مقاله ریشه های بدحجابی زنان مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۵۶ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله ریشه های بدحجابی زنان نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد
مقدمه ۱
بخش اول : حجاب
فصل اول ۶
۱٫تعریف حجاب ۷
۲٫تاریخچه حجاب ۷
۳٫حجاب چرا ۷
فصل دوم : ۱۱
۱٫عوامل حجاب ۱۲
الف : صعود به مراتب معنوی ۱۲
ب : حجاب مانع اختلاط بیشرط ۱۲
ج : پوشش سالم برای حفظ زن ۱۲
د : حجاب جایگاه زن و فرهنگ پرهیز ۱۴
هـ: حجاب و نظربازی از نظر قرآن ۱۵
فصل سوم : منافع حجاب ۱۷
فصل چهارم : سوالاتی در مورد حدود پوشش ۲۲
بخش دوم : بیحجابی
فصل اول :۱- تعریف بیحجابی ۲۷
۲-تاریخچه حجابی ۲۷
۳-شروع پیدا شدن نقشه بیحجابی در کربلا ۲۹
فصل دوم : انواع بیحجابیها ۳۰
فصل سوم : عوامل بیحجابی ۳۳
الف : بیبند و باری ۳۴
ب : فساد ۳۵
ج : جهل و ناآگاهی ۳۹
د : علل سیاسی ۴۰
هـ : مرز باریک بیحجابی و فساد ۴۰
ی : فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی ۴۰
و : طلاق ۴۳
فصل چهارم : راههای مبارزه با عوامل بیحجابی ۴۴
الف : تقویت ایمان و اعتقاد ۴۵
ب : احیاء ارزشها و فرهنگ اصیل اسلامی ۴۵
ج : شناساندن الگوهای والا ۴۶
فصل پنجم : پیامدهای بیحجابی ۴۸
الف : پیامدهای فرهنگی ، عقیدتی بیحجابی ۴۹
ب : پیامدهای اجتماعی بیحجابی ۴۹
ج : پیامدهای اقتصادی ۴۹
بخش سوم : بدحجابی
فصل اول : تعریف حجاب ۵۴
فصل دوم : منشاء حرکتهای بدحجابی ۵۷
فصل سوم : انواع بدحجابیها ۶۰
فصل چهارم : ریشههای بدحجابی ۶۳
۱-مدگرایی ۶۴
۲-بیبند و باری ۶۴
۳-آزادی زن در روابط اجتماعی ۶۵
۴-ممنوعیت سبب طغیان میشود ۶۶
۵-انگیزه جنسی ۶۹
۶-استفاده ناصحیح از پوشش ۷۱
۷-مورد توجه دیگران قرار گرفتن و جلب توجه کردن ۷۲
۸-عرضه و تقاضا ۷۳
۹-هوسرانی ۷۴
۱۰-کسب موقعیت ۷۵
۱۱-ضعف ایمان ۷۵
۱۲-دگرآزاری ۷۶
۱۳-اظهار غنای مالی ۷۶
۱۴-ملامت دیگران ۷۷
۱۵-تقلید ۷۷
۱۶-وبای اجتماعی ۷۸
۱۷-تشکیل مجامع و کانونهای بدحجابی ۷۹
۱۸-صید دلهای مردان ۸۱
۱۹-تعلیم و تربیت ناصحیح و نادرست ۸۲
۲۰-غربزدگی ۸۴
۲۱-تهاجم فرهنگی دشمن ۸۵
الف : گستره تهاجم فرهنگی ۸۵
ب : انگیزه دشمن از تهاجم فرهنگی ۸۵
ج : بهترین شگرد دشمنان مبارزه فرهنگی ۸۷
د : ابزار تهاجم فرهنگی ۸۸
هـ : تصور غلط از فرهنگ اسلامی ۸۸
۲۲-کمبود شخصیت ۸۹
۲۳-ارضاء تمایلات ۹۲
۲۴-حاکمیت فرهنگ غرب ۹۲
۲۵-استعمار و سوءاستفاده از بدحجابی ۹۲
