مقاله شباهتها و تأثیرات متناوب هنر مفهومی و گرافیک محیطی و تأثیر رنگ بر آن


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله شباهتها و تأثیرات متناوب هنر مفهومی  و گرافیک محیطی و تأثیر رنگ بر آن  مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۶  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله شباهتها و تأثیرات متناوب هنر مفهومی  و گرافیک محیطی و تأثیر رنگ بر آن  نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

چکیده ۱
مقدمه ۳
فصل اول
پروپژال
فرضیه ۶
فصل دوم
ادبیات موضوعی
گرافیک محیطی گلی ۹
دیدگاه برخی از اساتید پیرامون گرافیک محیطی ۱۰
فصل سوم
هنر مفهومی و گرافیک محیطی ۱۴
مشخصات اصلی گرافیک محیطی ۲۱
گرافیک‌ محیطی‌ و تبلیغات‌ فرهنگی ۲۳

گرافیک محیطی ، تصویر جامعه ۲۷
عوامل موثر در بالا بردن سواد بصری ۳۷
اخبار بصری ۳۸
خواص رنگ ۴۰
رنگ و القای روحیات ۴۱
فضای سبز ، مکمل آرامش شهروندان ۴۸
فصل چهارم
نتیجه گیری

بی قانونی در گرافیک محیطی ۵۰
منابع ۵۳

منابع :

۱٫ رضا میر مقتدائی، رنگ و نور در عوامل سطح شهر ، فصلنامه هنر شماره ۳۸
۲٫ سمیرا فراهی شالچی ” علائم با نور ” ماهنامه ساختمان ایران شماره ۶
۳٫ نازیلا منصوره بیگی ” ریتم در هنر های تجسمی ” فصلنامه هنر شماره ۴۱
۴٫ ایران آذین ، نشریه آرایه ای و دکوراسیون در ایران، صاحب امتیاز سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ۱۳۸۵
۵٫ رنگ مدرن ، نوشته ، سارالینچ ، ترجمه فرید عابدین شیرازی ، تهران نشر هنر معماری قرن ، ۱۳۸۵

چکیده :

در این مجموعه سعی نموده ایم شباهت ها و تأثیرات هنر مفهومی و گرافیک و تأثیر رنگ در آن را مطرح نماییم . بطوری که ابتدا گرافیک محیطی را توضیح داده و شباهتهای آن با هنر  مفهومی و به شرح اثر رنگ در گرافیک محیطی می پردازیم .

انسان به واسطه ی گرافیک محیطی با محیط پیرامون خود سخن می گوید . و با دیگران ارتباط برقرار می کند . گرافیک محیطی در ایجاد فضای مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش مؤثر دارد.

طراحان شهری برای ساخت فضای جدید اولین سوالی را که باید مورد توجه قرار دهند این است که فضا چه رنگی است . رنگها را می توان با یکدیگر و با دیگر ایده ها در هم امیخت تا فضای متنوع تری تولید شود.

رنگها نیروها و انرژی های درخشنده ای هستند که چه اگاه و چه نا خوداگاه روی ما اثر مثبت و منفی خواهند داشت .

به طوری که رنگها در اجناس، مکان ها و بسیاری چیز ها اثر مستقیم دارند و باعث جلب توجه قرار خواهند گرفت .. علائم راهنمایی و رانندگی چراغ روشنایی ، صندوق پست ، تابلوی اسم  خیابانها …. تمام اینها در ارتباط با هم هستند و اثر طرفداران در دید عموم می گذارد. که به وسیله رنگ گذاری می توان آنها را دلپذیر و زیبا تر نشان داد. گرافیک محیطی فضا و محیط زندگی را زیبا تر ، با نشاط تر می سازد و به محیط شهری نظم و انسجام می بخشد.

هدف از بیان این رساله القای بعضی از مسائل به مخاطب می باشد. در درجه اول گرافیک محیطی مد نظر می باشد. که یکی از عوامل اساسی برای ارتقای کیفیت انتخاب افراد از محصولات گوناگون می باشد و در این زمینه به محیط اطراف که تأثیر به سزایی در سلیقه و انتخاب عموم دارد اشاره کرده و در این قسمتهای مختلف به زیبایی  شهری و محیطی که در افکار افراد تأثیر دارد . اشاره کردیم که رنگ یکی از مهمترین و اساسیترین موضوع در این زمینه می باشد.

برای انتخاب ضرورت طرح این مقاله افراد گوناگون به صورتهای مختلف نظرها و عقاید متفاوتی دارند در این قسمت نظر و دید شخصی اینجانب راجع به تأثیر گرافیک محیطی بر افراد ساکن در یک منطقه شخصی می شود.

