مقاله فاکتورهای ارتقای رده بندی سایت در موتورهای جستجو


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله فاکتورهای ارتقای رده بندی سایت در موتورهای جستجو مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله فاکتورهای ارتقای رده بندی سایت در موتورهای جستجو نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

مقدمه    ۶
فصل اول:  موتورهای جستجوگر
۱-۱-   اینترنت و حضور در آن    ۸
۲-۱- تاریخچه جستجو گرها    ۸
۳-۱- علت پیدایش موتورهای جستجو    ۹
۴-۱- موتور جستجو چیست؟    ۹
۵-۱-  معرفی انواع جستجوگرها    ۱۰
۶-۱- نگاهى به موتورهاى جستجو در اینترنت,جستجو میان صدها میلیون صفحه    ۱۷
۱-۶-۱- جستجو میان صدها میلیون صفحه    ۱۸
۲-۶-۱- ایجاد فهرست    ۲۰
۳-۶-۱- آینده موتورهاى جستجوگر    ۲۲
فصل دوم: سئو (SEO) و بهینه سازی صفحات
۱-۲- سئو (SEO) و بهینه سازی صفحات چه ارزشی دارد؟    ۲۴
۲-۲- سئو(SEO) علم است یا هنر ؟ SEM چیست؟    ۲۶
۳-۲- بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM یعنی چه؟    ۲۷
۴-۲- چرا SEO مهم است؟      ۲۷
۵-۲- چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟    ۲۸
۶-۲- ابزارهای SEO چیست؟    ۲۸
۷-۲- مقدمات SEO, شروع بهینه سازی   ۲۹
۱-۷-۲-   انتخاب واژه های کلیدی   ۲۹
۲-۷-۲- فرایند بهینه سازی   ۳۱
۳-۷-۲- بهینه سازی متن ها    ۳۲
۴-۷-۲- محل اعمال پارامترها   ۳۳
فصل سوم: اسرار و ترفندهای بهینه سازی
۱-۳- اسرار و ترفندهای بهینه سازی صفحات    ۳۴
۲-۳- ساختار سایت    ۴۰
۳-۳- بهینه سازی تصاویر و پیوندها    ۴۱
۴-۳- استفاده بهینه از متن    ۴۱
۵-۳- معرفی به موتورهای جستجو و فهرست ها    ۴۱
۶-۳- تبلیغات در موتورهای جستجو    ۴۲
منابع   ۴۴

مقدمه

SEO     یا بهینه سازی بر پایه موتورهای جستجو درواقع پاسخ به نیاز اصلی سایت های وب جهان گستر یعنی ترافیک هدفمند یا آمار بالای بازدید کنندگان از سایت است. برای داشتن  بیننده در یک سایت یا به عبارت دیگری بازاریابی برای یک سایت چندین روش وجود دارد :

    روش نخست تبلیغات در خارج از وب است. یعنی تبلیغات به روش سنتی ، کارایی این روش  به دلایل زیر چندان مناسب نیست. با وجود اینترنت و پیامدهای آن توجه جامعه ی جهانی ازرسانه های دیگر به سمت این پدیده کشیده شده وتبلیغات به روش سنتی حتی در زمینه های قبلی نیز کارایی خود را از دست داده چه برسد برای کار کرد در خود اینترنت. گذشته از این چون این تبلیغات درخارج از محیط وب انجام می شود ،پس تاثیر گذاری آن کم است. تصور کنید که این تبلیغ روی تابلوی تبلیغاتی یک اتوبان نصب شده باشد ، حتی در صورتی که توجه بیننده را جلب کند، احتمال اینکه او به سایت مورد نظر برود کم است  چون تا از خیابان به منزل یا محل کار یا محیطی که در آن به اینترنت دسترسی دارد برود  ،فاصله زمانی زیادی رخ داده و تاثیرگذاری آگهی از بین رفته است.

    روش دوم تبلیغات در خود وب است به عنوان مثال قراردادن یک flash تبلیغاتی در یک  سایت پر بیننده. که کار روش دوم در اکثر موارد از روش اول بهتر است اما ضعفهایی هم  دارد مثلا هزینه ی زیاد واینکه ما مطمئن نیستیم که کاربران آن سایت پر بیننده به  آگاهی ما علاقه مند هستند یا نه .

