پایان نامه مالتی مدیا


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پایان نامه مالتی مدیا مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۸۴  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پایان نامه مالتی مدیا نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

فصل اول:آشنایی با مالتی مدیا
حقیقت یک جادو۱
بازارمالتی مدیا…۴
تاریخچه مالتی مدیا..۵
انقلاب مالتی مدیا.۵
مراحل تولید یک محصول چند رسانه ای..۶
انتخاب موضوع..۶
طرح تصویری گزارش..۶
تهیه گزارش وتجهیزات مورد نیاز.۸
ویرایش برای محیط وب۹
تولید.۱۰
فصل دوم:طراحی دکمه ها با نرم افزار فتوشاپ
معرفی نرم افزار فتوشاپ.۱۲
نرم افزار فری هند.۱۲
نرم افزار corel suite..13
نرم افزارadobe illustrator cs.13
نرم افزار adobe photoshop.14
طراحی دکمه ها۱۵
فصل سوم:انتقال دکمه ها به swish برای ایجاد منو ها و فصل ها
معرفی برنامه swish….19
معرفی چند نرم افزار در زمینه ساخت وکار با فایل های فلش..۱۹
نرم افزار swish max21
مفاهیم.۲۲
فیلم(movie)…22
فریم هاو timeline ها.۲۳
Object ها۲۴
دکمه های چهار وضعیتی..۲۵
جلوه های ویژه جدید..۲۵
استفاده از تصاویر وانیمیشن در swish…25
افزایش timeline ها..۲۶
حذف یا اضافه کردن  فریم ها در یکtimeline..26
انوا ع تولید فایل توسط swish.26
نمونه فایل های swish (samples)27
فصل چهارم:ضبط فیلم
نرم افزارهای captreing.29
Frame by frame…29
Slide by slide..29
تنظیمات برنامه adobe captivate.30
ویرایش وصداگذاری اجزای اسلایدها….۳۵
گزینه preferences از منوی project.37
ایجاد خروجی از فیلم گرفته شده..۳۹
فصل پنجم:چیدن اجزا در کنار هم توسط نرم افزارauthorwar
نصب نرم افزار authorwar….40
پالت آیکن ها (icon palette)44
آیکن نمایش۴۴
آیکن حرکتی….۴۴
آیکن پاک کن.۴۴
آیکن انتظار..۴۴
آیکن هدایت….۴۴
آیکن قالب..۴۴
آیکن تصمیم گیری۴۴
آیکن محاوره ای۴۴
آیکن محاسبه…۴۴
آیکن نقشه..۴۴
آیکن فیلم…۴۴
آیکن صدا..۴۵
آین ویدئو..۴۵
آیکن پرچم های شروع و پایان.۴۵
پنجره نمایش…۴۶
جعبه ابزار…۴۶
ابزار اشاره گر..۴۶
ابزار خط مستقیم۴۷
ابزار خط مایل.۴۷
ابزار رسم بیضی.۴۷
ابزار رسم چهار گوش۴۷
ابزار رسم چهر ضلعی با گوشه های گرد شده.۴۷
ابزار رسم چند ضلعی.۴۷
ابزار متن۴۸
قالبهای تصویری قابل استفاده…۴۸
وارد کردن تصویر۴۸
جلوه ها.۴۸
باز کردن کادر محاوره مشخصات wait..49
چیدن اجزا پروژه در کنار هم..۵۱
تنظیم دکمه های صفحه اصلی.۵۶
Publishکردن برنامه درauthorwer…57
منابع.۷۶

حقیقت یک جادو

با مالتی‌مدیا هر لحظه سر وکارداریم. وقتی چیزی می‌خوانیم، می‌بینیم یا می‌شنویم.این روزها دیگر نمی‌توان ازدست مالتی‌مدیا فرارکرد.اگردرخانه هستید،تلویزیون،ویدئویاماهواره راخاموش کنید.اگر روزنامه یا مجله ای دم دست داریدآنهارا از دسترس خارج کنید.به اتاق برویداوه،کامپیوتر پرازمالتی‌مدیاست،آن رااصلاروشن نکنید.به کتابها نگاه نیندازید، بهتراست ضبط راهم روشن نکنید،روی دیوارتان پوستر چسبانده اید؟پس چراغ اتاق راخاموش کنید.

چاره ای نیست،گویابایددستهارا بالاببرید.

ولی نه،نبایداین قدربامالتی‌مدیا غریبه بود.آنها زبان جدیدانسانهاهستند،کلی حرف وپیام های خوب برای گفتن دارندبایدباآنهاآشنابود.بایداین زبان راتامیتوانیم یادبگیریم وگرنه بایدلال بشویم .

