پروژه حقوق و دستمزد و انبار گردانی شرکت کاشی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پروژه حقوق و دستمزد و انبار گردانی شرکت کاشی  مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۲۰  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود پروژه حقوق و دستمزد و انبار گردانی شرکت کاشی  نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

هدف کلی از سیستم حقوق و دستمزد   ۱
بررسیهای دستمزد   ۲
اطلاع از سیستم حقوق و دستمزد  ۴
چگونگی سیستم حقوق و دستمزد   ۵
اجزاء و عناصر سیستم حقوق و دستمزد   ۶
وظیفه دایره کارگزینی چیست   ۶
ثبت ورود و خروج پرسنل چیست   ۷
وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست   ۷
قرارداد کار و شرایط اساسی انعقاد قرارداد کار چگونه است   ۹
روش برآورد هزینه های پرسنلی   ۹
حقوق یا مزد بر مبنا چیست   ۱۴
مدت کار   ۱۴
اضافه کاری چیست و چه شرایطی دارد   ۱۵
منظور از شب کاری و نوبت کاری چیست   ۱۵
کار مختلط   ۱۵
کار نوبتی   ۱۵
تعطیلات و مرخصیها    ۱۷
عیدی و پاداش   ۱۷

فوق العاده ماموریت   ۱۸
کسورات قانونی   ۱۸
مالیات حقوق و دستمزد چیست   ۱۸
حق بیمه های اجتماعی چیست و چگونه محاسبه می شود   ۱۹
انواع بیمه کدام است و دفترچه بیمه چیست   ۲۱
دفترچه بیمه چیست   ۲۲
بیمه بیکاری چیست   ۲۵
دایره ثبت ورود و خروج پرسنل چگونه عمل می نماید   ۲۶
کارت ساعت چیست   ۲۶
دایره حسابداری حقوق و دستمزد چگونه عمل می نماید   ۲۸
لیست حقوق و دستمزد چیست و از آن چه استفاده ای می شود   ۲۸
طرح های اضافه پرداختنی تشویقی مدیران  ۲۹
نمونه های عمده طرح های تشویقی مدیران  ۳۱
مشکلات اجرایی پرداختهای تشویقی مدیران  ۳۴
فرمولهای محاسبه پرداخت های تشویقی   ۳۴
انتخاب نظام پرداخت حقوق   ۳۶
منظور از کسور توافقی چیست   ۴۶
حسابداری حقوق و دستمزد چگونه است   ۴۸
مالیات چیست    ۵۲
مالیاتهای تکلیفی   ۵۴

معافیت مالیاتی در‌آمد حقوق   ۵۵
نحوه محاسبات مالیات حقوق   ۶۰
محاسبه عیدی و پاداش آخر سال  ۶۲
پاداش چیست و در موسسات تولیدی چگونه با آن برخورد می شود   ۶۲
حسابهای کل و معین حقوق و دستمزد کدامند   ۷۱
حسابداری حقوق و دستمزد در موسسات تولیدی چگونه می باشد    ۷۳
منظور از ذخیره سنوات خدمت و بازخرید سنوات خدمت چیست   ۷۵
مراکز هزینه یعنی چه و منظور از تسهیم هزینه چیست   ۷۷
تسهیم هزینه حقوق و دستمزد به مراکز هزینه یعنی چه   ۷۸
روشهای پرداخت دستمزد در موسسات تولیدی چگونه است   ۷۸
فهرست ( کدینگ ) حسابهای حقوق و دستمزد چگونه است    ۸۰
سیر تحول انبار و انبار داری در ایران  ۸۵
اهمیت انبار و انبار داری  ۸۷
دلایل نگهداری موجودیها و انبار کردن آنها  ۸۹
تعریف انبار  ۹۰
تعریف انبارداری   ۹۰
تعریف مدیریت انبار و وظایف عمومی آن  ۹۱
۱ـ   برنامه ریزی مدیریت انبار   ۹۲
۲ـ   سازماندهی مدیریت انبار  ۹۵
۳ـ کنترل و نظارت مدیریت انبار  ۹۶

۴ـ تصمیم‌گیری مدیریت انبار  ۹۷
۵ـ هدایت و رهبری مدیریت انبار  ۱۰۰
کاردکس نویسان یا پرسنل دفتری انبار (کارمندان انبار)  ۱۰۱
خصوصیات و مشخصات   ۱۰۱
اهم وظایف کاردکس نویسان   ۱۰۱
انبارداران  ۱۰۳
مدیر انبارها  ۱۰۵
عوامل موثر در مدیریت و اداره انبار   ۱۰۸
شرایط و وضع عمومی انبارها  ۱۰۹
تاریخچه  ۱۱۰
سیستم کدنیگ  ۱۱۱
چهارچوب اصلی کدینگ حسابها  ۱۱۱
گردش مواد از انبار به خط تولید  ۱۱۲
نحوه درخواست و خروج از انبار  ۱۱۳
خط تولید  ۱۱۴

منابع و مآخذ :

۱ ـ نظام حقوق و دستمزد            مولف : محمد صائبی

۲ ـ مسئول حقوق و دستمزد                 مولف : سید احمد گلمیری

هدف کلی از سیستم حقوق و دستمزد

سازمانهای کنترل کننده حقوق و دستمزد دوایری از قبیل کارگزینی , برنامه ریزی , تولید , زمان سنجی , ثبت اوقات کار دایره حسابداری حقوق و دستمزد , دایره حسابداری صنعتی باید با یکدیگر هماهنگی و همکاری نمایند که به توضیح آن می پردازیم .

دستمزد تولید عبارت از وجوهی است که برای کار انجام شده تولیدی در یک مدت معین پرداخت و یا تعهد می گردد . بنابراین کمیت و کیفیت نیروی کار و هزینه های مربوط آن از موضوعاتی است که همواره باید کنترل و بررسی شود تا با پرداخت حقوق و دستمزد مناسب , کیفیت نیروی کار حفظ شود . کنترل حقوق و دستمزد به لحاظ ارتباط و تاثیری که این هزینه ها با تولید و بهای تمام شده هر واحد محصول دارند .

دستمزد مستقیم : عبارت است از هزینه کار انجام شده ای که مستقیماً به جهت ساخت محصول پرداخت و یا تعهد شود . به عبارت دیگر , دستمزد کارگرانی را که مستقیماً به ساخت محصول اشتغال دارند دستمزد مستقیم می گویند . مثل کارگران در یک کارگاه تولید مبل و صندلی .

دستمزد غیر مستقیم : عبارت است از هزینه نیروی کار انجام شده که مستقیماً ساخت محصول صرف نشده باشد . به عبارت دیگر دستمزد سرکارگران , سرپرستان و کسانی که به تعمیر و نگهداری ماشین آلات اشتغال دارند و مستقیماً تاثیری در تولید ندارند دستمزد غیر مستقیم گویند.

دایره حسابداری حقوق و دستمزد : وظیفه این دایره تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد و تعیین مبلغ ناخالص و خالص حقوق و دستمزد است . همچنین این دایره بر مبنای اطلاعاتی که از روابر دیگر دریافت داشته است وظیفه طبقه بندی لیست حقوق و دستمزد را بر حسب نوع کار , دوایر و مراحل تولید بر عهده دارد مدارک و حقوق و دستمزد شامل حقوق پایه , اضافه کاری , حق نوبتکاری , پاداش , مرخصی استحقاقی , هزینه اوقاف تلف شده , طرحهای تشویقی دستمزد , حق بیمه های اجتماعی سهم  کارفرما , بیمه عمر , بیمه حوادث و هزینه های رفاهی کارگران می باشد که شرح مختصری در مورد بعضی داده شده است . در سالهای اخیر با توجه به توسعه و رشد سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر , استفاده و بکارگیری آن در محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد امری اجتناب پذیر شده است .

خصوصاً اینکه به علت مزایای متعدد کامپیوتر از قبیل سرعت و دقت محاسبه بالا کیفیت کلیه شرکتها و کارگاههای را که دارای کارکنان قابل توجهی هستند به کارگیری سیستم های نرم افزاری کامپیوتر نموده است .