    یک روش نوین دیگر هم وجود داردکه با روش های سنتی کاملا در تضاد است . در این روش در واقع به  جای ارائه ی سایت به بیننده در واقع به نیاز وپرسش خود او جواب می دهیم . اینجا به جای اینکه دنبال بیننده باشیم خود بیننده ما را پیدا کرده  وبه سراغ ما می آید . اما او چگونه اینکار را انجام می دهد؟ بهتر است از آمار کمک  بگیریم تا متوجه شویم که کاربران اینترنت چگونه موضوع های مورد علاقه ی را پیدا می  کنند :

تقریبا ۹۰% از کاربران اینترنت با حداقل یک موتور جستجوگر آشنا هستند و از آن استفاده می کنند .۵۰% از کاربران اینترنت هر روز جستجو می کنند که بیش از نیمی از این جستجوها برای  کالا یا خدمات است .

   یکی از اولین کارهایی که یک کاربر تازه کار شبکه انجام می دهد ، جستجو در یکی از  موتورهای جستجوگر است .

    از آمار بالا نتیجه می شود که جستجوگرها محبوب ترین ابزار  برای جستجوی اطلاعات در محیط وب هستند پس در این روش سعی می شود تا کاربر به این روش ما را پیدا کند درنتیجه چیزی که خود او به دنبالش بوده را ما به او ارائه می کنیم .

    نیاز به جستجوگرها یک نیاز انکارنا پذیر است . باتوجه به حجم عظیم وب و اطلاعاتی که روزانه به وب افزوده می شود کاربروب برای پیدا کردن موضوع خاصی در وب با  وجود این همه اطلاعات بی پایان دچار مشکل است و پیداشدن موتور های جستجوگر درواقع  پاسخ بر این نیاز کاربران است. درSEO سعی براین است که بینندگان بیشتری بااین روش  با سایت مورد نظر روبه رو شوند به عبارت بهتر سایت با صفحه ی مورد نظر درصفحه ی نتایج موتور جستجوگر که به کاربر ارائه می شود رتبه ی بالایی کسب کند . هدف نهایی  قرار گرفتن در صفحه ی اول نتایج است (نتایج اول تا دهم) و اولویت به نتایج اول تا  سوم است .

گذشته از این ها مهمترین نقش SEO در تجارت آنلاین است یعنی جایی که حضور بیننده پر  اهمیت ترین موضوع است. شرکت های بزرگ سرمایه گزاری زیادی برای قرار گرفتن سایت شان  در لیست جستجوگرهای بزرگ انجام می دهند همین موضوع باعث رونق بازار SEO شده است.

 
 

۱-۱- اینترنت و حضور در آن

    از سال ۱۹۹٢ یک منبع بسیار مهم دیگر به منابع اطلاعاتی اضافه شد و آن شبکه جهانی وب (World Wide Web) یا همان اینترنت است. به جز کاربرد در زمینه اطلاع رسانی اینترنت کاربردهای بیشمار و غیر قابل تصوری در تجارت و سایر زمینه های زندگی نیز پیدا کرده است. به بیان دیگر امروزه در هر زمینه ای که بتوان تصور کرد، اینترنت یک ابزار موثر و توانمند به حساب می آید. حضور در اینترنت حقیقتا باید بخشی از بازاریابی شما باشد.

 

۲-۱- تاریخچه جستجو گرها

     در اولین روزهای گسترش اینترنت، کاربران آن آزادی عملی کمی داشتند و مقدار اطلاعات آن نیز نسبتا کم بود. بیشتر دسترسی به اینترنت توسط کارکنان دانشگاهها و آزمایشگاه ها بود که از آن به منظور دستیابی به اطلاعات علمی استفاده می کردند. در آن روزها مشکل یافتن اطلاعات در اینترنت به اندازه امروز بحرانی نبود. دایرکتوریها یکی از اولین شیوه هایی بودند که دسترسی به منابع اطلاعات در شبکه را آسان می نمودند. در دایرکتوریها منابع اطلاعاتی بر اساس موضوع طبقه بندی شده بودند.

 ۳-۱- علت پیدایش موتورهای جستجو

    با وجود حجم روز افزون طراحی و راه اندازی سایت های وب مختلف، نیاز به دستیابی به مرکزی برای شناسایی این پایگاه ها برای استفاده بهتر و بیشتر کاربران وب، امر مهمی به شمار آمد. از آنجا که سایت ها و مطالبی که در وب منتشر می شوند، توسط هیچ مرکز رسمی بین المللی مسئول در اینترنت اعلام نمی شود تنها راه پیدا کردن یک موضوع، اطلاع داشتن دقیق از آدرس آن سایت به نظر می رسد.
موتور های جستجو برای سهولت دسترسی کاربران به مطالب موجود در سایت های وب راه اندازی شده اند. در واقع بدون نیاز به موتور های جستجو قادر نخواهیم بود تا از به روز رسانی های سایت های وب اطلاع کسب کنیم و نیازهای تحقیقاتی و آموزشی و تجاری و خبری و … خود را پوشش دهیم.  مهمترین توانایی موتورهای جستجو جذب مخاطبان واقعی سایت است. مخاطبان وبگرد و سرگردان معمولا ارزش چندانی ندارند.

۴-۱- موتور جستجو چیست؟

     جویشگر یا موتور جستجو (به انگلیسی: Search Engine)، در فرهنگ رایانه، به طور عمومی به برنامه‌ای گفته می‌شود که کلمات کلیدی را در یک سند یا بانک اطلاعاتی جستجو می‌کند. در اینترنت به برنامه‌ای گفته می‌شود که کلمات کلیدی موجود در فایل‌ها و سندهای وب جهانی، گروه‌های خبری، منوهای گوفر و آرشیوهای FTP را جستجو می‌کند.

    برخی از جویشگرها برای تنها یک وب‌گاه(پایگاه وب) اینترنت به کار برده می‌شوند و در اصل جویشگری اختصاصی آن وب‌گاه هستند و تنها محتویات همان وب‌گاه را جستجو می‌کنند.

    برخی دیگر نیز ممکن است با استفاده از SPIDERها محتویات وب‌گاه‌های زیادی را پیمایش کرده و چکیده‌ای از آن را در یک پایگاه اطلاعاتی به شکل شاخص‌گذاری‌شده نگهداری می‌کنند. کاربران سپس می‌توانند با جستجو کردن در این پایگاه داده به پایگاه وبی که اطلاعات موردنظر آن‌ها را در خود دارد پی ببرند.

۵-۱-  معرفی انواع جستجوگرها

    قبل از اینکه به تکنیکهای SEO بپردازیم لازم است که یک شناخت کلی از یک جستجوگر داشته باشیم. ابتدا به برسی ساختار یکی از انواع مهم جستجوگر ها یعنی Search Engine می پردازیم.

Search Engine -1

    هر موتور جستجوگر چندین بخش مرتبط به هم دارد :

۱٫  روبات نرم افزاری : تشکیل شده از دو بخش است : Spider و Crawler

Spider  یا عنکبوت نوعی برنامه نرم افزاری است که وظیفه کاوش در وب و جمع آوری اطلاعات از وب و ارسال آن به موتور جستجوگر را به عهده دارد . و کراولر تعیین می کند که Spider باید چه کارهایی انجام دهد. کار Spider به این صورت است که طبق دستور Crawler به یک صفحه می رود اطلاعات آن صفحه را از رویSource صفحه خوانده .و به Search Engine ارسال می کند سپس باز هم با دستور Crawler لینک هایی که در آن صفحه وجود دارند را دنبال می کند .در صفحه های مقصد باز هم همین عمل را تکرار می کند . به این ترتیب Spider با دنبال کردن لینک ها )تارهای شبکه وب( مانند یک عنکبوت در شبکه تار عنکبوتی وب حرکت می کند و اطلاعات جدید را جمع آوری می کند . مجموعه روبات نرم افزاری وظیفه بایگانی کردن وب را به عهده دارد .

۲٫  بایگانی : این قسمت شامل بخش تجزیه و تحلیل گر (Indexer) وبخش پایگاه داده

(Database) است.

