مقاله کمرویی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله کمرویی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و داری ۱۷  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک مقاله کمرویی  نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مقدمه
بیان مسئله
تعریف کم روئی
اهمیت مسئله کم روئی
مراحل آزمون مسئله کم روئی
نظریه ریموند – دوسن لوران در پدیده کم روئی
علل و عوامل کم روئی از نظر ریموند دوسن لوران
نظریه ژان شاریته و تامهو برانیه در پدیده کم روئی
علل و عوامل مؤثر در تربیت خانوادگی از نظر شاریته و برانیه
نتیجه گیری
فهرست منابع

فهرست منابع

۱- دو سن لوران ، ریموند ، چاره کم روئی ، ترجمه محمد حسین سهروردی
۲- شاریته ، ژان و تامهو برانیه ، کم روئی و راههای درمان آن ، ترجمه هوشیار رزم آرا
۳- آگبون و نیم کف ، زمینۀ جامعه شناسی ، اقتباس ا.ح آریان پور

مقدمه :

کم روئی یک پدیده روانی اجتماعی می باشد . روانی از آن جهت که ما بسیاری از افرادکم رو را مشاهده می کنیم که ظاهراً هیچ ویژگی غیر عادی ندارند . اما خود در درون خود احساس کم رو بودن را دارند و اجتماعی به این دلیل که این احساس ضعف در جمع بروز می کند .

در اکثر اجتماعات بشری حیا همواره امری پسندیده و نیکو به حساب آمده است . اما باید بین حیا و کم روئی تفاوت قائل شد . حیا همواره امری اختیاری است حال آنکه کم روئی امری غیر اختیاری می باشد . کم روئی فرد را از بسیاری از اعمال که هیچگونه منافاتی با رعایت ادب و شئونات اسلامی ندارد و صرفاً یک حالت جمعی دارد ، باز می دارد . کم روئی پدیده ای است که سرتاسر زندگی فرد کم رو را تحت تاثیر خود قرار می دهد و بسیاری از استعدادهای او را از بین می برد و فرد از صحنه زندگی اجتماعی نیز ضعف و نا توان ظاهر می سازد .

“برانیه کم روئی را نوعی بیماری روانی تلقی می کند که ابتدا در ضمیر باطن ریشه می دواند و مزمن می شود و سرانجام جسم او را نیز از تحرک می اندازد . “

افراد کم رو از رفتارهای اجتماعی بیشتر منفعل ظاهر می شون تا فعال ، آنها از قرار گرفتن در جمع می ترسند و هنگامی که در جمع ظاهر می شوند ، خود را گم می کنند و احساس درد و رنج می کنند و اگر هم بخواهند مطلبی را در جمع ابراز کنند ، فراموشی بر آنها قلبه می کند مثل اینکه مغز آنها از کار افتاده است .

 آنها در بر قرار کردن ارتباط با دیگران نیز ضعیف هستند و بیشتر افرادی گوشه گیر می باشند و به همین دلیل اگر هم افراد خوبی باشند و دارای استعدادهای زیادی باشد همچنان ناشناخته باقی می مانند و کسی به آنها توجهی نمی کند و در بسیاری از اوقات توانایی دفاع از حقوق خود را نیز ندارند . آنها در زندگی حرفه ای ، تحصیلی ، زناشویی و سایر جنبه های زندگی اگر هم به صورتی بلقوه قوی باشند در عمل ضعیف هستند و زندگی برای آنها لذت واقعی را ندارد . زندگی آنها پر از مشکل و دردسر می باشد .

چنین می نماید که یک موجود نامرئی که همان کم روئی می باشد . جسم و جان آنها را در قفس قرص و محکمی زندانی کرده است که امکان شکوفاسازی استعدادها و بلند پروازی را از آنها گرفته است . آنها دئر عالم درون خود می دانند که از بسیاری از دیگران برترند و می توانند بسیاری از کارها را که دیگران از انحجام آن نا توان اند ؛ انجام بدهند ، اما هر بار که در عمل می خواهند کاری انجام بدهند متوجه می شوند که در چنگال هیولایی نا مرئی هستند که روح آنها را اسیر کرده است ، توانایی های آنها را می گیرد و افکار متعالی آنها را سرکوب می کند . این قفس است که موتد اولیه آن شرایط اجتماعی و محیطی فراهم می شود و سازندگان اصلی آن والدین فرد می باشند و بعد هم بستگان و دوستان و معلم ها ، اما باید توجه داشت که اگر سازندگان اصلی نخواهند این قفس شوم را بسازند دیگران نمی توانند اهمیت داشته باشند .

در اینجا باید به این هم توجه داشت که از یک طرف ساختن و نساختن این قفس جادوئی زیاد هم ساده نیست چه بسیار پدر و مادرانی که به این کم روئی فرزند خود پی میبرند اما نمی دانند چه کار باید بکنند و نمی دانند چطور شد که فرزند آانها کم رو بار آمد .

از طرفی دیگر کم روئی همانند بسیاری از پدیده های روانی – اجتماعی دیگر در هر فرهنگ شکل ظاهر خود را دارد . بنابراین با توجه به مطالب بالا مطالعه کم روئی ضرورت زیادی دارد و جا دارد که محققان و پژوهش گران به طور جدی به مطالعه ان بپردازند ، اما متأسفانه این موضوع تا به حال مورد کم توجهی قرار گرفته است . و مطالعه ای که در مورد آن صورت نگرفته است . امید است که این تحقیق شایسته مطالعه باشد .

بیان مسئله

یکی از اصول اصادی در تحقیق تعریف موضوع می باشد بنابر طاین ابتدا موضوع نحقیق خودم را بیان می کنم که بررسی مسئله کم روئی

کم روئی معادل واژۀ Shyness است . ریمون دوسن لاران کم روئی را در سه بعد بررسی میکند :

الف ) . در فعالیت بدنی : کم روئی قربانی خود را از لحاظ روش پخمه و از لحاظ رفتار غیر طبیعی و از لحاظ حرکات بی دست و پا می کند تا آنجا پیش می رود که سبب بر افروختگی صورتی و سرخ شدن بی دلیل چهره و لرزش و تپش قلب می شود .

ب) در فعالیت فکری : کم روئی افکار قربانیان خود را مشوش کرده و آنها را از گفتگوی منطقی و مربوط ناتوان می سازد و از اینجه اشتباهات و خطاهایی حاصل می شود.

که از دهان افراد کم رو در می روند ، همچنین سبب گنگی و دلسردی انها می شود .

ج) در فعالیت احساسی : کم روئی مانع از آن می شود که قربانیانش احساس درونی خود را به راحتی بیان کند و ظاهری بی احساس به آنها می دهد . دیگران تصور می کنند  که افراد کم رو فاقد قلب و روح می باشند در حالی که سرشار از ان می باشند ، ولی جرعت نمی کنند گنجینۀ روح پر احساس خود را نشان دهند .

لوران در جمع بندی ابعاد کم رو می نویسد : شخص در این حالت فاقد جرئت است ، فرد کم رو تحت تأثیر خلع روانی قرار گرفته است . کم روئی ، قربانیان خود را در تمامی فعالیتشان فلج می کند .

کم روئی یک ناتوانی و معلولیت فراگیر اجتماعی است . در بساری از مواقع کم روئی « اصلی ترین مانع شکوفایی قابلیت ها ، خلاقیت ها و ایفای مسئولیت ها است » .

15,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله کمروئی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱۳ آذر , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.