پروژه طراحی سایت آژانس مسافرتی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پروژه طراحی سایت آژانس مسافرتی شرکت تعاونی مسافربری سها مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۹۶  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پروژه طراحی سایت آژانس مسافرتی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

پیش گفتار
فصل اول : تکنیک های انجام پروژه
معرفی پروژه   ۱
اهداف پروژه   ۱
روش انجام پروژه   ۲
تکنیک های طراحی صفحات وب   ۳
فصل دوم : ASP
Active Server Page چیست ؟   ۶
شروع کار با Active Server Pages    ۷
ساخت صفحات پویا   ۷
اجرای صفحات ASP    ۸
تنظیمات سرویس دهنده اطلاعات اینترنت   ۹
نصب IIS در ویندوز ۲۰۰۰    ۹
نصب IIS در ویندوز XP    ۱۱
به کار گیری FrontPage    ۱۲
ایجاد اولین صفحات ASP خودتان   ۱۳
آشنایی با اسکریپت های ASP    ۱۴
Data types یا انواع داده ای   ۱۴
کار با متغیر ها   ۱۴
عملگرهای مقایسه    ۱۵
عملگرهای منطقی   ۱۵
ساختار کنترلی منطق شرطی   ۱۵
ساختار کنترلی منطق حلقوی   ۱۶
ساختار کنترلی منطق انشعابی   ۱۷
استفاده از سابروتین ها   ۱۸
استفاده از توابع   ۱۸
کار کردن با آبجکت ها   ۱۹
توابع Write  و Redirect    ۱۹
فــرم ها   ۲۰
بانک اطلاعاتی   ۲۱
ارتباط با یک بانک اطلاعاتی   ۲۱
کار کردن با بانک های اطلاعاتی با استفاده از ASP    ۲۲
آبجکت Recordset    ۲۴
متد Open    ۲۴
استفاده از adovbs.inc    ۲۵
درج کردن رکورد ها   ۲۶
به روز رسانی رکورد ها   ۲۶
حذف رکورد ها   ۲۷
فصل سوم : Access 2003
بخش اول : مقدمه ای بر بانک های اطلاعاتی مبتنی بر ارتباط و اکسس ۲۰۰۳    ۲۸
بانک اطلاعاتی رابطه ای چیست ؟   ۲۸
چه نوع کار هایی می توان با اکسس انجام داد ؟   ۲۸
اجرای اکسس   ۲۹
باز کردن یک بانک اطلاعاتی موجود   ۳۰
میز کار اکسس   ۳۱
پنجره اصلی بانک اطلاعاتی   ۳۲
نمایی از اجرای بانک اطلاعاتی   ۳۴
جدول : انبار داده   ۳۴
ارتباط ها : متصل کردن جدول ها به یکدیگر   ۳۷
بستن یک بانک اطلاعاتی اکسس   ۳۸
بخش دوم : کار با بانک های اطلاعاتی موجود و اشیای آنها   ۳۸
دیدن جدول ها   ۳۸
باز کردن یک جدول در اکسس   ۳۸
ویرایش داده های جدول   ۳۸
تغییر دادن داده های جدول   ۳۹
پاک کردن محتوای فیلد   ۳۹
لغو تغییرات   ۳۹
لغو تغییرات انجام شده بر روی فیلد جاری   ۳۹
لغو تغییرات بعد از جابه جا شدن بین فیلد ها   ۴۰
لغو تغییرات بعد از ذخیره کردن یک رکورد   ۴۰
اضافه کردن رکورد به جدول   ۴۰
پاک کردن رکورد ها   ۴۱
انتخاب یک یا چند رکورد   ۴۱
پاک کردن رکورد های انتخاب شده   ۴۲
بخش سوم : ساختن بانک های اطلاعاتی و اشیای درون آنها   ۴۳
ساختن جداول   ۴۳
ساختن یک جدول جدید   ۴۳
ساختن جدول از صفر   ۴۳
انتخاب نوع داده مناسب   ۴۶
بخش چهارم : جدول های ایجاد شده در این پروژه   ۵۰
فصل چهارم : پیاده سازی
مقدمه   ۵۳
صفحه اصلی و اجرایی سایت ( frame.htm )    ۵۳
بنر سایت ( baner.html )    ۵۴
صفحه اصلی ( HomePage ) سایت ( main.html )    ۵۵
صفحات رزرو بلیط   ۵۶
صفحات کنسل کردن بلیط   ۶۲
صفحات مدیریت سایت   ۶۶
صفحات متعلق به لینک های داخل بنر   ۷۰
فصل پنجم : تجزیه و تحلیل
روندنمای رزرو بلیط   ۷۳
روندنمای لغو بلیط   ۷۴
روندنمای مدیر سایت   ۷۵
نمودار جریان مستندات   ۷۶
نمودار سطح صفر ( C.D. )    ۷۶
نمودار سطح اول ( D.F.D. منطقی ) برای رزرو و کنسل   ۷۷
نمودار سطح اول ( D.F.D. منطقی ) برای مدیر سایت   ۷۸
نمودار سطح دوم ( D.F.D. منطقی )    ۷۹
پایگاه داده ( Data Base )   ۸۰
Data Dictionary ( D.D.)    ۸۲
دیکشنری ساختار داده   ۸۲
دیکشنری اجزاء داده   ۸۴
نمودار نهاد _ رابطه ( E.R.D. )    ۸۷
کنترل ها   ۸۸
دیکشنری پردازش داده ( P.D.E. )    ۸۹
Structure Chart    ۹۰
منابع مورد استفاده

