1,991 بازدید
مقاله آشنایی با خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۹۶ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله آشنایی با خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد
مقدمه ۱
چکیده ۲
فهرست اختصارات بکاربرده شده و علائم ۳
فصل اول : سوخت و انواع آن
۱-۱- عوامل قابل اهمیت در انواع سوخت ۵
۱-۲- احتراق سوخت هیدروکربنه ۵
۱-۳- انواع سوخت موتورهای درون سوز ۶
۱-۴- انتخاب صحیح مخلوط سوخت ۶
۱-۵ – سوخت گاز مایع و استفاده از آن در موتور ۸
۱-۶- معرفی گازهای طبیعی مورد استفاده در موتورهای بنزینی ۱۰
۱-۶-۱- تعریف (LNG) ۱۰
۱-۶-۲- ترکیبات ۱۰
۱-۶-۳- چگونگی ذخیره آن ۱۱
۱-۶-۴- چگونگی سرد نگه داشتن آن ۱۱
۱-۶-۵- علت استفاده از LNG به عنوان سوخت ماشینها و وسایل نقلیه ۱۱
۱-۷- تعریف ( CNG ) ۱۲
۱-۸- تعریفLPG ۱۲
۱-۹- مزیت استفاده از LNG بجای CNG به عنوان سوخت ۱۳
۱-۱۰- عوامل عدم پذیرش LNG به عنوان سوخت خودروها ۱۵
فصل دوم : موتورهای گاز مایع سوز
۲-۱- چگونگی کار ۱۷
۲-۱-۱- سیستمهای نسل اول ۱۸
۲-۱-۲- سیستم تبدیل نسل دوم ۱۸
۲-۱-۳- سیستم های تبدیل نسل سوم ۱۹
۲-۲- موتورهای مخصوص سوخت گازی ۲۲
۲-۲-۱- موتورهای گاز سوز مجهز به سیستم جرقه به سه دسته تقسیم میشوند ۲۱
۲-۲-۲- امتیازات سیستم استوگیومتری ۲۱
۲-۲-۳- معایب سیستم استوگیومتری ۲۲
۲-۲-۴- محاسن سیستم کم مصرف ۲۲
۲-۲-۵- معایب سیستم کم مصرف ۲۲
۲-۳- سیستم سوخت رسانی ۲۳
۲-۳-۱- سیستم سوخت رسان نسل اول ۲۴
۲-۳-۲- سیستم رسان نسل دوم ۲۵
۲-۳-۳- سیستم سوخت رسانی نسل سوم ۲۶
فصل سوم : موتورهای مورد استفاده درسوختهای گازی و ویژگی آنها و عوامل موثر در کارکرد این موتورها
مقدمه ۲۹
۳-۱- صنعت تبدیل ۳۰
۳-۲- سیکل موتورهای دیزلی و otto ۳۰
۳-۲-۱- سیکل otto ۳۰
۳-۲-۲- سیکل دیزل ۳۰
۳-۳- بازده حرارتی موتور ۳۰
۳-۴- نسبت هوا به سوخت ۳۰
۳-۵- آنالیز و عملکرد موتور ۳۰
– آنالیز گاز ۳۰
۳-۵-۱-تاثیرات روی بازده موتور ۳۰
۳-۵-۲-تاثیرات روی خروجی ۳۰
۳-۵-۳-تاثیرات روی قابلیت اشتغال ۳۰
۳-۶- ویژگی سوخت ۳۰
۳-۷- ویژگی های احتراق ۳۰
۳-۷-۱- حرارت احتراق در واحد حجم ۳۰
۳-۷-۲- ضریب Wobbe ۳۸
فصل چهارم : آلودگی خودروها
مقدمه ۳۰
۴-۱- آلایندههای موتورها ۳۰
۴-۲- راههای آلودگی ۳۰
۴-۳- برنامه وسایل نقلیه با آلودگی کم CARB ۳۰
۴-۴- آلایندههای موتورهای احتراق داخلی ۳۰
۴-۵- عامل میزان آلایندگی موتورهای گازسوز ۴۹
۴-۵-۱- سیستم احتراق ۴۹
۴-۵-۲- فن آوری استفاده از کاتالیزور ۵۰
۴-۶- سیستمهای عیب یاب قابل نصب بر روی خودرو( OBD) ۵۴
۴-۷- آلایندههای کنترل شده ۳۰
۴-۷-۱- نوع اول از خودروها ۳۰
۴-۷-۲- نوع دوم از خودروها ۵۵
۴-۷-۳- خودروهای نوع سوم ۵۷
۴-۸- انتشار گازهای آلاینده در دماها ی مختلف موتور ۵۸
۴-۹- استاندارد آلودگی ۶۰
۴-۹-۱- استانداردهایی که در آمریکا به اجرا در آمدهاند ۶۰
۴-۹-۲- قوانین مربوط به آلایندهها در اروپا ۶۲
