مقاله شهر دیجیتالی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله شهر دیجیتالی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۳۸  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله شهر دیجیتالی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

فصل اول.. ۱

مقدمه: ۱

فصل دوم. ۳

شهرهای دیجیتالی Amsterdam و Helsinki 3

فصل سوم. ۶

شهر دیجیتالی Kyoto: 7

۳-۱- لایه اطلاعاتی.. ۹

۳-۲- لایه رابط: ۱۴

۳-۳ لایه تکاملی.. ۱۶

فصل چهارم. ۱۹

تکنولوژی شهرهای دیجیتالی.. ۱۹

۴-۱- تکنولوژی برای تکمیل اطلاعات.. ۱۹

۴-۲- تکنولوژی برای مشارکت عمومی.. ۲۰

۴-۳- تکنولوژی برای نمایندگان اجتماعی.. ۲۰

۴-۴- تکنولوژی برای امنیت اجتماعی.. ۲۱

فصل پنجم. ۲۲

نتیجه گیری.. ۲۲

مراجع و منابع.. ۲۴

فصل اول

مقدمه:

اینترنت تجارت جهانی خود را آغاز نموده است و در همین زمان ما را به ایجاد فضاهای اطلاعاتی غنی برای زندگی روزمره قادر می سازد. تا زمانیکه اینترنت تحقیق و تجارت جهانی را ممکن می سازد، زندگی ذاتا به صورت محلی ادامه می یابد.

در حالی که زندگی در نتیجه زمینه های فرهنگی متفاوت، نا متشابه است.

کوشش های شغلی برای غلبه بر این تفاوتها به توافق نامه های استانداردی احتیاج دارد ولی ما برای زندگی به هیچ استانداردی نیاز نداریم. چنانچه اختلافهایی وجود داشته باشد ما باید به حمایت از ارتباطات میان فرهنگی بپردازیم.

هنگامیکه به جستجوی واژه شهر دیجیتالی می پردازیم نمونه های زیادی را که توسط سایت America Online ایجاد شده می یابیم. AOL به صورت محلی بر خدمات شبکه ای پیوسته (On line) متمرکز گردیده که هزاران شهر را در بر دارد و تعداد آنها رو به افزایش است.

هر شهر دیجیتالی AOL حامل اطلاعات مربوطه به صورت محلی، منابع محلی،

سرگرمی و تجارت می باشد. بر خلاف موتورهای جستجوگر معمولی که با هدف بازیابی اطلاعات در سراسر جهان ایجاد شده اند، شهرهای دیجیتالی بر اطلاعات محلی دلالت دارند. علاوه بر این خدمات اطلاعاتی، AOL موقعیت های تبلیغات محلی را برای تجارتهای اصلی شامل بنگاههای معاملاتی، استخدام و بهداشت فراهم می نماید. شهرهای دیجیتالی AOL به علت دنبال کردن کارایی اقتصادی، بسیار به یکدیگر شباهت دارند.

در فصل ۲، ما به بررسی شهرهای دیجیتالی Amsterdam  و Helsinki و اهداف ایجاد این شهرهای دیجیتالی و خدمات آنها خواهیم پرداخت.

در فصل ۳، شهر دیجیتالی Kyoto را مورد بحث قرار می دهیم و مدل معماری سه لایه این شهر را بررسی خواهیم نمود.

در فصل ۴، انواع تکنولوژی های مورد نیاز برای شهرهای دیجیتالی و کارایی هر یک را ذکر خواهیم نمود.

در فصل ۵، با بیان اهداف مختلف شهرهای دیجیتالی به نتیجه گیری از مقاله  می پردازیم.

فصل دوم

شهرهای دیجیتالی Amsterdam و Helsinki

در اروپا بیش از ۱۰۰ کارشناس محلی در ۸ سال اخیر به ایجاد شهرهای دیجیتالی پرداخته اند. موضوعات در برگیرنده ، کاربردهای تلماتیک، شهرهای خالی از اتومبیل و غیره می باشند. کنفرانس شهرهای دیجیتالی اروپایی از سال ۱۹۹۴ جهت بحث و گفتگوی وسیع در رابطه با موضوعات مختلف آغاز گردید. ]۹[

به عنوان مثال شهر دیحیتالی Amsterdam، ۸ سال پیش ]۱۲[ به عنوان نماینده ای برای شبکه های جوامع مختلف ساخته شد. از این رو اختصاصا بر روابط اجتماعی میان شهروندان تأکید می کند. این شهر دیجیتالی در ابتدا برای ایجاد ارتباط میان انجمن های شهری و شهروندان ساخته شد و تمامی ارتباطات به وسیله متن ها و مدمها نشان داده می شد. پایانه ها در مکانهای عمومی مانند کتابخانه ها و مراکز حمل و نقل جایدهی شده بودند. موفقیت این تجربه موجب افزایش علاقه شهروندان در مورد شبکه شد. سیستم به توسعه خود ادامه داد. در سال ۱۹۹۸، ۸۰۰۰۰ تن از کاربران در شهر دیجیتالی Amsterdam که به وسیله یک سازمان غیر انتفاعی به نام

Digital stad De اداره می شد ثبت نام شده بودند(DDS).

 پروژه Helsinki Arena 2000 در سال ۱۹۹۶ با پیشدقی شرکت تلفن Helsinki آغاز گردید . ]۸[. هدف این پروژه ایجاد شبکه شهری برای نسل آینده بود. این شبکه شهروندان را به ایجاد ارتباط با یکدیگر به کمک استفاده از سیستم ویدئویی زنده دو طرفه قادر می ساخت، اعضای یک جامعه ماشینی اصیل می توانستند در ایجاد اصلاحات به وسیله سیستم ویدئویی زنده همکاری کنند. به موازات توسعه شبکه های سریع اقدامی جهت ایجاد ۳D تمامی شهر Henlsinki در حال انجام است. همچنانکه مدلهای ۳D آشکار تر می شوند، به توان محاسباتی و توسعه ارتباطات جهت نمایش شهرهای دیجیتالی در خانه ها احتیاج پیدا می شود. بنابراین شهر مجازی می تواند یک صورت از پروژه باشد و یک ارتباط انسانی را برای رسیدن به خدمات گسترده و جدید به وجود می آورد.

 عموما شهرهای دیجیتالی هم به ارائه خدمات انتفاعی و هم غیر انتفاعی می پردازند و تلاش می کنند تا تعادلی میان آن دو به وجود آوردند. بدون وجود خدمات انتفاعی شهرهای دیجیتالی به ندرت جذاب خواهند بود و دروازه مناسبی برای شهر فیزیکی نخواهند بود. بدون وجود خدمات غیر انتفاعی نیز شهرها ممکن است به علت دنبال کردن کارایی اقتصادی بسیار متشابه باشند. در هر حال شهرهای دیجیتالی ناچار به رقابت با شرکتهای خصوصی که فقط خدمات انتفاعی ارائه می دهند، می باشند. آیا شهرهای دیجیتالی قادر به رقابت با چنین شرکتهایی هستند؟ تکنولوژی ممکن است مرز میان خدمات انتفاعی و غیر انتفاعی را تغییر دهد. به عنوان مثال شهرهای دیجیتالی اغلب جهت ضمانت یک موقعیت مساوی برای کسانی که خواهان دستیابی به اینترنت می باشند خدمات email رایگان و فضای آزاد دیسک ارائه می دهند. خدمات email رایگان ممکن است به امری تجاری تبدیل شود هرچند که واضح نیست این خدمات انتفاعی است یا غیر انتفاعی.

 فصل سوم

شهر دیجیتالی Kyoto:

 

40,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.