پاورپوینت روکش آسفالت


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پاورپوینت روکش آسفالت مربوطه  به صورت فایل پاورپوینت و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۲  اسلاید است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پاورپوینت روکش آسفالت نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پاورپوینت مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مقدمه
روکشکاری بتونی
دستگاه قالب‌سوار
روکش‌کاری با قالب لغزنده
روکش‌کاری آسفالتی
مقدمه
کارگاه آسفالت
عملیات روکش‌کاری
آسفالت سطحی
نتیجه‌گیری
منابع

منابع

– راه و فرودگاه ، دکتر طباطبائی.

– کارهای ساختمانی ، مترجم: بانکی، محمد تقی

مقدمه

روکش‌کاری ها را در سطح جاده ها و خیابان و حتی باندهای  فرودگاه و یا پیاد‌روها و مناطق محدود می‌توانند به دو روش روکش‌کاری آسفالتی و روکش‌کاری بتنی تقسیم کرد.

روکش‌کاری آسفالتی یک نوع روکشکاری انعطاف‌پذیر است که معمولاً در خیابان‌ها و جاده‌ها از آن استفاده می‌شود. آسفالت مخلوطی از سنگدانه‌ها و قیر می‌‌باشد که به صورت گرم بر روی مسیر و به عنوان لایه آخر استفاده می‌‌شود.  این لایه ممکن است در روی مصالحی متفاوت کشیده شود و یا در روی مصالحی شبیه  به خود آسفالت از آن استفاده گردد. ماشین پخش آن فنیشر نام دارد و آسفالت را در ضخامت‌های مختلف پخش می‌کند. در برخی از کارها مانند فرودگاه لایه آسفالتی بر روی لایه‌ای از بتن مرغوب کشیده می‌شود.

در روکشکاری بتنی که یک نوع روکشکاری سخت می‌باشد معمولاً در پیاده‌روها و یا مکان‌های رفت و آمد محدود از آن استفاده می‌شود. البته در برخی موارد همانطور که گفته شد در مسیرهایی که فشارهای زیادی بر آن وارد می‌شود یک لایه زیرزمین رویه را از بتن می‌کشند و بعد از آسفالت اسفاده می‌کنند. اما می‌توان گفت به مراتب روکشکاری  بتنی بهتر و متداول‌تر می‌باشد.

 

روکشکاری بتونی

دستگاه قالب‌سوار

استفاده خیلی زیاد از بتون برای روکشکاری جاده‌ها و فرودگاه‌ها باعث تولید وسایل مخصوص روکشکاری بتونی شده است. هرچند، کاربرد قالب‌های لغزنده که نیاز به قالب ثابت ندارند، پیوسته رو به گسترش است، اما در روکشکاری، همچنان استفاده از قالب‌های فلزی برای نگهداری بتون مومسان، ضمن جای دادن و تمام‌کاری بتون رایج است. چون بیشتر این وسایل طوری طراحی شده‌اند که بتوانند به قالب‌های بتونی سوار شوند، آنها را غالباً دستگاه قالب سوار می‌نامند. این دستگاه را که برای انجام عملیات مخلوط کردن، جایگذاری، تمام‌کاری و عمل‌آوری به کار می‌روند، غالباً قطار روکش‌کاری می‌نامند. زیرا، حرکت آنها در طول جاده پشت سر هم صورت می‌گیرد.

قالب‌های فلزی روکش‌کاری ft10 (m3) طول و in 12-8 (cm 30- 20 ) ارتفاع دارند. از سوراخهایی که در این قالب‌ها وجود دارد، خارهای فلزی را در داخل زمین فرو می‌کنند، و انتهای قالب‌ها را در داخل هم قفل می‌کنند تا اینکه همه قالب‌ها را در یک راستا نگهدارد. ماشین زیرساز قالب سوار، نظیر گریدر شیب‌کن وجود دارد که می‌تواند زمین زیر پی یا پی را، پیش از بتون‌ریزی، در حد ارتفاع دقیق مورد نظر، پرداخت کند. بتون را با استفاده از مخلوط‌کن روکش‌کاری یا مخلوط‌کن کامیونی در داخل قالب‌ها می‌ریزند. واحدهای مرکب جای‌دهنده، پخش کننده مجهز به نوار نقاله وجود دارد که می‌توان آنها را برای اجرای عملیات با ماشین قالب سوار یا روکش‌کار قالب لغزان به کار برد.