فصل پنجم : بررسی اثرات گازسوز کردن یک سری موتورهای خاص از نظر عملکرد موتور و آلایندگی آن و مقایسه با حالت بنزین سوز آنها
۵- ۱- نمونه موتور ۴ سیلندر تزریق مستقیم ۶۳
۵-۱-۱- آلودگی ۶۳
۵-۱-۲- تست عملکرد موتور ۶۵
۵-۲- نمونه ماشینg523 ۶۶
۵-۲-۱- تست آلودگی ۶۷
۵-۲-۲- تست عملکرد موتور ۶۸
۵-۳- هوندا سیویک ۶/۱ ۷۰
۵-۴- موتور سیکلت ۷۶
۵-۴-۱- تست آلودگی ۷۷
۵-۴-۲- تست عملکرد موتور ۸۰
۵-۵- بررسی عملکرد و کیفیت کیتهای گازسوز تولیدی در کشور ۸۰
۵-۵-۱- موتور پیکان ۱۶۰۰ ۸۲
۵-۵-۲- موتور پژو ۴۰۵ ۸۳
نتایج حاصله ۸۴
فصل ششم : بررسی کلی معایب و مزایای گازسوز کردن موتورهای بنزینی و نتیجه گیری
۶-۱- مزایا و معایب گازسوز کردن ۸۶
مراجع ۹۱
ایران کشور ما دارای منابع سرشار نفت و گاز میباشد و چنانکه بر همه روشن است مقادیر عظیم گازهای طبیعی حاصل از استخراج نفت تا همین چند سال بیش بدون هیچگونه استفاده سوزانده شده و از بین میرفت. بنابراین با وجود گاز طبیعی فراوان در ایران و در نتیجه در دسترس بودن و ارزانی آن و سوختن تمیز با ارزش حرارتی قابل ملاحظه آن همه اینها و خیلی خواص دیگر میتواند انسان را بر آن دارد که از گاز نیز مثل سایر مواد سوختنی حاصل از نفت درسوخت ماشینها و دستگاههای سوختی استفاده کنند بطورکلی در دنیا امروزه مهمترین سوخت مورد استفاده در انواع موتورهای درون سوز شامل : بنزین ، گازوئیل، گاز و گاز مایع میباشند که همه از ترکیبات هیدرکربورها میباشند.که میزان استفاده از هر کدام از مواد سوختنی فوق در هر منطقه در درجه اول به فراوانی و ارزانی بستگی دارد.
هدف از این بررسی آشنائی به خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز میباشد. و چنانکه خواهیم دید موتورهای گاز مایع سوز شبیه انواع بنزینی است. ولی نظر به سوخت ویژهای که در این موتورها بکار میرود ، نیاز به برخی و سایل و ابزاری مخصوص بخو د دارد . مطالب مورد بحث در این مجموعه صرفا یک بررسی مقدماتی جهت شناسایی ساختمان سیستم سوخت رسانی موتورهای گاز مایع سوز و نحوه کارآنها میباشد .
که در ادامه این بحث به بررسی کامل انواع سوخت های گازی مورد استفاده در موتورهای بنزینی و همچنین به نحوه کار موتورهای بنزینی و گازی میپردازیم که همچنین به بررسی انواع آلایندههای موجود در موتورهای بنزینی و گازی و همچنین مقایسه بین آنها از نظر میزان آلایندهها و همچنین به بررسی تاثیر گاز سوز کردن موتورهای بنزینی از نظر عملکرد موتور و مقایسه بین موتورهای بنزینی و گازی از نظر عملکرد میپردازیم که به صورت یک سری نمودارها و دادههای آماری به دست آمده از یک سری منابع ، آورده شده و در کل به نتیجه گاز سوز کردن موتور میپردازیم و در پایان یادآور میشویم که در صورت گاز سوز شدن صحیح اتومیبلها کارکرد آنها تفاوت چشم گیری نکرده و قدرت و کشش ماشین حدود ۵ درصد نسبت به بهترین حالت کار با بنزین ( که معمولا ماشینها هیچ وقت در این حالت نمیباشد) پائین میآید که به هیچ وجه محسوس نمیباشد.
-بایستی دارای ارزش حرارتی قابل ملاحظهای باشد
-درحرارتهای کم نیز بتواند بصورت بخار در آیند
-بخار سوخت بتواند با مخلوط مناسب اکسیژن فوراً بسوزد
-تولیداتی که از احتراق چنین سوختهایی حاصل میشود بایستی زیان آور نبوده و برای سلامت محیط زیست خطرناک نباشد
-آنها را بتوان در شرایط طبیعی حمل و نقل کرده ، چه از نظر سادگی عمل و چه از نظر اصول ایمنی
– تولید آنها از نظر اقتصادی مناسب باشد.
-سیستم مصرف مصرف کننده اقتصادی باشد. [۱]
سوختن بطورعموم عبارت است از ترکیب با اکسیژن که به منجر به ایجاد محصولی بنام اکسید میشود. سوختن ممکن است خیلی سریع و یا کند باشد. مثلا زنگ زدگی آهن به نتیجه ترکیب آهن با اکسیژن بمدت طولانی است و یا سوختن ذغال چوب خیلی سریع انجام میشود.
در موتورهای درون سوز نیز ترکیب ماده سوختنی با اکسیژن اتفاق میافتد و نتیجه تولید اکسیدهای کربن که اغلب شامل منواکسید و دی اکسید کربن و همین طور مقداری بخار آب و حرارت میباشد.[۱] مانند :
CO2+2H2O+Q CH4+2O2 :متان
C8H18+12.5O2 ۸CO2+9H2O+Q : اکتان
معمولترین سوختهای رایج در موتورهای درون سوز، عبارت از، بنزین ، نفت ، گاز و گاز مایع و گازوئیل میباشد. که چهار نوع اول در موتورهائی که با سیستم جرقه شمع کار میکند مورد استفاده قرار میگیرند و گازوئیل نیز سوخت موتورهای دیزل را شامل میشود. [۱]
باید دانست که ۲۳ درصد حجم هوا را اکسیژن تشکیل میدهد، که در سوختن تاثیر دارد و ۷۷ درصد بقیه شامل نیتروژن و سایر گازها است که در عمل احتراق تاثیری ندارد. البته نیتروژن در حرارتهای بالا تا حدودی میسوزد و ایجاد اکسیدهای ازت کرده، که در آلودگی محیط زیست تاثیر بسزایی دارند.
بطورکلی یک مخلوط سوخت وهوا به نسبت ۱ : ۱۵ با در نظر گرفتن وزن صحیح آنها یک احتراق . کامل و طبیعی دارد. در صورتیکه مخلوط از نظر سوخت قوی تر باشد آنرا غنی و اگر هوا بیشتر باشد آنرا رقیق میگویند که مخلوط سوختهای غنی را میتوان از ایجاد دوده در اگزوز، کاهش یا ضعف قدرت و بالاخره گرم کردن موتور تشخیص داد. همینطور برای شناسائی مخلوط رقیق میتوان از ایجاد شدن Back f iring در مدخل ورودی گاز و کاربراتور که مهمترین عامل شناسائی این پدیده است، و همچنین دیر روشن شدن موتور ، ضعیف شدن قدرت موتورو بالاخره گرم کردن به این موضوع پی برد.
با توجه به منحنی شماره (۱-۱) که در مورد بنزین است و از تغییر تنظیم کاربراتور بوجود آمدهاند نشان میرسد که ماکزیمم راندمان ، زمانی خواهد بود که نسبت میزان هوا به سوخت ۱ : ۱۶ باشد و ماکزیمم قدرت هنگامی صورت میگیرد که این میزان ۱ : ۱۲ میباشد. بنابراین تنظیم صحیح جایی بین این دو حد قرار دارد.
در حال حاضر در موتورهای بنزینی از انواع مختلف گازها استفاده میشود ، که به بررسی تعدادی از آنها که در حال حاضر بیشتر از بقیه موارد مورد استفاده قرار میگیرد میپردازیم .
گازهای طبیعی مورد استفاده در حمل و نقل غالبا به دو صورت گاز طبیعی فشرده ( CNG ) و گاز طبیعی مایع (LNG ) میباشد. [۲]
هنگامی که گاز طبیعی تحت فشار اتمسفر به دمای تقریبا Fْ۲۶۰- نزدیک شود تبدیل به مایع میشود که این گاز مایع را گاز طبیعی یا LNG گویند. هر حجم این گاز طبیعی معادل گاز طبیعی فضا اشغال میکند . وزن این گاز تقریبا معادل نصف وزن آب است یا بطور دقیق معادل ۴۵ % وزن آب است.
گاز طبیعی مایع بدون بو ، بدون رنگ ، غیرخورنده و غیر سمی میباشد و این گاز در حالت بخار با ۵ الی ۱۵ درصد با هوا میسوزد. [۲]
گاز طبیعی ترکیب شده از گازهای متان در حدود ۹۰ درصد وشامل اتان ، پروپان و هیدروکربنهای سنگین میباشد . و همچنین از مقدار کمی نیتروژن، اکسیژن، دی اکسید کربن و ترکیبات گوگرد و آب که در خط لوله گاز طبیعی پیدا میشود. مایع کردن این گاز باعث از بین رفتن اکسیژن ، دی اکسید کربن و ترکیبات گوگرد و آب میشود. که با مایع کردن این گاز طبیعی میتوان آن رابه ۱۰۰ % گاز متان تبدیل کرد. [۲]
گاز مایع طبیعی در استوانههای دو جداره باعایق بندی بسیار خوب ذخیره میشود ، تانکهای ذخیره این گاز دارای نسبت عرض به ارتفاع کم میباشد . که فشار ذخیره سازی آنها در این مخازن کم و در حدود Pisg 5 و یا کمتر باید باشد. این مایع برای اینکه مستقل از فشار بخواهد مایع قرار بگیرد باید در دمای کمتر از ۱۱۷- قرار گرفته شود. [۲]
عایق بندی که برای سرد نگه داشتن گاز مایع طبیعی بکار میرود باز هم نمیتواند جوابگو باشد بخاطر همین آن را در یک محفظه بنام یخ جوشان که یک مایع بسیار سرد در دمای جوش میباشد نگه میدارند هنگامی که گرما به مخزن داده میشود مایع میجوشد و به بخار تبدیل میشود دما تغییر نمیکند. این بخار از مخزن خارج شده و فشار در داخل مخزن ثابت میماند و اگر بخار خارج نشود فشار و دما بالا میروند، این مانند حالتی است که آب مایع در حال جوش در دیگ بخار(بویلر) میباشد. LNG یک گاز طبیعی است که مانند بقیه گازها و سوختها حمل و نقل و ذخیره میشود[۲]
استفاده از گاز LNG به چند دلیل میباشد که شامل دلیلهای زیر است.
۱-LNG گازی میباشد. که در هنگام سوخت به صورت گازمی سوزد و منافع استفاده از این گاز هنگامی مورد توجه قرار میگیرد که با سوخت بنزین و گازوئیل مقایسه شود.
۲-سوخت گاز طبیعی نسبت به سوختهای معمولی(بنزین و گازوئیل ) دارای آلودگی کمتر میباشند که این آلودگی شامل مواد خاص( PM ) ، مونواکسیدکربن (Co ) ،ترکیبات نیتروژن Nox و هیدروکربنهای غیر متان (NMHC )
۳-LNG چگالی بالاتری نسبت به دیگر سوختهای جایگزین دارد که با یک مقایسه به این سوختها برای بدست آوردن برد یکسان ۱۰۵ گالن از LNG معادل یک گالن از بنزین و ۱۰۷ گالن از LNG معادل یک گالن گازوئیل میباشد.
۴-LNG از نظر انرژی ارزانتر از بنزین و گازوئیل میباشد.
۵-زمان سوخت گیری LNG معادل سوختهایی است که جایگزین آنها شده است.
۶-LNG میتواند مانند دیگر سوختها ی مایع توسط وسایل نقلیه به ایستگاههای سوخت گیری برداشته شود.
۷-علاوه بر وجود بعضی از عدم اعتمادها نسبت به LNG ولی آزمایشها نشان میدهد کهLNG که به عنوان سوخت نسبت به گازوئیل خطرناکتر نیست و امن تر میباشد . دمای احتراق این سوخت Fْ۵۰۰ از گازوئیل بیشتری میباشد . و در حدود ۵ الی ۱۵درصد با هوا ترکیب میشود و در هوای آزاد منفجر نمیشود. [۲]
گاز طبیعی فشرده(CNG ) گازی است که فشرده شده و در تانکهای سیلندر جوش داده شده ذخیره میشود. که فشار ذخیره سازی Psi 3600 (پوند براینچ مربع ) است و ترکیبات آن مانند ترکیبات گاز طبیعی درون خط لولههای محلی میباشد که مقداری از آب آن گرفته شده است. LNG و CNG به صورت گاز کم فشار و در فشار حدود Psig 300 وارد موتور میشود و CNG معمولا به اشتباه به عنوان تنهاسوخت قابل مصرف در وسایل نقلیه عنوان میشود که LNG میتواند جهت تولید CNG استفاده میشود. که بیشتر در ماشین های سنگین از آنها استفاده میشود. [۲]
LPG (Liquid Petroleum gas) که در بعضی موارد پروپان مایع هم خوانده میشود که معمولا با LNG اشتباه میگیرند که فرق بین LNG و LPG در موارد زیر است.
۱-LPG اکثرا از پروپان تشکیل شده است در حدود ۹۵ درصد آن را پروپان تشکیل داده است و مقادیر کمی از بوتان.
۲-LPG تنها با اعمال فشار میتوان در تانک ذخیره شود.
۳-LPG معمولا گازهای سیلندری میباشد. که موارد استفاده بیشترLPG در ماشینهای سبک میباشد .
استفاده از گازطبیعی فشرده( CNG ) در خودروهای سبک و نیمه سبک موضوعی است که هم اکنون در برنامه وزارت نفت قرار دارد. از طرفی تحقیقات جدید در دنیا به مزیت هاهای استفاده از گاز طبیعی مایع (LNG ) نیز اشارت قابل ملاحظهای دارد. [۲]
LNG در مقایسه با گاز طبیعی فشرده شده (CNG ) دارای مزیتهایی است . عدد اکتان بالاتر، یکنواختی، ثبات ، کیفیت و سرعت سوخت گیری بالاتر ( حدود ۱۰ الی۴۰ گالن در هر دقیقه ) از مزیتهای آن به حساب میآید. LNG ازلحاظ چگالی حجمی انرژی وسایر خصوصیات، مشابه گازوئیل است و در خودروهای سنگین میتوان ازآن بعنوان سوخت استفاده نمود. این نوع خودروها برعکس خودروهای سواری با محدودیت فضا جهت ذخیره سازیLNG مواجه نیستند. از سوی دیگر به سبب توقفهای طولانی در خودروهای سواری ، سوختLNG مناسب این نوع خودروها نیست زیرا به مرور زمان تبخیر میشود. البته باید داشت که هم سرعت تبخیر و هم میزان تبخیر ،بستگی مستقیم به مقدار و سرعت نشتیLNG دارد. ابعاد و نوع محیطی که در آن LNG تبخیر میشودو نیز شرایط جوی ومیزان فشار LNG بر سرعت و میزان تبخیر تا حدی تاثیر گذار است. مقادیر کم LNG که از خودرو نشت میکند به محض تماس با سطح زمین بخار میشود .
-در دمای منفی ۱۶۰ درجه فارنهایت، بخار LNG در هوا شناور میشود و به سرعت در فضای محیط ، منتشر میشود. هرگونه نشتی عمده که باعث ایجاد بخار متراکمی از LNG شود بر اثر حرارت زمین به سرعت در فضا منتشر میشود که در این بین باد نیز درانتشار بخار حاصل از تبخیر LNG موثر است.
-برای خودروهایی که عمر مفید آنها حدود ۳ سال است و یا مصرف سالیانه آنها تقریبا ۱۲۰۰ گالن میباشد (خودروهای سواری و سبک ) ، سوخت CNG مناسب تر است. البته باید توجه داشت که این امر باعث نمیشود تا از اهمیتLNG کاسته شود. بدین ترتیب که CNG مورد را میتوان از تبخیر LNG و با هزینهای بسیار پایین به دست آورد . بنابراین خودروهایی با سوخت LNG همچنین خودروهایی که سوخت CNG مصرف میکنند میتوانند از یک جایگاه توزیع سوخت برای سوخت گیری استفاده کنند.
LNG به عنوان سوخت دارای ویژگیهای متعددی است که عبارتند از:
۱-چگالی بالا: از آنجایی که LNG بصورت مایع میباشد ، مایع مقدار زیادی از این سوخت را در فضای کوچکی ذخیره نمود. در خودروها عوامل چون حداقل وزن ، سوخت، و بیشترین مسافت پیموده شده در هر گالن از مزیتهای یک سوخت به حساب میآیند و در انتخاب نوع سوخت از اهمیت بالایی برخوردار میباشند.
۲-سرعت سوختگیری : زمان سوختگیری کامیونها بزرگ با سوخت LNG حدود ۴ الی ۶ دقیقه است اخیراً میزان خلوص متان در LNG تولید شده ، بیش از۹۹ درصد رسیده است این خلوص بالا در سوخت LNG ، عملکرد منظم و صحیح سیستم سوخت رسانی وموتورخودروها میشود، در نتیجه میزان مصرف و نیز آلایندگی خودروها به نحو چشمگیر کاهش مییابد.
۳-قابل حمل و دسترسی آسان : سوخت LNG را میتوان در مخازنی به ظرفیت پانزده هزار و پانصد گالن، روی تریلرها، واگنهای قطار و یا کامیونهای کوچکتر و نیز در مخازن ۳۰ میلیون گالنی در کشتیهای مخصوص حمل LNG از جایی به جای دیگر منتقل نمود. برای انتقال LNG به جایگاههای توزیع سوخت ، بیشتر از تریلرهای مخصوص این کار استفاده میشود.
۴-تاسیسات توزیع سوخت کم هزینه تر : برای بدست آوردن LNG غالبا گاز طبیعی را به صورت مایع در آورده سپس بوسیله کامیون آنرا حمل میکنند، بدین ترتیب با کمترین هزینه از تاسیسات موجود نظیر خطوط لوله انتقال گاز طبیعی و منابع تامین گاز ارزان قیمت میتوان حداکثر استفاده را نمود.
۵-مخازن ذخیره سازی سبک تر
۶-عدم کاهش کارایی موتورها با سوخت LNG
۷-شباهت به سوختهای فعلی : جدای از مسائل اقتصادی، انگیزه و مشوق اصلی صاحبان و مدیران ناوگان حمل و نقل جادهای برای تبدیل خود روها به LNG ، شباهت LNG به سوختهای متعارف فعلی و شفافیت عملکرد خودروها با این نوع سوخت است. [۳]
۱-دمای بسیار پایین : یکی از عواملی که باعث شده است تا LNG کمتر از سوختهای گازی مورد استقبال قرار گیرد، دمای بسیار پایین آن است
۲-سوختیگری : در اکثرمواقع لوله ها، شیرها ، تجهیزات اندازه گیری و شیلنگهای سوخت گیری که مخزن ذخیره سازیLNG را به خودرو متصل میکند قبل از شروع عملیات سوخت گیری باید خنک شوند این عمل باعث تبخیر بخشی از سوخت میشود. استفاده از سایر روشها با استفاده از پمپ ، یا فشار باعث به حداقل رسیدن میزان تبخیر LNG میشود.
۳-حداکثر میزان سوختگیری : یک مخزن ذخیره سازی سوخت که تحت دمای بسیار پایین است را نمیتوان کاملا پر نمود. باید فضایی را برای گازهای تبخیر شده خالی نگاه داشت. هرگز نباید مخزن ذخیره سازی LNG را پر نمود زیرا این امر باعث افزایش بیش از حد فشار داخل مخزن میشود ، امروزه سیستمهای سوخت گیریLNG طوری طراحی شدهاند که هنگام پر شدن حجم معینی از مخزن بطور خودکار ، عمل سوخت گیری را متوقف میکنند.
۴-ذخیره سازی در خودرو : اگرچه LNG بصورت مایع در خودرو ذخیره میشود، اما قبل از ورودبه موتور باید مجددا به گاز تبدیل شود. در حالت مطلوب ، عمل تبخیر LNG میبایست در پایینترین درجه ممکن صورت گیرد. این امر سبب خواهد شد تا چگالی بار سوخت وارد شده به موتور و در نتیجه شدت موتورافزایش یابد در مجموع میتوان گفت LNG میتواند جایگزین خوبی برای سوختهای متعارف و متداول امروزی باشد .قیمت LNG و گازوئیل در کشورهای مختلف جهان از قیمت بنزین پایین تر است.
هزینههای تعمیر و نگهداری خودروهای با سوخت LNG نیز به دلیل مرغوبیت این سوخت ،کمتر ازسایر خودرها ست. احتراق عاری از دود و آلایندگی LNG باعث افزایش طول عمر شمع ها، کاهش تعداد دفعات تعویض روغن و میزان فرسودگی قطعات موتور میشود. با در نظر گرفتن این عوامل هزینههای مربوط به خودروهای با سوخت LNG بسیار پایین تر از خودروهای بنزینی و گازوئیل خواهد شد. [۳]
تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر