مقاله آموزش تجارت الکترونیک


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله آموزش تجارت الکترونیک مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۱۸  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله آموزش تجارت الکترونیک نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

مقدمه
فصل اول : کلیات تجارت الکترونیک.۱۸-۱
–    تعاریف تجارت الکترونیک…۲-۲
–    ویژگیهای تجارت الکترونیک…۳-۳
–    تاریخچه تجارت الکترونیک.۴-۳
–    چارچوب نظری..۶-۴
–    فناوری های ارتباطی و مخابراتی …۸-۶
–    تاریخچه یپیدایش وپیشرفت اینترنت.۹-۸
–    اینترنت.۱۵-۹
–    ابزارهای اینترنتی۱۸-۱۵
فصل دوم : کاربرد وب سایتها به عنوان ابزار در تجارت الکترونیک ..۵۳-۱۹
–    بررسی کردن نتایج الکترونیک ..۱۹-۱۹
–    تغییر دادن نتایج..۱۹-۱۹
–    اصول ومبنای مهم …۲۰-۱۹
–    راههای رسیدن به مشتریان بالقوه.۲۰-۲۱
–    بازدید کنند گان از سایت و بازدهی آن…۲۲-۲۱
–    چیدمان سازمان شرکت میزبان۲۶-۲۲
–    دلایلی که اینترنت باید در استراتژی بازاریابی گنجانیده شود..۳۰-۲۶
–    بچه سایتها ۳۶-۳۰
–    خصوصیات میزبان خوب…۳۹-۳۶
–     رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجو..۴۲-۳۹
–    دلایل عدم خرید مشتریان …۴۴-۴۲
–    راههای جذب لینک های جذب ورودی یکسویه .۴۹-۴۴
فصل سوم : وب سایتهای کوچک.۶۰-۵۲
–    وب سایت های کوچک ابزاری بزرگ برای ایجاد یک تجارت خانکی۶۰-۵۲
–    مراحل ایجاد یک وب سایت کوچک…۵۳-۵۲
–    طراحی مینی وب سایت .۵۳
–    مزایای مینی وب سایت …۵۴-۵۳
–    اهمیت صفحه ( در باره ما) در وب سایت  .۵۶-۵۴
–    جزئیات اجرایی..۶۰-۵۶
فصل چهارم : چگونه یک سایت پرفروش موفق داشته باشیم.۹۴-۶۱
–    علل تمایل عرضه خدمات برروی خط.۶۶-۶۳
–    راههای برقرارارتباط۶۸-۶۶
–    آموزش مشتری.۶۹-۶۸
–    منابع مجازی بیرونی..۷۰
–    مشاور مجازی۷۴-۷۱
–    عوامل کاهش رتبه.۷۵-۷۴
–    عدم امنیت مناسب در پست الکترونیک..۸۰-۷۵
–    نکات مهم در ایجاد پاکدست.۸۲-۸۰
–    تقویت تاثیر تبلیغات وب …۸۴-۸۲
–     نکات مهمی که در زمینه تجارت اینترنتی ب هآنها توجه کرد ۸۷-۸۴
–    نکات مهم برای کسب درآمد بهتر..۹۰-۸۸
–    روشهای قطعی جذب ترافیک با استفاده از محتوا۹۴-۹۰
فصل پنجم :مشکلات تجارت الکترونیک۹۵
–    زیرساختارهای روبنایی تجارت الکترونیک در ایران .۹۸-۹۵
–    نکات مهم در تهیه خبرنامه.۱۰۱- ۹۸
–    افسانه بازدید کنندکان .۱۰۱
–    بازدیدکنندگان…۱۰۳-۱۰۱
–    پرطرفدارترین وکم طرفدارترین صفحات …۱۰۳
–    عبارات جستجوی اصلی .۱۰۳
فصل ششم : نتیجه گیری.۱۰۹-۱۰۴
–    شاخص های مهم موفقیت در تجارت۱۰۷
–    شاخص های مهم بازاریابی ۱۰۸
–    افزایش فروش از طریق خبرنامه .۱۰۹
–    نکاتی برای تقویت خبرنامه های پستی .۱۱۱

تعاریف تجارت الکترونیک

سازمانها وموسسات علمی و تحقیقاتی و مراکز تجاری معتبر جهانی و پژوهشگران فعال در زمینه تجارت الکترونیک چندین تعریف از تجارت الکترونیک ارائه کرده اند :

لینچ و لیند کوئیست تجارت الکترونیک را به معنای مبادله محصولات و خدمات در مقابل پول با استفاده از تواناییهای اینترنت تعریف می کند .

کالاکوتا و وینسون دو پژوهشگرمشهور تجارت الکترونیک در کتاب خود به نام مرزهای تجارت الکترونیک آن را این طور تعریف می کنند : تجارت الکترونیک واژه معادل برای برای خرید و فروش محصولات ، خدمات و اطلاعات به وسیله زیر ساختارهای  شبکه ای می باشد .

گرو ه کاری فناوری زیر ساختارهای اطلاعاتی (IITA) و کاربرد آن یک تعریف  کارکردی از تجارت الکترونیک ارائه می کند : تجارت ارتباطات ، مدیرتی داده ها و خدمات ایمنی را یکپارچه می  سازد تا کاربران تجاری در سازمانهای گونان گون بتوانند به صورت خود کار اطلاعات را مبادله کند .

ولادیمیر زواس در مقاله خود به نام ساختار آثار کلان تجارت الگترونیک بیان می دارد : تجارت الکترونیک به معنای سهیم شدن در اطلاعات ،  حفظ ارتباطات تجاری و هدایت مبادلات بازرگانی به وسیله شبکه های ارتباطی است .

با توجه به تعاریف فوق شاید بتوان تجارت الکترونیک را این طور تعریف کرد که ]تجارت الکترونیک به معنی اطلاع رسانی ، تبلیغات و خرید و فروش کالا ها وخدمات و حفظ  وبرقراری روابط تجاری از طریق سیستم های مخابراتی و ابزارهای پردازش داده ها است . ویژگی اصلی همه این فعالیتها تسهیل فرآیندهای تجاری ،حذف فرآیند های غیر ضروری در انجام امور بازرگانی و کاهش هزینه ها از طریق بهبود و افزایش هماهنگی ،کاهش هزینه های اداری به ویژه هزینه مکاتبات و کاغذ بازی و بهبود دسترسی به بازار و افزایش تنوع برای مشتریان به معنای عام است .

ویژگیهای تجارت الکترونیک

مهمترین ویژگی تجارت الکترونیک از دیدگاه بازاریابی ، برقراری ارتباط سازمان یا فرد با کل مخاطبان و سازگار ساختن محصولا ت و خدمات با نیازهای فردی آنهاست . برآیند این عمل رقابت شدید ، تنوع عرضه کنندگان و محصولات و خدمات آنها و در نتیجه کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی مشتریان است .

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که موضوع تجات الکترونیک بیشتر هدف شناخت الگوهای جدید تجارت وارتباطات موجود درمحیط الکترونیکی است . همچنین باید توجه داشت که تجارت الکترونیک مجموعه ای از فناوریهای مخابراتی ، پردازش و ذخیره داده ها در ارتباط با بازارها ، سازمانها ، مشتریان ، واسطه ها و سیستم های پرداخت الکترونیکی می باشد.

 پیداش تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک به شیوه امروزی در دهه ۱۹۶۰ بر مبنای (EDI) شکل گرفت . در واقع مبادله الکترونیک داده ها را می توان پدر الکترونیک امروزی به حساب آورد . با گذشت زمان و پدید آمدن ابزارهای ذخیره و بازاریابی و پردازش داده ها و دسترسی عامه مردم و سازمانها و همچنین پیشرفت فناوریهای مخابراتی و شبکه های رایانه ای گسترده ، فرصتی پدید آمد که بازیگران صحنه تجارت آن را بسیار سودمند یافتند.

   تجارت الکترونیک نیم قرن پیش در BERLIN AIRLIFT ریشه گرفت . این فعالیت به مبادله الکترونیک داده ها بدل گردید یعنی تبادل اسناد استاندارد شده الکترونیک داده ها بدل گردید یعنی تبادل اسناد استاندارد شده الکترونیکی مربوط به مبادلات از یک رایانه به رایانه دیگر. اگرچه ، آنچه هم اکنون می توان نام تجارت الکترونیک سنتی برآن نهاد تنها به EDI محدود نمی شده است و دامنه گسترده ای از شکلهای گوناگون پیام ، رمزینه (BARCODE) وپرونده ها را حاشیه ارسال رایانه ای اسناد ، در بر         می گیرد .

طی بیست سال گذشته یکی از روندهای عمده در گسترش تجارت الکترونیک ، کاهش چشمگیر قیمت سخت افزارهای رایانه ای و مهمتر از آن ایجاد استانداردهای جهانی برای توسعه سخت افزارهای رایانه ای و مهمتر از آن ایجاد استانداردهای جهانی برای توسعه سخت افزارها بوده است .چنین فرآیندی را استاندارد سازی یگپارجه سیستم های باز می نامند . در مورد نرم افزارها نیز چنین روندی وجود داشته است اما استاندارد های نرم افزاری هنوز به اندازه استانداردهای سخت افزاری یکپارچه و سازگارنیستند .

روند بعدی پس از یکپارچه سازی و استاندارد کردن ، پدیدن آمدن امکانات شبکه ای و توانایی ارتباط میان سیستم های گوناگون رایانه ای بوده است . شبکه های ارتباطی به این ترتیب مهمترین نقش را در اطلاع رسانی وسهیم شدن در اطلاعات بازی کرده اند . مهمترین این شبکه ها در دهه ١٩۶٠ جهت انجام همکاریهای تحقیقاتی میان واحدهای نظامی گوناگون در وزارت دفاع آمریکا شکل گرفت.این شبکه که آرپانت نام داشت مبنای اولیه اینترنت امروزی به شمارمی رود .

امروزه به لطف کاهش چشمگیر قیمت سخت افزارها وانعطاف پذیری و سازگاری استاندارهای نرم افزاری ، امکان مبادله اطلاعات در سطح جهان با هزینه های اندک برای عامه مردم فراهم شده است . مبنای اصلی و بنیادی تجارت الکترونیک دسترسی سریع ، ارزان وآسان به اطلاعات است .

چهار چوب نظری

چهارچوب تجارت الکترونیک از سه سطح عالی تشکیل شده است :

۱-    زیر ساختار: سخت افزار ، پایگاههای داده ای و ارتباطاتی را شامل می شود که برای انجام وظیفه در قالب خدمات www  بر روی اینترنت یا پشتیبانی EDI وسایر اشکال پیام گذاری و پیام گیری بر روی اینترنت یا سایر شبکه های ایجاد ارزش افزوده به کار می روند.

۲-   خدمات : پیام گذاری و پیام گیری و دامنه گسترده ای از خدمات که توانیی پیدا کردن و ارائه اطلاعات (در صورت نیاز در قالب تجاری آن ) را فراهم می آورند و شامل جستجو برای شرکای تجاری بالقوه و همچنین مذاکره و توافق در مورد مبادلات تجاری هستند .

۳-  محصولات و ساختارهای تجارت الکترونیک : پیش بینی و تدارک مستقیم کالا ها و خدمات تجاری وابسته به اطلاعات برای مشتریان و شرکای تجاری ، همکاری و سهیم شدن در اطلاعات داخل و خارج سازمان و سازماندهی محیط بازاری الکترونیکی و زنجیره تهیه و پشتیبانی .

در این چارچوب ، تجارت الکترونیک و نتایج حاصل از آن سه زمینه را پوشش می دهند :

۱-    امور بازرگانی با گرایش به مصرف کننده نهایی

۲-   تجارت میان شرکتها یا فعالیتهای بازرگانی عمده

۳-  امو ر تجاری درون سازمانی

مهمترین و بازارگرترین کاربردهای علمی تجارت الکترونیک بخش مصرف کننده گرای آن است . این کاربردها شامل خرید از راه دور ، عملیات بانکی ، دلالی سهام ، تبلیغات مستقیم می شوند . بعه هر حال همان طور که اتظار می رفت پتانسیل عظیم این بخش بیشتر انگیزه های مرتبط با تجارت الکترونیک را به خود جلب می کند .

در بخش امور تجاری و فعالیتهای میان تهیه کنندگان مواد اولیه و مصرف کنند گان ، ارتباطی که به وسیله EDI برقرار می شود بهترین گروه کاربرد های تجارت الکترونیک هستند . سریع الرشد ترین زمینه در این سطح از تجارت الکترونیک ، همکاری و سهیم شدن در اطلاعات به وسیله اینترنت ها و اکسترنت ها است .

شبکه های اینترانت از گشایش پایگا ههای داده ای و انبارهای داده ای در داخل شرکت ، نشر و گسترش اطلاعات در قالب صفحه های وب و همکاری گروه گرایانه و مستقل از موقعیت جغرافیایی ، در محدوده مرزهای اطلاعاتی شرکت را پشتیبانی می کنند .

در قلب چارچوب تجارت الکترونیک محیط های بازاری الکترونیکی و سلسله مراتب الکترونیکی وجود دارند که ارتباطات بازرگانی و مبادلات میان شرکتها را تسهیل می کنند . محیطهای بازاری الکترونیکی به منظور تحصیل مبادلات از طریق شبکه های ارتباطی میان خریداران و تهیه کنند گان متعدد پدید آمده اند .

