مقاله بهبود کیفیت کلی دستگاه چله پیچی کارگاه بافندگی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله بهبود کیفیت کلی دستگاه چله پیچی کارگاه بافندگی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۷۲  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله بهبود کیفیت کلی دستگاه چله پیچی کارگاه بافندگی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

چکیده
فصل اول : مقدمه   ۱
۱-۱ مقدمه  ۲
۱-۲ قدمت نساجی در یزد  ۴
۱-۳ چله پیچی   ۵
۱-۴ ماشین چله پیچی امید  ۶
فصل دوم : ساخت  ۸
۲-۱ طراحی و ساخت قطعه مرکزی  ۹
۲-۲ فرزکاری قطعه مرکزی   ۱۰
۲-۳ تنظیم شیب به صورت دستی  ۱۲
۲-۴ اهرم های شیب تامبور  ۱۴
۲-۵ درآوردن شیار میلگرد  ۱۵
۲-۶ بستهای نگه دارنده میلگرد  ۱۶
۲-۷ حرکت قطعه مرکزی  ۱۷
۲-۸ ساخت قطعه های راهنما  ۱۸
۲-۹ برش پروفیلهای تامبور  ۲۰
۲-۱۰ مرحله مونتاژ دستگاه   ۲۱
نتایج پروژه  ۲۳
فصل سوم: اشنایی با ماشین های چله پیچی موجود و معایب آن  ۲۴
۳-۱ چله پیچی بخشی۲۵
۳-۲ چله پیچی مستقیم  ۲۹
۳-۳ عیوب چله پیچی  ۳۱
۳-۳-۱ تاب حلقه نخ در چله    ۳۲
۳-۳-۲ تفاله نخ در چله  ۳۳
۳-۳-۳ تو رفتگی در چله  ۳۴
۳-۳-۴ جفتی در چله  ۳۵
۳-۳-۵ چله شل پیچیده شده  ۳۶
۳-۳-۶ چله نامشخص  ۳۷
۳-۳-۷ رنگ بندی اشتباه در چله  ۳۸
۳-۳-۸ سرنخ کم یا زیاد در چله  ۳۸
۳-۳-۹ شل بودن یک طرف چله  ۳۹
۳-۳-۱۰ گره بد در  چله  ۴۲
۳-۳-۱۱ نخ اشتباه در چله  ۴۲
۳-۳-۱۲ نخ پاره در چله  ۴۳
۳-۳-۱۳ نخ زیر و رو در چله  ۴۴
۳-۳-۱۴ نخ سفت در چله  ۴۵
۳-۳-۱۵ نخ شل در چله  ۴۷
۳-۳-۱۶ نخ گوریده در چله  ۴۹
۳-۳-۱۷ نقصان در قیطان تقسیم  ۵۰
۳-۳-۱۸ نقصان در قیطان چپ و راست   ۵۰
۳-۴ عوامل محدود کننده نخ پارگی  ۵۱
۳-۵ دستگاه های چله پیچی موجود در بازار۵۲
۳-۵-۱ ماشین  BENNIMGER  ۵۲
۳-۵-۲ دستگاه چله پیچی مستقیم HACOBA  ۵۶
۳-۵-۳ ماشین چله پیچی بخشی TEXTIMA  ۶۵
منابع و مآخذ  ۶۹

۱ـ۲٫ قدمت نساجی دریزد:

یزد استانی است تاریخی که بنیاد آن را به قبل ازظهوراسلام نسبت می دهند.وجود نامهای چون یزد(ایساتیس)،زارچ،اشکذر،مهریزومیبد موید قدمت و تاریخی بودن این استان است.کشاورزی دراین استان به علت کمی آب وخشکی هوا علی رغم کوشش فراوان ازرونق کافی برخوردار نیست وچنین است که اهالی این دیار ازقدیم الایام حرفه نساجی (شربافی)را پیشه کرده اند وامروزه درصد زیادی ازجمعیت این استان به این حرفه اشتغال دارند.

ازتولید انواع فراورده های دست باف و اشیاء مختلف دستی به مقتضای وضع خاص جغرافیایی منطقه یزد واستمداد وبرخورداراست اکنون با پیشرفت صنعت وماشینی شدن آن اغلب صنایع معمول نمی باشد.

هم اینک نیزاستان یزد یکی ازقطبهای مهم صنعتی کشور هم ازنظر نساجی و هم ازنظر دیگرصنایع محسوب می شود.

۱ـ۳٫ چله پیچی (warping):

منظور از چله پیچی عبارت است از پیچیدن تعداد معینی سر نخ با طول مشخص بصورت موازی بر روی نورد (اسنو) بافندگی.

اگر سیستم بافت پارچه تاری و پودی باشد بعضی یا تمام نخهای تار باید به یک شکل و در سطح موازی با هم قرار گیرند بنابر این نخها از روی بسته های خود باز شده و بر روی اسنو پیچیده می شوند لازم به ذکر است که نخها باید موازی وبا کشش یکسان روی اسنو پیچیده شوند.

قبل از اینکه نخ بر روی اسنو بافندگی پیچیده شود باید تعداد سر نخها مشخص شود که این کار از طریق فرمولهای مربوط به هر نوع چله کشی معلوم می گردد.

ابتدا می بایست مساله محل بسته ها و همچنین جایی که نخ از روی بسته ها باز می شود را در نظر گرفت. همچنین باید به خاطر سپرد که تعداد سر نخها در هر اسنو شامل صدها و حتی هزاران سر نخ می باشد، پس می بایست برای تغذیه هر سر نخ  بر روی اسنو یک بوبین روی قفسه جای داد.

۱ـ۴٫ ماشین چله کشی امید:

این چله کشی نسبت به اقسام دیگر چله کشی های خارجی ساختمان سادهای دارد و ساخت اصفهان می باشد .

این چله کشی دارای قفسه ۹۹ دوکی می باشد . این ماشین دارای قسمت پیچشی به نام تامبور با قطر خارجی ۹۷ سانتی متر می باشد که در قسمت چپ آن صحفه های شیبدار نصب گردیده است و در واقع این ماشین مجهز به سیستم شیب متحرک می باشد . این ماشین مجهز به سیستم برگردان چله با شفت رزوه دار و دارای متراژ مکانیکی است .

 فصل دوم

ساخت

 ۲-۱ طراحی و ساخت قطعه مرکزی :

به دلیل اهمیت تنظیم شیب در چله پیچی و خصوصا تنظیم هماهنگ کلیه شیب ها در ابتدای پروژه پس از بررسی و مطالعه و بازدید از دستگاههای مختلف تصمیم گرقتیم که طرحی ابتکاری را روی این دستگاه پیاده کنیم به همین منظور قطعه ای را از جنس چدن به علت استحکام زیاد را طراحی و ریخته گری کردیم که مشخصات ابعادی آن به صورت ذیل است .

قطر آن ۲۲ سانتی متر و قطر نافی ۱۰ سانتی متر و ارتفاع نافی از روی سطح قطعه ۵ سانتی متر بود دراین مرحله باید سوراخی به قطر ۲/۵۰ میلیمتر در وسط نافی ایجاد می کردیم به همین منظور با استفاده از تراشکاری هم قطعه را ظریفتر و سبکتر کردیم و هم اینکه سوراخ مورد نظر را در آن به وجود آوردیم که شکل تمام شده آن بعد از تراشکاری در ذیل آمده است .

 ۲-۲ فرزکاری قطعه مرکزی :

در این مرحله برای اینکه شیب های ثابت را شیب متحرک تبدیل کنیم می بایست به تعداد شیب های روی دستگاه چله پیچی بر روی قطعه مرکزی به همان تعداد یعنی ۱۲ عدد شیار روی قطعه ایجاد می کردیم به همین منظور پس از بررسی روش های متعدد و مشاوره و راهنمایی از کسانی که در این زمینه تخصص داشتند بهترین روش را روش فرزکاری به ما پیشنهاد دادند چون شیار هایی که ما بر روی محیط این دایره  باید ایجاد می کردیم کاملا باید دقیق و یک اندازه و تقسیم شده روی محیط دایره باشد و دستگاه فرزکاری با صفحه تقسیمی که بر روی آن نصب بود قطعه مورد نظر را به ۱۲ قسمت تقسیم و شیار ها را به ابعاد ۱۰*۳۰ به صورت مستطیل در روی محیط قطعه مرکزی ایجاد کردیم که شکل آن در ذیل آمده است .

۲-۳ تنظیم شیب به صورت دستی

قبل از اینکه ما این طرح را روی این دستگاه پیاده کنیم شیب ها را به صورت تک تک و به صورت دستی توسط آچار پیچ های شیب را شل یا سفت می کردند و زاویه را تغییر می دادند که این سیستم  معایب زیادی داشت که مختصر به چندی از این عیب ها اشاره دارم .

۱- مدت زمان زیادی که باید صرف بازکردن پیچ ها یا بستن یپچ ها برای تنظیم شیب بایدصرف می شد .

۲- به طور حتم هیچ یک از شیب ها با هم مساوی نبوده و هر کدام ممکن بود که زاویه خاصی داشته باشند .

که شکل های مربوط به این دو مورد را در ذیل مشاهده می فرمایید ..

 ۲-۴ اهرم های شیب تامبور

اهرم های شیب تامبور را ما از جنس آهن صنعتی استفاده کردیم که ابعاد آن ۱۰*۲۰ میلیمتر ارتفاع آن را ۴۰ سانتیمتر در نظر گرفتیم و دو طرف این اهرم ها باید سوراخ کاری شده تا یک طرف آن در قطعه مرکزی قرار گیرد دو طرف دیگر در شکاف شیب تامبور قرار گیرد به همین منظور طرفی را که می بایست در قطعه مرکزی قرار گیرد باید در آن سوراخ ۵/۵ میلیمتر ایجاد می کردیم و طرف دیگر آن یعنی طرفی که در شکاف شیب تامبو قرار    می گرفت باید سوراخ ۶ میلیمتر ایجاد می کردیم که شکل ها و تصاویر مربوط به آن در ذیل مشاهده می شود .

 ۲-۵ درآوردن شیار میل گرد

در این مرحله برای این که اهرم های شیب را به قطعه مرکزی متصل کنیم می بایست که شیاری به عمق ۱۰ میلیمتر و عرض ۵ میلیمتر در روی قطعه مرکزی ایجاد می کردیم تا این که اهرم های شیب توسط میل گردی که قطر آن ۵ میلیمتر بود و از داخل این شکاف قرار می گرفت حالت لولایی داشته باشد تا بتواند به راحتی بالا و پایین رود

 ۲-۶ بست های نگهدارنده میل گرد

برای اینکه میلگرد دور شده که قطر داخلی آن ۲۲ میلیمتر بود در مراحل اجرایی کار از داخل شیار بیرون نیاید لازم بود که به یک نحوی آن را در جای خود ثابت نگه می داشتیم به همین منظور با استفده از بست هایی در ابعاد ۲*۲ سامنتیمتر که از جنس ورق آهنی بود میل گرد را در جای خود با استفاده از پیچ فیکس کردیم که تصویر بست ها قبل و بعد سوراخ کاری در ذیل آمده است

 ۲-۷ حرکت قطعه مرکزی

 

70,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.