بررسیهای دستمزد

پیش از آنکه هر گونه تصمیمی بتواند در زمینه سیاست حقوق و دستمزد اتخاذ گردد انجام یک بررسی در مورد حقوق و دستمزد به منظور نیل به استاندارد های پرداخت در دیگر سازمانها ضرورت دارد .

برسی حقوق و دستمزد به منظور وصول یک تعادل و همبستگی پرداخت برون سازمانی صورت می گیرد . یعنی تعادل بین سطح حقوق و دستمزد یک سازمان با آنچه در سازمانهای قابل مقایسه وجود دارد برای این منظور حقوق ها و دستمزدهایی را که به افراد موجود در یک طبقه شغلی مثلاً مسئول نگهداری و نصب پرداخت می شود می توان از محل آمارهای منتشره توسط دولت بدست آورد . با این وجود این آمارها ممکن است مناسب و قابل اعمال نباشند زیرا :

الف ) امکانات اشتغال بیش از اندازه که در آن حقوق ها و دستمزدهای پرداختی برای جلب افراد می تواند بیشتر از میانگین ملی باشد .

ب ) بیکاری که در آن حقوق ها و دستمزدهای پرداختی کمتر از میانگین ملی است .

نتایج حاصله از بررسیهای حقوق و دستمزد باید با دقت و احتیاط تفسیر شود زیر نرخهای پرداخت متاثر از عواملی چون کمکهای جنبی , پرداختهای تشویقی و امنیت شغلی هستند . بهرحال بررسیها شاخص هایی را بدست می دهد که سازمان بدان وسیله بتواند اشکال های حقوق و دستمزد کنونی مشاغل خود را مقایسه کند و در صورت لزوم با انجام تعدیل های لازم در جهت مسیر سیاست کلی حقوق و دستمزد قرار گیرد .

برای بیشتر مردم حقوق یا دستمزدشان موضوع حساسی است و لذا در قبال تغییر دلبخواه آن مقاومت نشان می دهند و نسبت به هر گونه اقدامی که منجر به ارزش گذاری بر شغلشان می شود بدگمان هستند . بنابراین از پیش توجیه کردن افراد در زمینه آنچه در نظر است درباره تغییر نظام پرداخت انجام گیرد گامی است عقلانی , منطقی و ضروری . هنگامی که مشاغل مورد تجزیه و تحلیل و ارزشیابی قرار می گیرد شایسته است برخی افراد منجمله نمایندگانی که مورد قبول کارکنان هستند و نسبت به شغل تحت بررسی آگاهی دارند مشارکت داشته باشند .

نظام در قلمرو حقوق و دستمزد طی چندین سال به منظور ایجاد منطقی درونی و قابلیت رقابت سازمانی با دیگر نظامهای پرداخت تکامل یافته است . مدیریت پرداخت کارآمد به معنای ایجاد و حفظ ساختارهای پرداختی است که سازمان برای حصول اهدافش بتواند به کمک آن به جذب , نگهداری , پرورش و انگیزش کارکنان مورد نیازش با کیفیات مورد نظرش بپردازد .

 

اطلاع از سیستم حقوق و دستمزد

کسانی که در رشته های امور مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری را فرا میگیرند یکی از انواع هزینه هایی را که با آن آشنا می شوند هزینه حقوق و دستمزد است و به تبع روش حسابداری و ثبت این هزینه را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت ولی باید توجه داشت بحث هزینه حقوق و دستمزد دارای مطالب زیادی می باشد که هر فرد حسابدار با کسی که در واحد حقوق و دستمزد سازمان یا موسسه ای کار می کند نیاز به داشتن دانش تخصصی در این زمینه خواهد بود این اطلاعات را به صورت خلاصه می توان شناخت سیستمهای کنترلی حقوق و دستمزد , شناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موارد قانونی همچون , اضافه کاری و ماموریت و تهیه اسناد و مدارک ثبت لیستهای حقوق و دستمزد و سایر موارد نام برد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد .

می دانید هزینه نیروی کاربخش اعظمی از بهای تمام شده تولید کالا و خدمات یک موسسه یا یک واحد اقتصادی را به خود اختصاص می دهد و در واقع تاثیر قابل توجه ای بر سود واحدهای تجاری خواهد داشت البته اهمیت هزینه حقوق و دستمزد در واحدهای مختلف متفاوت است ولی بطور معمول هزینه حقوق و دستمزد  از درآمدهای واحدهای اقتصادی و تجاری را به خود اختصاص می دهد بنابراین پر واضح است کسانی که در رشته امور مالی تحصیل می کنند باید اطلاعات جامع و کافی در این زمینه داشته باشند .

چگونگی سیستم حقوق و دستمزد

اشاره کردیم که هزینه حقوق و دستمزد بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های یک موسسه را به خود اختصاص می دهد پرواضح است مدیریت واحدهای اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظمی در این زمینه دارند و از طرفی می دانید کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند و همچنین باید توجه داشت که محاسبات تعیین حقوق و مزایا پر حجم و گسترده است و در ضمن معمولاً قوانین کشورها , واحدهای اقتصادی را ملزم نموده اند تا اطلاعاتی از تعداد کارکنان , حقوق و دستمزد و مزایای مربوطه را همه ماهه به دستگاه های ذیربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق و سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات ارسال دارند در نتیجه موارد فوق ایجاد یک سیستم منظم و دقیق را برای حقوق و دستمزد ضروری کرده است .

بنابراین یک سیستم حقوق و دستمزد باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوری و مبلغ صحیح قابل پرداخت به هر یک از کارکنان و دستگاههای مربوطه را محاسبه کند و در ضمن روشهای کنترلی مناسبی برای جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیرقانونی به افراد سوء استفاده کننده را ایجاد نماید .

باید اشاره کرد امروزه رایانه بخش عمده ای از محاسبات حقوق و دستمزد را در مدت زمان بسیار کوتاه انجام می دهد و لیکن رایانه یک ابزار , در دست کاربران می باشد و داشتن اطلاعات در ارتباط با حقوق و دستمزد لازم و ضروری می نماید .

 

 اجزاء و عناصر سیستم حقوق و دستمزد

اجزاء و عناصر تشکیل دهنده یک سیستم حقوق و دستمزد به طور کلی و بدون در نظر گرفتن اینکه این سیستم برای موسسه بازرگانی  و خدماتی و یا تولیدی طراحی شده به شرح زیر می باشد.

ـ دایره کارگزینی

ـ دایره ثبت ورود و خروج پرسنل

ـ دایره حسابداری حقوق و دستمزد

که ما برای بررسی اجزاء و عناصر فوق الذکر ابتدا به شکل کلی آنها را معرفی کرده و در ادامه بیشتر در ارتباط با آنها بحث کرده و جزئیات وظایف آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد .

وظیفه دایره کارگزینی چیست

واحد کارگزینی در هر موسسه وظیفه تهیه و تدوین دستورالعملها و آئین نامه ای استخدامی پرسنل با رعایت و مدنظر قرار دادن قوانین کار و امور اجتماعی و سایر قوانین را بر عهده دارد و از طرفی وظایف دیگری در ارتباط با پرسنل همچون آموزش , نحوه استفاده از مرخصی و تعیین شرح وظایف , نقل و انتقال پرسنل به سایر بخشهای موسسه و موارد مشابه را بر عهده دارد .

 

 ثبت ورود و خروج پرسنل چیست

وظیفه این بخش جمع آوری اطلاعات مربوط به زمان انجام کار پرسنل و در واقع حضور و غیاب هر یک از کارکنان در موسسات و واحدها می باشد که به طرق و روشهای خاصی این کار صورت می پذیرد .

وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست

این دایره وظیفه تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد و تعیین مبلغ ناخالص و خالص حقوق و دستمزد قابل پرداخت به هر یک از پرسنل را به عهده دارد در واقع اسناد و مدارک حقوق و دستمزد هر یک از پرسنل و کارکنان در این دایره نگهداری می شود توجه دارید که بحث حسابداری هزینه حقوق و دستمزد در این دایره مطرح می شود .

 به نمودار زیر که به شکل بسیار ساده سیستم حسابداری را نشان می دهد .

100,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه نرم افزار طراحی و پیاده سازی سیستم انبارداری داروخانه
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.