مقاله شیوه نوین مدیریت یکپارچه اطلاعات فرودگاهی و بررسی تأثیر آن بر افزایش ایمنی هوائی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله شیوه نوین مدیریت یکپارچه اطلاعات فرودگاهی و بررسی تأثیر آن بر افزایش ایمنی هوائی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله شیوه نوین مدیریت یکپارچه اطلاعات فرودگاهی و بررسی تأثیر آن بر افزایش ایمنی هوائی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

چکیده. ۱

مقدمـه  ۲

سیستمهای مدیریتی: ۴

– سیستم کنترل و راهنمایی مسیر در باند فرودگاه (Advanced Surface Management Guidance and Control System)  ۴

– سیستم مدیریت امکانات و تسهیلات (  (Facility Management Syste. 4

– سیستم مدیریت ساختمان ترمینال فرودگاه (Building Management System). 5

– سیستم توزیع پرسنل فرودگاه (Staff  Display System). 6

– سیستم زمان‌بندی وسایل نقلیه (Vohide Scheduling System). 6

– سیستم مدیریت خدماتی فرودگاهی (Real Time Apron Management System). 6

– سیستم مدیریت قراردادهای فرودگاه (  Contract Management System). 7

سیستم‌های امنیتی و ایمنی.. ۷

– سیستم کنترل دسترسی (Access Control System). 8

– سیستم چک نمودن چمدان در حال حرکت (Carry- On Baggage Screening system). 8

– سیستم دوربین مدار بسته (Closed Circuit Television System). 8

– سیستم اعلام حریق (Fire Alarm System). 9

– سیستم چک نمودن چمدان بر روی تسمه‌های انتقال (Hold Baggage Screening System). 9

– سیستم بازرسی مسافر. ۱۰

– سیستم شناسایی دیواره محیطی فرودگاه(Passenger Screening System or Metal Detection System)  ۱۰

– سیستم امنیتی (Secunty System). 10

سیستمهای عملیاتی.. ۱۱

– سیستم نور افشانی سطح فرودگاهی.. ۱۱

– سیستم انتقال دهنده اتوماتیک مسافر (Automated People Mover System). 12

– سیستم سوخت‌رسانی در فرودگاه (Aviation Fuel System). 12

– سیستم انتقال بسته‌ها و چمدانهای مسافرین.. ۱۲

– سیستم انبارداری خودکار کالاها (Automated Warehouse System). 13

– سیستم مدیریت تطبیق چمدانها و بسته‌ها (Baggage Reconciliation System). 13

  – سیستم تخصیص دروازه‌های ورودی و خروجی (Gate allocation and positioning System)  ۱۴

– سیستم ساعت الکتریکی مرکزی فرودگاه (Master Electric Clock System). 15

– سیستم پارکینگ فرودگاه (Airport Parking System). 15

– سیستم کنترل و توزیع برق.. ۱۵

– سیستم اسکادا ۱۵

– سیستم کنترل مقدار صوت پرواز (Flight Nois monitoring System). 16

سیستمهای ارتباطی.. ۱۶

-سیستم تلفن اضطراری (Emegency Telephone System or Hot Line System). 16

– سیستم آنتن مرکزی فرودگاه (Master Antenna System). 17

– سیستم مدیریت شبکه فرودگاه (Network Management System). 17

سیستم‌های مالی.. ۱۷

نتیجه‌گیری. ۱۹

مراجع.. ۲۰

مقدمـه


پیچیدگی روزافزون تکنولوژی بشری وافزایش گنجایش و ظرفیت تکنولوژی‌های اطلاعاتی باعث گردیده تا علم مدیریت اطلاعات حساسیت و گستردگی ویژه ای پیدا کند امروزه .با توجه به پیشرفت هایی که در علم مدیریت اطلاعات حاصل شده است جایگاه سازمانی و تشکیلاتی مدیران اطلاعاتی در موسسات پیشتاز و عظیم به مراتب فراتر از گذشته ها شده است و مدیران موسسات به خوبی دریافته دریافته‌اند که حفظ موقعیتشان چه در جهت بهبود ساختار سازمانی و چه درراستای توسعه معقول و مناسب فعالیتها در ابعاد دیگر بدون  بهره‌گیری از شگردها و روشهای «مدیریت اطلاعات» ممکن نخواهد بود  از اینرو اهمیت اطلاعات و پردازش آن یکی از مهمترین عوامل تصمیم‌گیری درست ، به موقع و دقیق درتمامی امور به حساب می آید. در این میان هر میزان که تنوع فعالیتهای یک سازمان بیشتر باشد، به همان نسبت بر میزان اهمیت اطلاعات آن افزوده می‌شود.

فرودگاه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مسائل مدیریتی و تصمیم‌گیری ونیز مسائل امنیتی و ایمنی در آن به دلیل نوع و حساسیت کار از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این راستا شناسائی سیستم‌های اطلاعاتی مورد استفاده در فرودگاه که به مدیریت قابلیت تصمیم‌گیری صحیح و مؤثر را دهد ضروری به نظر می‌رسد. از اینرو به تشریح سیستم مدیریت یکپارچه در فرودگاه که یکی از مدرن ترین و کارآمدترین سیستم های مدیریتی است می پردازیم. همکاری گروهها و شرکای متفاوت کاری مانند اپراتورها، خطوط هوایی، عوامل باربری و غیره در یک پروسة اطلاعاتی هماهنگ و منطبق با یکدیگر ونیز تقابل و توزیع متقابل اطلاعات و نحوة جریان اطلاعات در سیستم‌های فرودگاهی را سیستم مدیریت یکپارچه فرودگاه (Total Airport Management System)  مینامند.

مطالعه منابع مختلف بیانگر این موضوع است که روند خاصی برای گروه‌بندی سیستم‌های متفاوت وجود ندارد، لذا شرکت‌ها و طراحان سیستم در سطح دنیا به طرق مختلف این گروه‌بندی را انجام داده‌اند که این اختلافها بیشتر در مورد سیستم‌هایی می‌باشد که در گروه‌های مختلف به نوعی همپوشانی دارند. نکته قابل توجه این است که اختصارات بکار برده شده توسط شرکتها و سازمانهای مختلف گاهاً از یک روال ثابت و استاندارد تبعیت نمی‌نماید.

بعنوان مثال دو سیستم Paging و Public Announcement System در منابع مختلف به معنای سیستم اطلاع‌رسانی همگانی و به جای یکدیگر بکار برده می‌شوند.

همچنین عبارات Baggage Management System و Baggage tranding System هر دو به یک سیستم اشاره دارند.

با توجه به اطلاعات فوق و بررسی سیستم‌های شناسایی شده، سیستم‌های فرودگاهی را می‌توان در گروههای زیر تقسیم و طبقه‌بندی نمود:‌

• سیستم‌های مدیریتی

• سیستم‌های امنیتی و ایمنی

• سیستم‌های عملیاتی

• سیستم‌های اطلاع‌رسانی

• سیستم‌های ارتباطی

• سیستم‌های مالی

سیستمهای مدیریتی:

– سیستم کنترل و راهنمایی مسیر در باند فرودگاه (Advanced Surface Management Guidance and Control System)

 

این سیستم وظیفه نظارت و کنترل مسیرهای موجود برای هواپیما و ماشین‌آلات در باند فرودگاه را بر عهده دارد. در این سیستم کلیه اطلاعات مربوط به مکان هواپیما و ماشین‌آلات بطور دقیق مشخص شده و بدین وسیله کار برنامه‌ریزی شده و با پهنای باند مورد نیاز را کنترل و مدیریت می‌نماید.
قابل ذکر است این سیستم با سیستم نورافکن سطح فرودگاه (Airfield Lighting System) در ارتباط بوده و به صورت یکپارچه عمل می‌نماید.

– سیستم مدیریت امکانات و تسهیلات (  (Facility Management Syste

این سیستم ایجاد کننده یک محیط گرافیکی و یک ساختار دستوری به منظور نمایش و کنترل چندین سیستم می‌باشد که عبارتند از:

• سیستم اطلاع‌رسانی همگانی‌

• سیستم دوربین مدار بسته

• سیستم مدیریت ساختمان ترمینال فرودگاه

• سیستم اعلام حریق

مهمترین کاربرد سیستم مدیریت امکانات و تسهیلات، انتقال اطلاعات دقیق و به موقع از سیستم‌های فوق به بانک اطلاعاتی خود و همچنین انتقال در جهت عکس به این سیستم‌ها می‌باشد.همچنین برای مدیریت فعالیتهای عملیاتی، تعمیرات و نگهداری، مدیریت قطعات یدکی و … نیز بکار می‌رود.

– سیستم مدیریت ساختمان ترمینال فرودگاه (Building Management System)

این سیستم برای چک و کنترل نمودن وسایل الکتریکی و مکانیکی ارائه دهنده خدمات عمومی در ساختمان ترمینال فرودگاه همانند تهویه هوا، کنترل نور، کنترل پله برقی، آسانسور و … بکار می‌رود. بدین ترتیب می‌توان از طریق مدیریت صحیح این سیستم، از آنها به صورت درست، بهینه و به موقع استفاده برد. این سیستم به دلیل نیاز به اطلاعات پرواز، با سیستمهای نمایش اطلاعات پرواز در ارتباط می‌باشد. همچنین این سیستم با سیستم اسکادا به صورت یکپارچه عمل نموده تا از طریق دریافت اطلاعات و مسائل بیرون از ساختمان ترمینال بتواند عملکرد ورودی‌های ساختمان را با آن متناسب نماید. سیستم‌های تحت مدیریت این سیستم موارد زیر می‌باشد:

•  سیستم کنترل تهویه هوا

•  سیستم کنترل میزان مصرف انرژی روشنایی ساختمان

•  سیستم مدیریت انرژی

•  سیستم کنترل بهداشت لوله‌های آب و فاضلاب

•  سیستم کنترل نوسانات الکتریکی

– سیستم توزیع پرسنل فرودگاه (Staff  Display System)

یکی از نکات مهم در فرودگاه‌ها، موفقیت در مدیریت پرسنل به منظور تخصیص منابع انسانی مورد نیاز به موقع و سریع جهت انجام کارها در نقاط مختلف فرودگاه می‌باشد. پرسنلی که تحت پوشش این سیستم می‌باشند عبارتند از: پرسنل بارگیری و تخلیه بار، پرسنل خدمات بهداشتی مربوط به محوطه فرودگاه، پرسنل امنیتی، پرسنل بازرسی مدارک مسافرین، رانندگان اتوبوس، سایر افراد بخش حمل و نقل مسافرین و کلیه افراد که به نوعی خدماتی را در فرودگاه ارائه می‌دهند.این سیستم می‌تواند با سیستم‌های اطلاع‌رسانی (paging) و رادیویی موجود در فرودگاه به منظور توزیع و کنترل پرسنل یکپارچه و هماهنگ گردد.

– سیستم زمان‌بندی وسایل نقلیه (Vohide Scheduling System)

این سیستم به منظور مدیریت و زمانبندی ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین و نیز وسایط نقلیه مانند اتوبوس، تانکر و … در محیط  فرودگاهی بکار می‌رود . از این سیستم برای ارائه خدمات به  هواپیما ( انجام تعمیرات و نگهداری  قطعات آن تعویض قطعات و یا هرگونه مسأله مرتبط با هواپیما و …) استفاده می‌شود.

– سیستم مدیریت خدماتی فرودگاهی (Real Time Apron Management System)

این سیستم بیشتر جنبه مدیریتی داشته و برای هدایت، کنترل و مدیریت پرسنل خدماتی و اجرایی بکار می‌رود. در این سیستم میزان پرسنل توزیع و تخصیص داده شده به فعالیتهای مختلف خدماتی و اجرایی بصورت گرافیکی برای مدیر نمایش داده می‌شود و در صورت بروز هرگونه تخصیص‌های مغایر، پیغام خطا فرستاده می‌شود.

اطلاعات این سیستم قادر است از طریق ارتباط با بانک اطلاعات مرکزی و یکپارچه‌سازی با سیستم توزیع پرسنل (Staff Dispatch System)به روز گردد، همچنین با سیستمهای مدیریت و زمانبندی کار و زمان نیز یکپارچگی و ارتباط دارد. ضمناً به منظور دریافت اطلاعات مربوط به پیمانکاران انجام فعالیتهای خدماتی و اجرایی نیازمند ارتباط با سیستم مدیریت قرارداد رودگاه(می‌باشد.

– سیستم مدیریت قراردادهای فرودگاه (  Contract Management System)

 

25,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۲۰ آذر , ۱۳۹۵

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.