تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۸  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود تحقیق بررسی عوامل موثر بر رضایت متقاضیان درخواست تسهیلات از بانکها نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

۱-۱- مقدمه   ۱
۱-۲- تشریح و بیان مساله (تعریف موضوع تحقیق )   ۲
۱-۳- تاریخچه و سابقه موضوع تحقیق (پیشینه تحقیق )   ۳
۱-۴- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق   ۳
۱-۴-۱- اهمیت بررسی رضایت مشتریان از خدمات بانکی   ۴
۱-۵- اهداف تحقیق   ۶
۱-۶- چارچوب نظری تحقیق   ۹
۱-۷- مدل مفهومی تحقیق   ۱۰
۱-۷-۱- متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق   ۱۱
۱-۸- فرضیه های تحقیق   ۱۲
۱-۹- روش تحقیق   ۱۳
۱-۱۰- قلمرو تحقیق   ۱۳
۱-۱۰-۱- قلمرو مکانی تحقیق   ۱۴
۱-۱۰-۲- قلمرو زمانی :   ۱۴
۱-۱۰-۳- جامعه آماری تحقیق:   ۱۴
۱-۱۱- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه   ۱۴
۱-۱۲- ابزارهای گرد آوری اطلاعات   ۱۵
تعاریف عملیاتی دارای دو هدف مهم هستند:   ۱۵
۱-۱۳- روش تجزیه و تحلیل داده ها   ۱۶
۱-۱۴- تعریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات در پژوهش   ۱۶
محدودیت های تحقیق :   ۱۹
منابع   ۲۲

منابع

 علی گلی، اکبر” اصول بازاریابی موسسات خدمات مالی “، انتشارات پایگان، ۱۳۸۵٫

شاملو، مهدی، ” بازاریابی و مشتری مداری در بانک انتشارات اندیشه مانا، ۱۳۸۶٫

خاکی، غلامرضا. ” روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی “، انتشارات بازتاب، چاپ دوم، ۱۳۸۲٫

شریفی، حسن پاشا. شریفی، نسترن. ” روش های تحقیق در علوم رفتاری”، نشر سخن، چاپ اول، ۱۳۸۰٫

ونوس، داور. صفائیان میترا.”روشهای کاربردی بازاریابی خدمات بانکی برای بانکهای ایرانی” انتشارات نگاه دانش ۱۳۸۱٫

ظهوری، قاسم . “کاربرد روشهای تحقیق علوم اجتماعی در مدیریت” . انتشارات میر . چاپ اول ، ۱۳۷۸ .

هیل، نیگل. “اندازه گیری رضایت مشتری “اسکندری، محمدرضا. اسکندری ،منیره. نشر موسسه خدمات فرهنگی رسا. چاپ اول ، ۱۳۸۵

کاوسی محمدرضا، سقایی عباس.” روشهای اندازه گیری رضایت مشتری”، انتشارات سبزان، چاپ دوم ۱۳۸۴

گلچین فر، شادی” بررسی عوامل موثر بر رضایت مشتریان بانک رفاه کارگران با استفاده از مدل کانو” (پایان نامه کارشناسی ارشد)، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ۱۳۸۱٫

رشیدی داریوش،  سیفی منصور” نگاهی به عوامل رضایتمندی مشتریان از بانک ها”، نشریه بانک و اقتصاد،آبانماه ۱۳۸۱

حسنی، داوود “رضایت مشتری و خدمات بانکی”، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، آذر۱۳۸۱

تورپین، دومنیک،(۱۳۷۴)” هفت دستور طلایی برای جلب رضایت مشتری” تدبیر،ش ۸۵٫

۱-۱- مقدمه

   یکی از عوامل محیطی اثر گذار بر سازمانها مشتریان آن هستند، صاحبنظران مدیریت، کسب رضایت مشتری را از مهمترین وظایف و اولویتهای مدیریت سازمانها بر شمرده و لزوم پایبندی همیشگی و پایدار مدیران عالی به جلب نظر مشتریان را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده اند.

در حقیقت، یکی از پیش شرطهای موفقیت سازمانها و شرکتها، قرار دادن مشتری و تلاش برای جلب رضایت وی در سرلوحه سازمان می باشد.

