مقاله تکنولوژی نشر آنلاین


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

تکنولوژی نشر آنلاین

تعریف

تمامی اصطلاحات مربوط به مفاهیم جدیدی را که ارائه می دهید؛تعریف کنید وروشن سازید وبه تمایل مخاطب تان برای یادگیری ودرک آنچه شما مدتها پیش آموخته بودید،احترام بگذارید.با استفاده ازامکان”google”difine می توانید مفاهیم جدیدتان را به یک منبع آنلاین که توضیحات کاملی درباره اصطلاحات فنی ولغات جدید دارد،لینک دهید.

عنوان بندی

مسئله عنوان بندی یکی از ارشمند ترین امتیازاتی است یک سردبیر آنلاین می تواند برای خود ایجاد کندهمانطور که بسیاری از کاربران اینترنت همگام کاوش وجستجو در مورد مطلب مورد نظرشان با استفاده از موتورهای اصلی جستجودریافته اند،ایجاد عنوان هایی که مناسب با طبقه بندی ها والگو های موتورجستجو باشد یک نیاز غیر قابل اجتناب است.پس چطور باید مطلوبترین عنوان را انتخاب کرد؟مسئولیت سه قانون ساده پیشنهاد می کنم:

کوتاه بودن ،مربوط به موضوع بودن،کاربر مدار بودن.

طبقه بندی

از آنجایی که اینترنت به عنوان یک کتابخانۀمجازی گسترده وبی پایان عمل میکند،استفاده از تگ گذاری وطبقه بندی هرگونه مطلب منتشر شده برروی شبکه جهانی از ارزش بسیارزیادی برخوردار است ومعمولاًمرحله ای است که ارزش آن کم شمرده می شود.

برای دست یابی به حداقل سطح طبقه بندی در سیستم نشر آنلاین یا بلا گتان ،کلمات کلیدی را در هر مقاله مشخص سازید واجازه دهید کاربران هم مطلب شما راتگ کنند وبر حسب علاقه مندی هایشان آن را طبقه بندی کنند.

nashr_bankmaghale.ir

ارجاع دهی

 ،ارجاع دهی اگر می خواهید اعتبار خود را در دنیا ی نشر آنلاین افزایش دهید،باید بدانیداهمیت ارائه ارجاع های مناسب ومتعدد درست به اندازه اهمیت نوشتن خود مقاله است.ارزش ایجاد ونمایش لینک های دیگر نویسندگان که از مطلب شما حمایت می کنندآنرا مستند می کند.وبه آن نکاتی می افزایندکه به اندازه با ارزش است به ویژه اگر شما از جایگاه مطرحی در نشر آنلاین برخوردار نباشید.

محتوای تکمیلی

این احتمال وجود دارد که خوانندگانی که به دنبال تحقیقی در مورد موضوعی خاص هستند ویا به دنبال پاسخ های مشخصی برای سؤالاتشان می گردند مطلب شما را بخوانند.با جفق کردن مقاله تان با منابع محتوایی مثل کتاب ها گزارش ها وتبلیغات مرتبط می توانیدارزش وکیفیت تجربه ای که به مخاطبانتان عرضه می کنید را به میزان قابل توجهی بالا ببرید.

ساختار مقاله تان مشخص باشد

معرفی کنید،شرح دهید،برای حمایت از مطلبتان جزئیات را بیاورید ونتیجه گیری کنید.حتماًخلاصه کوتاهی ازشرح مقاله بدهید.در شرایطی که مردن بیش از پیش فیدهای آر.اس.اس راجستجو می کنندوموتورهای جستجو باید درکمترین زمان ممکن صفحه های نتایج را نمایش دهند،مشخص کردن لحن ،موضوع ونکات کلیدی ای که در مقاله تان می آورید،پیش ازخود مقاله امری حیاتی به نظر می زسد.

صفحه ای واضح وخوانا داشته باشید

هرچه لی اوت شما واضحتر وخواناتر باش،صفحه بندی بندی حرفه ای تری داشته باشد ومیزان آگهی ها وبقیه عواملی که باعث ایجاد حواس پرتی مخاطبان کمترباشد بهتر است.