۲۶-خودنمایی ۹۳
فصل پنجم ۹۵
۱-عوامل بدحجابی ۹۶
الف : عدم هماهنگی بین ارگانهای تبلیغی و فرهنگی ۹۶
ب : تلاش تشکیلاتی احزاب و دسته جات وابسته ورشکستگان سیاسی ۹۶
ج : گروهکهای منافقین ۹۶
د : عقده حسارت و حس خودکمبینی ۹۷
و : دگرگونی ارزشها ۹۸
هـ : الگوهای ناهنجار ۹۹
ی : خلاءهای درونی ۱۰۰
۲-انگیزههای بدحجابی ۱۰۱
الف : انگیزه روانی و اجتماعی ۱۰۱
ب : انگیزه اقتصادی ۱۰۶
۳-آفتهای بدحجابی ۱۰۹
الف : پرهیز از چشم و همچشمی در رقابتها ۱۰۹
ب : خشم و تندخویی ۱۰۹
فصل ششم : ۱۱۲
۱-راههای مبارزه با عوامل بدحجابی ۱۱۳
۲-برخورد با پدیده بدحجابی ۱۱۶
الف : برخورد با پدیده بدحجابی شمشیری دولب ۱۱۶
ب : تدبیر را جایگزین احساس کنیم ۱۱۸
ج : تدوین قانون حجاب ۲۰ خبر ، ۲ تکذیب ۱۲۲
د : شیوه برخورد با بدحجاب غیرمنطقی و منطقی ۱۲۵
فصل هفتم : ۱-پیامدهای بدحجابی ۱۲۷
الف : پیامدهای بدحجابی ۱۲۸
ب : پیامد اقتصادی ، فرهنگی ۱۲۸
۲-آثار بدحجابی ۱۳۲
الف : جدایی و طلاق ۱۳۲
ب : فساد اجتماعی ۱۳۳
ج : سقوط شخصیت زده ۱۳۳
د : تکذیب آیات الهی ۱۳۳
و : احساس پوچی ۱۳۴
هـ : ایجاد غفلت ۱۳۴
ی : بدآموزی ۱۳۵
نتیجه : ۱۳۶
منابع و مآخذ ۱۳۷
قرآن کریم
۱٫امام علی (ع) «نهجالبلاغه» ، محمد دشتی ؛ قم ، انتشارات موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین
۲٫انصاریان ، حسین ، «نظام خانواده در اسلام » قم ، انتشارات امابیها ، پاییز ۱۳۷۸٫
۳٫امام علی (ع) ، «نهجالبلاغه» ، سیدرضی، قم ، انتشارات مؤسسه فرهنگی امیرالمؤمنین
۴٫اشتهاری ، محمدمهدی «حجاب بیانگر شخصیت زن» قم ، انتشارات ناصر ، اول ، بهار ۱۳۷۵٫
۵٫اشتهاری ، محمدمهدی « پوشش زن در اسلام » قم ، انتشارات ناصر ، اول ، بهار ۱۳۵۷٫
۶٫امیر کوهی ، فیروزه ، « حقیقت و واقعیت زن در اسلام » تهران ، ستاد ناحیه مقاومت بسیج خواهران
۷٫اکبری ، محمدرضا ، « حجاب در عصر ما » تهران ، انتشارات پیام آزادی ، اول ۱۳۸۰ .
۸٫اکبری ، محمود ، « مروارید عفاف » قم ، انتشارات ظفر ، اول ، ۱۳۸۰٫
۹٫اکبری ، حجهالاسلام محمدرضا ، « تحلیلی نو و عملی ازحجاب » قم ، انتشارات شهید فهمیدی، اول ، بهار ۱۳۸۰٫
۱۰٫انصاری ، مهدی ، « استعمار فرهنگی و اسارت زن » قم ، انتشارات هادی ، اول ، ۱۳۸۰٫
۱۱٫بانکی پورفرد ، حسین ، « آئینه زن » قم ، دفتر تحقیقات زنان طه ، اول ، پاییز ۱۳۸۱٫
۱۲٫بهشتی ، احمد ، « حجاب زن در قرآن » تهران ، چاپ نشرتبلیغات اسلامی علامه طباطبایی .
