه :  ۴۳
بررسی فرضیه های مربوط به تحقیق:  ۴۳
آمار کلی:  ۴۵
فصل سوم :  ۴۶
نتایج و بحث در مورد یافته ها  ۴۶
روان درمانی:  ۴۸
محدودیت های پژوهش:  ۴۸
پیشنهادات و کاربردها :  ۴۸
فصل چهارم  ۴۹
خلاصه و نتیجه گیری:  ۴۹
ضمائم :  ۵۰
منابع تحقیق:  ۵۵

منابع تحقیق:

۱-عسکری-علی (ترجمه)نظریه های شخصیت نوشته لاری ای هجل و دانیل جی.

۲-رهبر زاده-حسن- کتاب روش های خود درمانی های روحی.

۳-تاُلیف اسلامی نسب –علی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی).

۴-دنیز راسل-کتاب زنان ،جنون و پزشکی (ترجمه فرزانه طاهری)-انتشارات ققنوس.

۵-سالاری-مهسا(کارشناس پرستاری)-فصل نامه علمی –فرهنگی شماره ۱پاییز ۸۰-مدیر مسئول آقای محمدی.

۶-روزنامه:گزارش از علی احسان.

۷-دکتر حسینی –سید ابوالقاسم(استاد روان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهد)-کتاب روانشناسی اسلامی ایران دانشجویان –چاپ دوم پاییز ۸۰

۸-مصاحبه به خانم زهرا بیگم فاطمی مشاور و مددکار بیمارستان شرکت نفت گچساران.

۹-دکتر سیف-علی اکبر-کتاب اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی-ویرایش ۲نشر دوران ،۱۳۷۶ .

پیشگفتار :

 

هدف از انجام تحقیق پی بردن به ماهیت افسردگی است ، بی تردید اصطلاح افسردگی یکی از بحث انگیزترین و در عین حال جذابترین مفاهیمی است که درعلم روان شناسی وجود دارد . ابتدا که این موضوع را انتخاب کردم با تردید مواجه شدم اما دل به دریا زدم ، هر چند که هر لحظه این کار با امیدو بیم همراه من بوده است اما امید به گشودن باب بحث درباره وضعیت افسردگی نوجوانان در این  شهر و به خصوص مراجعین واحد مددکاری بیمارستان شرکت نفت در این شهر وجود دارد.

ما ابتدا شخصیت انسان را مورد بررسی قرار می دهیم هر چند که دستیابی به این اصطلاح به اندازه ای پیچیده است که دستیابی به یک تعریف فراگیر و پایدار ، دشوار  است اما         می خواهیم تا اندازه ای به واقعیت هایی دست بیابیم که درک رفتار و روزمره انسانها را آسان ساخته و پایه ای برای شناخت و حل مشکلات روانی به دست آورد ، امید است که در این راه گامی پیش برده باشم.

 

مقدمه :

خدای را سپاس که توفیق خدمتی کوچک به جامعه اسلامی ایران را پیدا کردیم و شوق آن داشتم که روشهای حل این معضل را بیابم. افسردگی یک مشکل اساسی است که ما به آن می پردازیم و در روشهای مشکل گشایی درهر حیطه و برای هر فردی منحصر به فرد است. چنانچه هر انسانی در عالم خلقت مخصوص ومنحصر به فرد است به عبارت دیگر هر انسان دنیایی دارد که قابل قیاس با دنیای هیچ کس دیگر نیست. زیباییها، زشتیها ، مهربانیها، پرخاشگری ، عشق ، نیاز ، انگیزه ، دانش ، نگرش ، علائق،و خوددوستی خلاصه جهان برغوغای هر فرد با دیگر متفاوت است. اینکه هر لحظه مشکل از راه رسد و گریبان آدمی را بفشارد ، بی نهایت احتمال وجود دارد . در این صورت چه مقدار آمادگی روانی لازم است؟ آیا توان مقابله وجود دارد؟ آیا به آدمی توان تحمل همه مصائب اعطا شده است؟ آیا باید همه غم ها را در درون ریخت و آه از نهاد بر نیاورد؟ آیا باید افسرده شده و سپس خودکشی کرد؟ آیا باید جبران کرد و به چیز دیگری پناه برد؟ آیا باید به مردم امید داشت یا به خود و یا به مردم و به خداوند؟

چنانچه بشر روزی بتواند بر قدرتهای ذاتی که خداوند متعال در وجودش به ودیعه گذارنده، آگاهی بیابد و آنها را به صورت جدا از هم بشناسد ، از همان زمان زندگی نوینی برای خود آغاز خواهد نمود. که با کسب این شناختهای جدید قادر خواهد شد به موفقیت های چشم گیری نایل آید ، زیرا اکثر قریب به اتفاق افرادی که در کره خاکی زندگی می کنند، در این زمان عمر کوتاه و چند روزه خود نمی توانند به مفهوم واقعی زندگی و هدف از خلقت تکاملی خود پی ببرند و از آن آگاهی بیابند و به همین دلیل ، خواست و تمایلات بسیاری را در زمان حیات خود آرزو می کنند و در صورتی که دسترسی به آنها بیابند، بخاطر     دلبستگی ها هرگز نمی توانند آنها را از هم جدا کنند زیرا از این حقیقت امر غافلند که این خواسته ها، در اصل هدف خلقت و زندگانی بشر در زمان حیات مادی وی نبوده ، بلکه تمام آنها از روی تمایلات نفسانی و درنتیجه ناآگاهی های بشر نشات می گیرد که تمام این خواسته های بی جان زمان حیات ، روزی گریبان گیرش خواهد شد . اکثر افراد در ذهن خود خواسته هایی را می پرورانند و گاهی این خواسته های بقدری بزرگ و خارج از معیارهای حقایق زندگانی میشوند که از آنها غولهای خیالی ای در ذهن خود بوجود             می آورند. و در تمام طول عمر از این ساخته های ذهنی خود دروحشت بوده و یا در حسرت دستیابی به آن باقی خواهد ماند ودر نتیجه وجود این تمایلات بی جا باعث می شوند که به نحوی خود را زیر بار فشارهای این غول خیالی برهانند و یا اینکه در تمام طول عمر با آن در تیز باشند. اگر افراد بشر بتوانند با روشهای بخصوصی بر تمایلات نفسانی و خواسته های     بی مورد فائق بیایید، به بهره گیری از وجود همان نیروهای ذاتی و خدا داد می توانند شاهد حقایل زندگی باشند. دراین صورت بشر قادر خواهد بود خود را از اکثر واخوردگیهای زندگی برهاند و در قله اوج سلامت و آرامش روحی و جسمی قرار گیرد.

فردی برای ادامه زندگی احتیاج به مقاومت وایستادگی دارد  و این مقاومتها همیشه باید بصورت مثبت و در جهت بهبود ادامه زندگی باشد و گرنه انتخاب نیروی عکس مسیر زندگانی باعث فرسایش نیروهای جسمی و روحی افراد می شود .

تعاریف افسردگی :

افسردگی چیست؟ لغت افسرده یعنی یخ بسته ، پژمرده و دلتنگ افسردگی و اصطلاحی وسیع مهم است . برای شخص عادی حالت مشخص یا غمگین و بی حوصلگی ، برای پزشک گروه وسیعی از اختلالات عاطفی با زیر شاخه های متعدد تداعی می کند.

روانپزشکان دارای گرایش پزشکی معتقدند که اغلب آدمهایی که افسرده اند ، غلاوه بر آنکه احساس بدبختی و اندوه می کنند ،  نفص زیستی نیز دارند . احساس بدبختی واندوه تجلی این نقص است.

مشاور : مشورت کننده ، طرف شور

شخصی که در زمینه روان شناختی وتربیتی تحصیلات داشته و با تجارت و آگاهی های خود سعی در ریشه یابی یک مسئله مثلا افسردگی می کند و هدف یک مشاوره یا مددکار این است که به افراد یا گروهها کمک کند تا انتقال شخصی و اجتماعی یافته و به طور کلی رضایت خاطر بیابند.

سلامت : سلامت عبارت است از حالت کامل رفاه جسمی ، روحی و اجتماعی که سلامت روح در کنار سلامت جسم قرار دارد .

شخصیت : کلمه شخصیت در انگلیسی از واژه لاتین پرسونا اقتباس شده است. و اشاره به نقاطهایی دارد که توسط هنر پیشگان تئاتر در نمایشهای یونان باستان به صورت زده          می شد و در همین حال در بردارنده نقش آنان نیز بود. مفهوم ابتدایی شخصیت دلالت بر تصور سطحی اجتماعی داشت که یک فرد در ایفاء نقشهای زندگی آن را اتخاذ می کرد.

شخصیت به برجسته ترین و مسلط ترین ویژگی های یک فرد نیز اطلاق می شود .

سازگاری : جریاناتی را که با به وجود آمدن احتیاجی شروع شده وانسان پس از انجام فعالیتهایی به برطرف کردن آن احتیاجات اقدام می کند. سازگاری می نامند.سازگاری یعنی وفق، مدارا، سازش، هماهنگی ، خوگرفتن و سازشکاری و…

مراجعت ، رجوع کردن ، بازگشتن

نوجوان : وقتی انسان سن کودکی را پشت سر می گذارد وارد مرحله نوجوانی است . که بین ۱۲تا۲۵ سال را معمولا شامل می شود .

بیمارستان شرکت نفت : بیمارستان از پرستار و مشاورین و دکتر ها متخصصین کارمندان را شامل می شود کسانی که بیمار می شوند چه روحی و چه جسمی به آنها مراجعه می کنند.

بیمارستان شرکت نفت : مخصوص کارمندان شرکت نفت و خانواده های آنهااست .

گچساران : در استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده که شهری کوچک با جمعیت اندک است.

ارزش و اهمیت در مورد افسردگی :

افرادی که گوشه گیر و افسرده می شوند مشاور آنها را مورد بررسی قرار داده و با پرسش و پاسخ هایی به علت عمده آنها پی می برد و سعی در برطرف کردن آن می کند. تا فرد را با محیط سازگار دهد و روح او را درمان کند تا به سوی مسائل دیگر که گاه جبران ناپذیر است روی نیاورد .

۱-باشناسایی خود و توانایی ها و ضعفهای جسمی و شخصیتی از بروز افسردگی جلوگیری می کنیم.

۲-شکل را شناسایی و علل ایجاد شکل را بررسی می کنیم.

۳-مطالعه روشهای حل مشکل و انتخاب منطقی ترین و کم ضررترین آنها.

۴-بررسی کمک ها و حمایتهایی که دیگران می توانند انجام دهد . (خانواده ، همسر و فرزندان ، جامعه ، همکاران ، دوستان ) .

۵-انتخاب راه حل .

۶-عزم راسخ برای شروع و پیگیری روش حل مشکل .

۷-در صورت عدم موفقیت تعویض روش حل مشکل .

۸-از دست ندادن روحیه تهاجمی در برابر مشکل .

دیدگاهها درمورد افسردگی :

افسردگی  در زنان :

خصوصیت اصلی و مرکزی حالات افسردگی کاهش عمیق میل به فعالیت لذت بخش روزمره (مثل معاشرت، ورزش، غذا، ) این ناتوانی برای کسب لذت افسردگی رایج ترین تشخیص روانپزشکی در جهان غرب قرن بیستم است و تا همین اواخر پنداشته می شود که عمدتا مشکلی است زنانه.

من می خواهم این بحث را مطرح کنم، که شاید که شاید هم تعجب آور باشد ، که تشخیص دیگری در کمین نشسته تا جایگاه افسردگی را غصب کند در آن تشخیص نشانگان پیش از قاعدگی است. اگر افسردگی مبنایی زیستی داشته باشد، حرف زدن از آن به عنوان نوعی اعتراض یا نارضایتی ناشی از جامعه است ، دیگر بی معنی است.

افسردگی به صورت عمده و افسرده خویی تقسیم بندی می شود . مشخصه افسردگی عمده یک یا چند بار بروز افسردگی عمده است . بروز افسردگی زمانی تشخیص داده          می شود که دست کم پنج نشانه از نشانه های زیر حداقل به صورت دو هفته وجود داشته باشد و یکی از نشانه ها هم شماره (۱)و (۲)باشد :

۱-خلق افسرده                         ۲-فقدان احساس علاقه یا لذت

۳-اختلال در اشتها                   ۴-بیشتر یا کمتر از حد خوابیدن

۵-بیقراری یا کندی روان حرکتی                     ۶-کاهش توان

۷-احساس بی ارزشی یا احساس گناه شدید و بیجا

۸-دشواری تفکر یا تمرکز                    ۹-اندیشیدن مکرر به مرگ و خودکشی

فرض شده که افسرده خویی وضعیت خفیف تری است ومشخصه اصلی آن خلق افسرده ودست کم دونشانه از نشانه های (۳)،(۴)، (۵)،(۶)،(۷)،(۸)یا ((احساس نومیدی )) است.

فهمیدن اینکه شخصی این نشانه های را دارد یا نه ممکن است با دشواریهایی روبرو باشد برخی از پژوهشگران با حرارت تمام به تشویق پیدایش مقیاسهای درجه بندی پرداخته اند که در آنها شخصی که باید درباره اش تشخیص دهند به پرسشهایی مثل این کتبا جواب    می دهد : آیا احساس گناه می کنید؟ اما دو شکل اینجا هست اول آنکه این پرسشها را       می توان به طرق گوناگون تفسیر کرد و دوم آنکه هیچ توجهی ، انگیزش فرد یا احتمال افسانه بافی او نمی شود . این مسئله می تواند برای پایایی این مقیاسها عواقبی چشمگیر داشته باشد.

وقتی که ارزیابی به صورت گفتگو انجام گیرد . این خطر هست که روانپزشک نوع خاصی از پاسخ را در دهان شخص بگذارد که دقیقا معرف وضعیت او نباشد. مرسلین اسکارف در کتاب تن، روان و رفتار ، شیوه میرنا و ایسمن روانپزشک را ذکر می کند که چنین توصیه کرده است : آیا کمی احساس می کنی که زندگی به ادامه اش نمی ارزد؟ و اگر گفت بله ، بعد می توانید ادامه بدهید و بپرسید ، هیچ وقت به فکر افتاده ای که بهتر است بمیری ؟ و بعد می پرسید که واقعا نقشه ای کشیده و نقشه هایش برای این کار چیست؟

و بعد بادقت بسیار به وارسی ادامه میدهید ، کلیه، سطوح مقیاس پرسشها را پشت سر       می گذارید . تا کاملا مطمئن شوید که چیزی باقی نمانده که ندانید . به اعتقاد من ، این نحوه سوال کردن ممکن است موجب دادن پاسخهای مختلفی شود که همگی هم دقیق یا گویا نباشد . در روانپزشکی معمولا فرض می شود که زیر بنای نشانه های افسردگی معمولا نقش زیستی است و به همین دلیل است که افسردگی را بیماری یا اختلال می دانند. در راهنمای تشخیص مشخصا مطرح شده که افسردگی در زنان بسیار شایعتر است تا مردان. این گفته ممکن است برخی را به سوی این باور بداند که زنان از لحاظ زیستی ضعیف تر از مردان چون بیشتر در معرض افسردگی قرار می گیرند و آن وقت ممکن است توجیهی هم برای موقعیت فروتر زنان دست و پا شود . بهر حال می توان در نتایج مطالعات زیستی در زمینه افسردگی شک کرد و پرسید که آیا باید افسردگی را یک بیماری تلقی کرد، و نیز در مورد ثابت بودن نسبت اشخاص بر حسب جنسیت آنها درآمار مربوز به افسردگی و در نتیجه اهمیتی که میتوان برای چنین نسبتی قائل شد تردید روا داشت.

مطالعات زیستی در زمینه افسردگی ومشکلات تشخیص :

کرایلین دو نوع افسردگی را مشخص کرد است :

۱-اختلالات مغزی (افسردگی درونزاد) .

۲-اختلالات ناشی از محیط تنش را (افسردگی واکنشی ) بسیاری از روانپزشکان همین تقسیم را رعایت می کنند پژوهشگران در عرصه زیست شناسی افسردگی اغلب می گویند که ادعاهایشان به افسردگی درونزاد مربوط است نه افسردگی واکنش . در واقع فرض بر این است که کژکاری زیستی در نوع اول تمایز بین دو نوع را تبین می کند نه دومی . معلوم بود که این استدلال ، تا وقتی که کژکاری زیستی ، نامعلوم است ، همواره بر اساس متزلزل قرار خواهد داشت  فقدان وفاق جمعی بر سه زیست شناسی افسردگی در حال هیچ کمکی به استحکام بخشیدن به این تمایز نمی کند، اما مهمترین عاملی که سبب شده روز به روز بیشتر محبوبیتش را از دست بدهد ، مطالعاتی است که نتوانسته اند نشان بدهد بیمارانی که افسردگیشان واکنشی تشخص داده شده، در معرض فشارهای روانی محیطی ای قرار دارند که فشارهای روانی موجود در محیط اشخاصی که مبتلا به افسردگی درونزاد تشخیص داده شده اند تفاوت معنی دار دارد . در زندگی اغلب افرادی که افسرده تشخیص داده می شوند رخدادهای تنش زا وجود دارد .

طبقه بندی افسردگی در امروز همان قدر گیج کننده است که ۳۰ سال بیش بود . از همه جهات که نگاه کنیم، وضعیت فعلی بدتر هم هست. در آن زمان ، روانپزشکان دست کم با خبر بودند که آشفتگی بر عرصه تشخیص حاکم است و بسیاری از آنان هم به هر حال نظر خیلی خوبی درباره تشخیص نداشتند حالا این آشوب به صورتی رمزی در آمده و در نتیجه پنهان شده تر شده است .

پژوهش در زمینه مبنای زیستی افسردگی :

این نوع پژوهش بیش از همه در عرصه وراثت شناسی و زیست شیمی انجام گرفته است مشکلات مربوط به تشخیص مطالعات در عرصه وراثت شناسی افسردگی را دچار دردسرهای بسیار کرده است . اغلب مطالعات پیش از انکه افسردگی عمده از شیدایی-افسردگی جدا شود صورت گرفت . شیدایی-افسردگی رادر حال حاضر اختلالی کاملا مجزا قلمداد می کنند. و اغلب مطالعات ((وراثت شناختی)) بروز مشکلات روانی در خانواده هایی که یکی از اعضایش افسرده تشخیص داده شده است بررسی می شود . اگر سایر اعضای خانواده هم دچار افسردگی باشند، این را دلیلی در تایید دخالت عوامل وراثتی در قضیه    می گیرند. برآوردهای اخیر نشان می دهد که وقتی یکی از اشخاص در خانواده افسرده تشخیص شود ،احتمال انکه خویشاوندانش هم افسرده تشخیص داده شوند ۷ درصد است. سرایت اجتماعی احساس بدبختی و اندوه می توانند براحتی نتایج حاصل را تبیین کند. اغلب تصور می شود که اگر دوقلوهای یک تخمکی را جدا از هم بزرگ کنند، احتمال دنبال کردن و ردیابی تاثیرات وراثتی بیشتر است.

در خلاصه ای که اخیرا از پژوهشی در مورد دوقلوهایی ارائه شد که مبتلا به افسردگی عمده یا افسرده خو تشخیص داده شده بودند معلوم شد که ژنها را نمی توان در ایجاد این اختلالات دخیل دانست. درمطالعه مهمی که کندلر و همکارانش در مورد دوقلوهایی انجام دادند که جدا از هم بزرگ نشده بودند در اهمیت کلی عوامل محیطی در افسردگی تایید شد : برخی از نویسندگان در این عرصه مطرح کرده اند که ارتباط با کرومزوم X می تواند فزونی بروز افسردگی را در زنان تبیین کند. زیرا اختلالات اصلی مرتبط با X در زنان رایجتر است . تصور این است که ژن افسردگی بر کروموزم X قرار دارد .در حال حاضر داده هایی که این تصور را تایید کنند چندان زیاد نیست . شاید علتش این باشد که مطالات مربوط به ارتباط کروموزم X … به نتایجی ناهمگون و متناقض رسیده اند .

پژوهشهای زیست شیمیایی در زمینه افسردگی هم در مسیر ،جریان داشته است :

۱)در زمینه سروتونین

۲-در زمینه آزمون فرونشانی داگزامتازون (SDT) .محور اصلی تاثیر برخی داروها ومیزان سروتونین است که انتقال دهنده های عصبی است .در دهه ۱۹۶۰ کشف شد که رسپرین ، دارویی برای فشار خون بالا به کار می رود، (۲۰ درصد بیماران ) افسردگی ایجاد می کند. رسپریین سروتونین را کاهش می دهد . برخی از داورهای نشاط آور موجب افزایش سروتونین می شوند . همین به ایجاد این فرضیه انجامید که علت افسردگی کاهش سروتونین است . بسیاری از افرادی که در حالت افسردگی قرار دارند معمولا توجهی به تغذیه شان ندارند و پیوسته لاغرتر می شوند، فیشتر و همکارانش در زمینه افسردگی ،       بی اشتهایی عصبی و تغذیه ازمایش هایی انجام دادند، داوطلبان سالم ، در طول و پس از یک دوره سه هفته ای پرهیز کامل معاینه شدند همگی مورد آزمون DST قرار گرفتند و فرونشانی دگزامت ژن پس از حداقل کاهش وزن شدید هم نابهنجار بود و بسرعت و در طرف چند روز پس از سرگیری مصرف غذا به حالت طبیعی بازگشت در نتیجه نتایج نابهنجار DST بیشتر اطلاعاتی درباره رژیم غذایی یاوزن شخص به ما می دهد ونابهنجاری زیست شیمایی دخیل افسردگی را به شکلی مجزا به ما عرضه نمی کند. یک نوع افسردگی  پس از زایمان است که در اکثر خانمها دیده می شود که شاید به خاطر ناراحتی های جسمانی ونحوه مراقبت در بیمارستان باشد .

عواملی که بهبود یا درمان افسردگی انجامیدند رخدادهای مهمی بودند از جمله تغییرات عمیق در زندگی شان، مثل ((طلاق)) ((جدایی ))تغییر خانه خلاصی از وظایفشان مراقبت، اشتغال در کاری رضایتبخش ))هر جا که هیچ تغییر عمده ای در زندگی زنان افسرده رخ نداد، بهبودی هم مشاهده نشد ، این مطالعه با رویگرد زیست شناختی به افسردگی نیز همخوان نیست ، افسردگی در زنان را می توان اعتراض ، عدم تمایل به ((ادامه )) یا بیان احساس سرخوردگی از نقش زنانه وبویژه محدودیتهای این نقش دانست. بهر حال نمی توان آمار مربوط به سوء رفتار با کودکان و افسردگی را دیده گرفت. ارتباط موجود بین این دو بسیار محکم است. درمطالعه ای که در سال ۱۹۸۷ روی ۶۶ بیمار روانی زن صورت گرفت. براید وهمکارانش دریافتند که ۵۸ درصد زنان افسرده در کودکی مورد سوء استفاده جنسی و سوء رفتار جسمانی قرار گرفته اند . در سر بررسی وسیع همه گیری شناسی (اپیدمیولوژی) که اخیرا گزاش شده است ، بروز افسردگی درمردان وزنان به یک اندازه میشود. در تلاشهای که به منظور تبیین این تغییرات صورت می گیرد عاملی که پیوسته ذکر می شود مشارکت فزآینده زنان در نیروی کار است. در حال حاضر آن قدر اطلاعات به دستمان رسیده که بتواند این ادعارا که نسبت به زنان به مردان در افسردگی قطعی و ثابت نیست تاکید کند. بنابراین آنانی که می خواهند درباره ((طبیعت زنان)) بر اساس ابتدای بیشتر آنان به افسردگی ادعاهایی را مطرح کنند گمراه اند .

-آیا نشانگان پیش از قاعدگی (Pms) تعریف شده است .

اطبای بقراطی درباره بروز تغییرات جسمانی و روانی ،درست پیش از قاعدگی چیزهایی نوشته ان. وایکار در قرن نوزدهم گفته که امر قاعدگی می تواند به همراه خود وضعیتی روانی ایجاد کند که از یک کسالت اخلاقی ساده، یک ناراحتی ساده روح، تاجنون واقعی ، تا از دست دادن کامل قوه استدلال را در بر می گیرد و رفتارهای زنان را از ضعف ساده تا       بی مسؤلیتی مطلق تغییر دهد .

داستون می گوید که اصطلاح (تنش پیش قاعدگی) تنها نشانه های روانی رادر بر دارد:افسردگی ،بیحالی و زود رنجی .

چطور با محیط سازگاری داشته باشیم تا دچار افسردگی نشویم

همانطور که قبلا گفتیم  سازگاری یعنی تطبیق دادن یا وقف دادن شخص نسبت به محیط افرادی که دچار تضاد میشوند یا در تامین احتیاجات خود به مانع بر خورد میکنند اگر برای از بین بردن مانع ورفع تضاد عاقلانه رفتار کنند واز طرف مختلف اقدام نما یند در این صورت فعالیت های آنها مثبت و نتیجه بخش خواهد بود واگر مقابل موانع بطور کافی اقدام نمایند به اینگونه فعالیت ها سازگاری گویند هر گاه تعادل جسمی و روانی فرد به گونه ای دچار اختلال شود که حالت نا خوشایندی به وی دست دهد برای ایجاد توازن نیاز مند به کار گیری نیرو های درونی وحمایتهای خارجی باشد و دراین اسلوب به کار گیری ساز و کارهای جدید موفق میشود ومسئله را به نفع خود حل می کند گویند فر آیند سازگاری به وقوع پیوسته است روش سازگاری هر فردی منحصر به خود است ولی باید توجه داشت که سازش باید متناسب با فرهنگ ،آداب ،اعتقادات در شما و انتظارات و خواسته هاو آرمانهای هر جامعه خاص باشد سازگار شدن دارای مراحل و درجاتی است که میباید به طور منظم به کار گرفته شود در غیر این صورت فرد دچار از هم گسیختگی روانی خواعد شد سازگری آرمانی در دیدگاه مذهبی نزدیکی هر چه بیشتر به خداوند و خالق است .

دلائل سازگاری : (چرا باید سازگار باشیم )

 

50,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بررسی اثر مشارکت ورزشی بر فشار روانی (استرس) دانش آموزان
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.