به جزئیات توجه کنید

توجه به جزئیات وجه تمایزحرفه ای ها ازآماتور ها هست،حتی در دنیای رنگین وبلاگ .دامنه توجه به جزئیات از بهینه سازی آرایش وگردش در صفحات گرفته تا خوانایی مطالب وتعداد غلط های دیکته ای ویا حتی نوع تنظیم خبر که تصویر شتاب در نوشتن اخبار را به خواننده ندهد،در بر می گیرد.

بازبینی محتوایی

یکی از قواعد مؤثری که توسط بعضی ها مورد استفاده قرار گرفته است بررسی مطلب پس از چاپ آن است.بازبینی محتوایی که روی صفحه نمایش قرار گرفته ،ایده جندان جالبی نیست،علی الخصوص اگر مطلب نوشته خودتان باشد.از سوی دیگرخیلی از نویسندگان آنلاین مطالبشان راپس از نشر چک نمی کنند واین امر باعث می شود اشتباهات قابل پیشگیری وغیرقابل پیش بینی که مثلاٌدر صفحه آراییبه وجود را متوجه نشوند.بنابراین قبل از نشر آنلاین مطلبتان را دوباره چک کنید.

کیفیت نوشتاری

به هرزبانی که می نویسیدمطلبتان باید به نحوی شایسته نوشته شود دیکته کلماتش چک شود وحتی المقدور توسط شخص دیگری بازخوانیشود.اگر خوانندگان شماحین خواندن مطالبتان متوجه چندین اشتباه دستوری یا نحوی شوند به سرعت دلسرد می شوند.

گرچه مسئولیت با شما موافقم که اطلاع رسانی با کیفیت وبه موقع از اهمیت بیشتری برخوردار است.همچنین فکر می کنم که با افزایش تعداد منابع خبری مستقل؛ممکن است کیفیت نوشته ها وجه تمایز کسانی باشد که در خیل وسیع گزارشگرانتوجه واحترتم بیشتری خواهند کرد.

کنترل دیکته لغات

برای همه نویسندگان چه آنهایی که به زبان مادری وچه آنهایی که به زبان دیگری می نویسند کنترل دیکته لغات برای هر مقاله ای یک باید است.از آنجایی که ابزارهای تصحیح گر دیکته؛فرق بین بسیاری از کلمات را تشخیص نمی دهند،کنترل مقالات توسط شخص دیگر پیش از نشر همیشه ضروری است.

این اقدام بسیارمؤثراست چون معمولاًمغز نویسنده توانایی باز بینی نوشته های خود را ندارد.البته ایجاد مقبولیت به عنوان یک سر دبیرتلاشی فراترازاجرای این چند نکته مختصر رامی طلبد.پایبندی به نکات ذکر شده می تواند رهنمودهایی ابتدایی برای کسانی باشد که تجربه کمتری در زمینه نوشتن برای عموم دارند وبه آنها کمک می کند تا مهارت های شخصی سردبیری وگزارشگری آنلاین خود راتقویت کنند

مخاطبتان را بشناسید،برای مخاطب بنوسید نه برای موسسه ای که برای آن کار میکنید.

مخاطب خود رامشخص ومحتوای وب را بر اساس نیازهایش متناسب کنید وبه او اطلاعات مفید بدهید زیرا بیشتر مردم از وب سایت ها برای یافتن اطلاعات ار اینترنت ندارندبنابراین محتوای وب نیازمندفراهم کردن پاسخ های مفید وسریع است.

اگر کاربران آنچه راکه می خواهند فوری پیدانکنند وب سایت راترک خواهند کرد پس کاربر در فضای وب باید با یک کلیک جواب بگیرد.

بنویسید برای اسکن شدن

خوانندگان آنلاین به جای خواندن لغت به لغت متن آن رامرور یا به عبارتی اسکن می کنند.

براساس گزارش مطالعاتی موسسه نیلسون ۷۹درصدکاربران همیشه مطالب وب رااسکن میکنند وفقط۱۶درصد لغت به لغت می خوانند.کاربران وب به جای آن که کلمه به کلمه بخوانندّمعمولاًپاراگراف به پاراگراف از روی مطلب عبورمیکنند.مطلب وب باید با یک نگاه خوانده واسکن شود،نه آنکه مخاطب مجبورباشدمطلب را تا انتها بخواند

هرتکنیکی که بتواند خبر رابرای مخاطب قابل اسکن کند تکنیک خوبی است یعنی یکی ممکن است با ده تا میان تیتر خوب یک خبر را اسکن کندوبگوید این خبر بلند نیست.

با شکستن متون به وسیله تیترها وعلامت هاوبرجسته کردن کلمات مهم میتوان اسکن کردن مطالب را برای کاربران آسان تر کرد.

به درستی لینک دهید

لینک دادن از مزیت دنیای وب است؛با استفاده از لینک های مؤثرمی توان یک داستان را با فراهم آوردن  اطلاعات پس زمینه تکمیل کرد.لینک دادن همچنین سبب تقویت مفاهیم می شود ومیتوان  اطلاعات طولانی را به صفحات متعددی که همه درباره سازد کاربردضعیف لینک ها،سبب گیج شدن خواننده قطع روال داستان واز دست رفتن مفاهیم می شود.

به خاطر داشته باشیدکه لینک ها باید کوتاه ودر حد چند کلمه باشند.سعی نکنید تعریف یا مفاهیمی را که می شود به آسانی لینک داد،خودتان دوباره ارائه کنید؛بهتر است که به آنها لینک بدهید ومتن خود را طولانی نکنید.

ضرورت در نظر گرفتن جنبه روایی مطالب

از هرآنجه به عنوان امکانات وب در اختیار داریم باید استفاده کنیم تا مطلب در حالتی ترد وشکننده به بخش های مجزا قابل تقسیم باشد؛در ضمن هربخش نیزبه طور مستقل جوابگوی خودش باشد وسپس این مطالب مجزا از طریق لینک های مناسب باهم پیکره واحد را بسازند.

مولتی مدیا:در فضای وب از ابتداباید در فکر تهیه متن وصدا وتصویر و….باشید.

پیش از نوشتن مطلب باید به این فکرکنید که قرار است چه اندازه از گرافیک نقشه کاریکاتوروچه قدر از متن بهره بگیرید یا برای مطلب صدا وتصویر بگذارید. استفاده از گرافیک را در صفحات وب محدود کنید وکل یک صفحه را گرافیک وعکس اختصاص ندهید.

عکس:در محیط وب،عکس نباید تزیینی باشد.در یک سایت حرفه ای عکس یاگرافیک به خدمت تیترمی آید.در فضای وب عکس وتیتر دریک رابطه تکاملی با هم قرار دارند تیتر یک چیزی به ما می گوید وشرح عکس به تیتر کمک می کند.

هر کاربری که وارد سایت می شود اول تیتر را میخواند بعد به عکس نگاه میکند بهد شرح عکس را میخواند ودرواقع «عکس درخدمت مطلب است»

کاربرد فونت درشت ولیست ها

استفاده از واژه هایی که فونت آنها درشت وسیاه است،می تواندبه مخاطب در یافتن موضوعات اصلی موجود در متن کمک کند.

با استفاده از این حروف همچنین می توانید عبارات مهم را درمتن برجسته کنید.البته باید ازحروف درشت یا ایتالیک درحد کم استفاده کنید تامخاطب با شلوغی متن مواجه نشود.همچنین زیر چیزی خط نکشید.علائم اول پاراگراف ها (دایره کوچک توپر،توخالی،ستاره مربع های توپر وتوخالی و..)کمک میکنند تا مطلب تفکیک شده به نظر برسد.

سازگاری ایجاد کنید

اصطلاحات وسبک مطالب در سراسرسایت باید با یکدیگر سازگار باشند زیرا ناسازگاری موجب مغشوش شدن وبهحاشیه رفتن خوانندگان می شود.