۱۳٫پارسا ، طیبه ، «پوشش زن و گستر تاریخ » قم ، انتشارات احسنی الحدیث ، اول ، ۱۳۷۷٫
۱۴٫جعفریان، رسول ، «رسائل حجابیه » قم ، دلیل ، اول ۱۳۸۰٫
۱۵٫حاجیان حسینآبادی ، مظفر ، «پاسدار عفت » اصفهان ، همای رحمت ، اول ، ۱۳۷۹٫
۱۶٫حجهالاسلام قربانی،« حجاب و آزادی » ، تهران ، سازمان تبلیغات اسلامی طباطبایی ، ۱۳۸۰٫
۱۷٫حداد عادل ، غلامعلی ، « فرهنگی برهنگی ، برهنگی فرهنگی» تهران ، انتشارات اسلامی ، ۱۳۸۱٫
۱۸٫خمینی ، روحا… ، « چهل حدیث » ، تهران ، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (قدس سره ) ، ۱۳۷۱ .
۱۹٫رزاقی ، احمد ، « عوامل فساد و بدحجابی و شیوه مبارزه با آن » تهران ، سپهر ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اول ، بهار ۱۳۶۷
۲۰٫ریشهری ، محمدمهدی ، « میزان الحکم » قم ، مؤلف ، ناشر مکتب الاعلام اسلامی ، ۱۳۷۱ .
۲۱٫زواریان ، زهرا « رایحه نجات » تهران ، ارشاد اسلامی ، انتشارات مدرسه ، اول ، تابستان ، ۱۳۷۰٫
۲۲٫شریعت موسوی ، مصطفی ، « درس حجاب از قرآن و حضرت زهرا » ، مشهد ، مؤلف ، اول ۱۳۷۷ .
۲۳٫شجاعی ، محمد ، « دروصدف » ، قم ، نشر محبی ، اول ، زمستان ۱۳۷۶٫
۲۴٫عطایی ، مرتضی ، «داستانهای حجاب » تهران ، وقت ، نشر الف ، اول ، زمستان ، ۱۳۷۳ .
۲۵-عمید ، حسن ، « فرهنگ لغت فارسی » تهران ، امیرکبیر ، اول ، ۱۳۶۷ .
۲۶-عرفان ،حسن ، « آفتها و لطافتهای جنسی » ، قم ، نهضت ، دفتر نشر مصطفی ، اول ، زمستان ۱۳۷۳
۲۷-فتاحی زاده ، فقیه ، « حجاب از دیدگاه قرآن و سنت » قم ، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی ، سوم ، زمستان ۷۹٫
۲۸-مصباح یزدی ، محمدتقی ، « تهاجم فرهنگی » قم ، بهمن ،انتشارات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی ، زمستان ۷۸٫
۲۹٫« حکایت کشف حجاب » تهران ، بهزاد ، مؤسسه فرهنگی قدر ولایت ، اول ۱۳۸۰
۳۰٫میرخلف ، علی ، « داستانهای از پوشش حجاب » ، قم ، مهدی یار ، اول و پاییز ۱۳۷۹
۳۱-مجتهدی ، مهدی ، « رجال آذرباییجان در عصر مشروطیت » تهران ، نقش جهان ، اول ، ۱۳۲۷٫
۳۲-مطهری ، مرتضی ، « مسئله حجاب » ، قم ، انتشارات صدرا ، آرین ، اول ، ۱۳۵۷ .
۳۳-مطهری ، مرتضی « مقدمهای بر اخلاق جنسی در اسلام و غرب » ، قم ، انتشارات اسلامی ، اول ، ۱۳۶۰٫
۳۴-مهدوی زاده ، حسین ، « حجابشناسی و چالشها و کاوشهای جدید » ، قم مرکز مدیریت علمیه ، اول ، زمستان ۱۳۸۱ .
۳۵-معین ، محمد ، « فرهنگ فارسی » ، تهران ، چاپخانه سپهر ، هفتم ، ۱۳۶۴ .
۳۶-نوبخت ، منیژه ، « علل و عوامل بدحجابی ، تهران » علامه طباطبایی ، اول ، ۱۳۸۰٫
۳۷-هاشمی رکاوندی ، سیدمجتبی ، روانکاوی زن ، قم ، شفق ، اول ، بهار ۱۳۷۱ .
۳۸-هدایتخواه ، ستار ، « زیور عفاف » مشهد ، معاونت پرورشی ضریح آفتاب ، اول ، پاییز ۱۳۷۴٫
حجاب از نظر لغوی به معنای پوشش ، پرده ، حاجب ، روپوش ، چادر و روبند[۱] .
و آن پوششی حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت میگیرد و معنای دیگر : آن چه که با آن چیزی بپوشانند و چیزی که مانع بین دو چیز دیگر باشد و در اصطلاح اسلامی ، نوعی از پوشش است که در محیطی که نامحرم وجود دارد بدن را بپوشاند به جز بعضی از قسمتها .
تاریخ تاریک است نمی توان در حقیقت مبداء و آغازی برای حجاب زن آن چنان که امروزه تصور میشود بدست آورد . زیرا همه ملل زنان خود را از حفظ طغیان شهوات مردان دیگر به صورتی پوشاندهاند و تاریخ زن در جهان و مظهران در ملل که تمایل کیفیت پوشش زن در قدیمالایام است . تمام پدران زنان خود را از دید نامحرمان محجوب داشتهاند تا موجب تهییج و تحریک شهوت نشود و این از غیرت و عصمت فطری مرد است . برخی دیگر هم مسئله حجاب را بر اساس فلسفه اقتصاد و مسایل اجتماعی و کسب و کار وجدانیات و نفسانیات نام بردهاند باز هم خالی از قضاوت درباره شهوتانگیز بودن بیحجابی نبوده است[۲] .
۱-حجاب باعث بقاء و سلامت حیات خانواده میباشد .
زنانی که خواهان حفظ عصمت خویش میباشند و از حریم حجاب بعنوان دژ امنیت زن پاسداری میکنند ، لازم و واجب است که بیش از همه طبقات اجتماعی با کسانی که با یکی از مقدسترین ارزشهای اجتماعی زنان مبارزه میکنند و آرامش روانی و عرضی آنها را در جامعه به مخاطره میاندازند ، مقابله جدی و گسترده نمایند و به دیگر زنان بدحجاب که بدون توجه به حساسیت شدید روحی مردان نسبت به اندام زن ، از حجاب شرعی خود استفاده مناسب نمیکنند و با مردم کوچه و بازار برخوردی عادی و صمیمانه مینمایند ، بفهمانند که رعایت دقیق حجاب به مصلحت خود آنها و تکتک افراد جامعه است و مهمترین عاملی است که می تواند سلامت زن را در جامعه و خانواده تامین نماید و راه نفوذ نظرهای پلید و مسموم بیگانگان را به حریم عفت آنان ببندد .
به شرط آنکه زنان محجوبه و صالحه خود نیز عملاً الگوی دیگران باشند و حجاب ظاهری خود را با عفت باطنی همراه سازند زیرا همانطوریکه حجاب کامل ظاهری ، امنیت خارجی زن و سلامت روانی مردان جامعه را تأمین می کند ، عفت باطن نیز تضمین کننده سلامت و امنیت حجاب ظاهری میباشد ؛ لذا همواره با رعایت شرایط باطنی حجاب باید از لباسهایی استفاده کرد که فاقد رنگهای پرزرق و برق و جالب توجه باشد .