معرفی پروژه :

در سایت شرکت به جنبه ها و بخشهای مختلف فعالیت های شرکت پردا خته شده است .  جنبه های مختلف فعالیت های شرکت عبارتند از : رزرو بلیط ، ارائه سرویس های با کیفیت و مطلوب و … . بنای طراحی پروژه بر مقوله فعالیت های این شرکت می باشد.

هر شرکت دارای زندگی و یک شخصیت وجودی در زمینه عملکرد های ویژه می باشد. یک شرکت تلاش زیادی را صرف به تصویر کشیدن یک نمای حساب شده از خود می کند این تلاش ممکن است شامل اسم، آرم شرکت، رسم الخطی که در مکاتبات شرکت استفاده می شود ، رنگهای مورد استفاده و اینکه دقیقاً چه اساسی برای معرفی محصولاتشان استفاده می کنند باشد.

قسمت اعظم کار من به عنوان طراح سایت شرکت ، بررسی موارد فوق و فروش بلیط  بصورت اینترنتی می باشد. در این پروژه از نرم افزارهای فلش۵ ، فتوشاپ، FrontPage استفاده شده است برای ساختن صفحات پویا از ASP و زبان VBScript و JavaScript  استفاده شده است. بانک اطلاعاتی استفاده شده در این سایت Access میباشد.

اهداف پروژه :

اهداف پروژه یکی از مهمترین مسائل مورد بحث در جهان امروز، بررسی راههای گوناگون اطلاع رسانی با استفاده از آخرین دستاوردهای فن آوری اطلاعات است که منجر به سرعت عمل ، صرفه جویی در وقت ، هزینه ها و نیز افزایش کیفیت بهره وری می گردد. نیمه قرن بیستم را قرن اطلاعات نیز نامیده اند اگر به رسانه های گروهی نظیر مطبوعات ، رادیو، تلویزیون، پست و… توجه کنید ، ملاحظه می کنید که این رسانه ها مرتباً اطلاعات گوناگونی به خوانندگان ، شنوندگان، و بینندگان و… عرضه می کنند. این اطلاعات طیف وسیعی دارند. از خبر شروع یک فعالیت گرفته تا اختراعات و ابداعات جدید در زمینه های متفاوت.

هر کس به گونه ای از اطلاعات بهره می گیرد یکی در جهت اعتلای سطح آگاهیهای خود و بهتر کردن خدمتی که ارائه می دهید یکی در جهت اداره منظم تر امور خود و دیگر در جهت پایه قرار دادن اطلاعات و به دست آوردن راههای ابداعات جدید و توسعه امکانات.

روش انجام پروژه :

برای آشنایی بیشتر با  طراحی سایت شرکت لازم بود که اطلاعاتی در این زمینه کسب کنم به همین منظور از چندین سایت مشابه در اینترنت دیدن کردم و اطلاعات لازم در این زمینه را یادداشت کردم به مطالعه کتابهایی در زمینه طراحی سایت و همینطور فراگیری نرم افزارهایی چون فتوشاپ، فلش، FrontPage و یادگیری ASP  و زبان VBScriptبرای ساختن صفحات پویا پرداختم.

 تکنیکهای طراحی صفحات وب :

مقدمه :

  یادکیری زبان HTML  و استفاده از آن در طراحی وب سایت کار ساده ای است. حتی بدون یادگیری HTML نیز می توان با استفاده از برنامه های کمکی مختلف مانند FrontPage : بدون نوشتن حتی یک دستور HTML صفحات وب را ایجاد کرد. اما چرا فقط تعداد کمی می توانند در این زمینه موفقیت بیشتری کسب کنند. و طراحی صفحات وب را به عنوان شغل اصلی خود دنبال کنند که عوامل بسیاری را در این زمینه می توان ذکر کرد ولی نوع طراحی و ظاهر صفحات وب را می توان مهمترین این عامل دانست. در زیر تعدادی از اشتباهاتی که معمولاً طراحان وب سایت در طراحی های خود مرتکب می شوند آمده است.

ناهماهنگی صفحات یک وب سایت :

حتماً با وب سایتهایی برخورد کرده اید که هر کدام از صفحات ظاهری متفاوت با صفحات دیگر دارد دکمه های آنها با هم متفاوت است رنگ زمینه آنها مختلف است. این نا همانگی ها یکپارچگی و زیبایی یک وب سایت را از بین می برد. سعی کنید که یک الگوی مشخصی را در صفحات وب سایت خود بکار بگیرید.

استفاده نادرست از رنگها :

نکته مهمی که در طراحی وب سایت باید در نظر داشته باشید حفظ سادگی طرح و دوری از طرحهای پیچیده است استفاده از رنگهای زیاد می تواند باعث سردرگمی کاربر شود. شما نباید بیشتر از سه یا چهار رنگ در طراحی های خود استفاده کنید. سعی کنید که رنگ متن متناسب با رنگ زمینه باشد اگرچه متن زرد رنگ بر روی زمینه صورتی ممکن است برای شما جالب با شد. ولی باعث خستگی چشم کاربران سایت شما و دوری آنها از خواندن مطالب نوشتاری شود.

استفاده از پاگرافهای بلند :

برای آنکه مطالب نوشتاری وب سایت شما خواناتر باشد بهتر است مطالب خود را به پاراگرافهای کوتاهتر و منطقی تقسیم کنید. و در صورت لزوم از تیترهای مناسب که نشانگر محتویات هر پاراگراف است استفاده کنید.

انتخاب نادرست نام قلم :

اگر می خواهید سایت موفقی داشته باشید باید در انتخاب نام قلمرو وسواس بیشتری بخرج دهید. بعضی از افراد نامهای بلندی که بخاطر سپردن آنها برای کاربران مشکل است و یا نامهایی که هیچ ارتباطی با نوع فعالیت سایت آنها ندارند انتخاب می کنند بخاطر بسپارید بیش از ۹۰ درصد کاربران اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود از موتورهای جستجو کمک می گیرند و این موتورهای جستجو نام قلمرو وب سایتها را نیز در کار خود در نظر می گیرند پس سعی کنید نام قلمرویی که انتخاب می کنید مرتبط با محتویات و نوع فعالیت وب سایت شما باشد.