مالتی‌مدیا را درفارسی” چند رسانه‌ای”ترجمه کرده اند، برای فهمیدن چندرسانه ای مسلمًا اول باید ببینیم رسانه یامدیاچیست؟

مدیا، عامل ارتباطی است که برای انتقال پیام به مخاطب استفاده می‌شود. رسانه یا مدیا میتواند متن، عکس، صدا، ویدئو،گرافیک ونقاشی های دوبعدی وسه بعدی،متحرک وثابت، اینترنت)وب(و… باشدحال وقتی درجایی چندتاازاین رسانه هاباهم جمع شوندبه آن چندرسانه یامالتی‌مدیا می‌گوییم.مالتی‌مدیاآنچنان معجونی است که بعضی‌هاازآن بانام جادویاد می‌کنند.اجازه بدهید چندتایی از این مدیاهاراباهم ترکیب کنیم تا ببینیم چه چیزهای عجیب اماآشنایی درست می‌شود:

صدا+نقاشی متحرک:

انیمیشن یا همان چیزیکه شخصیت‌های خیالی وداستانهای جذاب را به زندگی ماآورده است.از میکی موس تا شرک یا نیمو.وقتی تلویزیون روشن است وچشمتان به این شخصیتهای دوست داشتنی میافتد، دلتان نمی‌خواهددر پروسه تولیدیکی ازاینها نقش داشته باشید؟

متن +گرافیک:

 رسانه های چاپی شامل کتابها، مجلات، پوسترها، روزنامه ها.حال اگر اینترنت را به این مدیاها اضافه کنیم،به صفحات اینترنتی متنوعی میرسیم که امروزه بهترین منابع اطلاعات است البته دراینترنت،صدا،ویدئوومدیاهای دیگری هم به فیلمهای سینمایی میرسیم که امروز به اینها نیز مدیاهای دیگری همچون نقاشیهای سه بعدی”صدا + ویدئو “اضافه می‌شود.از متحرک اضافه شده است جلوه‌های ویژه درفیلمها، مثل شخصیت‌های عجیب و خیالی، بازسازی صحنه های خارق العاده مانند زلزله،گردباد،طوفان،فضاهای قدیمی،سیاهی لشگرهاو … همه وهمه خودرامدیون صنعت دیجیتال میدانند.

 بازیهای کامپیوتری اغلب مدیاها را باهم جمع دارد و شاید قویترین وتأثیرگذارترین وسیلة ارتباطی باشد.در بازیهای کامپیوتری، مدیاهای تصویر،متن، ویدئو، انیمیشن، صدا و اینترنت را درکنار هم می‌بینیم.

شاید شنیده باشید، درکرة جنوبی یک نفر بدون آنکه غذا بخورد سه روز پشت کامپیوتر بازی کرد و بعدمرد. و باز هم در همان کشور، در یک استادیوم صدهزار نفری، مردم می‌نشینند و بازی کامپیوتری دو نفر را تماشا می‌کنند و مانند بازی فوتبال هیجانی می‌شوند.این قدرت مالتی‌مدیاست.

تبلیغات

تیزرهای تلویزیونی، پوستر، بروشور محصولات،کارت ویزیت، بیلبورد، ویژه نامه ها، همه و همه مثالهای آشنای کاربرد مالتی‌مدیا در تبلیغات هستند.هرچه معرفی یک کالا جذابتر باشد، تبلیغات موفق‌ترخواهد بود.مسلماً شما هرچه مدیاهای بیشتری داشته باشید،توانایی بیشتری برای ساخت یک تبلیغ مؤثرخواهیدداشت .

با مالتی‌مدیا به کمک تصویر، صدا، انیمیشن، تعامل و وب به بیشترین حداثرگذاری می‌توان رسید .

جلوه‌های ویژه

امروزه جلوه‌های ویژه، جایگاه ویژه‌ای درصنایع تفریحی به ویژه صنعت سینما دارد .به عنوان نمونه هری پاتر، جنگ ستارگان،ارباب حلقه ها، تراژدی تایتانیک،بازگشت دایناسورها ماقبل تاریخ، هجوم آدمهای فضایی به زمین،پرواز انسانها وآتش‌فشانها،نمونه‌هایی از پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزة جلوه‌های ویژة دیجیتال هستند.

جلوه‌های ویژه تنها به افکت‌های بصری خلاصه نمی‌شود.افکت‌های صوتی نیز جذابیت‌های خود را داراست .از تولید صدا برای یک شخصیت خیالی تا تولید صدای حقیقی ازدحام یا گردباد و هم چنین تنظیم، موسیقی گستره وسیع کار با صداست.

انیمیشن

درسالهایی نه چندان دور برای تولیدیک کارتون، وقت و نیروی انسانی بسیار زیادی صرف می‌شد. اما امروزه، با آمدن کامپیوتر درکنار انیماتورها، کارها بسیارآسانتر، سریعتر و درعین حال گسترده‌ترشده است.آنچه که روزگاری تنها با قلم وکاغذ و تیمی چند ده نفره از انیماتورها ممکن بود،امروزه توسط یک نفر و به کمک کامپیوترهای پرسرعت و نرم‌افزارهای قوی میسر است.انیمیشن‌ها به دوبعدی و سه بعدی تقسیم می‌شوند.

 انیمیشن دوبعدی به کمک برنامه هایی همچون director یا Flash انجام می‌پذیرد.انیمیشن‌های سه بعدی توسط نرم‌افزارهایی مانند ۳d max یاmaya انجام میگیرند. این نرم‌افزارها همگی در یک کامپیوتر خانگی قابل اجرا هستند.

طراحی وب

مالتی‌مدیا فرصت‌های جدیدی را پیش روی متخصصان وب گشوده است.استفاده روزافزون از صفحات وب، نحوه فعالیتهای بازرگانی شرکت ها را تغییر داده و امروزه شاهد تقاضاهای بسیاری برای تأسیس وب سایت از طرف شرکت های کوچک و بزرگ و حتی افراد معمولی هستیم. طراحی وب، شامل ایجاد صفحات وب، پیکربندی آنها، افزودن گرافیک والمانهای Interactive به این صفحات، به منظور ارتباط مناسب تر با کاربر است.

گرافیک و طراحی

گرافیک بیشترین نقش را در صنعت چاپ مانند انتشارکتابها، مجلات و روزنامه ها دارد، اما در کاربردهای متنوع دیگری نیز نقش برجسته ای دارد. نرم‌افزارهای قدرتمندی مانند:

Adobe Illustrator ، In design ، Photoshopکه امروزه جزء نرم‌افزارهای استاندارد صنعتی محسوب می‌شوند.از متداول ترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی هستند.طراحان گرافیک، معمولاً می‌توانند در مراکز تبلیغاتی، مراکز هنری و طراحی و انتشاراتی ها مشغول به کار شوند، هرچند بسیاری از آنها به طور مستقل برای مشتریان متنوع خود، اقدام به طراحی اقلام چاپی و غیرچاپی می‌کنند.به موارد بالا طراحی داخلی ساختمان، طراحی پارچه، لباس و مد را هم باید اضافه کرد.

 بازی های کامپیوتری

این روزها،اسباب بازیهارا باید فراموش کرد بازیها، نه فقط در باکس های بازی مثل Play Station یا Xbox بلکه به کامپیوترها و موبایل،هم نفوذکرده اند .در همین لحظه چند میلیون نفر در نقاط مختلف پشت کامپیوترهای خود در حال بازی باهم هستنددر دنیای ما افرادی وجود دارندکه به خاطر باخت در یک بازی کامپیوتری که می‌توانند دوباره از اول شروع کنند خودکشی می‌کنند. اینها همه تأثیر ورود مولتی مدیا به صنعت بازی سازی است.

بازیهای کامپیوتری چیزی است که مایکروسافت و سونی را هم به جان هم انداخته است. این صنعت را نباید دست‌کم گرفت.

بازار Multimedia

صنعتی سرگرمی)که با مالتی‌مدیا عجین است (طبق پیش‌بینی ها درآینده به یکی از سه صنعت بزرگ دنیا تبدیل می‌شود.

صنعت انیمیشن در دنیا در سال۲۰۰۰، ۳۱۵ میلیارد دلار، در سال ۲۰۰۲ ،۴۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۰۴ ،به ۷۰ میلیارد رسیده است.

صنعت بازیهای کامپیوتری در آمریکا در سال ۲۰۰۱ ،۴/۹ میلیارد دلار، در سال ۲۰۰۲ ، ۳/۱۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۰۴ به درآمد ۱۶ میلیارد دلار رسیده است و سال ۲۰۰۶ به ۲۶ میلیارد دلار رسید.

آینده بازار ایران

اگر بخواهیم آینده بازار داخلی را بررسی کنیم باید ابتدا یک پیش فرض را قبول کنیم که بازار دنیا به شدت از بازار آمریکا تأثیر می‌پذیرد.لذا بازار ایران هم در طولانی مدت بایستی مشابه همان الگو رفتار کند.منتها با این تفاوت که این امر با تأخیری چند ساله مواجه است ، بنا براین برای پیش‌بینی وضعیت آتی بازار ایران بررسی آمار سا لهای پیش آمریکا مفید خواهد بود. در اینجا آمار سال ۲۰۰۱ آمریکا را می آوریم:

روزنامه ها، مجلات، گاه نامه ها، کتاب، رادیووتلویزیون وفیلم های سینمایی وانیمیشن، تبلیغات، در حدود۷۵۰ میلیاردریال دلار درآمد داشته و دراین میان تبلیغات بیشترین سهم راداراست. این در حالی است که طراحی وتولید سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری۱۴ میلیارد،شرکت های معماری و مهندسی۱۵۰ میلیارد، حوزه درمان و پزشکی۵۳۹ میلیارد و صنعت خودرو۶۳۰ میلیارد می‌بینیم که این صنعت با چه صنایع بزرگی قابل رقابت بوده است.

تاریخچه مالتی مدیا

اولین روزنامه ها جزو اولین ابزار اطلاع رسانی بودند که تعداد زیادی از مردم را در بر می‌گرفت. متن و تصویر برای جذاب تر کردن استفاده می شد ولی استفاده از روزنامه فقط محدود به افراد با سواد بود. اگر همین اطلاعات به صورت تصویری ارائه شود حتی افراد بی سواد هم قادر به استفاده از آن خواهند بود. اما کامپیوتر و تلویزیون به عنوان قویترین ابزار در قرن ۲۰ تبدیل شده اند که از صدا و تصویر استفاده می کنند و مردم می‌توانند به راحتی به همه وقایع دنیا دسترسی داشته باشند.

در زمان قدیم مردم چنین ابزاری برای سرگرمی و ارتباط نداشتند. آنها تصاویر حیوانها و مراسم سنتی را روی دیوار غار می کشیدند. ارتباط توسط این تصاویر روی غار انجام می شد. وقتی زبان هنوز بوجود نیامده بود مردم توسط حرکت دست با هم ارتباط داشتند. متحرک سازان از این تصاویر روی غار ایده گرفتند آنها تصاویر را به صورت پشت سر هم کشیدند و تکنیکی ایجاد کردند که این تصاویر به صورت متحرک به نظر برسند. این تصاویر متحرک در ابتدا صامت بودند. بعدها این هنرمندان تکنیکی را ایجاد کردند که صدا هم به این تصاویر اضافه کنند. وقتی هنرمندان استفاده از کامپیوتر را شروع کردند این زمینه پیشرفت زیادی کرد.

یک سی دی مالتی مدیا ( چند رسانه‌ای ) ابزاری است که با توجه به علم روز کامپیوتر دارای امکانات سمعی و بصری می باشد و با توجه به اینکه حجم بالایی از اطلاعات با تنوع مناسب در یک سی دی جای می گیرند این قابلیت را دارا است که معرفی کاملی از هدف مورد نظر را داشته باشد.

سی دی های مالتی مدیا یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی و ابزار بازاریابی و اطلاع رسانی استاندارد روز دنیا جهت عرضه در نمایشگاهها، سمینارها، ارسال به مشتری و غیره می‌باشد.

انقلاب مالتی مدیا

نکته اساسی در انقلاب مالتی مدیا دیجیتالی شدن است که به معنی تبدیل همه اطلاعات مثل کلمات، صدا، تصویر، ویدئو و اعداد به کدهای مخصوصی که ماشینهای الکترونیکی قادر به تشخیص و فهم آن هستند می‌باشد. کامپیوترهای خانگی امروزه می‌توانند تصاویر اعجاب انگیز سه بعدی، تصاویر شبیه سازی شده، فیلم، صداهای Hi-Fi و انیمیشن‌های مهیج ایجاد کنند.

مراحل تولید یک محصول چند رسانه‌ای

پنج مرحله تولید یک  محصول چند رسانه‌ای:

۱- انتخاب موضوع

۲- طرح تصویری گزارش

۳- تهیه گزارش و تجهیزات مورد نیاز

۴- ویرایش برای محیط وب

۵- تولید

۱- انتخاب موضوع

بهترین گزارش چندرسانه‌ای، گزارشی است که چند بعدی باشد. فیلم، جلوه‌های گرافیکی مناسب، نقل قول‌های طلایی، صداهای ضبط شده و عکس لازمه‌های یک گزارش خوب است. چندرسانه‌ای‌ها از تمام قدرت هر رسانه بهره می‌گیرند تا ماجرا را به بهترین نحو روایت کنند و خواننده را جذب کرده و تا پایان با خود همراه کنند.

گزارش‌های چندرسانه‌ای معمولا غیرخطی هستند. در این حالت شما به خواننده یا بیننده اجازه می‌دهید هر کدام از قسمت‌های گزارش را که می‌خواهد انتخاب کند و در هر زمانی که می‌خواهد مطلب را ببیند یا بخواند.

در حالی که که موضوع خود را انتخاب می‌کنید، به این نکته توجه داشته باشید: از فکر کردن به “قسمت اول”، “قسمت دوم” و … گزارش خودداری کنید و در عوض به “این قسمت”، “آن قسمت” فکر کنید و بعد رسانه مناسب برای روایت هر قسمت از گزارش خود را انتخاب کنید. ماجرا را به صورت خطی در ذهن خود تعریف نکنید.

اطلاعات ابتدایی را گردآوری کنید پیش از آنکه کار را شروع کنید، تا آنجا که امکان دارد اطلاعات جمع آوری کنید و همه را در یک طرح اولیه (یک طرح کلی از گزارش) بگنجانید، سپس از بطن آن، مهمترین قسمت‌های ماجرا را برای ساخت چندرسانه‌ای انتخاب کنید. این بدین معنی است که باید با منابع مختلف مصاحبه اولیه داشته باشید، برای مراحل انجام کار پیش‌بینی‌های لازم را کرده و منابع مکتوب و اینترنتی مرتبط با موضوع را بررسی کنید. منابع تصویری لازم ، عکس، فیلم، نقشه و گرافیک  را جمع آوری کنید تا در مراحل بعدی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. تمام انواع کارهایی که پیش از این بر روی موضوع انجام شده است را بررسی کنید.

۲- طرح تصویری گزارش

قبل از اینکه به گزارش ماجرا بپردازید، یک طرح تصویری گزارش تهیه کنید.

طرح تصویری کمک می‌کند که:

–         با توجه به منابعی که در دسترس دارید، عناصر گزارش را تعریف کنید.

–   گزارش را سازماندهی کنید.

–  برای هر بخش از گزارش چه رسانه‌ای را انتخاب کنید.

 – شکاف‌های احتمالی موجود در گزارش را مشخص کنید.

 – منابع و تجهیزات مورد نیاز برای تمام کردن گزارش را مشخص کنید.

عناصر را تعریف کنید

گزارش را به بخش‌های منطقی غیر خطی تقسیم کنید. غیرخطی یعنی اینکه مخاطب به جای اینکه مجبور باشد روند گزارش را بدون تغییر طی کند، خود بتواند از بین عناصر استفاده شده در گزارش انتخاب کند. بخش‌ها می‌توانند اینگونه باشند:

 – پاراگرافی که نقطه تمرکز گزارش را توضیح می‌دهد

 – شرح حال شخصیت‌های اصلی

–  وقایع اصلی

 – فرایند چگونگی انجام یک کار

 – موافقان و مخالفان

 – پس زمینه موقعیت

 – مسائل دیگری که از ماجرا بر می‌آید

از تفکر خطی بپرهیزید

رسانه را مشخص کنید

مشخص کنید هر بخش از گزارش را با کدامیک از ابزارهای رسانه‌ای می‌توان به بهترین نحو ارائه کرد.

 فیلم:

 فیلم بهترین ابزار برای به نمایش درآوردن یک ماجرا است. استفاده از ویدئو مخاطب را به نقطه اصلی ماجرا می‌برد و صدا و تصویر شخصیت اصلی را منتقل می‌کند.

صدا:

 صدای خوب و تاثیرگذار، به تصاویر و فیلم‌های ویدئویی ساکن جان می‌دهد. صدای بد می‌تواند فیلم را بدتر از آن چیزی که هست، نشان دهد و حتی ممکن است حداقل حس عکس‌های ساکن را نیز خراب کند. صدا را به تنهایی به کار نبرید.

متن:

 از متن می‌توان برای ارائه پیشینه یک ماجرا، توضیح فرایند وقایع یا گزارش یک رخداد استفاده کرد. اغلب زمانی که اطلاعاتی را نمی‌توان از طریق رسانه انتخاب شده منتقل کرد، از متن استفاده می‌شود.

گرافیک متحرک:

 با استفاده از گرافیک متحرک می‌توان چگونگی انجام کاری را نشان داد. گرافیک جایی می‌رود که دوربین نمی‌رود؛ درون سلول‌های انسان یا میلیون‌ها مایل در فضا. گاهی اوقات گرافیک حتی می‌تواند ابزار رسانه‌ای اصلی گزارش باشد و دیگر ابزارها نقش حمایتی داشته باشند.

نقشه:

 نقشه می‌تواند برای نمایش موقعیت مکانی استفاده شود. ممکن است یک نقشه شامل اطلاعات دیگری نیز باشد.

 عکس:

 عکس هنوز بهترین ابزار رسانه‌ای برای انتقال یک حس قوی و بیان بخش مهم گزارش است. عکس ها معمولا چشم گیرتر هستند و نمی‌توان آن ها را نادیده گرفت. عکس در صورتی که به همراه صدا استفاده شود، تاثیرگذارتر هم می‌شود. پانوراما یا تصاویر ۳۶۰ درجه، خصوصا زمانی که با صدا ترکیب شوند، مخاطب را در فضای گزارش غوطه‌ور می‌کنند.

رخ تصویری داستان

بر روی یک برگ کاغذ، صفحه اصلی گزارش و عناصر دخیل در آن را طراحی کنید. ناتگراف شما چیست؟ لینک‌ها به بخش‌های دیگر گزارش کدامند؟ چه تمهیدی برای هدایت مخاطب به این بخش‌ها اندیشیده اید؟ در صفحه اصلی کدامیک از عناصر چندرسانه‌ای را به عنوان ابزار بصری اصلی به کار می‌برید، فیلم یا عکس.

همین کار را برای صفحات داخلی نیز انجام دهید. عنصر اصلی در هر صفحه کدام است و چه اطلاعات دیگری باید به این صفحه‌ها اضافه شود. این بخش از گزارش را با استفاده از کدام مورد می‌توان به بهترین شکل ممکن ارائه کرد: فیلم، صدا، عکس یا تصاویر گرافیکی؟

طرح تصویری اولیه یک شاهکار هنری نیست – تنها یک ترسیم ساده است. قرار هم نیست آن را بر روی سنگ نقش بزنیم، بلکه تنها برای راهنمایی از آن استفاده می‌کنیم و ممکن است آن را پس از دست به کار شدن، باز هم تغییر دهیم.

یکی از راه های بسیار خوب برای تمرین در افزایش توانایی در تهیه طرح تصویری اولیه این است که از یک روزنامه، گزارشی را انتخاب کرده و طرح اولیه تمام عناصر موجود در آن، نکات مربوط به تبدیل آن به یک چند رسانه‌ای و چگونگی امکان ارائه آن از طریق وب را طراحی کنید.

 

۳تهیه گزارش و تجهیزات مورد نیاز

چه در حال رانندگی در یک خیابان برای مصاحبه با یک صاحب باغ وحش باشید، چه در هواپیما برای رفتن به آلاسکا برای مصاحبه با یک شکارچی خرس، تجهیزات شما باید کامل باشد. باید بتوانید تمام تجهیزات را در یک کیف رایانه یا دوربین قرار دهید. بهتر آن است که این کیف به شکل یک کوله پشتی باشد به ویژه زمانی که شما مجبورید یک تلفن ماهواره‌ای نیز حمل کنید. اگر باید به مسافرت بروید هرگز دوربین خود را فراموش نکنید. سه پایه متناسب با سایز کیف خود انتخاب کنید.

۴ویرایش برای محیط وب

اکنون که مطالب خام را تهیه کرده‌اید، طرح گزارش را بر اساس این مراحل بازنویسی کنید:
اطلاعات‌تان را ارزیابی کنید، طرح گزارش را بازبینی کنید، دریابید که چه چیزی از نسخه اصلی گزارش تغییر کرده است، مشخص کنید که چه رسانه‌ای دارید و در هر صفحه، چه چیزی باید ظاهر شود.

چند راهنمایی کلی برای استفاده از رسانه‌های مختلف:

فیلم

فیلم‌ها را کوتاه کنید، ترجیحا ۱ یا ۲ دقیقه، و نه بیشتر از ۳ یا ۴ دقیقه.

موقعیت ثابت یک فرد در حال صحبت را فقط برای چند ثانیه حفظ کنید، بعد به تصویر خارج.

از مصاحبه موسوم به «بی- رول» (B-roll) تغییر موقعیت دهید.

 تغییر موقعیت به «بی- رول» اگر به گونه ای موثر صورت بگیرد، می‌تواند چشم اندازی از ماجرا را ترسیم کند و نشان دهد که سوژه مصاحبه، در فضای خارج از مصاحبه مشغول چه کاری است. «بی‌-‌رول» همچنین فضایی را که فرد در آن رفت و آمد دارد، نشان می‌دهد.

از آنجا که سرعت نمایش فریم‌ها در محیط وب پایین است، از انتخاب شات‌های اکشن و پر از حرکت خودداری کنید. این تصاویر معمولا در وب با کیفیت ضعیف دیده می‌شوند.

صدا

از صدای با کیفیت استفاده کنید، مگر در یک مورد استثنا: صداهایی که واقعا قدیمی هستند و سال‌ها از ضبط آن ها می‌گذرد. اما همین صداها را هم باید بسیار کوتاه و منقطع به کار بگیرید.
برای تقویت و تاکید بر یک موضوع یا بخش مهم، همراه با صدا از زیرنویس استفاده کنید.
از به کارگیری موسیقی در پس زمینه صدا خودداری کنید، مگر آن که اقتضای ماجرا حکم کند که این کار را انجام دهید.

عکس

وب، یک رسانه بصری است. پس حتما از عکس استفاده کنید از عکس به عنوان ابزاری برای جایگزینی ۱۰۰۰ کلمه مطلب استفاده کنید، نه به عنوان افزوده ای بر کلمات یک مطلب متن و عکس باید هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ محتوا مکمل هم باشند.

حتی به راحتی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ، به عکس‌هایتان متن اضافه کنید.

عکس‌ها را می‌توانید به دو صورت به کار ببرید:

به صورت تکی ،برای ایجاد فضا یامعرفی ماجرا یا بخشی از آن یه صورت متناوب،برای روایت
ماجرا با نمایش تصویری (به صورت اسلاید)

گرافیک

شما می‌توانید اشکال گرافیکی را با استفاده ازGIS (سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی) به صورت تعاملی (interactive) درآورید. این کار به مخاطب اجازه می‌دهد یک منطقه جغرافیایی (مثلاً در همسایگی خودش) را انتخاب کرده واطلاعات مربوط به آن منطقه را ببیند.

 برای متحرک سازی گرافیک، از نرم‌افزار Flashاستفاده کنید.