ساده بنویسید وجهانی فکرکنید

به زبان گفتار بنویسید زیرا طبیعی ترین شیوه نوشتن است اما از اصطلاحات عامیانه مبالغه آمیز وبی معنااستفاده نکنید.سبک نگارش در وب رسمی نیست.ساده وواضح بنویسید ودرنظر داشته باشید که کاربران تحمل کمتری درقبال متون ناواضح دارند.

درضمن کلی گویی نکنید زیرا درفضای وب حرف های کلی جایی ندارد.

هرم وارونه مناسب است

درفضای وب ساخت هرم وارونه ساخت خوبی است فقط به یک دلیل که کوتاه است وصفت زیاد ندارد.پاراگراف اول اخبار ومتون وب باید حاوی چکیده مطلب باشد وهرصفحه بهتر است با اطلاعات واضح آغاز شود زیرا خواننده به داشتن یک نگاه کلی درباره آنچه درصفحه آمده است نیاز داردتاببیند مطلب مورد علاقه او هست یاخیر؛

متن را کوتاه نگه دارید

مخاطب حوصله پرگویی ودرعین حال کم محتوایی را ندارد.خوانندگان وب بامشاهده متون طولانی احساس نامطبوعی پیدا می کنند.خواندن ازروی مانیتورکامپیوترحدود۲۵درصدکندتر ازخواندن ازروی صفحات روزنامه صورت میگیرد وچشم ها رانیز خسته می کند.

با کوتاه نگه داشتن متن کاربران آسان تر میتوانند آن رابخوانند.کوتاه بنویسید وزوائد راحذف کنیدبدون آنکه محتوا راقربانی کنید.نوشتن ۵۰۰کلمه برای هرصفحه وب توصیه شده است.

پاراگراف ها وجمله ها رانیزکوتاه بنویسید

پاراگراف های کوتاه این پیام را بهخواننده ارسال میکنند:مسئولیت آسان هستم اما پاراگراف های طولانی داد میزند که خواندن من مستلزم تقلاست.

جملات نیز مستقیم ،کوتاه معطوف بهپیام وگویا ودر حد درک مخاطبان باشند کلمات وجملات مرکب راکمتر به کارببریدوبه قول دکتر یونس شکرخواه سر هر واژه اضافی را به سنگ بزنید.تعداد کلمات هرجمله بهتراست ۱۵تا۲۰کلمه باشد.

با تیتر شروع کنید

تیتر بزنید اما پرمعنا؛تیتر بایدبرمفهوم اصلی دلالت کند ودرعین حال کوتاه ساده وجذاب باشد.تیتر اصلی بایددربالای صفحه به وضوح دیده شود .اگر متن شمابیش از۳۰۰کلمه شدحتما ازمیان تیترهای کوتاه  استفاده کنید .

دقیق باشید

اشتباهات دستوری تایپی واملایی میتواند اعتماد خوانندگان را از بین برد.خیلیها متوجه اشتباهات شما می شوند.درانتخاب واژه ها دقت کنید اختصارات رابهطور کامل تشریح کنید،ازنقل قول ها وافعال قوی بهره بگیرید وازنوشتن مطالبی که ازنظر درک زمان بیشتری می طلبید بپرهیزید.

آشنایی با وب سایت ومفاهیم آن

وب سایت که در برخی منابع فارسی«وب گاه»هم نامیده می شودبه مجموعه ای از صفحات متون ،فایل های تصویری وچند رسانه ای اطلاق می گرددکه ار آورده کردن هدف خاصی درکنار یک دیگر قرار گرفته وبه همراه هم مرتبط شده اند.برای ایجاد هر وب سایت باید درمورد دو مسئله ی محتوا وساختار وب سایت بررسی کافی صورت گیرد تا نتیجه کار بتواند رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد.

محتوای وب سایت

ان چه درقالب متن ،تصویر،صوت فایل های چند رسانه ای مانند فیلم وانیمیشن وسایر قالب های دیجیتاال در اختیار مخاطب قرار می گیرد محتوای وب سایت است .برای مثال هنگامی که شما یک وب سایت خبری را راه اندازی می کنید در تلاش هستید اخبار جذاب رادرقالب متن وتصویردر اختیار مخاطبان خود قرار داده وبه هدف از راه اندازی وب سایت که اطلاع رسانی است نزدیک شوید.

ساختار وب سایت

منظور از ساختار یک وب سایت نحوه چینش صفحات وشکل دهی فیزیکی به وب سایت است تا اولاًپیاده سازی آن از نظر فنی ساده باشد وثانیاًکاربران بتوانند به ساده ترین شکل ممکن در وب سایت پیمایش نموده وبه اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

در ایجاد وب سایت می توان از ساختار های زیر استفاده کرد:

الف ساختار خطی:در این ساختارصفحات پشت سرهم قرار داده می شوندو به عنوان نمونه برای مشاهده صفحه سوم باید از صفحه دوم عبور کنید.هنگامی که شما یک مطلب آموزشی رادرونوب سایت قرار میدهید می توانید از این ساختار استفاده نمایید تا کاربر با دنبال کردن پیوندها بتواند مطلب مورد نظر را مطالعه کند. در این حالت فقط دو انتخاب دارد صفحه قبل وصغحه بعد

ب ساختا سلسله مراتبی در این نوع ساختار صفحات بر اساس نظم خاصی چیده می شوندبه گونه ای که هرصفحه زیر مجموعه ای از یک صفحه دیگر محسوب می شودوبا تعداد مشخصی کلیک میتوان به صفحه مورد نظر رسید.این ساختار از روش طراحی «بالا به پایین»تبعیت می کند وبه دلیل نظم موجوددر آنمحبوبیت زیادی دارد.

ساختارچرخشی:درساختار چرخشی که از شباهت زیادی با چرخ رینگ دار برخوردار است برای رسیدن به هر صفحه بایداز نقطه مرکزی که می تواند صفحه اول وب سایت یا صفحه ای حاوی تعدادی پیوند باشدعبور کنید.

ساختار تار عنکبوتی:بسیاری از وب سایت ها برای تسهیل دسترسی کاربران به صفحات گوناگون از یک ساختار پیچیده استفاده می کنند که اصطلاحاً تار عنکبوتی گفته می شود.در این ساختار درون هر صفحه ممکن است پیوندهایی به یک یا چند صفحه دیگر وجود داشته باشد.

برای مثال در دانش نامه های تحت وب برای توضیح یک عبارت مثل«اینترنت» ممکن است از چندین عبارت دیگر مثل«وب»،«میزبان»،«پست الکترونیک»و…استفاده شده باشد. دراین حالت،درون صفحه حاوی تعریف اینترنت،پیوندهایی برای رجوع به سایر صفحات ومشاهده تعاریف واژه هاقرار داده می شود.در طراحی یک وب سایت بسته به محتوای موجود در آن می توان ترکیبی از ساختار های فوق را مورد استفاده قرار داداما برایتععن نحوه تقسیم بندی صفحات ،به کارگیری روش سلسله مراتبی رایج تر است.

مسأله ای که در به کارگیری ساختار سلسله مراتبی مطرح است طراحی ساختار وب سایت به گونه ای که تعداد سطوح وب سایت که عمق وب سایت هم گفته می شود در حد معقولی باشد تا کاربر با تعدات محدودی کلیک به محتوای مورد نظر برسد.

اصول طراحی وتعریف وب سایت

مراحل طراحی

در این بخش برای یک مؤسسه گردشگری وزیارتی که تورهای داخلی برگزار میکند یک وب سایت اطلاع رسانی ایجاد می کنیم بنابراین برداشتن گام های اولیه برای رسیدنبه مرحله پیاده سازی مستلزم طی مراحل زیر است:

نیاز سنجی:روش رایج برای نیاز سنجی وتعیین اهداف راه اندازی یک وب سایت کوچک عموما با پاسخگویی به سؤالاتی که در ادامه میآید برآورده می شود:

۱٫هدف از راه اندازی این وب سایت چیست؟اطلاع رسانی در خصوص تورهای گردشگری وزیارتی،جذب مشتری ونیز آشنایی مخاطبان با فوائد سفر های تفریحی وزیارتی وهمچنین  جاذبه های گردشگری ایران.

وب سایت جزو کدام دسته از پایگاه اینترنتی قرار می گیرد؟جزء وب سایت هایی که به منظور جذب مشتری ورسیدن به اهداف اقتصادی وفرهنگی،در بستر اینترنت اطلاع رسانی می کنند.

۳٫مخاطبان وب سایت چه افرادی هستند؟دردرجه اول،افرادی که برای آن هاامکان سفر بهصورت شخصی وجود ندارد یا ترجیح می دهند با استفاده از تسهیلات وامکانات  مؤسسات گردشگری به سفر بروند.همچنین افرادی که به دنبال کسب اطلاع از جاذبه های گردشکری ومناطق زیارتی ایران هستند به عنوان لایه دوم مخاطبان محسوب می شوند.

۴٫برآورد اولیه از تعداد مخاطبان به چه میزان است؟وب سایت درآغاز راه اندازی صرفاًجنبه اطلاع رسانی دارد وغالب افراد از طریق موتورهای جستجو به آن هدایت می شوند اما با ایجاد قابلیت ثبت نام اینترنتی تورها،در برخی بازه ها ی زمانی مراجعات به وب سایت وترافیک آن افزایش خواهد یافت.

۵٫میزان تغییر در ساختار ،تعدادومحتوای صفحات چه قدر است؟با توجه به مشخص بودن اهداف راه اندازی وب سایت ونیز برنامه کاری سه ماهه ،تغییرات در ساختار وتعداد به ندرت اتفاق می افتد ومطالب هم به طور متوسط هر سه ماه یک باربروز رسانی خواهند شد.

ب)تهیه طرح اولیه :برای ایجاد یک طرح اولیه که بخش های اصلی وفرعی وب سایت را مشخص می کند غالاًاز روشی به نام طوفان ذهنی استفاده می شود.در اینروش شما باید بهتنهایی یاترجیحاًدر یک جمع کوچک فکر خود را برروی موضوع وهدف وب سایت ،وامکانات قابل گنجانیدن در آن متمرکزنمائید وهمه آن چه را که به ذهن شما ویاافراد حاضر در جلسه می رسد برروی یک تخته یاکاغذ مکتوب نمایید.این کاربایددر فضای باتمرکز ذهنی بالا وبا انگیزه رسیدن بهایده های نو صورت بگیرد تا نتایج حاصل از آن خارج از کلیشه های رایج ومتمایز ازنمونه های مشابه باشد.

پس از اتمام این کارباید باهمفکری،نتایج به دستآمده را دسته بندی نموده وسپس با توجه به میزان کاربردی بودن هریک،اقدام به تکمیل آنها نمائید.مراجعه به وب سایت های مشابه واستفاده از تجارب دیگران روشی است که در ادامه کار تهیه طرح اولیه میتواند شما را برای رسیدن بهنتایج قابل قبول تر کمک کند.

اکنون که در مورد اهداف ایجاد وب سایت وکارکردآن بهنتایج اولیه اما تعیین کننده ای رسیدیدباید درمورد ساختار وب سایت،دسته بندی محتوا ونحوه چینش صفحات تصمیم گیری کنید.چنان چه نتایجبه دست آمده ازمرحله قبل را ارزیابی نموده ومیزان توانایی فنی گروه طراحی وخواسته های کارفرما را نیز در کنار هم قرار میدهیدمی توانید ساختار وب سایت را ترججیحاًدر یک مدل سلسله مراتبی برروی صفحه کاغذ ترسیم نمائید.

متأسفانه برخی افراد ترجیح می دهند به جای طی کردن این مراحل وطراحی اصولی وب سایت ،مستقیما به سراغ مرحله پیاده سازی بروند ویک طرح اولیه را ایجاد وبه مرور زمان آن رااصلاح نمایند اما از این نکته غافل هستند مه زمان اختصاص داده شده برای اعمال تغییرات مکرر درون وب سایت غالاًاز زمانی که برای ایجاد طرح اولیه صرف می شود بیش تر است وبه خصوص برای یک کار گروهی میتواند مضر وپرهزینه باشد.