سلسله مراتب الکترونیک ، ارتباطات طولانی مدت تهیه کنند گان – مصرف کنند گان بین شرکتها هستند که به وسیله شبکه های ارتباط حفظ شده و بیشتر به وسیله ی مدیران هماهنگ می شوند تا به وسیله نیرو های بازار . شکل گیری سلسله مراتب الکترونیکی میان سازمانها به واسطه باب شدن زنجیره های ارزشی یکپارچه وپیشرفت تولید به موقع JIT بوده و با نیروی سفارشهای مشتریان ، پشتیبانی می شود .

زنجیرههای ارزشی شرکای تجاری تا حد قابل توجهی به وسیله کاربرد سیستمهای اطلا عاتی  وشبکه های مخابراتی یکپارچه شده اند .

آینده نگری در تعیین سطوح موجودی انبارها از طریق (مدیریت ) زنجیره ارزشی در به حداقل رساندن موجودی انبارها و کاهش سرمایه در گردش کمک می کند . این شکل از عملیات ، محدودیتهای شدیدی را بر هماهنگی درون و میان سازمانی تحمیل می کند و انتظار براین است که اینترنت ها ، اکسترنت ها و در کل اینترنت نقش مهمی در آن بازی کنند . در حقیقت تکیه ی  هر سه زمینه تجارت الکترونیک و بسته های فناوری یکسان برای یکپارچه شدن ، حیاتی است . از طریق ایجاد ارتباط ایمن میان شبکه های فرعی و شبکه های شرکای تجاری در یک اکسترانت ، که تکیه بر توانایی ارتباطات اینترنتی و نرم افزارهای آن دارند  ، سازمان و شرکای تجاری سهیم ، می توانند کسترش و توسعه محصول ، تولید و توزیع یا تحویل را هماهنگ سازند . از سوی دیگر این نوع عملیات و سهیم شدن در اطلاعات منجر به رقابت بسیار شدید در بازار می شود . سازمانه ها در این بازار دیگر نمی توانند با روشهای سنتی مدیریت موفق باشند . نتیجه پیدایش سازمانهای مسطح ، ساختار سازمانی مجازی ، کار از راه دور ، تیم های کاری گسترده در تمام نقاط دنیا ، با استفاده از منابع خارج سازمان  OUTSOURCING برای تامین تقاضا ها خواهد بود . این نتایج در بخش آثار و برآیند های تجارت الکترونیک بررسی خواهند شد .

فنا وری های پشتیبانی کننده

تقسیم بندیهای متفاوتی از فناوریهای پشتیبانی کننده تجارت الکترونیک وجود دارد . برخی از مراجع علمی و تحقیقاتی اینترنت و زیر مجموعه ها ی آن مثل اکسترانتها و اینترانتها را فناوری اصلی تجارت الکترونیک می دانند. برخی دیگر نیز تقسیم بندی خود را بسیارگسترده اند تا جایی که رمزینه و نمابر را نیز در چارچوب ابزارهای تجارت الکترونیک گنجانیده اند. هریک از این تقسیم بندیها نیز توجیه منطقی خود را دارا هستند. یکی از معتبرترین مراکز تحقیقاتی درموردتجارت الکترونیک (مرکز منابع تجارت الکترونیک) است.  این مرکز فناوریهای پشتیبانی کننده تجارت الکترونیک را به دوگروه تقسیم کرده است :

۱-    گروه فناوریها و ابزارهای ارتباطی و مخابراتی

۲-   فناوریها و ابزارهای پشتیبانی کننده تجارت الکترونیک

 

فناوری های ارتباطی و مخابراتی

گروه فناوریهای مخابراتی و ارتباطی پشتیبانی کننده اینترنت شامل ابزارها و امکانات ارتباطی می شوند که داده ها به وسیله آنها میان کاربران منتقل می شوند. این گروه شامل موارد زیر می شوند:

۱-    شبکه های پست و تلگراف و تلفن PPTS

2-   شبکه های ارزش افزوده و خدمات داده ای VALUE ADDED

3-  خطوط ارتباطی یکپارچه خد مات دیجیتال INTERGRATED SERVICE

4-   استاندارد ارتباطی X.400      

۵-   شبکه اینترنت

 PPTS به طور سنتی به شبکه های پست و تلگراف و تلفن گفته می شده است اما امروزه به ارائه دهندگان ملی خدمات مخابراتی اشاره دارد. در سطح جهانی اتحادیه بین المللی مخابرات به عنوان عامل هماهنگ کننده عمل کرده و گسترش و به کارگیری پروتکلهای انتقال اطلاعات را هدایت می کند یکی از زیر مجموعه های سازمان ملل به نام ITU-T به عنوان عامل استانداردکننده عمل کرده و مسئولیت ارتباطات نوع v (ارتباطات عمومی رایج در شبکه تلفن ) ارتباطات نوع x (ارتباطات برای انتقال داده از طریق شبکه های خاص )و ارتباطات نوع I (ارتباط انجام شده به وسیله ISDN  را داراست .

شبکه های ارزش افزوده وخدمات داده ای

این شبکه ها به طور گسترده برای ارتباطات عمومی ازطریق EDI مورداستفاده هستند. این شبکه به وسیله عامل ثالث اداره کننده، راه اندازی می شوند.  خدمات ذخیره و بازیابی اطلاعات را ارائه می کنند. مزایای عمومی این شبکه ها شامل ارائه خدمات سایر سرویسهای اطلاعاتی مثل BBS پست الکترونیک، ایمنی بالا، خدمات آموزشی و مشاوره ای، امکان ردیابی و دریافت پیام و پشتیبانی بیشتر پروتکلهای انتقال اطلاعات می شود. شرکتهای بزرگ این انتخاب را دارند که شبکه های خاص خودشان را برای انتقال داده ها نصب و راه اندازی کنند. این شبکه ها توسط شرکتها و برای استفاده از سیستم داخلی خود آنها اداره می شوند اما می توانند به وسیله خطوط اجاره ای LEASED LINE و یا حتی از طریق شبکه های عمومی به دیگر سایتها متصل شوند.

خطوط ISDN

شبکه یکپارچه خدمات دیجیتال نوعی از شبکه های عمومی است که برای اداره کردن انتقال صدا و داده ازطریق یک ارتباط منحصربه فرد طراحی گردیده است. این شبکه ارتباط نقطه به نقطه END-TO-END ازطریق خط دیجیتال را فراهم می کند. و از یک مجموعه مجزا از استانداردهای واسطه برای سازگاری با خدمات گوناگون موجود برای انتقال استفاده می نماید. واژه ISDN هم شبکه ها و هم استانداردهای مورداستفاده برای انتقال را پوشش می دهد . بر این اساس ISDN امکان انتقال همزمان صدا، تصویر EDIو فکس را فراهم می کند. دو نوع ارتباط در شبکه های ISDN وجود دارد. نوع اولیه انتقال داده با سرعت ۶۴ کیلوبایت برثانیه در یک کانال دیجیتال را پشتیبانی می کند. نوع دوم ارتباط، ٢۴ کانال ۶۴ کیلوبایتی را بر روی یک خط اداره می کند.

استاندارد X400

این استاندارد یک استاندارد بین المللی است که به عنوان یک سیستم اداره پیام MESSAGE HNADING گسترش یافت اولین نسخه  X400در سال ۸۴ برای خدمت پست الکترنیک برپایه خدمت پست الکترونیک بر پایه ارسال متن میان اشخاص تعریف شد . برای هر کاربر یک صندوق پستی الکترونیکی تعریف شده و هر کاربر عامل X400 خاص خودش را دارا بود .

پیامها میان کاربران و ازطریق عامل انتقال پیام منتقل می شد. نسخه کاملتر X400 در سال ۱۹۸۸ ارائه شد که X435 نام دارد و با نام PEDI شناخته می شود. این استاندارد جدید ویژگیهای پوشش دهنده هویت افراد، یکپارچگی داده ها را دربردارد. این استاندارد علاوه بر پست الکترونیک می تواند برای انتقال سایر انواع داده های ساخته شده مورداستفاده قرار گیرد.

اینترنت

اینترنت بدون حرف I بزرگ ( internet ) به هر شبکه رایانه ای گفته می شود که به صورت متقابل (INTERACTIVE) به وسیله مسیریابها  ROUTERS )) ابزارهای شبکه و یا رایانه های میزبان   (HOST  COMPUTERS) به هم متصل شده اند و بسته های اطلاعات را منتقل می کنند.

اینترنت باحرف I بزرگ (Internet ) بزرگترین نمونه یک INTERNET است. این شبکه پروتکلهای متعددی را مثل پروتکل انتقال پرونده، پروتکلهای متعدد پست الکترونیک و… را پشتیبانی می کند. پروتکل اصلی انتقال اطلاعات بر روی شبکه INTERNET پروتکل TCP/IP))است.

پیدایش و پیشرفت اینترنت

اینترنت در اواخر دهه ١٩۶٠ در وزارت دفاع آمریکا شکل گرفت. در آن زمان وزارت دفاع ایالات متحده آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته را شکل داد که نهادی بود برای گسترش فناوریهای اطلاعاتی این شبکه ARPANET  نام گرفت. آرپانت اولیه دربردارنده مراکز پژوهشی و نهادهای نظامی بود که رایانه های آنها به وسیله خطوط تلفن به هم متصل بودند. هدف اصلی از راه اندازی یک چنین مرکزی، ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز برای ارتباطات پژوهشی بود به طوری که حتی در شرایط اضطراری درصورتی که هر بخش از شبکه به هر دلیلی از کار می افتاد سایر اجزاء شبکه به فعالیت خود ادامه می دادند. در سال ١٩٧١ آرپانت با تعداد اندکی رایانه فعالیت خود را شروع کرد. در سال ١٩٨۴ تعداد رایانه ها به بیش از ١٠٠ عدد رسید.

پژوهشگرانی که با آرپانت کار می کردند به شبکه های رایانه ای، سرعت پژوهشگرانی که با آرپانت کار می کردند به شبکه های رایانه ای، سرعت آمریکا شبکه NSFNET را برای ارائه ارتباطات شبکه ای به مراکز تحقیقاتی بیشتر و گسترش شبکه بین المللی تاسیس کرد. در سال ١٩٨۷ شبکه بین المللی اینترنت مشتمل بر بیش از ١٠٠٠٠ دستگاه رایانه گردید. تعداد رایانه ها تا سال ١٩٨٩ به ١٠٠٠٠٠ رسید. در سال ١٩٩٠ آرپانت به فعالیت خود خاتمه داد اما اینترنت رشد کرد و در سال ۱۹٩٢ به یک میلیون و در سال ١٩٩٣ به دو میلیون رایانه مجهز گردید.

آمارهای موجود نشان می دهند که هم اکنون چیزی بیش از۲۵ میلیون رایانه مستقیمًا به اینترنت متصل هستند و تعداد کاربران آن به حدود ۵٠٠ میلیون نفر رسیده است. هدایت و پیشبرد اینترنت و گسترش آن به وسیله هیئت فعالیتهای اینترنت انجام می شود. هیئت معماری اینترنت در سال ٨٣ برای هدایت تحول حتی پروتکل TCP/IP و ارائه توصیه های پژوهشی به جامعه اینترنت ایجاد شد… این سازمان هم اکنون دو گروه اصلی و چند زیرمجموعه فرعی دارد. گروه کاری مهندسی اینترنت و گروه کاری پژوهشی اینترنت دو گروه اصلی هستند. بخش نخست مسئولیت تحول و پیشبرد پروتکل TCP/IP و استانداردسازی آن با توافق هیئت معماری و یکپارچه سازی سایر پروتکلها درقالب عملیات اینترنتی را به عهده دارد. گروه کاری پژوهشی اینترنت به سازماندهی و اکتشاف مفاهیم پیشرفته در شبکه تحت هدایت هیئت معماری و با پشتیبانی سازمانهای دولتی گوناگون ادامه می دهد. یک اداره منشی گری نیز برای مدیریت عملکرد روزانه هیئت معماری و گروه کاری مهندسی اینترنت ایجاد شده است. گروه کاری مهندسی در سال سه بار رسمًا با ۵٠ گروه کاری خود دیدار می کند. ثبت آدرسهای اینترنت به وسیله سازمان اختصاص شماره های اینترنت انجام می شود که بخشی از مسئولیتهای خود را درمورد ثبت آدرسهای اینترنتی تفویض کرده است و به عنوان عامل مرکزی برای اطلاعات مربوط به اینترنت فعالیت می کند و خدمات مربوط به مرکز اختصاص شبکه و سیستم آدرسهای منحصربه فرد را ارائه می کند. در برخی موارد نیز شعب ههایی برای ثبت آدرسها در کشورهای گوناگون دارد. همچنین اداره ثبت اینترنت خدمات مربوط به مرکز نگهداری سیستم نام آدرسها در فهرست پایگاههای اطلاعاتی را ارائه می کند که این نامها به شعبات توزیع شده سرویس دهنده های DNS بر روی اینترنت اشاره دارند.

اینترنت

چگونگی عرضه اطلاعات

در بحث عرضه اطلاعات و دسترسی به آنها بر روی اینترنت باید به چند نکته اشاره شود. اولین نکته نحوه اتصال به اینترنت است نکته دوم شیوه مشخص شدن اطلاعات بر روی این شبکه یا شیوه آدرس دهی اینترنت به شمار می رود. نکته دیگر استانداردهای انتقال اطلاعات یا پروتکلها بر روی اینترنت است. نهایتًا درمورد صفحات وب و چگونگی استفاده از آنها و دریافت اطلاعات محتوی آنها بحث خواهدشد.

سطوح تماس با اینترنت

به طورکلی به سه شیوه می توان به اینترنت متصل شد:

سطح اول: در این شیوه کاربر به وسیله یک شبکه فرعی که ارتباطی به شبکه جهانی ندارد به اینترنت متصل می شود. این شبکه ازطریق یک دروازه اجازه تماس با شبکه جهانی را فراهم می کند. در این سطح از ارتباط

امکانات کاربر به امکاناتی که شبکه فرعی دراختیارش می گذارد محدود می شود.

سطح دوم: کاربر به وسیله یک مودم و یک خط تلفن و رایانه شخصی خود به شبکه اینترنت متصل می شود. در این حالت رایانه کاربر به وسیله یک نرم افزار مناسب، مودم و خط تلفن به یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی متصل شده و رایانه کاربر مثل یک رایانه که مستقیمًا به یک رایانه بزرگ متصل است عمل می کند. دراین حالت کاربر دستورات را بر روی رایانه خود تایپ می کند اما این فرامین بر روی دستورات را بر روی رایانه خود تایپ می کند اما این فرامین بر روی رایانه میزبان سرویس دهنده اجرا می شوند.

سطح سوم: در این سطح کاربر ارتباط مستقیم با اینترنت دارد. این سطح عالی ترین و گران قیمت ترین سطح ارتباط است. در این سطح فرد به صورت مستقیم و ازطریق خطوط پرسرعت (یا ماهواره ) و ظرفیت ارتباطی اختصاصی به صورت ٢۴ ساعته با اینترنت در تماس است. این سطح ارتباط عالی درصورتی مفید است که برای یک رایانه اصلی یا یک سایت رایانه ای با صدها کاربر به کار رود. اخیرا روشهایی برای استفاده از ارتباطات در سطح سوم در ساعات موردنیاز ( و نه ۲۴ ساعته ) ابداع شده است که هزینه کمتری دربردارد .

 آدرسهای اینترنت

به هر رایانه ای که مستقیمًا به اینترنت متصل است یک شماره منحصربه فرد اختصاص داده می شود. همچنین حتی رایانه های شخصی که به صورت موقت به اینترنت متصل می شوند نیز یک آدرس پروتکلی اینترنت موقت اختصاص داده می شود. معمولا آدرسهای اینترنتی شامل چهار عدد هستند که به وسیله سه نقطه از هم جدا می شوند مثل ٢٣,١٢٨,٢١۵,١٢۵این اعداد نمایانگر محل و نوع کاربری رایانه هستند. در این مجموعه آخرین عدد (۲۳) شماره منحصربه فرد رایانه است و شماره ماقبل یعنی ١٢٨ نماینده سازمان است. شبکه رایانه ای با عدد ٢١۵ و عدد ١٢۵ نشان دهنده کشوری است که رایانه در آنجا واقع است. از آنجا که به خاطر سپردن اعداد کار ساده ای نیست، به جای این اعداد از اسامی استفاده می شود. بر روی شبکه اینترنت در سایتهای گوناگون یک پایگاه داده ای نگهداری می شود که کار ترجمه کردن ومعادل یابی اسامی را براساس این شماره ها انجام می دهد.

از آنجا که هر رایانه ای که به شبکه اینترنت متصل است دارای یک آدرس اختصاصی است لذا می توان هر پیامی را به هر رایانه در هر نقطه ای از جهان ارسال کرد یا با آن ارتباط برقرار کرد. مشروط برآنکه رایانه به شبکه اینترنت متصل باشد.

اطلاعات در صفحات وب

روشهای متعددی برای ارائه اطلاعات بر روی شبک ههای رایانه ای و به ویژه اینترنت وجود دارد اما معمولا در روی اینترنت اطلاعات درقالب صفحات وب دردسترس ملاقات کنندگان قرار می گیرند. پروتکل مبنا برای انتقال صفحات وب بر روی اینترنت پروتکل HTTP است. همچنین بر روی اینترنت خدمات بسیار متنوعی قابل دسترسی هستند. از مهمترین این خدمات خدمات انتقال پرونده ها، پست الکترونیک و مهمترین آنها سرویس تور گسترده جهانی یا WWW است. غالبًا صفحات وب بر روی اینترنت با پشتیبانی این سرویس دردسترس هستند.

پروتکل HTTP یا پروتکل انتقال ابرمتن اجازه می دهد تا متون محتوی داده ها که با زبان HTML HYPERTEXT MARKUP نوشته شده اند به وسیله سرویس WWW  به کاربران مختلف منتقل  شوند. البته زبانهای دیگری مثل SERVER (ACTIVE PAGE ASP ) نیز برای طراحی صفحات وب مورداستفاده هستند.

تعریف صفحات وب: یک سند بر روی سرویس ، WWW یک صفحه وب شامل یک پرونده HTML همراه با پرونده های گرافیکی و برنامه های اجرایی داخل آن در یک زیرشاخه بر روی یک ماشین مشخص است. غالبًا یک صفحه اینترنت ارتباطی با سایر صفحه ها دارد.

در یک صفحه وب غالبًا می توان متون، تصاویر نقاشی متحرک، جداول و نمودارها، فیلمهای تبلیغاتی، پیامهای صوتی و اتصال به سایر صفحات وب یا وب سایتهای دیگر را مشاهده کرد به لطف فناوری ابرمتن (HYPERTEXT) می توان از یک صفحه وب که بر روی یک رایانه در نقطه مشخص قرار دارد به اطلاعات صفحات دیگر در مکانهایی بسیار دورتر از عمل واقع شدن رایانه میزبان دسترسی داشت. این فناوری باعث گردیده است تا دسترسی به اطلاعات برای همه کاربران صرف نظر از موقعیت جغرافیایی و آگاهی آنها درمورد موقعیت قرارگرفتن اطلاعات موردنیاز، امکان پذیر گردد. صفحات وب بر روی اینترنت همان طور که پیشتر نیز گفته شد ، به وسیله یک آدرس منحصربه فرد مشخص می شوند. غالبًا آدرس موردنظر به شکل زیرمشخص می گردد .

اینترنت ها و اکسترانت ها

همراه با گسترش اینترنت، نیاز به کاربردهای مشابه آن برای استفاده در داخل سازمانها و گروههای متوسط و بزرگ پدید آمد. ایده استفاده از امکاناتی که تکیه بر اینترنت داخلی در سازمانها و گروهها دارند تاحدی به ایده شبکه های بسته نزدیک است. راه حل این نیاز یک (مبنی اینترنت ) است که همه به جز افراد درون آن یا افراد مرتبط با آن سازمان یا گروه بسته است. اینترانت یک اینترنت است که تنها برای گروه محدودی از افراد در یک منطقه جغرافیایی محدود قابل دسترسی است.

تعریف اینترنت : شبکه ای که برای پردازش اطلاعات در یک شرکت یا سازمان طراحی شده است. کاربردهای آن شامل توزیع اسناد، توزیع نرم افزار، دسترسی به پایگاههای داده ای و آموزش می شود. علت نام گذاری اینترنت این است که معمو ً لا اینترانت ها برنامه هایی را به کار می گیرند که مربوط به اینترنت هستند مثل صفحات وب، مرورگرهای وب، سایتهای FTP ، پست الکترونیک، گروههای خبری وفهرستهای پستی. این خدمات تنها برای آنان که درون سیستم هستند قابل دسترسی است.

تعریف اکسترانت: یک اکسترانت را می توان چیزی بین اینترنت واینترانت به حساب آورد. اکسترانت یک اینترنت است که دسترسی محدودی برای غیر دارد وبرای این گروه جمع آوری و ارائه اطلاعات بر روی اینترانت سازمان را امکان پذیر می سازد. با تائید اجازه دسترسی به وسیله کلمه عبور برای افراد یا گروههای ازپیش تعیین شده، امکان تغییر درجه دسترسی به اکسترانت امکان پذیرمی شود و امکان کنترل دسترسی به مطالب حساس مثل قیمتهای منطقه ای، شرایط انجام امور تجاری، انواع محصولات موجود و غیره فراهم می آید.

پنج مورد بالا فناوریهای ارتباطی پشتیبانی کننده تجارت الکترونیک پنج مورد بالا فناوریهای ارتباطی پشتیبانی کننده تجارت الکترونیک ابزارهای ارتباطی و چه ابزارهای عملیاتی تجارت الکترونیک تنها محدودبه موارد معرفی شده در این نوشته نمی شوند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی اطلاعات هر روز ابزارهای جدیدی برای تسهیل امور تجاری و بازرگانی پدید می آیند.

ابزارهای اجرایی و عملیاتی

110,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله انگلیسی نشانه های تجاری در بازارهای جدید و قانونگذاری و یا عامل ارزیابی شدن با ترجمه فارسی
  • تحقیق تجارت الکترونیک
  • مقاله تجارت الکترونیکی
  • مقاله تجارت الکترونیک
  • تحقیق تجارت الکترونیک و موانع اجرایی قانون آن در ایران
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱۳ آذر , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.