پس از جای دادن و پخش بتون تمام‌کاری انجام می‌شود. ماشین‌های قالب سوار غالباً هر دو تمام کننده طولی و عرضی را دارند. تمام کننده عرضی را برای تنظیم ارتفاع نهایی سطح و شروع به تمام‌کاری ابتدایی به کار می‌برند. با تمام‌کننده طولی تمام‌کاری ماشینی نهایی را انجام می‌دهند. ممکن است تمام‌کاری دستی لازم باشد، که در این صورت پل تمام‌کاری قالب سوار را به کار می‌برند. این وسیله‌ای است که به شکل پل روی سطح می‌خوابد و امکان دسترسی به تمام سطح روکش‌کاری را به کارگران می‌دهد. تمام‌کننده‌ها ممکن است با ماشین عمل‌آوری اتوماتیک مجهز به افشانه‌ای موتوری که مواد عمل‌آوری را روی سطح می‌پاشد همراهی شوند.

در ساخت تاوه یا سینه پل بزرگ بتونی، می‌توان بتون را با ناودانک، جام، یا تسمه نقاله با تخلیه جانبی جایگذاری کرد. تمام‌کاری مکانیکی را می‌توان با تمام‌کننده غلتکی، تمام‌کننده رفت و برگشتی، ماله‌های قوی و یا دیگر انواع تمام‌کننده انجام داد. شکل ۱ تاوه‌ای بزرگ را نشان می‌دهد که برای بتون‌ریزی مستقیم از کامیون مخلوط‌کن ساخته می‌شود. تمام‌کاری آن با تمام‌کننده غلتکی انجام می‌گیرد.

 

روکش‌کاری با قالب لغزنده

روکش‌کننده قالب لغزنده نمی‌تواند تاوه‌ای بتونی را بدون استفاده از قالب‌های سنتی پخش، تحکیم، و تمام‌کاری کند. بتون طی مدتی که از ماشین روکش‌کننده بیرون می‌ریزد، استحکام کافی به دست می‌آورد. (شکل ۲). چون ماشین روکش‌کننده، تاوه روکش‌کاری را به طور کامل فرا می‌گیرد، می‌توان  فولاد تسلیح بتون را پیشاپیش جایگذاری کرد. روکش کننده قالب لغزنده به طور معمول می‌تواند تاوه‌هایی به ضخامت in 10 ( cm 4/25) و پهنای ft 24 (m3/7) را با سرعت تا  ft/min20 ( m/min 6) جایگذاری کند. از دیگر وسایل روکش‌کاری، مانند تمام‌کننده لوله‌ای و ماشین عمل‌آوری، می‌توان همراه با روکش‌ کننده قالب لغزنده استفاده کرد.

ماشین‌های روکش‌کننده قالب لغزنده‌ای، مانند آنچه در شکل ۳ نشان داده شده است در ساختن جدول و آب روی جاده‌ها بسیار به کار گرفته می‌شوند. بعضی از ماشین‌ها ترکیبی از تراز پردازنده و  روکش‌کننده‌اند و در نتیجه هم قادر به آماده‌سازی زمین پی هستند و هم می‌توانند جداول و آب رو را بسازند. روکش‌کننده قالب لغزنده می‌تواند در روز تا mi 1 ( km 6/1 ) جدول و آبرو را جایگذاری کند. هر چند که تولید معمول آنها نزدیک به نصف این مقدار است. روکش کننده‌های قالب لغزنده کوچک می‌توانند پیاده‌روها، میانگاه‌های بزرگراه‌ها و ساختمانهای مشابه آنها را هم بسازند.

اره بتون‌بر را که به تیغه الماسی یا سایا مجهز است، غالباً برای بریدن درزهای موجود در تاوه‌های بتونی به کار می‌برند تا ایجاد ترکهای انقباضی کنترل شود. عمق درزهای کنترل باید در حدود ۴/۱ ضخامت تاوه باشد، اما این عمق نباید از حداکثر اندازه سنگدانه‌ای که در ساخت بتون به کار رفته است، کمتر باشد. اره‌کاری را باید زمانی انجام داد که بتون در عین آنکه هنوز تازه است، آنقدر سخت شده باشد که برش صاف و تمیز آن میسر باشد. این کار ۶ تا ۳۰ ساعت پس از بتون‌ریزی امکان‌پذیر است.

 

روکش‌کاری آسفالتی

مقدمه

انواع اصلی روکش‌کاری آسفالتی عبارتند از: سنگفرش نفوذی، روکش‌کاری با مخلوط در راهی و مخلوط کارگاهی. مخلوط‌های روکش‌کاری ممکن است مخلوط گرم یا مخلوط سرد باشند. مخلوط گرم را به قصد ساختن سطوح آسفالتی با کیفیت بالا، برای بزرگراه‌های اصلی یا فرودگاه‌ها به کار می‌برند. مخلوط سرد معمولاً برای وصله کردن جاده‌ها به کار می‌رود، اما می‌توان از آن برای ساختن راه‌های فرعی هم استفاده کرد.

سنگفرش نفوذی، در عین آنکه معمولاً نوعی روکش‌کاری به شمار می‌آید، با وسایل و روشهایی انجام می‌گیرد که خیلی شبیه به وسایل و روشهای مورد استفاده در چاره‌کاری سنگدانه‌ای سطح‌اند. از سنگفرش نفوذی، یک لایه سنگدانه درشت، به ضخامت بیش از in 4  ( cm 10) را در جاده می‌ریزند و سپس آن را با غلتک بادی یا چرخ فولادی غلتک می‌زنند تا سنگدانه‌ها فشرده و در هم قفل شوند. پس از این، بستمایه می‌ریزند و بلافاصله سنگدانه با اندازه متوسط را که به سنگدانه کلیدی معروف است، به کار می‌برند. سطح روکش‌کاری شده را مجدداً غلتک می‌زنند تا سنگدانه کلیدی را فشرده و در بستمایه فرو کند. پس از این، باز هم می‌توان بستمایه و سنگدانه کلیدی کوچکتری به کار برد. به هر حال سطح حاصل را، پس از تکمیل غلتک‌کاری جارو می‌زنند.

مخلوط‌های در راهی یا مخلوط ساخته شده در محل را از مخلوط کردن مستقیم بستمایه و سنگدانه در جاده تهیه کرده و سپس آن را پخش و فشرده می‌کنند تا سطح روکش‌کاری تشکیل شود. وقتی از گریدر موتوری برای ساختن مخلوط در راهی استفاده می‌کنیم، سنگدانه را در امتداد جاده ریخته و بستمایه را با پخش‌کن روی آن می‌ریزیم. سپس با حرکت عرضی گریدر بر روی این مواد، آنها را مخلوط کرده و تا عمق مطلوب پخش و فشرده می‌کنیم. در مخلوط‌کن گردان از یک روتور گردکننده و یک میله پخش برای آمیختن سنگدانه و بستمایه طی یک بار اجرای عملیات استفاده می‌کنند. کارگاه‌های متحرک سنگدانه را از دریچه‌ای در امتداد جاده بر می‌دارند، آن را با بستمایه مخلوط می‌کنند، و مخلوط حاصل را مجدداً در جاده یا در ماشین تمام‌کاری جاده می ریزند. از جمله مشکلات در ساختن مخلوط در راهی، مشکل بودن کنترل رطوبت سنگدانه، عدم یکنواختی مخلوط و مشکل بودن پخش یکنواخت مخلوط را می‌توان نام برد. در نتیجه، کیفیت مخلوط در راهی، به طور کلی و در حدی اساسی، از مخلوط کارگاهی پایین‌تر است.

 

کارگاه آسفالت

 

20,000 ریال – خرید

پاورپوینت مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پروژه روکش آسفالت
  • پاورپوینت انواع خرابی آسفالت و مرمت آنها
  • مقاله اجرای آسفالت گرم
  • مقاله آسفالت رنگی و بتن رنگی
  • مقاله نحوه تشکیل آسفالت در مخزن و چگونگی برطرف کردن آن
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.