اولین نکته در این قسمت این میباشد که توجه بر گرافیک محیطی توسط طرفین باعث بهبود و ارتعای کیفیت عرضه کالا به افراد می گردد که مهمترین بخش زیبابب محیط را شامل می شود که در انتخاب بشر از اول پدید آمدن زندگی و حیات بشری مد نظر بوده است . به طور مثال : در یک فروشگاه که عموم افراد در آن رفت و آور دارند توجه به محیط و گرافیک در دوره اول قرار می گیرد به فرض اگر در یک مکان عمومی ازطراحی و رنگ آمیزی روشن و شاد استفاده کنیم مخاطبان از نظر روانی و محیطی حالتی آرامش بخش را دریافت می کنند که در انتخاب و خرید محصولات تاثیر بسزایی دارد ولی عکس این موضوع باعث می شود که فشار کاری و زندگی روزمره همراه با رنگهای و طراحی های نامناسب باعث شود که فرد در انتخاب خود دچار استرس شود و کیفیت فروش آن فروشگاه به مرور زمان کاهش پیدا کند زیرا خریدار از انتخاب محصولات نامناسب که بر اثر ناملایمات آن مکان بوده است راضی نمی گردد و مکان خرید خود را عوض کند

مقدمه:

طبیعت زیبا را هر فصل چهره ای و هر روز بدعتی است . هر کجای این عالم را چنان تنوع زیبایی در هم تکیده که گاه در منطقه ای شاهد درخشش انوار زیبای خورشید بر روی ساقه های طلایی گندم هستیم و در مکانی دیگر بارش برف را در دشت ها نظاره می کنیم . این تنوع و دگرگونی طبیعت درس زندگی بیاموزیم ؟ چرا زیبایی ها طبیعت  و جلوه های رنگ در بهار را به شهرهای خود و به قلب هایمان دعوت نکنیم ؟

زیبایی را پایانی نیست و انسان فطرتأ زیبا جوست به گونه ای که هرگز از دیدار زیبایی ها خسته نمی شود.

بیایید با هم در کنار هم زیبایی و آراستگی را ابتدا در دلهایمان و سپس رفتارمان و نیز در شهر ها و فضا های خارجی به ارمغان ببریم .

به راستی در این قرن ماشین زده تا چه حد نیازمند ارامش و هم نشینی با طبیعت است. هیچ یک از ما بی نیاز از تمدد اعصاب، نیستیم و چه خوب است که در خیابانها و شهر هایمان در میان گل ها ی رنگارنگ بهاری ، به نوای خوش پرندگان و صدای دل نشین جویباران گوش بسپاریم .

این تاثیر گذاری حکم می کند که به احساسات خود احترام بگذاریم و در پی آن به زیبایی محیط خود اهمیت دهیم و از یاد نبریم که زینت محیط لزومأ زیبایی نیست و با هزینه مترادف است . اما زیبایی و سبک آن هزینه ای در بر ندارد . میتوان با نگاهی آمیخته با ذوق محیط زندگی و شهرمان را به سمت زیباتر شدن سوق دهیم.

فرایند بازسازی و طراحی محیط نیازمند وقت و هنرمندی فراوان است تا حاصل کار با سبک بنا و محیط همراه با معماری ان و به طور کلی ، با حال و هوای ان متناسب باشد.

گرافیک محیطی گلی( چه کاربردی دارد)

در حال حاضر که اکثر مردم ، زمان طولانی را خارج از خانه سپری می کنند نیاز به یک زبان غیر از زبان کلامی در جهت تسهیل روابط عمومی و اجتماعی در محیط شهری بیشتر احساس می شود. از انجائیکه امروزه نوع نیاز ها و احتیاجات در عصر صنعتی با تنوع بیشتری روبرو است جهت رفع این نیازها به ابزار و منابع اطلاع رسانی گسترده و مناسب بیش از پیش احساس می شود و تنها با استفاده بجا از گرافیک محیطی در ابعاد گسترده می توان در کوتاهترین زمان، حجم زیادی از اطلاعات را در اختیار مردم قرار داد. اطلاع رسانی سریع  واصولی از مهمترین مباحث علمی – اجتماعی جهان امروز به شمار می رود و با بکارگیری صحیح آن نه تنها از رفت.و آمد های بی مورد شهریجلوگیری بلکه میتواند به عنوان عامل موثر در برقراری ارتباط متقابل برای تأمین کلیه اطلاعات مورد نیاز شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.از همه مهمتر موجب رشد و ارتقاء فرهنگ شهر نشینی در ابعاد مختلف آن می گردد.

گرافیک محیطی علمی است که در ان چگونگی استفاده از انواع فرمها ، رنگها ، نقشها و تصاویر گوناگون به شکل ماهرانه و اصولی و برنامه ریزی شده در جهت بهتر و ساده تر شدن روابط و ارتباط ها و همچنین کاملتر ساختن زیبائی ها ی محیطی عمومی مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته و در نظر گرفتن عواملی نظیر اخلاق عمومی منطقه ، فرهنگ اجتماعی مسائل مربوط به محیط های شهری و راهنمایی و رانندگی ذهنیت و دید عمومی و هر گونه موضوعی که به زندگی اجتماعی و عمومی در شهر و در مکانهای عمومی مربوط باشد و طرحهای مورد نیاز جامعه ، تهیه و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

55,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله رنگ در هنرهای تجسمی
  • پایان نامه رنگ و رزین
  • تحقیق بررسی لزوم گرافیک محیطی برای محیطهای بسته
  • مقاله رنگ و ارتباط آن با معنویت در هنر
  • مقاله عوامل مؤثر در انتخاب رنگ
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.