    Indexer : اطلاعاتی را که روبات نرم افزاری جمع آوری میکند در اختیار این بخش قرار میدهد.             Indexer اطلاعات ارسالی را تجزیه و تحلیل می کند. به عبارت دیگر اطلاعات را سازماندهی می کند. به عنوان مثال در یک سند چند کلمه وجود دارد، کلمات کلیدی در کجای متن هستند، نسبت کلمات کلیدی به کل متن چند است، تصاویر در کجای صفحه هستند و به طور کلی همه پارامترهایی را که به جستجوگر، در تعیین رتبه سند کمک میکنند در این مرحله بدست میایند. این پارامترها در Indexer به یک مقیاس عددی تبدیل می شوند تا سیستم رتبه بندی بتواند الگوریتم های خاص ویژه و فوق محرمانه موتور جستجوگر را که آنها هم محرمانه هستند اعمال کند و در نهایت رتبه هر سایت مشخص می شود.

 Indexer سپس اطلاعات صفحه و پارامترها را در اختیار پایگاه داده جستجوگر قرار می دهد. با توجه به اینکه هر جستجوگر نوعی بایگانی کننده وب به شمار می رود، پس باید پایگاه داده عظیمی برای بایگانی وب داشته باشد. علاوه بر این یک جستجوگر باید الگوریتم های  خاصی برای جستجو در پایگاه داده خودش داشته باشد تا در کمترین زمان اسناد مورد نظر را بر اساس سوالات کاربر ارائه دهد.

     علاوه بر این برای بالا بردن سرعت جستجو در پایگاه داده، اطلاعات گروه بندی و کدگذاری می شوند تا دسترسی به آنها آسانتر شود. این مرحله ضعف عمده جستجوگرها بشمار می رود چون در صورت وجود ابهام در سوال کاربر و  گروه بندی های کلی نتایج  بسیار وحشتناکی ببار می آورد . یکی از تفاوت های عمده موتورهای جستجوگر در حجم پایگاه داده آنها و همینطور نحوه سازماندهی اطلاعات و جستجو در پایگاه داده است.

      هر موتور جستجوگر فقط نتایجی را به کاربر ارائه می دهد که در پایگاه داده اش وجود دارند، به عبارت بهتر عمل جستجو فقط در پایگاه داده جستجوگر انجام می شود. پس، پیش از مراجعه کاربر، جستجوگر باید پایگاه داده خود را آماده کند.

۳٫  سیستم رتبه بندی Ranker : این مرحله تنها مرحله ای است که بعد از وارد کردن

کلمات کلیدی توسط کاربر انجام می شود. یعنی قبل از عمل جست و جو مراحل قبل باید به پایان رسیده باشند؛ Spider اطلاعات را ارسال کرده، در جستجوگر اطلاعات تجزیه  تحلیل و ذخیره شده اند و پایگاه داده جستجوگر آماده شده است و سیستم آماده پاسخگویی می شود.

     البته کار روبات نرم افزاری هیچگاه تمام نمی شود و دائما در حال پرسه زنی و جمع آوری اطلاعات از وب است. بعد از اینکه کاربر کلمات کلیدی خود را وارد کرد، این کلمات در بانک اطلاعاتی جستجو می شوند و نتایج مرتبط بدست می آید. اما هنوز یک مرحله باقی مانده است، یعنی چگونگی ارائه این نتایج به کاربر.  اگر نتایج جستجو کم باشد مشکل چندانی پیش نمی آید و نتایج در یک صفحه به کاربر ارائه می شوند. اما در صورتی که صفحات زیادی پیدا شود مثلا چند هزار صفحه، در این صورت، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام صفحات در رتبه های بالا بویژه بین ده رتبه اول قرار بگیرند بسیار مهم است.

     سیستم رتبه بندی این وظیفه را به عهده دارد. این سیستم با اعمال یکسری الگوریتم های ویژه و خاص و البته محرمانه، روی پارامترهای سندهای مختلف، به هر صفحه یک رتبه اختصاص می دهد و در نهایت صفحات در خروجی به ترتیب از بیشترین تا کمترین ارتباط مرتب می شوند.

     مهمترین تفاوت موتورجستجوگرهای مختلف، تفاوت در الگوریتم های سیستم رتبه بندی آنها است. همین موضوع باعث می شود که یک کلیدواژه در چند جستجوگر مختلف، نتایج متفاوتی داشته باشد.

     هدف از بهینه سازی سایت این است که پارامترهای مورد توجه جستجوگر که در صفحات سایت وجود دارند را طوری تنظیم و بهینه کنیم که در سیستم رتبه بندی و بعد از اعمال الگوریتم ها روی آنها، رتبه مناسبی به سایت داده شود.

     نکته قابل توجه این است که هیچکدام از این پارامترها و الگوریتم ها شناخته شده و قطعی نیست و در موتورهای مختلف، متفاوت است. و در طول فرایندهای بهبود رتبه، از روی تجربه و مقایسه نتایج مختلف حدس زده می شوند.

     مهمترین ویژگی این نوع جستجوگرها، وجود روبات نرم افزاری است که هیچگاه از فعالیت نمی ایستد و همواره اطلاعات جدید وب را جمع آوری می کند یا اطلاعات قدیمی را به روز می کند. که این امر به روز بودن نتایج ارائه شده را در پی دارد.

مهمترین جستجوگر در این دوره Google است.

 سایر جستجوگرهای مهم عبارتند از :

Fast (All the web)

Altavista

MSN

Teoma

Info Seek

Nurthern Light

 Directory -2 :

         دایرکتوری یا فهرست، اطلاعات وب را به صورت موضوعی طبقه بندی می کند؛ به این صورت که کاربرازکل اطلاعات به قسمت های جزئی وتخصصی می رسد. درواقع کاربردر هر مرحله یک فهرست را انتخاب می کند و از آن فهرست یک زیرفهرست و به همین ترتیب آنقدر ادامه می دهد تا به نتیجه دلخواه برسد. به عنوان مثال اگر شما به دنبال تاریخچه یک تیم فوتبال باشید، به جای وارد کردن کلمات مرتبط در موتور جستجوگر، از دایرکتوری شاخه ورزشی را انتخاب می کنید سپس، زیرشاخه فوتبال و زیر شاخه تاریخ تیم های فوتبال را انتخاب می کنید که در این زیرشاخه ممکن است اطلاعات مورد نظر شما وجود داشته باشد.

     ساختار دایرکتوری ها به این ترتیب است که هر دایرکتوری چندین ویراستار دارد، هر سایت برای قرار گرفتن در دایرکتوری باید ضمن معرفی سایت  و انتخاب گروه و زیر گروه مناسب، خود رابه دایرکتوری معرفی کند. بعد از آن ویراستارهای دایرکتوری سایت را از نظر تناسب محتوا با گروه انتخابی و سایر قوانین برسی می کنند. در صورت پذیرفته شدن، سایت مورد نظر در دایرکتوری به ثبت می رسد. در نتیجه این نوع جستجوگرها نیازی به روبات نرم افزاری ندارند و از آن استفاده نمی کنند. بنابراین تا زمانیکه یک سایت خود را به دایرکتوری معرفی نکند از دید آن پنهان است.

     در فرایند بهینه سازی قرار گرفتن در دایرکتوری های بزرگ یک مرحله مهم و از اولین مراحل شروع ثبت در موتورهای جستجوگر است.

مهمترین دایرکتوری ها عبارتند از :

Yahoo

Internet Public Library

Dmoz

Look Smart

Galaxy

 موتورهای جستجوگر مادر (Meta Search Engine) :

     این نوع جستجوگر از چندین موتور جستجو به طور همزمان و موازی استفاده می کند. به این صورت که سوال کاربر را به طور همزمان به چند موتور جستجوی مهم می فرستد وگزیده نتایج مهم و غیر تکراری آنها را به کاربر ارائه می کند. به این ترتیب نتایج چندین موتور جستجو در یک صفحه در اختیار کاربر قرار داده می شود.

 مهمترین انواع موتورهای مادر عبارتند از :

Mamma

Meta Crawler

Dog pile

Ixquick

جستجوگر پرداخت به ازای هر کلیک (Pay per click search engine) :

     طرز کار این نوع جستجو گرها دقیقا مشابه Search Engine است، با این تفاوت که شما برای قرار گرفتن در رتبه ای خاص باید مبلغ بالاتری نسبت به سایر رقبا بپردازید.

     مثلا اگر سایتی در رتبه سوم صفحه نتایج به ازای کلیدواژه خاصی باشد و برای قرار گرفتن در این رده مبلغ ¢۳۰ به ازای هر کلیک را می پردازد، شما برای قرار گرفتن در این رتبه باید مبلغی بیشتر از ¢۳۰ بپردازید. این مبلغ تنها برای یک کلیک است. یعنی هر زمان که یک کاربر کلیدواژه مذکور را جستجو کند و از طریق این جستجوگر سایت شما را پیدا کند، شما باید این مبلغ را بپردازید. به عبارت بهتر قرار گرفتن در رتبه های این نوع سایت ها حالت مزایده دارد.

     اگر سایت شما یک سایت تجاری باشد، برای قرار گرفتن در رتبه بندی اکثر جستجوگرها شما مجبور به پرداخت مبلغی معین هستید.

جستجوگرهای تخصصی  (Specially Search Engine) :

   در این نوع از جستجوگرها شما می توانید در میان اسناد و در یک زمینه خاص و یا یک موضوع تخصصی جستجو کنید. دامنه نتایج این جستجوگرها محدود به همان موضوع می شود.

این جستجوگر می تواند از نوع موتور جستجوگر یا دایرکتوری و یا موتور مادر ولی نوع دایرکتوری مرسوم تر است.

     از مهمترین انواع این نوع،جستجوگرهای ویژه،مطالب پزشکی و اناتومی،تجاری،صنعتی و….. هستند.

جستجوگرهای ویژه زیادی در مورد جستجوی عکس فعالیت می کنند،اما بهترین وکاربرد ترین آنها Corbis است.

Corbis عکسها و تصاویر زیادی را بر اساس موضوع طبقه بندی کرده است. و هر روز عکسهای جدیدی به این مجموعه اضافه می شود. با توجه به این که طبقه بندی تصاویر توسط ربات نرم افزاری امکان پذیر نیست، بنابراین در مورد جستجوی تصویر موتورهای جستجوگر حرفی برای گفتن ندارند. دلیل این امر به خاطر ساختار متنی روبات نرم افزاری و بویژه Spider است. Spider تنها قادر به خواندن Source صفحه است بنابراین تنها می تواند از وجود یک عکس مطلع شود و نمی تواند در مورد تناسب آن تصویر با کلیدواژه تصمیم گیری کند.

     در مورد Corbis و یا سایت های مشابه،  طبقه بندی توسط ویراستاران حرفه ای انجام می شود. بنابراین شما می توانید از تناسب عکس ها با سوالات مطمئن باشید.  با توجه به غنی بودن پایگاه داده این سایت، پیدا کردن عکس های خیلی خاص هم راحت است. و از آنجایی که انتخاب عکسها توسط انسان ونه روبات انجام می گیرد، عکس ها جنبه زیبایی شناختی دارند. از طرف دیگر اضافه شدن عکس های جدید به صورت روزانه، به تازه و به روز بودن نتایج بسیار کمک میکند.

     متد جدیدی که در Corbis هم از آن استفاده شده، طرح سوالات از پیش طراحی شده برای رفع ابهام از سوالات کاربر است. مثلا اگر کاربر کلمه Winter را بنویسد. باید فهمید که منظور او منظره ای از زمستان است، یا یک تابلوی نقاشی با نام زمستان، یا یک عکس معروف. پرسیدن سوال از کاربر بهترین راه پی بردن به مقصود او است. این سوالات توسط ویراستاران حرفه ای انجام می شود.

از دیگر جستجوگرهای تخصصی :

Internet White Pages

MeSH

Yahoo Health

جستجوگر زبان طبیعی (Natural Search Engine) :

45,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پاورپوینت فاکتورهای ارتقا رده بندی سایت در موتورهای جستجو
  • مقاله انگلیسی نشانه های تجاری در بازارهای جدید و قانونگذاری و یا عامل ارزیابی شدن با ترجمه فارسی
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنجشنبه, ۱۸ آذر , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.