چادر مشکی که انتخاب عمومی زنان ، مسلمان اکثرا ممالک اسلامی است اگر چه از حیث رنگ و ظاهر دلپذیر نیست ولی از نظر تأثیر قابل توجهی که در تخفیف تحریکات جنسی مردان دارد میتواند یکی از بهترین نوع حجاب باشد .چادر مشکی که بدن زن را بطور یک سطح و یکنواخت بپوشاند تأثیر معجزهآسایی در تخفیف نظرهای مردان داشته و میتواند مانع بزرگی در مقابل آنها باشد . اگر زنان محجوب تمام شرایط حجاب را رعایت نمایند بر وقارشان افزوده میشود وحتی مردان لاابالی هم در برابر آنها به شدت مراقب رفتار و برخوردهای خود میباشند و دست و پای خود را بیشتر جمع میکنند بطوریکه کسی جرأت نمیکند مزاحمتی برای آنان بوجود آوردتا چه رسد به اینکه مورد سوءظن یا سوءقصدقرار بگیرند[۳].
بنا به فرمایش رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)
« انما مثل المرأه الصالحه مثل الغراب الاعصم الذی لایکاد یقدر علیه »
«مثل زن باعفت ، صالح ، محجوب مثل کلاغ اعصم است که کسی را قدرت دسترسی به آن نیست »
ب : حجاب برای بهداشت روانی جامعه لازم است
چرا که عدم رعایت پوشش نه تنها مردان را دچار مشکلات روانی ساخته . بلکه دل و ذهن شخص را از مسیر صحیح کار منحرف ساخته و جوانان اجتماع را نسبت به زن بیاعتماد کرده است . مخصوصاً اگر زنان بیحجاب در خانواده شأن یک جوان باشد مثلاً برادری داشته باشند یا باید روح غیرت و عفت دوستی را به تدریج در او از بین ببرند و یا اینکه روح انتقامجویی و کینه را نسبت به مردمی که به نظاره اندام بزک کرده ناموس وی (خواهرش یا دخترش) میپردازند در او بوجود میآورد و لذا دست به انتقامگیری و اقداماتی فاجعهانگیز میزند پس با بوجود آوردن یک جامعه سالم و داشتن بهداشت روانی صحیح میتوان از حجاب برای پیشبرد اهداف استفاده کرد .
ج – حجاب برای حفظ جان زن لازم است .
بی حجابی گذشته از اینکه زن را در معرض نگاه ها و تعرضات بیگانگان قرار میدهد چه بسا موجب خطرات جانی برای آنها میشود اغلب زنانی که کشته شده یا خودکشی میکنند معمولاً کسانی هستند که مراقب رفتار و حرکات و حالات حجاب خویش نبودهاند پس در نتیجه زن با حفظ حجاب خویش میتواند جان خویش را از چشم چرانیهای مردان نجات دهد[۴] .
د : حجاب برای پیشرفت علمی و ترقیات فکری جامعه لازم است .
عدم تأمین صحیح و به موقع غریزه جنسی در مردان بزرگترین مشکل روانی بوده و مانع تفکر و خلاقیت میباشد . در نتیجه هر چه مناظر شهوتانگیز در جامعه بیشتر باشد به همان میزان مشکلات روانی و عقبماندگی فکری و فرهنگی بیشتر خواهد بود . عدم رعایت حجاب و پوشش صحیح نه تنها خود و خانواده را آلوده میکند بلکه بر سرنوشت یک کشور هم تأثیر میگذارد پس حجاب باعث پیشرفت علمی جامعه میباشد و زمانیکه از طرف پوشش خود در آسایش باشی بهتر میتوانی فکر کنی و تصمیم بگیری که میخواهی در چه زمینهای مشغول به تحصیل و کار باشی و پیشرفت خود را به راحتی میتوان با دارا بودن حجاب صحیح تضمین کرد .
هـ : حجاب باعث پیشرفت کار و تولید و ایجاد روح و تلاش اقتصادی لازم است . زیرا وقتی حجاب نباشد نه تنها موجب مضرات شدید اقتصادی و بهداشت جسمی میشود بلکه موجب صرف ساعتها وقت برای خودآراییهای افراطی و وقتگیر میشود در نتیجه چنین زنانی با این همه وقت هرگز راضی نمیشوند دست به کارهای فیزیکی و تولیدی بزنند و با آن حالت بزک کرده به کار و تلاش بپردازند[۵] .
بایستی مسائل ارزشی اسلام در جامعه ما احیاء شود . مثلاً حجاب ، یک مسأله ارزشی است مسالهای که اگر چه مقدمهای است برای چیزهایی بالاتر . اما خود یک مساله ارزشی است ما که اینقدر مقیدیم ، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک می کند تا بتواند به آن رتبه معنوی خود برسد و دچار آن لغزشگاههای که سر راهش قرار دادهاند نشود .
مساله حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد برداشتی کاملاً غلط و انحرافی است . حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است . این اختلاط هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد است حجاب به هیچ وجه مزاحم و مانع فعالیتهای سیاسی و اجتماعی و علمی نیست . شاید عدهای تعجب کنند که خانمی در سطح بالای علمی مشغول فعالیت است و خود را بر مساله حجاب منطبق نیز کرده است و این را بعضی باور یا حتی تصور نمیکنند . چرا که حجاب بدون عفاف صورت نمیگیرد و صحیحترین حجاب آن است که شخصی در تمامی مراحل رعایت نماید[۶] .
حجاب برای زن به معنای ذلت او نیست بلکه به معنای عصمت و حفظ زن ، نه فقط عصمت و حفظ زن ، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دو است .
حجاب به معنای چادر نیست . اما چادر در مزد ایرانیها که زنهای ما از قدیم داشتند بهترین نوع حجاب میباشد . بدون چادر هم حجاب ممکن است حجاب به معنای پوشیدن سالم نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است به تعبیر روایات ، پوشیدن عریان که در عین پوشیدگی مثل انسان برهنه و عریان است . آن پوشیدن به درد نمیخورد و حجاب نیست . پوشیدن سالم آن است که تمام سرتاپای بدن زن را پوشانده باشند . البته صورت و دو دست را بسیاری فقط مستثنی میدانند و برخی مستثنی نمیدانند و آنها که مستثنی میدانند در مواردی است که صورت بدون آرایش و ساده باشد ؛ این است معنای حجاب . البته زنهای ایرانی روش چادر را پیدا کردهاند که بسیار هم روش خوبی است و هم زیباست و منافی با زیبایی زن نیست و هم حجاب و حفاظ کامل است به هر حال حجاب را چه به شکل ایرانی ، عربی ، کشورهای دیگر ، زنها یک جور حجاب خود را حفظ میکنند ، هر جوری که حجاب حفظ شود این نظر اسلام است[۷] .
بکار بردن کلمه حجاب در مورد پوشش زن یک اصطلاح جدید است چرا که پوشش به معنی ستر استفاده شده است این ستر و پوشش باعث شده که عدهای فکر کنند اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود . حال آنکه در وظیفه پوشش که اسلام برای زن مقرر کرده است حبس زن مطرح نیست و چنین اندیشهای مطلقاً وجود ندارد .
پوشش زن در اسلام این است که زن در معاشرتهای خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوهگری و خودنمایی نپردازد . فلسفه پوشش جنبه اجتماعی ، اجتماعی ، خانوادگی ، بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال است اسلام میخواهد با پوشش جلو انواع التذاهای جنسی در خارج از محیط خانه گرفته شود و اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد و این نظر درست در نقطه مقابل سیستم غربی عصر حاضر است که کار و فعالیت را با لذتجوئیهای جنسی به هم میآمیزد . یکی از مسائل مهم جامعه اسلامی حجاب است و تقیه خانمهای مسلمان به حجاب آن چنان قومی بوده است که تلاشهای استکبار در دوران حکومت نوکرانشان بر علیه حجاب بینتیجه بوده است هر چند که سرسپردگان ، چادر از سرزنان مسلمان کشیدند و به اتحاء و طرق مختلف زن محجبه را تحقیر کردند و سعی کردند آنها را از جامعه طرد کنند[۸]اما بواسطه اینکه زنان ایران اسلامی از باطن و باور دینی و الهی برخوردارند موفقیت لازم به دست مهاجمان نیفتاد ؛ گر چه تا حدودی بخشی از خانوادههای شهرنشین را از موقعیت دینی بیرون بردند لیکن در همان مکانها انسانهائی نیز با باور و یقین زیر بار این تهاجم نرفتند و مشکلات و رنجهای راه را به جان و دل خریدند . در انقلاب اسلامی دشمن راههای زیادی برای انحراف ملت بکار برد از راههای اختلافات داخلی و ترور افراد انقلابی و تبلیغات وسیع علیه حجاب اسلامی ، ولی اینهمه عوامل برای ترقی افراد کافی نبود .
