1,066 بازدید
پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۶ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک پرسشنامه مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد
در این پژوهش برای جمعآوری دادهها مربوط به متغیر باورهای انگیزشی از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) پینتریج و دیگروت (۱۹۹۰) استفاده شده است که شامل دو بخش باورهای انگیزشی (۲۵ماده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (۲۲ماده) میباشد و مجموع مادههای این مقیاس ۴۷ ماده است مقیاس باورهای انگیزشی (۲۵ماده)، سه خرده آزمون، خودکارآمدی، ارزشگذاری درونی و اضطراب امتحان را شامل میشود و مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (۲۲ماده) نیز دارای دو خرده آزمون استفاده از راهبردهای شناختی و خودتنظیمی میباشد.
این پرسشنامه توسط پینتریج و دیگروت (۱۹۹۰) برای اندازهگیری انگیزش و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیرندگان تهیه شده است. مادههای این پرسشنامه از نوع آزمون «بسته پاسخ» پنج گزینهای است (از کاملاً مخالفم =۱، تا کاملاً موافقم=۵)
پینتریج و دیگروت برای بررسی پایانی روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری انگیزشی، از روش تحلیل عواملی استفاده کردند و پنج عامل را مشخص کردند. مقیاس خودکارآمدی (۸۳/۰)، ارزشگذاری درونی (۸۷%)، اضطراب امتحان (۷۵/۰)، استفاده از راهبردهای شناختی (۸۳/۰)، و خود نظمدهی (۷۴/۰)، هم چنین موسوی نژاد (۱۳۷۶) پایانی کل آزمون را با استفاده از روش آلفای کرو نباخ ۸۲/۰ گزارش کرده است.
در تحقیق حسینی رامشه (۱۳۷۷)، گویههای مورد استفاده در تحقیق پینتریج و دیگروت (۱۹۹۰) بدون اینکه وضعیت روایی آنها تغیر یابد به بیان دیگری مطرح شده است و MSLQ با ۴۷ گویه در دو بخش باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری مورد تحلیل عامل قرار گرفت. بدین ترتیب که ابتدا گویههای مربوط به باورهای انگیزشی به روش چرخشی واریماکس و بعد از آن با چرخش ایلیمن تحلیل شد. پس از حذف گویههای نامربوط، سه عامل اضطراب امتحان، خودکارآمدی و ارزشگذاری استخراج شد. گویههای مربوط به اضطراب امتحان (۷۷/۰) شامل ۶ گویه بیانگر حالات عاطفی و هیجانی دانشآموز در هنگام انجام امتحان و یا هنگام پرسش معلم، ۷ گویه مربوط به خودکارآمدی بودن (۶۸/۰).
گویهها که در دو عامل مجزا بار عاملی داشتهاند. به جهت قرابت گویهها، این دو عامل خودکارآمدی نام گرفتهاند (مثلاً میدانم که مطالب درسی را میتوانم یاد بگیرم) و ۴ گویه دیگر به ارزشگذاری درونی (۴۱/۰) مربوط بود که اهمیت و جذابیت دروس را میسنجد (مثلاً، من حتی درسهایی را هم که در آن ضعیفم، دوست دارم).
در تحلیل عوامل گویههای مربوط به راهبردهای یادگیری نیز سه عامل راهبردهای شناختی سطح بالا، سطح پایین و خود نظمدهی استخراج گردید.
راهبردهای شناختی سطح بالا (۶۸/۰) و راهبردهای بسط دهی و سازماندهی را شامل میشود که بیانگر تونایی طبقهبندی و سازماندهی اطلاعات جدید و مرتبط کردن آن اطلاعات به دانش قبلی بود.
تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر