مقاله بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغات کودکان ۹ تا ۱۱ سال


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغات کودکان ۹ تا ۱۱ سال مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۷۷  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله بررسی عوامل مؤثر بر تبلیغات کودکان ۹ تا ۱۱ سال نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست

۱ـ تعریف تبلیغ

۲ـ تاریخچه تبلیغات

۳ـ از تبلیغات تجاری چه می دانیم

۴ـ به چه علت تبلیغ می کنیم

۵ـ وسایل انجام تبلیغ

۶ـ انواع مخاطبین در یک کار تبلیغاتی

۷ـ شرایط موفقیت در پیام

۸ـ تبلیغات نامرئی یا «تبلیغات غیر آشکار» «فرهنگ تبلیغات» اینترنت

۹ـ «فرهنگ واژه های تبلیغات»

۱۰ـ نکات مورد توجه در یک برنامه تبلیغی صحیح و کار آرا

۱۱ـ عناصر تبلیغ

۱۲ـ نقش تحقیق در تبلیغات

۱۳ـ معجزه تحقیق در تبلیغات

۱۴ـ تله های تحقیق

۱۵ـ هشت عنوان مؤثر در تبلیغات

۱۶ـ کودکان گروه هفت برای تبلیغات

۱۷ـ شعارهای تبلیغاتی

۱۸ـ علائم تجاری (Tread mary)  در یک کالای تبلیغاتی

۱۹ـ رنگ شناسی کودکان

۲۰ـ تبلیغ مخصوص

۲۱ـ تبلیغ در محوله خرید

منابع

منابع

 (بولوک Bollough) اولیور قراری ، آنا ـ نقاشی کودکان و مفاهیم آن ـ ترجمه عبدالرضا صداقان ـ تهران ، انتشارات دستان ـ چاپ چهارم ـ ۱۳۷۱ ـ ص ۱۹۰)

لویر، ماکس روانشناسی رنگها ـ ترجمه منیره روانی پورـ تهران، انتشارات فتحی ـ ۱۳۶۸ ـ ص ۱۸

رنگ و تربیت ـ پیشین ـ ص ۳۲

جلالی، مهدی ـ روانشناسی کودک ـ تهران، انتشارات امیر کبیر، چاپ یازدهم ـ ۱۳۶۱ـ ص ۳۸۰ ـ ۳۸۱

روان شناسی هنر برای کودکان عادی و استثنایی ـ ترجمه حمیده مقدسی انتشارات چاپار فرزانگان ـ ص ۵۲

پیکرینگ ، جان ـ مبانی هنرهای تجسمی کودکان ـ ترجمه قره داغی فرقشه ـ تهران ـ انتشارات و بنای نور چاپ اول ۱۳۸۱ ـ ص ۹۳

 

تعریف تبلیغ

تبلیغ در کلام از مصدر بلغ و به معنی آگاهی روان یا مطلع کردن می باشد و به کسی که در این راه فعالیت کند مبلغ یا تبلیغاتچی گفته می شود.

تبلیغ یا تحقیق رابطه مستقیم، دو جانبه، (اینفگ دارد. اگر در تبلیغ، تحقیق و ارزشیابی نباشد می توان گفت که تأثیر گذاری و تأثیر پذیری آن چندان ارزشی ندارد.

تبلیغ در مودم آگاهی ایجاد کرده، آنها را علاقه مند و تشویق به خرید  می نماید و نیز خرید هوشیار کند.

در تبلیغ همانگونه که گفته شد به مخاطب آگاهی دارد می شود. این آگاهی وارن را می تواند نوعی آموزش دانست، البته از نوع غیر رسمی، زیرا مخاطب به دنبال آموزش گرفتن نمی آید. بلکه ما هستیم که باید به سراغ او برویم.

این آگاهی وارن به تناسب تبحر مبلغ، ارزش آموزشی پیدا خواهد کرد، تبلیغد همان تعلیم نیست بلکه نوعی از آن می تواند باشد.

با توجه به مناسب گفته شد، تبلیغ و تبلیغات می تواند در بالا بردن توسعه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باسم نقش بسزایی داشته باشد.

در تبلیغات برای این که اثر مطلوب را داشته باشیم باید بدانیم که بین پیام دهنده و پیام گیرند. چه و چگونه ارتباطی برقرار نمائیم که این امر به میزان تبحر مبلغ بستگی دارد. هر چه مبلغ در این مسیر کوشاتر باشد و با موضوع علمی و با زیرکی خاص برخورد نماید نتیجه بهتر و اثرات مطلوبتری سپری خواهد داشت.

تبلیغات

تبلیغات نیز مانند تمام علوم دیگر دارای تاریخچه ای کهن می باشد، زیرا از هنگامی که شر به زندگی اجتماعی روی آورد و تصمیم گرفت در جامعه زندگی کند و نیاز به داد و ستد پیدا کرد و محصولاتی برای فروش داشت نیاز به تبلیغ احساس شد، بنابراین اهالی شهر باید به گونه ای از ؟؟؟ کالاها یا کارون کالا باخبر می شدند به بازار می رفتند. استاد کاران قدیم برای اینکه نام خود را جاودان سازند، بر روی تولیدات صنایع دستی خود نام یا علامتی که تحقیق آنها ؟؟؟ می کردند که امروزه به نام علائم تجاری تغییر نام پیدا کرده است. هنگامی که این قطعات و صنایع دستی دست به دست می گشت نام و علائم آنها نیز زبان به زبان جاری می شد و این یک عمل تبلیغی بود.

به طور کلی در قدیم روشهای تبلیغ تجاری که پایه گذاری برای روشهای جدید بود عبارتند از :

۱ ـ حک اسم یا علامت مخصوص به استاد کار

۲ـ جارچیهای شهر          ۳ـ تبلیغ و نشان روی دیوارها

اما با وجود گسترش تبلیغات از گذشته دو واقعه مهم به تبلیغات شکل و روح تازه ای بخشید و انقلابی در آن ایجاد کرد :

۱ـ اختراع صنعت چاپ در سال ۱۴۵۰ که پیامها را به تعداد زیاد چاپ کرد.

۲ـ اختراع دستگاههای پخش صوت در قرن بیستم که پیامها را از طریق امواج به دورترین نقاط که مطبوعات امکان رسیدن به آن مکانها را نداشتند به گوش افراد می رساند.


«از تبلیغات تجاری چه می دانیم»

اما اگر بتوان مبدایی برای شکل گیری تبلیغات تجاری در ایران قایل می شد می باید دوران کوتاه صدرات امیر کبیر و اسر آغاز حرکت انگاشت. چرا که تا قبل از آن ایرانیان متاعی بیش از صد نیاز خود نداشته که برای عرضه آن نیاز به تبلیغ داشته باشند.

در عصر کوتاه سه سال ونیمه صدرات امیر کبیر آن سیاستمدار ایران دوست کوشید تا در روزنامه رسمی وقایع اتفاقیه از ساختن طرفهای چینی، بلور سازی، یافتن شال کرمانی و تولید حریر زربفت و … را مورد تشویق قرار می دهند. و شاید باید گفت این زمان به عنوان نقطة عطفی در تبلیغات بوده است. «تجارت جهانی تبلیغات، پروفسور حمید مولانا»

«بررسی روشهای علمی رفتار گرایی در برنامه ریزی تبلیغاتی، حمیرا یگانه پرور»

«به چه علت تبلیغ می کنیم»

علل و عواملی که موسسه های تولید یا خدماتی را ؟؟؟ و ترغیب به تبلیغ می نماید متعدد می باشند که علل اولیه آن عبارتند از :

۱ـ مطلع کردن مخاطبین :

به علت عدم اطلاع کافی مخاطبین از زمینه های مختلف کالا یا خدمات در این جا به مخاطبین اطلاعات اولیه و مورد نیاز را می توان ارائه کرد.

۲ـ بالا بردن تعداد مخاطبین :

با مطلع کردن مخاطبین، انتظار این است که آنان جلب شده و به مرور افزایش یابند، این هدف اصلی تبلیغ است که همانا می خواهند محتوای پیام و تبلیغ رافراگیر و جامع نماید . و از این را به سود مادی یا معنوی قشر نایل آید.

انجام موارد ذکر شده آنچه می خواهیم تحقق خواهد یافت :

۱ـ ازدیاد نوع مصرف سود می گیرد.

۲ـ با ازدیاد نوع مصرف بالا رفتن خرید محرز خواهد شد.

۳ـ ازدیاد تکرار مصرف در برنامه های روزانه ایجاد می شود.

۴ـ جلب نسل جدید و یادآوری به نسل قدیم

 تمامی مسائل ذکر شده به دنبال تبلیغ حادث می شود.

وسایل انجام تبلیغ

به دو دسته اصلی : انسانی و غیر انسانی تقسیم بندی می شود

۱ـ انسانی :

تبلیغ توسط نیروی انسانی انجام می شود و بیشتر در فروشگاههای محل کار صورت می گیرد. مانند فروشندگان بیمه و البسه در بوتیکها

۲ـ غیر انسانی :

شامل کلیه ابزار تبلیغی مانند : رادیو، تلویزیون، مطبوعات، تابلوهای محیطی و …..

