پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۱  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت بررسی انواع روشهای خنک کاری پره های توربین گازی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
خنک سازی
انواع سیستم های خنک کاری
انواع خنک کاری با هوا
۱٫خنک کاری جابجایی
۲٫ خنک کاری پاششی
۳٫خنک کاری لایه ایی
۴٫ خنک کاری نفوذی
خنک کاری با آب
پیشرفت هایی در خنک سازی توربین های گازی با روش های تراوشی
منبع

چکیده:

بر ای آنکه محفظه های احتراق و پره های توربین های گازی قادر به تحمل افزایش حرارت عملیاتی با هر نوع موتور جدید باشند، روش های جدیدتری برای خنک سازی مورد نیاز است. در حال حاضر دمای ورودی توربین های گاز حدود ۲۰۰۰ درجه کلوین است.

خنک سازی اجزاء توربین با روش نفوذ (transpiration) (نفوذ سیال خنک کننده از جداره های متخلخل) یکی از روش های موثری است که مقاومت توربین را در تحمل حرارت های بالا و در برابر سایش در شرایط سخت کاری افزایش می دهد البته در بکارگیری این روش نیز با کمبود راه حل های فنی مطمئن و اثبات شده روبرو هستیم. از سوی دیگر روش خنک سازی تراوشی (effusive) یک روش نسبتا ساده تر و مطمئن تر محسوب می شود که بطور مداوم سطوح پرحرارت اجزاء توربین را از طریق جریان هوای سرد خنک نگه می دارد.

مقدمه

از سیستم های خنک کاری به منظور بهینه سازی و افزایش راندمان استفاده می شود.

با افزایش دمای گازهای احتراق ورودی به توربین  بازده چرخه توربین گاز افزایش می یابد .امروزه این دما در حدود۱۱۰۰ تا ۱۲۶۰ درجه سانتیگراد است.

سازندگان توربین های  گازی تلاش می کنند تا بتوانند این دما را به ۱۷۰۰درجه برسانند و در آینده تا دماهای بالاتر  نیز مورد نظر است.

با توجه به اینکه افزایش دمای ورودی به توربین یک مزیت اجتناب ناپذیر است اما برای خنک کاری پره های توربین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خنک سازی

در توربینهای قدیمی به دلیل پائین بودن دما نیازی به خنک سازی وجود نداشت

استفاده از دماهای بالا موجب بوجود آمدن تنشهای گرمایی در پره های متحرک و کاهش طول عمر پره می شود.

به طور کلی دمای سطح پره باید در کمتر از ۹۰۰ درجه سانتیگراد باشد تا خوردگی پره از حد مجاز تجاوز نکند.

خنک سازی پره با خالی کردن داخل آن و جاری کردن شاره خنک کننده از فضای خالی شده امکان پذیر می باشد(شکل ۱)

پره توخالی سبک تر از پره تو پر بوده و عدد بیو در آن خیلی کوچکتر است و از این رو توزیع دما در آن نسبتا یکنواخت می باشد.

انواع سیستم های خنک کاری

شاره های خنک کننده هوا و آب می باشند.

ازهوا تا دمای ۱۱۵۰ درجه سانتیگراد استفاده می شود.

از آب تا دمای ۱۳۱۵ درجه سانتیگراد استفاده می شود.

از سیستم ترکیبی مابین این دودما استفاده می شود.

از آب برای قسمتهای دما بالا (پره ثابت) ورودی از هوا برای مابقی پره ها استفاده می کنیم.

 

 انواع خنک کاری با هوا

۱٫خنک کاری جابجایی

این فرم از خنک کاری با هدایت جریان هوا به داخل پره توربین و دفع حرارت از طریق دیواره ها انجام می گیرد. معمولا جریان هوا در جهت شعاعی می باشد و از چند مسیر مارپیچ از ته تا نوک پره گذشته و خنک کاری صورت می گیرد. خنک کاری جابجایی در اغلب توربینهای گاز در حال حاضر مرسوم می باشد.

۲٫ خنک کاری پاششی

این نوع خنک کاری در واقع همان نوع جابجائی ولی با شدت بسیار بالا می باشد که در آن هوا با سرعت بسیار زیاد به صورت فواره به سطح داخلی ایرفویل افشانده می گردد و باعث می شود که انتقال حرارت زیادی از سطح فلز به هوای خنک کن صورت گیرد.

این نوع خنک کاری همواره در قسمتی از پره صورت می گیرد تا اینکه توزیع درجه حرارت را در پره یکسان نماید. مثلا در لبه هدایت پره که درجه حرارت بالا میرود از افشاندن هوا استفاده می شود و در بقیه قسمتهای پره نوع جابجائی معمولی می باشد.

۳٫خنک کاری لایه ایی

این نوع خنک کاری براین اساس کار می کند که یک لایه عایق هوا بین گاز داغ و پره برقرار می گردد و انتقال حرارت را به دیواره پره از طرف گاز داغ کم می کند.

در واقع به همان روشی اتاقهای احتراق در مقابل گازهای داغ بوسیله ایجاد لایه عایق هوا حفاظت می شود در لبه پره ها نیز همین عمل انجام می گیرد که در واقع هوا از داخل سوراخهای ریزی از لبه پره عبور می کند و به بیرون پره می رسد و همین عمل به علت ایجاد فیلم عایق علاوه بر خنک کاری ضریب انتقال حرارت به پره را از سمت گاز داغ کم می کند.

 

۴٫ خنک کاری نفوذی

 

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پروژه بررسی و انتخاب توربین های گازی
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.