مقاله انگلیسی بازارهای پویای دانش؛ راهی در تحقق مدیریت دانایی با ترجمه فارسی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله انگلیسی بازارهای پویای دانش؛ راهی در تحقق مدیریت دانایی با ترجمه فارسی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله انگلیسی بازارهای پویای دانش؛ راهی در تحقق مدیریت دانایی با ترجمه فارسی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

چکیده: ۱

مقدمه. ۲

نقش آفرینان بازارهای دانش…. ۳

سیستم قیمت‌گذاری در بازارهای دانش…. ۵

اعتماد در بازارهای دانش…. ۷

نشانه‌های رسمی و غیر رسمی بازار دانش…. ۸

کاستی‌های بازار. ۱۱

آسیب‌شناسی بازار دانش…. ۱۲

روشهای ایجاد بازارهای دانش کارآمد.. ۱۴

مزایای بازار دانش…. ۱۶

ارائه مدل مفهومی بازار دانش…. ۱۷

نتیجه گیری… ۲۰

منابع و ماخذ.. ۲۱

چکیده:

همانند هر بازار دیگر، بازار دانش نیز به بازاری اطلاق می‌شود که در آن نوعی معامله صورت گیرد، با این تفاوت که جنس مورد معامله در این بازار، از جنس دانش است. به عبارت دیگر بازار دانش، بازاری است که در آن خرید و فروش دانش صورت می‌پذیرد. بازار دانش می تواند درون سازمان یا خارج از سازمان شکل گرفته و در آن مبادلات دانش تسهیل شود. مدیران هوشمند سازمانها دریافته‌اند که هر قدر بازارهای دانش (و بخصوص بازارهای دانش درون سازمانی) گرمتر شوند، مدیریت دانش در سازمان نیز تسهیل شده وتولیدات دانش در سازمان فزونی خواهد یافت. به عبارت بهتر تلقی کردن مدیریت دانش به عنوان تلاشی برای ارتقای کارآمدی بازار دانش، تفکری راهگشا خواهد بود. در این مقاله با رویکردی جامع بازارهای دانش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در انتها یک مدل مفهومی برای بازارهای دانش ارائه خواهد شد.

مقدمه

در سازمانها، بازاری واقعی و اصیل برای دانش وجود دارد و مشابه بازارهای کالا و خدمات، در بازار دانش نیز خریداران و فروشندگانی فعالیت‌ دارند که در حال کشمکش دائمی برای رسیدن به توافق هستند. بازار دانش، دلالانی نیز دارد تا خریداران و عرضه کنندگان را به هم برساند و حتی کارآفرینانی که از این بازار برای ایجاد نوعی قدرت داخلی استفاده می‌کنند. درک وجود بازارهایی فعال در زمینه دانش امری بسیار مهم برای موفقیت مدیریت دانش در سازمانهاست.

علت رونق بازار دانش این است که حاضران در آن معتقدند از این معاملات و مبادلات در هر صورت سودی عایدشان خواهد شد. به زبان اقتصادی، آنها انتظار دارند که این معاملات برایشان «نفع» آور باشد. هیچ‌کسی به معاملات یکطرفه در بازار اعتقادی ندارد، حتی در طول زندگی، براساس نظریه مبادلات در دروس جامعه شناسی، نوعی تبادل در معاملات جامعه وجود دارد. این مسئله که کالای مورد داد و ستد غیرملموس است، از شدت تاثیر نیروهای بازار دانش نمی‌کاهد. طرحهای دانشی که پویاییهای بازار (و صد البته طبیعت انسان) را مد نظر قرار نمی‌دهند، محکوم به شکست هستند. لازم به ذکر است «انسانها هیچگاه حاضر به از دست دادن داراییهای ارزشمند خود (از جمله دانش) نیستند، مگر آنکه “ما به ازایی” در برای آنها دریافت کنند». این موضوع مهمی است که در بازارهای دانش می‌بایست مورد توجه جدی قرار گیرد. برای کارکرد مطلوب این بازارها توجه به سه نکته لازم است. اول اینکه بازار نیروهایی ‌دارد. در درجه دوم می‌بایستی بفهمیم که این نیروها چگونه عمل می‌کنند و در مرحله سوم نیز افزایش کارآیی بازار می‌بایستی مورد توجه قرار گیرد.

نظام هر بازاری را نهفته در متن و تحت تاثیر واقعیتهای سیاسی و اجتماعی به شمار آورند. ارزش کالای مورد معامله، بستگی شدیدی به محیط و شرایط معامله دارد. از این رو است که می‌گویند. بازار «خالص» یا در واقع بازاری که تنها برحسب تعاریف اقتصادی بتوان آن را درک کرد، وجود خارجی ندارد.

اعتقاد بر این است که برای درک کامل بازارهای دانش می‌بایستی واقعیتهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را مد نظر قرار داد. اگر واقعیات سیاسی سازمان به ترقی محتکران دانش منجر شود، خریداران بالقوه دانش منابع کافی نخواهند داشت تا به واسطه آن وسوسه تسهیم یا اشتراک دانش را در خود بیابند و مبادلات دانش به کمترین میزان خود خواهد رسید. اگر در فرهنگ سازمانی شما اعتراف به اینکه نمی‌توانید مشکلی را به تنهایی حل کنید نشانه ضعف و بی‌کفایتی تلقی شود، هزینه اجتماعی «خریداری» دانش در سازمان شما بسیار بالا خواهد بود. در این حالت هم بازار دانش به طور مطلوب عمل نخواهد کرد.

نقش آفرینان بازارهای دانش

Review:

Like any other market, market, market knowledge also refers to a form in which the transaction occurs, except that the sex trade in the market of sex knowledge. In other words, market knowledge, is the market where buying and selling of knowledge takes place. Market knowledge can be organized within or outside the organization formed to facilitate the exchange of knowledge. Smart managers of organizations being, that whatever knowledge of markets (and especially internal knowledge markets) are warmer, knowledge management in organizations has also facilitated production of knowledge in the organization will rise. In other words treat knowledge management as an effort to promote effective market knowledge will be instrumental thinking. In this paper a comprehensive approach to knowledge markets have been analyzed and finally a conceptual model for knowledge markets will be presented.

Introduction

In organizations, real and genuine market exists for science and similar goods and services markets, as well as knowledge of market buyers and vendors are active in the struggle to reach agreement are permanent. Market knowledge, also has Dlalany to buyers and suppliers to bring together entrepreneurs and even the kind of market power for domestic use. Understanding active markets exist in something very important knowledge for success in knowledge management organizations.
Reason is that knowledge of the market boom in the audience believe that these transactions and transactions in any event will benefit Aydshan. Economic language, they expect the transaction to them “win” is binding. No one-way deals in the market does not believe, even in life, based on exchange theory in sociology courses, a kind of exchange trading community there. It all products traded the intangible, the intensity of knowledge does not lessen the impact of market forces. Knowledge projects that the market dynamics (and of course, human nature) do not consider, are doomed to failure. It should be mentioned, “people never willing to lose your valuable assets (including students) are not, unless” we return “for them to get on.” This is an important market knowledge should be seriously considered. For optimal functioning of markets according to the three points is required. First, it is market forces. In the second degree must understand how these forces act in the third stage of market efficiency must be considered.
Every system of the market lies in the text and influenced social and political realities they considered. Value of traded goods, heavily dependent on the environment and conditions are traded. Hence the saying. Market “net” or the fact that the market definitions of economic terms can only understand it, he does not exist.
It is believed that knowledge must fully understand the market realities of social, economic and political be considered. If the organization to advance political realities lead to knowledge hoarder, potential buyers will have sufficient resources to students through the temptation of sharing or knowledge sharing in their knowledge to find and exchange will reach their lowest. If the corporate culture to admit that you alone can not solve the problem can be considered a sign of weakness and Bykfayty, social spending “bought” knowledge in your organization will be very high. In this case, the optimal time market knowledge will not work.

 Actors knowledge of markets

 

70,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله انگلیسی رابطه بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار با ترجمه فارسی
  • مقاله انگلیسی آزمایش فوق حساس با ترجمه فارسی
  • مقاله انگلیسی تورم جزایى و پیامدهاى آن با ترجمه فارسی
  • مقاله انگلیسی پیش‏ درآمدى بر خودشیفتگى با ترجمه فارسی
  • مقاله انگلیسی بررسی قانون ضد تروریسم انگلستان با ترجمه فارسی
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۲۰ آذر , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.