از سوی دیگر  دارای دو نوع تبلیغ هستیم :

محسوس یا مستقیم :

استفاده از ابزارهای تبلیغاتی را شامل می شود

۲ـ نامحسوس یا غیر مستقیم

این تبلیغ همان طور که از نام آن مشخصم می باشد و از ابزارهای تبلیغی در آن استفاده نمی شود.

این تبلیغ ترشو مدیران و موسسان واحدهای تولیدی و خدماتی اجرا می شود.

انواع مخاطبین :

تبلیغ باید در کلیه مراحل  برنامه تأثیر مثبت بگذرد و در طراحی تبلیغی باید به آن توجه داشت تا بتوان تمامی گیرندگان پیام را متأثر کرد تمامی مخاطبین از یک دسته و گروه نمی باشد بلکه خود به گروههای متفاوتی دسته بندی می شوند :

۱ـ پیش روان یا پیشتازان پذیرش :

این دسته آمادگی پذیرش و پیروی از پیامها را به سرعت دارند و در صد بسیار کمی را شامل می شوند

۲ـ زور پذیرندگان :

این دسته مانند گروه اولند با  این تفاوت که این عده به محض شنیدن پیام از دیگران به سرعت آنرا می پذیرند. به این معنا که اگر گروهی مبادرت به پذیرش نمایند آنها نیز قبول می کنند.

۳ـ  اولیه :

این گروه درصد بالایی از مخاطبین را تشکیل می دهند. وقتی عمل می کنند که نتیجه دو گروه نخست را دیده باشند و نتایج حاصل از آنان قابل قبول و قابل توجیه باشند.

۴ـ پذیرندگان ثانویه :

مانند گروه قبل در صد بالایی از مخاطبین وارث مل می شوند و هنگامی به پذیرش و قبول آن می پردازند که مطمئن باشند نیمی از افراد جامعه مخاطب پیام را پذیرفته اند.

۵ـ دیر باوران :

آخرین  دسته مخاطبین هستند جلب اعتماد این گروه بسیار مشکل است، زیر هنگامی عمل می کنند که اکثر مخاطبین آنرا پذیرفته و به کار بسته باشد. متأسفانه این عده کم هم نیستند گروههای مخاطبق را می توان به گونه های دیگر نیز تقسیم بندی کرد. عمده ترین آنها عبارتند از :

گونه اول مخاطبین :

۱ـ  گروههای سنی متفاوت «نوزاد، اطفال، نوجوان، جوانان، میانسال، سالخورده»

۲ـ جنسیت «مرد و زن»

۳ـ سطح تحصیلات (میزان سواد) مخاطبین

۴ـ منطقه جغرافیایی (محل اسکان) مخاطبین

۵ـ وضع اقتصادی «میزان درآمد» مخاطبین

۶ـ الگوهای مصرغی مخاطبین

۷ـ نوع فرهنگ سیاسی، اجتماعی و مذهبی

۸ـ میزان تأثیر پذیری مخاطبین از کدام ابزار تبلیغی بیشتر است

گونه ی دوم مخاطبین :

این تقسیم بندی با توجه به افکار متفاوت در هر گروه یا رشته می باشد.

۱ ـ دارای افکار متزلزل و نا پایدار هستند.

۲ـ فراموشکار هستند.

۳ـ در اعمال خرد مردد هستند.

۴ـ حرکات موزیانه و پنهان کار دارند.

۵ـ در ابتدا هیجانی هستند ولی استمرار ندارد.

۶ـ صمیمی و وفادرا هستند.

پس باید در یک پیغام تبلیغاتی افراد مخاطب با توجه به شرایط متفاوت سنجیده شوند و اکثر مخاطبین در نظر گرفته شوند.

برخی نیز انواع مخاطبین را به گروههای زیر تقسیم می کنند.

۱ـ مشتریان دیروز «نسل قدیم»

۲ـ مشتریان امروز «نسل حاضر»

۳ـ مشتریان آینده«نسل آینده» یا به عبارتی کودکان

شرایط موفقیت در پیام :

 

75,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله سر نخ گمشده تبلیغات
  • تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بر فروش شرکتهای صنایع غذایی
  • مقاله صنعت تبلیغات
  • مقاله تبلیغات
  • مقاله نقش تبلیغات و بازاریابی در فروش کالا و یا جلب مشتری
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱۳ آذر , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.