پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)  نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پرسشنامه مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

در این پژوهش برای جمع­آوری داده­ها مربوط به متغیر باورهای انگیزشی از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری  (MSLQ) پینتریج و دی­گروت (۱۹۹۰) استفاده شده است که شامل دو بخش باورهای انگیزشی (۲۵ماده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (۲۲ماده) می­باشد و مجموع ماده­های این مقیاس ۴۷ ماده است مقیاس باورهای انگیزشی (۲۵ماده)، سه خرده آزمون، خودکارآمدی، ارزش­گذاری درونی و اضطراب امتحان را شامل می­شود و مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (۲۲ماده) نیز دارای دو خرده آزمون استفاده از راهبردهای شناختی و خودتنظیمی می­باشد.

این پرسشنامه توسط پینتریج و دی­گروت (۱۹۹۰) برای اندازه­گیری انگیزش و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیرندگان تهیه شده است. ماده­های این پرسشنامه از نوع آزمون «بسته پاسخ» پنج گزینه­ای است (از کاملاً مخالفم =۱، تا کاملاً موافقم=۵)

پینتریج و دی­گروت برای بررسی پایانی روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری انگیزشی، از روش تحلیل عواملی استفاده کردند و پنج عامل را مشخص کردند. مقیاس خودکارآمدی (۸۳/۰)، ارزش­گذاری درونی (۸۷%)، اضطراب امتحان (۷۵/۰)، استفاده از راهبردهای شناختی (۸۳/۰)، و خود نظم­دهی (۷۴/۰)، هم چنین موسوی نژاد (۱۳۷۶) پایانی کل آزمون را با استفاده از روش آلفای کرو نباخ ۸۲/۰ گزارش کرده است.

در تحقیق حسینی رامشه (۱۳۷۷)، گویه­های مورد استفاده در تحقیق پینتریج و دی­گروت (۱۹۹۰) بدون اینکه وضعیت روایی آنها تغیر یابد به بیان دیگری مطرح شده است و MSLQ  با ۴۷ گویه در دو بخش باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری مورد تحلیل عامل قرار گرفت. بدین ترتیب که ابتدا گویه­های مربوط به باورهای انگیزشی به روش چرخشی واریماکس و بعد از آن با چرخش ایلیمن تحلیل شد. پس از حذف گویه­های نامربوط، سه عامل اضطراب امتحان، خودکارآمدی و ارزش­گذاری استخراج شد. گویه­های مربوط به اضطراب امتحان (۷۷/۰) شامل ۶ گویه بیان­گر حالات عاطفی و هیجانی دانش­آموز در هنگام انجام امتحان و یا هنگام پرسش معلم، ۷ گویه مربوط به خودکارآمدی بودن (۶۸/۰).

گویه­ها که در دو عامل مجزا بار عاملی داشته­اند. به جهت قرابت گویه­ها، این دو عامل خودکارآمدی نام گرفته­اند (مثلاً می­دانم که مطالب درسی را می­توانم یاد بگیرم) و ۴ گویه دیگر به ارزش­گذاری درونی (۴۱/۰) مربوط بود که اهمیت و جذابیت دروس را می­سنجد (مثلاً، من حتی درس­هایی را هم که در آن ضعیفم، دوست دارم).

در تحلیل عوامل گویه­های مربوط به راهبردهای یادگیری نیز سه عامل راهبردهای شناختی سطح بالا، سطح پایین و خود نظم­دهی استخراج گردید.

راهبردهای شناختی سطح بالا (۶۸/۰) و راهبردهای بسط دهی و سازمان­دهی را شامل می­شود که بیان­گر تونایی طبقه­بندی و سازمان­دهی اطلاعات جدید و مرتبط کردن آن اطلاعات به دانش قبلی بود.

25,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.