پرسشنامه تربیت شهروندی در برنامه درسی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پرسشنامه تربیت شهروندی در برنامه درسی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود پرسشنامه‌ تربیت شهروندی در برنامه درسی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پرسشنامه مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

پرسشنامه تربیت شهروندی در برنامه درسی

ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای می باشد که با استفاده از تعیین مولفه های مهم تربیت شهروندی در برنامه درسی تحقیقات پیشین که در این زمینه صورت گرفته است تعیین گردید و پس از تایید اساتید راهنما و مشاور اجرا شد . در ابتدا برای تعیین پایایی ابزار مورد نظر روی ۶۰ نفر از معلمان زن و مرد اجرا شد. آلفای هر کدام از مولفه ها در جدول ۳-۱ مشاهده می شود :

جدول ۳-۱: آلفای کرونباخ هر یک از مولفه های تربیت شهروندی

ابعاد مهارت N تعداد گویه ها آلفای کرونباخ
  اجتماعی ۶۰ ۱۰ ۸۹۰/۰
  فردی ۶۰ ۱۲ ۸۴۲/۰
  فرهنگی ۶۰ ۱۱ ۸۸۷/۰
  اقتصادی ۶۰ ۹ ۸۸۶/۰
  سیاسی ۶۰ ۱۴ ۹۵۳/۰

همچنین آلفای کرونباخ هر یک از مولفه ها در اجرای نهایی پژوهش مشاهده می شود:

جدول ۳-۲: آلفای کرونباخ هر یک از مولفه های تربیت شهروندی

ابعاد مهارت N تعداد گویه ها آلفای کرونباخ
  اجتماعی ۳۰۶ ۱۰ ۸۸۹/۰
  فردی ۳۰۶ ۱۲ ۸۴۵/۰
  فرهنگی ۳۰۶ ۱۱ ۸۹۱/۰
  اقتصادی ۳۰۶ ۹ ۸۸۰/۰
  سیاسی ۳۰۶ ۱۴ ۹۵۷/۰

همانطور که مشاهده می شود، ضرایب همسانی درونی مولفه ها و کل مقیاس در حد مطلوب به بالا قرار دارند. از سوی دیگر روایی ابزار مورد نظر توسط اساتید تایید گردید و از نظر همخوانی با سایر تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت . این پرسش نامه دارای ۵ زیر مقیاس عمده به شرح جدول (۳-۳) بود :

جدول ۳-۳: زیر مقیاس ها و گویه های مربوط به آن

ابعاد مهارت تعداد گویه ها کمینه               ممکن بیشینه  ممکن
   اجتماعی ۱-۲-۳-۴-۵-۶-۷-۸-۹-۱۰ ۱۰ ۵۰
       فردی ۱۱-۱۲-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷-۱۸-۱۹-۲۰-۲۱-۲۲ ۱۲ ۶۰
  فرهنگی ۲۳-۲۴-۲۵-۲۶-۲۷-۲۸-۲۹-۳۰-۳۱-۳۲-۳۳ ۱۱ ۵۵
  اقتصادی ۳۴-۳۵-۳۶-۳۷-۳۸-۳۹-۴۰-۴۱-۴۲ ۹ ۴۵
        سیاسی ۴۳-۴۴-۴۵-۴۶-۴۷-۴۸-۴۹-۵۰-۵۱-۵۲-۵۳-۵۴-۵۵-۵۶ ۱۴ ۷۰
 جمع ابعاد ۱-۲-۳-۴-۵-۶-۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶-۱۷-۱۸-۱۹-۲۰-۲۱-۲۲-۲۳-۲۴-۲۵-۲۶-۲۷-۲۸-۲۹-۳۰-۳۱-۳۲-۳۳-۳۴-۳۵-۳۶-۳۷-۳۸-۳۹-۴۰-۴۱-۴۲-۴۳-۴۴-۴۵-۴۶-۴۷-۴۸-۴۹-۵۰-۵۱-۵۲-۵۳-۵۴-۵۵-۵۶ ۵۶    ۲۸۰

۳-۴-شیوه نمره گذاری پرسش نامه:

پاسخ نامه با استفاده از مقیاس رتبه ای لیکرت تنظیم شد. پاسخگو می بایست پس از مطالعه هر یک از گویه ها، با گذاشتن علامت در هر یک از پنج گزینه که شامل خیلی کم ، کم، متوسط، زیاد وخیلی زیاد است نظر خود را در مورد دو وضعیت موجود و مطلوب برخورداری برنامه های درسی از  مهارت های اطلاعاتی- ارتباطاطی در پرسشنامه اعلام کند.

با عنایت به اینکه پرسشنامه شامل پنج وضعیت می باشد یعنی واحد گویه ها از۵، ۴، ۳، ۲، ۱ می باشد.برای هر گویه پنج وضعیت وجود دارد که کمترین نمره ۱ و بیشترین نمره فرد در آن گویه ۵ می باشد.

25,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.