  شناخت کامل مشتری، مقدم شمردن وی و ارائه خدمات کیفی از جمله عوامل موفقیت در بازار کسب و کار امروز است.

تعبیری که امروزه از مشتری می شود با آنچه در گذشته رواج داشته، کاملا متفاوت است. بدین معنی که مشتری دیگر خریدار صرف کالا یا خدمات نیست، بلکه یک عضو فعال و تاثیر گذار در کلیه فعالیتهای تجاری به شمار می رود. بنابراین داشتن استراتژی نوین، توجه به نکات مهم در برقراری، حفظ و گسترش روابط با مشتری و تلاش برای جلب رضایت وی در تمام مراحل، کارایی و اثر بخش یک سازمان را در تحقق اهداف مشتری محور افزایش می دهد و در بلند مدت پایگاهی از مشتریان وفادار به ارمغان خواهد آورد.

  واژه های مشتری و رضایت مشتری در سازمانهای خدماتی، خصوصا بانکها به دلیل وابستگی کامل به مشتریان برای بقا، اهمیتی دو چندان می یابد. ارائه خدمات مختلف بانکی به منظور حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید و در نهایت کسب سهم بیشتری از بازار رقابت بانکی، بیانگر این اهمیت است.

این تحقیق به دنبال بررسی موضوع عوامل تعیین کننده رضایت شرکتهای متقاضی تسهیلات، در جریان روابط بانکیشان می باشد.

۱-۲- تشریح و بیان مساله (تعریف موضوع تحقیق )

دربازار پر رقابت خدمات مالی از دست دادن تنها یک مشتری هزینه های سنگینی را برای بانکها و موسسات مالی در پی دارد، آنچه بیش از هر چیز دارای اهمیت است، سرمایه گذاری های عظیمی که سازمانها در جهت تنوع در تولیدات و خدمات و بهبود کیفیت و اراده خدمات مطلوب انجام می دهند، همگی با هدف جلب رضایت مشتریان فعلی و جلوگیری از زوال مشتریان جدید می باشد.(داریوش رشیدی، ۱۳۸۱)

با تمرکز بر رفتار شرکتها به عنوان مصرف کنندگان خدمات مالی در می یابیم، اکثر شرکتها معمولا با چند بانک، رابطه مالی دارند ولی تنها یکی از آنها را به عنوان موسسه مالی اصلی برای دریافت وام انتخاب می کنند.(Perrien and Ricard,1995)

در بخش خدمات مالی برای بنگاهها و شرکتهای اقتصادی که درخواست وام از بانکها را دارند، چالشهای متفاوتی نسبت به مشتریان معمول بانکها وجود دارد، در حال حاضر، یکی از چالشهای موجود، تیرگی روابط بین مشتریان وام گیرنده و بانکهای عامل وام دهنده می باشد.

 این چالش در سمت وام دهنده (بانک) به صورت حداقل کردن ریسک، برای بازگشت وام داده شده خود را نشان می دهد. نتیجه این چالش، اعمال فشار بر مشتری، ایجاد رویه ها و سیاستهایی-که بعضا از دید مشتریان دست و پا گیر هستند- برای اطمینان از بازگشت وام ، کاهش احتمال ریسک و آموزش پرسنل برای برقراری ارتباط صحیح با شرکتهای وام گیرنده می باشد. در سوی دیگر رابطه ، چالش برای شرکت وام گیرنده، دستیابی آسانتر به منابع مالی، دریافت بیشترین کیفیت خدمات، کاهش استرس و فشار عصبی و افزایش میزان تسهیلات دریافتی است.

 در نتیجه این انتظارات، مشتریان رفتار متمایز و سر به زیرتری نسبت به آنچه هستند ابراز می کنند. بانکها نیز با توجه به چالش های خود، با وضع دستور العملها و سیاستها و آموزش مدیران و پرسنل، عملکردی مخصوص به خود برای برقراری ارتباط با مشتری در پیش می گیرند که تبعات آن ممکن است بر رضایت مشتری تاثیر گذار باشد.

(Judith J.Madill,Lisa Feeney, Alan Riding-International Jornal Of bank Marketing,2002)

 بنابراین، آنچه در این پژوهش اهمیت دارد، پاسخ به این سئوال است که،”  عوامل موثر بر رضایت شرکتهای متقاضی تسهیلات از بانکها -با توجه به تئوری بازاریابی رابطه مند-، کدامند؟”.

۱-۳- تاریخچه و سابقه موضوع تحقیق (پیشینه تحقیق )

علی رغم اهمیت رضایت مشتری از روابط بانکی، تاکنون تحقیقات اندکی در این زمینه در کشور انجام شده است .

 تحقیقات مشابه پژوهش حاضر درکشور نظیر” بررسی تاثیر رضایت مشتریان از خدمات بانک رفاه”،”بررسی رضایت مشتری از خدمات بانکی- داود حسنی،آذر ۱۳۸۷″ ،” بررسی رضایت مشتریان از کیفیت خدمات خود پرداز بانک ها- نگاررفیعی- داود مهرآبادی، ۱۳۸۶″، “بررسی عوامل رضایت مشتریان از بانک ها- دکتر داریوش رشیدی”صورت گرفته است.

ولیکن در زمینه ” متقاضیان تسهیلات و یا شرکتهای وام گیرنده از بانکها” تا کنون تحقیقی صورت نگرفته است.

۱-۴- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق

دکتر دومنیک تورپین، کسب رضایت مشتری را ازنخستین ماموریت ها و اولویتهای مدیریت ارشد برشمرده و دخالت و پایبندی دائمی مدیران عالی شرکتها در مسئله جلب رضایت مشتری را پیش شرط اصلی موفقیت به حساب آورده است .( دومینک تورپین-۱۹۹۸)

در صنعت بانک و بانکداری با توجه به نوع خدماتی که ارائه می گردد و با مد نظر قرار گرفتن نوع ارتباط تنگاتنگی که بین سازمان و مشتریان آن وجود دارد، اهمیت مشتری دو چندان می شود. زیرا مشتریان تنها منبع درآمد برای تشکیلات و سازمان بانک می باشند و بدون آنها سازمانی وجود نخواهد داشت. بنابراین از زمان تولید تا عرضه خدمت به مشتری، بایستی نظرات، سلایق و تمایلات وی کاملا مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

توجه کردن و اهمیت دادن به آراء و عقاید مشتری منجر به تعلق خاطر و وفاداری نسبت به سازمان می شود و سبب می گردد تا نه تنها در مشتری نوعی رضایتمندی به وجود آید، بلکه وی خود را جزیی از سازمان بداند. واین رضایتمندی کلید موفقیت بانک است. به دلایل فوق بانکها در جهت جذب مشتریان جدید و جلب رضایت مشتریان موجود خود گام بر می دارند.

۱-۴-۱- اهمیت بررسی رضایت مشتریان از خدمات بانکی

در دنیای پر رقابت امروزی بدون شک مشتریان از مهمترین سرمایه های هر سازمان تولیدی و یا خدماتی محسوب می شوند. اهمیت مشتری و رضایت او چیزی است که به رقابت در سطح جهانی بر می گردد.

سرمایه گذاری های عظیمی که سازمانها در جهت تنوع در تولیدات و خدمات و بهبود کیفیت و اراده خدمات مطلوب انجام می دهند، همگی با هدف جلب رضایت مشتریان فعلی و جلوگیری از زوال مشتریان جدید می باشد.

 اما این موضوع برای بانکها چگونه است؟ بدون شک می توان گفت وجود مشتری برای بانکها و موسسات مالی، بیش از سایر سازمانها اهمیت دارد. زیرا نه تنها سرمایه اصلی و منابع مالی بانکها از طریق سرمایه گذاری مشتریان تامین می گردد، بلکه خریدار تمامی خدمات بانکی نیز همان مشتریان هستند. بنابراین وجود مشتری ضامن بقاء و ادامه حیات بانک است. (داود حسنی آذر۸۷)

از طرفی به دلیل ارائه خدمات مختلف از سوی بانکها و با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خدمات از قبیل(ناملموس بودن، تفکیک ناپذیری، غیرقابل ذخیره بودن، بی ثباتی کیفیت، مسوولیت امانتداری، جریان دو طرفه اطلاعات)، تولید و ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مشتریان و بررسی این رضایت از حساسیت و ظرافت بیشتری نسبت به تولید محصولات برخورداراست.