 اشکال گرافیکی حتی می‌توانند محور گزارش، قرار داشته باشند. برای مثال،گزارش‌های حوادث یا گزارش‌های بین‌المللی را می‌توان با گرافیک‌هایی ارائه داد که با متنی‌هایی تکمیل شده اند.
متن

متن، برای افرادی که به خواندن روزنامه‌های چاپی عادت کرده اند، باعث آرامش خاطر است. مخاطبان در مواقعی که دیگر نمی‌دانند چه باید بکنند، به سراغ متن می‌روند. پس از آن که اطلاعات را تا سر حد امکان در رسانه‌های دیگر گنجاندید، باز ممکن است مطلبی را از قلم انداخته باشید؛ اینجا باید به متن متوسل شود.

 از متن می‌توانید برای شرح عکس، عنوان، گزارش سوتیتر ها و میان تیتر ها استفاده کنید.
متن برای گزارش‌های اول شخص، گزارش‌های سیاسی، تحلیل‌ها و اخبار و اطلاعات کوتاه روز، بهترین کارایی را دارد.

تولید

درست همان‌طور که نویسنده، یک گزارش چاپی از یک ماجرا را سازماندهی می‌کند، گزارشگر چندرسانه‌ای نیز به داستان خود شکل می‌دهد. با این تفاوت که در تولید یک چندرسانه‌ای، از ابزارهای مختلفی برای تعیین عناصر گزارش استفاده می‌شود.

 مزایای استفاده از سی دی های مالتی مدیا :

۱-  قابلیت توسعه و تغییر محصولات تولید شده در کمترین زمان ممکن

۲-  قابلیت تهیه رونوشت و چاپ از مطالب ارائه شده متناسب با نیاز کاربرانقابلیت ارائه متمرکز مطالب و مستندات و یا هر نوع داده دیگر در قالبهای سامان یافته به مخاطبان

۳-  با توجه به چندرسانه ای بودن بهترین تاثیر را در نظر بازدیدکنندگان دارد.

۴-  یکی از مزایایی مهم استفاده از سی دی های مالتی مدیا سهولت کپی برداری و به تعداد مورد نظر تکثیر کردن سی دی می‌باشد.

۵-  سی دی های مالتی مدیا از هر کتابچه، بروشور و یا کاتولوگ چاپی جذابتر بوده و به علاوه هزینه کمتری را در پی دارند.

 ۶-  سی دی های مالتی‌مدیا به اندازه یک سایت محدودیت ندارد و ما می‌توانیم به راحتی تمامی اطلاعات وتصاویر رابه طور کامل درآن شرح دهیم.

 ما دراین پروژه به آموزش چند رسانه‌ای ویندوز xp پرداخته‌ایم.در این پروژه از نرم‌افزارهای زیر استفاده کرده‌ایم :

Photoshop –swish –authorware –snagit –photo impact –captivate-

Setup Factory 8.0

که ما به ترتیب این نرم‌افزارها را معرفی کرده و مراحل تولید پروژه خود را نیز در هر کدام از نرم‌افزارها شرح خواهیم داد:

معرفی نرم‌افزار فتوشاپ

ابتدا ببینیم فایل های گرافیکی را به کمک چه برنامه هایی می‌توان تولید نمود:

زمانی که بحث معرفی نرم‌افزارهای طراحی و گرافیک مطرح می گردد نام سه شرکت بزرگ تولیدکننده این دسته نرم‌افزارها خودنمایی می کند و من نیز به معرفی نرم‌افزارهای این سه غول نرم‌افزاری بسنده می کنم یعنی adobe,macromedia,corel  تمامی نرم‌افزارهای دیگر کپی‌برداری‌هایی آشکار از نرم‌افزارهای معرفی شده در ذیل هستند و تفاوت مهم آن ها در کارایی پایین و سهولت استفاده از آن ها می‌باشد .

Macromedia Freehand

نرم‌افزارهای شرکت ماکرومدیا همواره در میان طراحان جایگاه به خصوصی داشته است و طراحان در هر کجا به کمک این دست نرم‌افزارها به خلق تصاویر برداری نظیر آرم ، نشانه و … پرداخته‌اند . از جمله مهمترین خصوصیات نرم‌افزارهای شرکت ماکرومدیا اختصاصی سازی و سفارشی کردن برای طراحی وب می‌باشد و درواقع چهار چوب آن ها برای طراحی وب خلق شده اند حال آن که به سادگی می‌توان با فلش برنامه نویسی نمود ، با دریم ویور یک وب حرفه ای با تمامی امکانات محاوره ای طراحی کرد ، با سوایش بنرها و انیمیشن‌های زیبایی خلق نمود و… . اما در این میان نرم‌افزار فری هند یک نرم‌افزار واسطه ای است که طراحان به کمک آن اقدام به تولید برخی ابزارهای مورد نیاز در طراحی وب نظیر دکمه ها ، قاب ها و لوگوها و نشانه ها می‌نمایند . حال آن که سایر طراحان نیز به سهولت قادر به استفاده در مواردی به جز طراحی وب می‌باشند.همچنین استفاده از قلم های متفاوت و از جمله قلمی برای خوشنویسی آن هم با کامپیوتر از امکانات آن می‌باشد . رسم انواع خطوط ، برش تصاویر مرکب بر حسب نوع اشتراک بخش ها ، سهولت رنگ‌آمیزی خطوط و سطوح ، وجود تابلوهای رنگ امن برای وب و طراحی و شمایل و دکمه ها ی آماده که می‌توان با اعمال آن ها به هر تصویر برداری ، آن تصویر را شکیل و زیبا نمود و بسیاری امکانات دیگرکه قادر خواهید بود به کمی تلاش آن ها را فرا بگیرید و با آن ها کار کنید .

Corel Suite

در یک کلام می‌توان گفت فوق العاده است مجموعه نرم‌افزارهای کورل که به صورت پکیج نرم‌افزاری Corel Suite معروفند شامل نرم‌افزارهایی برای طراحی ، کار بر روی تصاویر ، ساخت بنر و.. می‌باشد درواقع نرم‌افزارهایی در قالب یک نرم‌افزاراین دست نرم‌افزارها همانند نرم‌افزارهای مشترک سایر شرکت ها دارای قابلیت Drop & Edit می‌باشند یعنی دارای واسط کاربری مشترک بوده و به راحتی می‌توان تصویر را از یک نرم‌افزار کشیده و در نرم‌افزار دیگر ویرایش نمود و دوباره وارد همان نرم‌افزار اصلی نمود Corel Drawنرم‌افزار اصلی در این پکیج می‌باشد . این در حالی است که نرم‌افزار Corel Paint که بخش گرافیکی Corel می‌باشد یک کپی مشهود از فتوشاپ می‌باشد با این تفاوت که رابط کاربری آن ساده تر شده است در هر حال در امر طراحی Corel Draw مورد توجه اکثریت قریب به اتفاق طراحان در سرتا سر دنیا قرار گرفته است و امکانات متعدد و بالقوه آن دست کاربر را باز گذاشته است تا با رسم انواع خطوط ، رنگ‌آمیزی ، سهولت ویرایش خطوط و سایر قابلیت های دیگر به طراحی آرم ها ، لوگو ، پوستر و… بپردازد .

Adobe Illustrator CS

شاهکار شرکت ادوبی در زمینه طراحی که با قلم ها، Style ها ،سمبل های گرافیکی ، رنگ های آماده و قالب های پیش ساخته بسیار زیاد که قابل اعمال به سایر تصاویر برداری است حتی در میان نرم‌افزارهای طراحی جایگاه بسیار بالاتری را به خود اختصاص داده است . طراحی وب از آن دست قابلیت های این نرم‌افزار می‌باشد چرا که به دلیل تعدد امکانات و خروجی های مناسب برای وب دست شما را باز می گذارد تا هر گونه قالبی را برای طراحی وب تدارک ببینید . سمبل های گرافیکی و قلم هالی متعدد پیش ساخته صفحه آرایان را بسیار یاری میدهد . ترسیم ساده انواع خطوط و ویرایش ساده تر آن ها در امر طراحی آرم ، لوگو ، پوستر و… کارایی بسیار بالایی را ارائه می‌دهد . قابلیت Drop & Edit  با سایر نرم‌افزارهای ادوبی از جمله قابلیت دیگر این نرم‌افزار می‌باشد . امکان ویرایش تصاویرpdf و یا گرفتن خروجیpdfاز دیگر امکانات این نرم‌افزار می‌باشدانواع جلوه ها و افکت‌های قابل اعمال به تصاویر نیز در خدمت کابر می‌باشند .

Adobe Photoshop

نرم‌افزار فتوشاپ از جمله قویترین نرم‌افزارهای ویرایش و کار بر روی تصاویر می‌باشد که امکانات فراوان آن و Plug Inهای متعدد و جلوه های متعدد موجود در آن باعث شده است که افراد بسیاری در هرگوشه و کنار به کار با آن روی بیاورنددر زیر گوشه ای از امکانات آن را بیان می‌کنیم:

– تنظیم رنگ ،نور و کنتراست تمام یا قسمتی از تصویر – رنگی سازی تصاویر سیاه و سفید و یا ویرایش رنگ های موجود در عکس

– تنظیم مدرنگ برای انواع عملیات چاپ CMYK ، صفحه نمایشRGB  و…

– ادغام تصاویر در یکدیگر بر حسب رنگ و نور آنها به صورت darken,multiply,…

– استفاده از فیلتر های گوناگون برای اعمال جلوه هایی زیبا بر روی تصاویر

– اعمال ماسک بر روی تصاویر

– تهیه آلبوم عکس برای وب

– گرفتن خروجی برای وب

– تعدد قلم ها و …

لذا به طور کل شما تمامی امکانات را برای ویرایش تصاویر خواهید داشت .

طراحی دکمه ها

85,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    پنجشنبه, ۱۸ آذر , ۱۳۹۵

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.