اگر زنان راضی شدند مانتو ، شلوار و لباسهای گشاد استفاده کنند ،به این معنا است که پوشش کامل خود را حفظ میکنند نه اینکه یک روسری روی سر بیندازند و فکل بزنند و امثال این اداها که به مرور باعث حذف حجاب میگردد . ایران اسلامی باید هوشیار باشد چرا که کمکم روسری برداشته میشود و سر عریان میشود .
سپس نوبت به عریان شدن بدن میرسد حجاب نه تنها آزادی زنان را محدود نمیسازد بلکه در فعالیتهای علمی و اجتماعی و سیاسی با حفظ حجاب خویش میتواند فعالیت کند .
این نوع حجاب و پوشش از دیدگاه شهید مطهری میباشد[۹] .
در امور سیاسی کشور از مشورت با زنان بپرهیز که رای آنان زود سست می شود و تصمیم آنان ناپایدار است در پرده حجاب نگه دار تا محرمان را ننگرد زیرا که سختگیری در پوشش عامل سلامت و استواری آنان است . بیرون رفتن زنان بدتر از آن نیست که افراد غیرصالح را در میانشان آوری . اگر میتوانی به گونهای زندگی کن که غیر تو را نشناسد چنین کن ، کاری که برتر از توانایی زنان است به او وامگذار که زن گل بهاری است نه پهلوانی سخت کوش . مبادا در گرامی داشتن زن زیادهروی کنی ، که او را به طمعورزی کشانده برای دیگران به ناروا شفاعت کند .
بپرهیز از غیرت نشان دادن بیجا که درستکار را بیمار دلی و پاکدامنی را به بدگمانی رساند و در اصل هر کدام از افراد دارای کار معین و مشخص هستند . بهتر این است که خواسته الهی آنها را تا حد نیاز برطرف نمایی[۱۰].
حرمت بیحجابی از غیرت خداست . خوشا به حال آن کسیکه به دنبال حق نسبت به ناموسش غیرت نشان دهد . از آن جای یکه مرد و زن در کوچه و بازار و مدارس و دانشگاهها و سفرهای زیارتی چارهای ندارند جهت حفظ سلامت فکری و روانی ، قلبی ، زن و مرد یک دستور واجب در رابطه با زنان و یک فرمان واجب در رابطه با هر دو در قرآن مجید آمده در رابطه با زنان فرموده است :
« یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلبیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلایوذین و کان الله غفورا رحیما[۱۱] »
« ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو : « جلبابها و روسرهای بلند خود را بر خویش فرو افکنند . این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند . بهتر است و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سرزده توبه کنند خداوند همواره آمرزنده و رحیم است »
« قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم ان الله خبیر بما یصنعون و قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لایبدین زینتهن الا ما ظهر منهار … [۱۲]»
« … به مؤمنان بگو چشمهای خود را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند و عفاف خود را حفظ کنند این برای آنان پاکیزهتر است . خداوند از آنچه انجام میدهند آگاه است .
وبه زنان باایمان بگو چشمهای خود را از نگاه هوسآلود فرو گیرند و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را جز آن مقدار که نمایان است آشکار ننمایند و اطراف روسریهای خود را بر سینه خود افکنند تا گردن و سینه با آن پوشانده شود و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان و افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند یا کودکانیکه از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان ، نمایان شود و همگی به سوی خود بازگردید ای مؤمنان ، تا رستگار شوید .»
تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر