مقاله رابطه ورزش با درمان بیماری ها


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله رابطه ورزش با درمان بیماری ها مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۰  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله رابطه ورزش با درمان بیماری ها نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

اثرات مفید ورزش بر بدن انسان   ۳
نقش ورزش در پیشگیری از پوکی استخوان    ۵
تاثیر ورزش بر دیابت   ۵
تاثیر ورزش بر بیماری های قلبی- عروقی   ۵
تاثیر ورزش بر سرطان   ۶
تاثیر ورزش بر تناسب فیزیکی و گذران عمر   ۷
آیا درمان غیردارویی فشار خون ممکن است؟   ۷
چشم انداز بحث   ۷
ورزش چیست؟   ۸
اثر ورزش بر دیابت  چیست؟   ۹
چرا وزن خود را باید کم کنیم؟   ۱۱
چاقی و افزایش وزن   ۱۳
محرومیت و محدودیت غذایی   ۱۴
برای لاغر شدن چقدر ورزش کنیم   ۱۷
انجام کارهای خانه ورزش نیست   ۱۷
اثر ورزش بر بافت چربی بدن   ۱۹
رژیم غذایی پرچربی و کم خطر   ۲۵
کلسترول بالا باعث کاهش تستوسترون می شود   ۲۶
آیا سرکه سیب موجب لاغری می شود   ۲۷
منابع   ۲۹

اثرات مفید ورزش بر بدن انسان

روشهای پیشگیری و درمان در علم پزشکی از دیر باز تا‌کنون رو به توسعه و رشد بوده و محدود به درمانهای دارویی نمی‌باشند. توجه به ورزش و فعالیت بدنی به عنوان راهکار اصلی پیشگیری و نیز درمان بسیاری از بیماریها محسوب شده و عامل ایجاد سلامت عمومی و کاهش سطح ناتوانی در جمعیت بیمار می‌گردد. بسیاری از این بیماریها ، همچون دیابت نوع دوم و بیماریهای قلب و عروق ، قابل پیشگیری هستند و در جامعه صنعتی امروز ، توجه به ورزش را به عنوان موثرترین عامل پیشگیری در نظر می‌گیرند.

نرمش و تمرینات بدنی ، جز بسیار باارزشی از ورزش است که باعث پیشگیری از بیماری و ناتوانی جسمی می‌شود. الگوی زندگی اگر شامل تمرینات بدنی باشد، فواید طبی چشمگیری به همراه خواهد داشت. یک برنامه مناسب ورزشی سلامت انسان را تضمین می‌کند و خطر بسیاری از بیماریهای متداول را کاهش می‌دهد. بنابراین ورزش مرتب می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.

اثرات مفید ورزش بر بدن انسان :

افزایش حداکثر جذب اکسیژن در بدن.

افزایش کارآیی قلب از طریق حجم خون پمپ شده در یک ضربان.

کاهش تعداد ضربان قلب و کاهش فشار خون.

کاهش عوارض و احتمال مرگ و میر ناشی از نارساییهای قلبی.

کاهش مقاومت عروقی برای عبور دادن جریان خون.

افزایش جریان خون منطقه‌ای و نقل و انتقال اکسیژن به بافتها.

افزایش توانایی بدن در مصرف اسیدهای چرب آزاد به عنوان سوبسترا در هنگام فعالیت.

افزایش تولید لیپوپروتئینهای سنگین (HDL) که برای بدن مفید هستند.

افزایش و بهبود تحمل بدن در هنگام تمرین.

کاهش و یا از بین بردن چاقی و افزایش قدرت عضلانی.

افزایش تولید اندروفینها که مخدرهای درونی هستند.

افزایش تولید عرق به هنگام فعالیت که در نتیجه تحمل بدن در برابر گرما بالا می‌رود.

جلوگیری از استئوپروز یا پوکی استخوان در صورت انجام تمرینات تحمل وزن.

افزایش تحمل گلوکز در بدن.

افزایش تحمل کار بدنی و کاهش تنگی نفس در بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریه.

نقش ورزش در پیشگیری از پوکی استخوان :

در برنامه ورزشی مربوط به پیشگیری از استئوپروز نیز باید نیازها و محدودیتهای فرد را در نظر گرفت، در بین ورزشها آنهایی که بیشتر به تمرینات بدنی تحمل وزن وابسته‌اند غالبا در افزایش حجم استخوان موثر هستند. بنابراین متخصصان طب ورزش باید ورزشهای تحمل وزن مانند پیاده روی ، گلف و تنیس را برای افراد مستعد استئوپروز توصیه کنند.

تاثیر ورزش بر دیابت :

در بیماران مبتلا به بیماری قند نوع دوم، نیاز به انسولین برای سوخت و ساز گلوکز ، بر اثر ورزش کاهش می‌یابد زیرا در حین ورزش و بعد از آن حساسیت بافت اسکلتی و بافت چربی نیز به انسولین افزایش می‌یابد و تولید گلوکز کبدی در بدن نیز کمتر می‌شود. هر گاه بیمار تمرینات بدنی منظم را در برنامه عادی زندگی خود قرار دهد، باید انتظار داشت که نیاز او به انسولین کاهش می‌یابد. ورزش دائمی می‌تواند از اثرات زیانبار دیابت در زندگی بیمار بکاهد و دستگاه قلبی – عروقی را متناسب سازد.

تاثیر ورزش بر بیماری های قلبی – عروقی :

برای فردی که در خانواده‌اش بیماری قلبی – عروقی زودرس سابقه دارد، یک رژیم ورزشی مرتب می‌تواند احتمال وقوع سکته و سایر حوادث قلبی – عروقی را کاهش دهد. ورزش مرتب باعث بهبود نسبت چربی در سرم خون می‌شود، می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و اثر ضد فشار خون و ورزش ، مستقل از اثر آن روی کاهش وزن یا تغییرات ناشی از آن در کارآیی اندامها است. تست فشار ورزش بر روی قلب ، برای افرادی که از داروهای محدود کننده حداکثر ضربان قلب استفاده می‌کنند، ضروری است.

تاثیر ورزش بر سرطان :

ورزش برای مبتلایان به سرطان توصیه می‌شود، چرا که ورزش می‌تواند از عوارض وخیم بیحرکتی بیمار بکاهد و احتمالا دستگاه ایمنی بدن را تقویت کند. نوع ورزش باید متناسب با شرایط فرد بیمار تجویز شود. شدت ورزش باید در حد پایینی از ضربان قلب ، بین ۶۵ – ۴۰ درصد باقی بماند.

تاثیر ورزش بر تناسب فیزیکی و گذران عمر :

هر چه سن آدمی بیشتر می‌شود، اثرات فیزیولوژیک افت عملکرد بدن زیادتر می‌شود. افزایش سن باعث تحلیل رفتن قدرت عضلات و کاهش تعداد فیبرهای عضلانی می‌شود. ورزش مادام‌العمر می‌تواند سرعت تحلیل رفتن عضلات را کم کند و عضلات را تقویت کند. ورزش و تمرینات بدنی در افراد مسن‌تر باعث بهبود کارکرد اعضای بدن می‌شود. تمرینات ورزشی مرتب ، سرعت تنزل قدرت بدنی در گذر عمر را کمتر می‌کند. به نظر می‌رسد این نتایج مثبت بخاطر تاثیر تقویتی ورزش روی سلسله اعصاب باشد و نه بازسازی عضلات.

 آیا درمان غیر دارویی فشار خون ممکن است؟

بر طبق گزارش پنجمین گردهمایی ملی “کشف و ارزیابی و درمان فشار خون” آمریکا که در سال ۲۰۰۱ چاپ شد، ورزش متوسط درمان غیر دارویی فشار خون است. بیشترین مکانیزمهایی که موجه کننده درمان ورزشی فشار خون هستند به کاهش قابلیت کشش و انقباض اعصاب سمپاتیک بر اثر ورزش استفاده می‌کنند و آن را عامل کنترل فشارخون خفیف می‌دانند.

چشم انداز بحث :

با انجام ورزشهای مناسب می‌توان از ابتلا به بسیاری از بیماریها پیشگیری کرد. با رشد روز افزون علم طب ورزشی و ایجاد دیدگاههای مناسب در زمینه برنامه ریزی و طراحی تمرینات ورزشی جهت افراد مختلف خصوصا بیماران ، در بسیاری از کشورها کلوپهای ویژه ورزشی برای بیماران مختلف ایجاد شده که عامل مهم کاهش معلولیت ناشی از عوارض بیماری و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در این افراد می‌گردد

نگامی که مبتلا به دیابت باشیداهمیت بیشتری پیدا می کند.

ورزش چیست؟

فعالیت بدنی برای سلامتی بدن شما بسیار لازم و ضروری است. همچنین به افزایشحساسیت سلولها نسبت به انسولین ،کاهش فشار خون و وزن نیز کمک میکند . بنابراین یکی از درمانهای کلیدی در دیابت (بخصوص دیابت نوع دو) میباشد.

 

اثر ورزش بر دیابت چیست؟

30,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله تاریخچه ورزش
  • مقاله اثرات مفید ورزش بر بدن انسان
  • مقاله نقش ورزش در سلامتی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۵ آذر , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.