اهمیت بررسی رضایت مشتریان و آگاهی از میزان رضایت آنها زمانی بیشتر آشکار می شود که بدانیم یکی از دلایل اصلی زوال مشتریان عدم رضایت آنان است. نارضایتی مشتریان هزینه های سنگینی به بانک تحمیل می کند.

آنچه در بررسی روابط موجود بین مشتریان و بانک حائز اهمیت است، روابط بانکی فیمابین است. روابط بانکی، فراتر از تعداد معاملات است و بیشتر شناخت روابط موجود بین ۲ طرف معامله را در برمی گیرد.

. (Barnes and Howlett,1998;Berry,1995;Morris,1998;Worthington and Horne,1998;zineldin,1996)

 با تمرکز بر رفتار شرکتها به عنوان مصرف کنندگان خدمات مالی در می یابیم، اکثر شرکتها معمولا با چند بانک، رابطه مالی دارند ولی تنها یکی از آنها را به عنوان موسسه مالی اصلی برای دریافت وام انتخاب می کنند.(Perrien and Ricard,1995)

تحقیقات گذشته نشان دادند، با توجه به نوع روابط موجود بین مشتریان و موسسات مالی،تئوری کارآمد برای ارائه خدمات مالی به بنگاه های تجاری و خرده فروشی ها، بازاریابی رابطه مند و انجام فعالیتهای مرتبط با مدیریت رابطه، است.

(Barnes and Howlett,1998; Binks and Ennew,1997; Colgate and Alexander,1998; Ennew and Binks 1996;1999; Gronroos,1996; Perrien 1992;1995;Tyler and Stanly,1999a,b)

 همانطور که گفته شد،در حال حاضر، یکی از چالشهای موجود، تیرگی روابط بین مشتریان متقاضی تسهیلات و بانکهای عامل وام دهنده می باشد.

 این چالش در سمت وام دهنده (بانک) به صورت حداقل کردن ریسک، برای بازگشت وام داده شده خود را نشان می دهد. نتیجه این چالش، اعمال فشار بر مشتری، ایجاد رویه ها و سیاستهایی-که بعضا از دید مشتریان دست و پا گیر هستند- برای اطمینان از بازگشت وام ، کاهش احتمال ریسک و آموزش پرسنل برای برقراری ارتباط صحیح با شرکتهای مشتری بانک می باشد. در سوی دیگر رابطه ، چالش برای مشتری متقاضی تسهیلات، دستیابی آسانتر به منابع مالی، دریافت بیشترین کیفیت خدمات، کاهش استرس و فشار عصبی و افزایش میزان تسهیلات دریافتی است.

 در نتیجه این انتظارات، مشتریان رفتار متمایز و سر به زیر تری نسبت به آنچه هستند ابراز می کنند. بانکها نیز با توجه به چالش های خود، با وضع دستور العملها و سیاستها، آموزش مدیران و پرسنل، برای برقراری ارتباط با مشتری در پیش می گیرند که تبعات آن ممکن است بر رضایت مشتری تاثیر گذار باشد.

.(Judith J.Madill,Lisa Feeney, Alan Riding-International Jornal Of bank Marketing,2002)

براین اساس، هدف اصلی این تحقیق مشاهده تجربی تحقیقات گذشته وبررسی و تجزیه و تحلیل عوامل موثر بر رضایت متقاضیان تسهیلات از بانکها (با مطالعه موردی بانک صنعت و معدن به عنوان یکی از متولیان اصلی تخصیص وام به شرکتها) می باشد.امید است انجام این پژوهش در انتها باعث افزایش فهم روابط بین بانکهای وام دهنده و شرکتهای وام گیرنده شود.

۱-۵- اهداف تحقیق

 

25,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • گزارش کارآموزی بانک صادرات
  • گزارش کارآموزی بانک رفاه
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.