هنگامه که در مورد ساختار وب سایت به نتیجه قابل قبولی رسیدید نوبت به تصمیم گیری در موردنوع طرح بندی صفحات می رسد.محل قرار گیری لوگوی وب سایت ،منوها تصاویروسایر مطالب را در حالت های گوناگون روی یک صفحه کاغذ ترسیم نموده ویابا استفاده از نرم افزارهایی مانندfireworkطرحاولیه یا اصطلاحاًprototype وب سایت را ایجاد کنید.

دراغلب وب سایت ،عناصر واجزاءاصلی وب سایت مانند لوگو،منو،تصویر پس زمینه و..برای اکثر صفحات مشترک است وتنها محتوای هر صفحه دستخوش تغییر می شود.

جتهیه محتوا:در سومین گام از مراحل ایجاد یک وب سایت باید باتوجه به نیاز سنجی صورت گرفته درخصوص اهداف وب سایت ومخاطبان آن ونیز استفاده از نتلیج به دست آمده از مرحله تهیه طرح اولیه اقدام به جمع آوری محتوا برای وب سایت نمایید.

محتوا باید در قالب هایی نظیرفایم متنی ،تصاویر قابل شناسایی توسط مرور گران رایج ونیز فایل های چند رسانه ای تهیه ودر اختیار طراح وب سایت قرار داده شود تا پس ازنهایی شدن طرح بندی صفحات ودرون آن ها گنجانیده شود.

در وب سایت های پویا وپرتال های سازمانی که حجم انبوهی از اطلاعات را دریافت نموده وذخیره سازی میکنندطراح وبرنامه نویس صرفا ساختار وب سایت را ایجاد می کند وبا قراردادن قابلیت هایی در وب سایت برای مدیریت محتوا،وظیفۀورود داده ها را به مدیران وکاربران وب سایت محول میکند،به همین دلیل گاهی به این وب سایتهای پیچیده سیستم های مدیریت محتوا یا به اختصار cmsهم گفته می شود

این سیستم ها به گونه ای طراحی می شوند تا کاربر مبتدی هم که اطلاع چندانی درخصوص جنبه های فنی طراحی وب ندارد بتواندصفحات موردنظر را باقالب های دلخواه ایجاد نمایدومحتوای درنظر گرفته شدهبرای صفحه را به آن اضافه کند.یک مثالآشنا برای چنین سیستم هایی وب سایتهایی است که سرویس وبلاگ را دراختیار کاربران قرار می دهند.یعنی محیطی را ایجاد می کنند تا کاربران مبتدی هم بتوانند با چند کلیک ساده وپیروی از دستورالعمل های موجود برای خود یک وبلاگ در اینترنت داشته باشند ومطالب دلخواه را در آن درج کنند.

پیاده سازی:در مرحله پیاده سازی یا اجرای وب سایت طراح برمبنای طرح بندی نهایی اقدام به طراحی صفحات میکند وبا ایجاد قالب مناسب وانتخاب بهترینروش برای پیمایش میان صفحات ،محتوای مورد نظر مدیران وب سایت را درون صفحات قرار می دهد.این مرحله را میتوان مهم ترین گام درایجاد یک وب سایت محسوب کرد چرا که نتیجه کار طراحی در معرض دید وقضامت مخاطبین قرار می گیرد ودر کارایی وتأثیر گذاری وب سایت کاملا موثر است.

جهت جستجو سریع موضوع مقاله ، پرسشنامه ، پاورپوینت و گزارش کارآموزی می توانید از قسمت بالا سمت راست جستجو پیشرفته اقدام نمایید.

همچنین جهت سفارش تایپ ، تبدیل فایل پی دی اف (Pdf) به ورد (Word) ، ساخت پاورپوینت ، ویرایش پایان نامه و مقاله با ما در تماس باشید.

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.