 استفاده از صفحات سنگین و پرحجم :

سرعت بالا آمدن صفحات یک وب سایت یکی از موارد است که شما به عنوان طراح صفحات وب باید به آن توجه کنید بخصوص در کشور خودمان که بیشتر کاربران از تلفن برای ارتباط با اینترنت بهره می گیرند و سرعت دسترسی آنها پایین است. اگر صفحات وب سایت شما پس از ۱۰ ثانیه برای بالا آمدن وقت نیاز دارد حتماً فایل HTML شما بیش از حد سنگین است سعی کنید که تصاویر گرافیکی کوچک را در فرمتهای درست در صفحات وب خود بکار ببرید.

استفاده از فریم  :

اگرچه استفاده از فریم در بعضی موارد می تواند مفید باشد ولی تا حد ممکن از آن در طراحی صفحات وب استفاده نکنید بیشتر موتورهای جستجو صفحات وب را بدون فریم آنها فهرست می کنند. فریمها به شما امکان نشانه گذاری یک صفحه مشخص را نمی دهند. فریمها می توانند در هنگام چاپ نیز اشکال ایجاد کنند.

Resolution  نادرست :

در حال حاضر بیشتر کاربران کامپیوتر صفحه نمایشگر خود را بر روی قدرت تفکیک   ۸۰۰در۶۰۰ تنظیم می کنند. اگر شما صفحات وب خود را برای قدرت تفکیک ۱۰۲۴در۷۶۸ طراحی می کنید باید به این نکته توجه کنید که کاربران برای آنکه بتوانند کل صفحه را ببینند مجبورند به چپ و یا راست پیمایش کنند.

بکار نگرفتن تگ Meta :

معمولاً افراد میبتدی از تگ های Meta که در قسمت Head یک از صفحات وب جای می گیرند را مورد توجه قرار نمی دهند. و از آنها بهره نمی گیرند اگرچه تگهای Meta از دید کاربران مخفی است ولی بیشتر موتورهای جستجو موجود در این تگها از فرآیند جستجو های خود در نظر می گیرند.

استفاده بی رویه از متنهای متحرک :

تگ Marquee امکان ایجاد متنهای متحرک را به طراحان صفحات وب می دهد. استفاده از این تگ در بعضی موارد مفید است از این تگ فقط برای نمایش تیترهای خبری و لینکهای مهمی که می خواهید بیشتنر جلب توجه کند استفاده کنید. از آن هرگز برای نمایش بدنه اصلی متن بهره نگیرید چون کاربران علاقه ای به خواندن متن های طولانی متحرک ندارند.

نبود ارتباط بین صفحات یک وب سایت :

سعی کنید که یک ارتباط منطقی بین صفحات وب سایت خود ایجاد کنید و آنها را به هم دیگر لینک کنید. همچنین امکان گشتزنی آسان بین آنها یعنی برگشت صفحات متنی و رفتن به صفحات مرتبط با صفحات حاضر را برای کاربران وب سایت خود فراهم کنید. یک ارتباط ناقص و نامشخص بین صفحات باعث سردرگمی کاربران و در نتیجه کاهش بازدیدکنندگان وب سایت شما خواهد شد.

Active Server Page چیست ؟

با گذشت سال های متمادی، ما تغییرات مهمی را در موضوع اینترنت مشاهده می نماییم. ابتدا ، اینترنت به منظور یک سرویس دهنده ارتباطات متوسط برای بخشهای دولتی و موسسات دانشگاهی بود. با پیدایش www ، اینترنت یک محیط دوستانه چند رسانه ای شد. در اصل، سرویس اینترنت به عنوان یک مکان برای آدمهای با ذوق به منظور خلق صفحات خانگی بود، اما هر چه افراد بیشتری به اینترنت وارد شدند اینترنت به یک منبع اطلاعاتی برای همه افراد تبدیل شد. وقتی تعداد افراد Online به یک محدوده بحرانی رسید، شرکتهایی که محصولات و خدمات را می فروختند شروع کردند به spring up نمودن. این شرکتها هیچ حضور فیزیکی نداشتند، فقط یک حضور مجازی داشتند. برای مثال شما می توانید از سایت Amazon.com کتاب بخرید، اما شما قادر نخواهید بود که کتابفروشی  Amazon.com را در همسایگی خودتان پیدا کنید.

همانگونه که اینترنت به صورت یک فروشگاه موفق شد، طراحی وب سایت هم تغییر پیدا کرد. در روزهای اولیه www ، HTML به منظور ایجاد صفحات وب ایستا استفاده می شد. اما امروزه، صفحات وب ایستا به سرعت در حال منسوخ شدن می باشند. تصور کنید اگر Amazon.com تنها از صفحات وب ایستا تشکیل شده بود-شما نمی توانستید فهرستهای کتاب را جستجو کنید. شما نمی توانستید یک درخواست را به صورت Online صادر کنید، شما نمی توانستید توضیحات کاربران دیگر را بخوانید. این است دلیل یک سرمایه گذاری مطمئن که اگر Amazon.com از صفحات وب پویا استفاده نمی کرد، نمی توانست تعداد زیادی کتاب بفروشد.

شما می توانید صفحات وب پویا را از راههای زیادی ایجاد نمایید. راه حل مایکروسافت برای ساختن صفحات وب پویا استفاده از Active server page می باشد که بصورت مختصر بر آن ASP می گویند.

ASP شامل دو بخش می باشد. کدهای برنامه نویسی و embedded HTML . کدهای برنامه نویسی می توانند به وسیله تعداد زیادی از زبانهای دست نویس نوشته شوند.

یک زبان دست نویس یک دستور زبان مخصوص است که برای اجرای دستورات بر روی کامپیوتر استفاده می شود.

زبانهای اسکریپت نویسی دست نویس مربوط به وب که محبوب می باشند عبارتند از VBScript و JavaScript . وقتی یک صفحه ASP درست می کنید، شما می توانید از یکی از چهار زبان برنامه نویسی استفاده کنید. شبیه دستور زبان Visual Basic .

بیشتر صفحات ASP با استفاده از VBScript ایجاد می گردند. VBScript از چهار زبان دیگر به زبان انگلیسی نزدیکتر می باشد و دستور زبان آن شبیه به Visual Basic می باشد که تعداد زیادی از توسعه دهندگان وب از آن استفاده کرده اند.

شروع کار با Active Server Pages :

با گسترش اینترنت و www   در زندگی روزمره ایجاد وب سایت یکی از بخشهایی است که به سرعت در حال رشد می باشد . همواره در تار جهان گسترده ، طراحی وب سایت بر ایجاد گرافیک های تخیلی و زیبا و صفحات وب ساده برای خواندن مبتنی است . به همین دلیل امروزه سایت های وب محل تلاقی کاربران شده است .

اگر چه خلق یک وب سایت دلپذیر مهم می باشد ، اما تمرکز اصلی ، از طراحی گرافیکی به سمت طراحی مبتنی بر برنامه نویسی می باشد . برای مثال تصور کنید که شما می خواهید یک وب سایت از چیزی که می توانید بفروشید ایجاد کنید . طراحی مبتنی بر برنامه نویسی ، صفحات وبی ایجاد می کند که می توانند اطلاعات صورت حساب های کاربران را جمع آوری و ذخیره کنند .

اگر شما احتیاج به ساختن یک وب سایت پویا دارید ASP یک راه حل ساده می باشد . ASP راه حل شرکت مایکروسافت برای ایجاد صفحات پویای وب می باشد .

ساخت صفحات پویا :

HTML برای ساخت صفحات ایستا بسیار مناسب است صفحات ایستا آنهایی هستند که برای هر بیننده سفارشی نمی شوند مشخص است که HTTP می تواند برای محتویات پویا به کار رود منظور از محتویات پویا آیکن های متحرک نیستند که در اغلب صفحات پویا به کار می روند. منظور از محتویات پویا برای هر بیننده در هر بار دیدن صفحه سفارشی می شود و محتویات پویا ارتباط دو طرف را ممکن می سازد با استفاده از فرم هایی که در صفحات وب وجود دارد کار بر می تواند محتویات سفارشی خود را درخواست کند.

دقت کنید که استفاده از زبان های اسکریپتی مثلScript  Java و VBScript برای ساختن صفحات کاملاٌ پویای وب کافی نیست. توجه به صفحات پویا منجر به ابزارهای دیگری برای ساخت صفحات وب شده است به طوری که قرار دادن اسناد HTML در یک پوشه از کامپیوتر و خواندن آن کافی نبود.

مطالب ایستا: تغییر نمی کند. اگر صفحات HTML ایستا هستند و هر وقت که شما یکی از آنها را با مرورگر باز کنید آنها دقیقاً همان قبلی را نشان می دهند.

مطالب پویا: تغییر می کند و یا تغییرات دستی سازگار هستند وقتی که به سایت وب یک بانک می روید و موجودی حساب خود را درخواست می نمایید موجودی حساب شما پول است و تغییر می کند. مانند: ASP .

اجرای صفحات ASP  :

برای اجرای صفحات ASP بر روی کامپیوترتان، احتیاج به اجرای یک سرویس دهنده web دارید. محصولات رایگان مایکروسافت در دسترس شما قرار دارند که به شما اجازه می دهند یک سرویس دهنده وب را روی ویندوز ۹۵ و۹۸ به همان خوبی windowsNT و windows2000 اجرا کنید.

اگر سرویس دهنده وبی که صفحات ASP را اداره می کند نصب نکرده اید، هنگامی که یک درخواست صفحه ASP را داخل مرورگر خود می نمایید، یک پنجره گفتگو را مشاهده می کنید که از شما می پرسد که آیا می خواهید فایل ASP را بر روی دیسک ذخیره نمایید یا خیر؟ برای مثال یک فایل با پسوند ASP را ایجاد کرده و در داخل آن محتویات یک لیست را کپی نمایید. سپس این فایل را در داخل مرورگر انتخابی باز نمایید، شما می بینید که یک پنجره گفتگو از شما سؤال میکند که آیا می خواهید فایل را بر روی دیسک ذخیره نمایید.

به یاد بیاورید که یک سرویس دهنده وب با توانایی مدیریت صفحات ASP ، صفحه وب درخواستی را قبل از اینکه به سرویس گیرنده بفرستد پردازش می کند.

در طی این پردازش دو چیز اتفاق می افتد:

۱-    کد برنامه نویسی در صفحه ASP به وسیله سرویس دهنده تفسیر می گردد.

۲-    سرویس دهنده وب به مرورگر اطلاع می دهد که اطلاعات HTML را فرستاده است و مرورگر این خطوط HTML را دریافت کرده و برای کاربر اجرا می نماید.

اگر شما یک سرویس دهنده وب را نصب نکرده باشید، و سعی کنید که یک صفحه ASP را به وسیله مرورگرتان مشاهده نمایید، مرحله دوم انجام نمی شود. این به معنی آن است که مرورگر مطلع نمی شود که صفحه ASP شامل کد HTML می باشد. مرورگر نمی داند که چه کاری با یک فایل ASP انجام دهد و سعی می کند که بوسیله برنامه های دیگر که فایل با پسوند ASP را می شناسند این فایل را ببینید.

اگر یک برنامه بر روی کامپیوترتان نصب شده باشد که با فایل های با پسوند ASP آشنایی داشته باشد آن برنامه اجرا می گردد.

تنظیمات سرویس دهنده اطلاعات اینترنت :

نصب IIS در ویندوز ۲۰۰۰ :

(IIS) سرویس دهنده وب حرفه ای مایکروسافت می باشد. آخرین نسخه IIS نسخه ۵٫۰ می باشد که با ویندوز ۲۰۰۰ کار می کند. ASP 3.0 نیز با IIS 5.0 سازگار می باشد و به صورت خودکار وقتیIIS 5.0 نصب می گردد آن نیز نصب می گردد. اگر ویندوز NT server را اجرا می کنید، بهIIS 4.0 احتیاج دارید وIIS 4.0 را می توانید در windowsNT Option pack 4.0

پیدا کنید، یا می توانید به صورت رایگان از سایت وب مایکروسافت به آدرس

http://www.microsoft.com/msdownload/ntoptionpack/askwiz.asp  در یافت نمایید.

IIS 5.0 با ویندوز ۲۰۰۰ ترکیب شده است. اگر چه هنگامی که شما ویندوز ۲۰۰۰ را نصب می کنید به صورت پیش فرض IIS 5.0 نصب نمی گردد. برای نصب IIS 5.0 ابتدا Start و سپس Adminstrative tools و configure your server را انتخاب نمایید.

یک جعبه محاوره ای باز می شود که دارای چندین گزینه پیکر بندی در پنجره سمت چپ خود می باشد. از پنجره سمت چپ، پایین ترین گزینه که Iabeled Advanced می باشد را انتخاب نمایید. بر روی دکمه Advanced یکبار کلیک کنید. چهار گزینه آشکار می شود که عبارتند از Cluster Service و Message Queuing و Support Tools و Optional Components . برروی گزینه Optional Components کلیک کنید. در پنجره سمت راست، توضیحی در مورد گزینه Optional Components ظاهر می گردد.

به جلوتر بروید و بر روی فرامتن Start کلیک راست کنید- این کار ویزارد اجزای ویندوز را اجرا می نماید- Components Wizard   windows 2000 اجزای انتخابی ویندوز ۲۰۰۰ را نمایش می دهد. از طریق این ویزارد، شما می توانید اجزای انتخابی ویندوز را نصب یا رفع نصب نمایید. گزینه Internet Information services را بیابید.

اجزای IIS تعدادی از زیر اجزاهای دیگری از سرویس دهنده www را همانند سرویس دهنده FTP و سرویس SMTP شامل می شوند. برای اینکه تعیین کنید که چه اجزایی از IIS نصب شوند، بر روی اجزای IIS در ویزارد اجزای ویندوز ۲۰۰۰ کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Details کلیک نمایید. شما یک لیست از اجزایی که می توانند با IIS نصب شوند را مشاهده می نمایید. اگر شما قصد داشته باشید که از Visual Interdev یا FrontPage شرکت مایکروسافت به منظور ویرایش سایت وب خور استفاده نمایید، مطمئن گردید که بسط های FrontPage 2000 Server را نصب کنید. البته، این به نصب کردن دیگر اجزای IIS صدمه ای نمی زند.

بعد از اینکه شما تمام اجزای IIS را انتخاب کردید، برای نصب کردن باید برای دکمه OK کلیک کنید که شما را به ویزارد Components windows 2000 بر می گرداند. برای شروع به نصب IIS 5.0 بر روی دکمه Next کلیک کنید. وقتی عملیات نصب کامل شد، شما می توانید به ISM دسترسی پیدا کنید.

Internet service manager به شما اجازه می دهد که خصوصیات و تنظیمات IIS را پیکر بندی نمایید.

 به منظور اجرای ISM ، مراحل زیر را انتخاب کنید.

Start>programs>Administrative tools>Internet Manager

ISM به شما اجازه می دهد که سایت وب تان را و سرویس دهنده FTP و سرویس SMTP را پیکر بندی نمایید.

ISM ساختار دایرکتوری را برای سایت وب شما نشان می دهد. شما می توانید خصوصیات سایت وبتان را مشاهده و اصلاح نمایید این کار یک کادر به نام properties web site را باز می نماید.

این کادر همانطور که متوجه شده اید دارای ۱۰ ، tab پر از گزینه می باشد. وارد Tab Directory شوید. به گزینه Local path توجه نمایید. دایرکتوری که دراینجا وارد می شود دایرکتوری فیزیکی ریشه می باشد و به صورت پیش فرض در داخل Inetpub\wwwroot \ بر روی درایوی که ویندوز ۲۰۰۰ نصب شده است قرار دارد. اگر شما تمایل داشته باشید، این مقدار را تغییر دهید. اما همانطور که بیان گردید عرف استاندارد دایرکتوری فیزیکی ریشه Inetpub\wwwroot \ می باشد.

در زیر گزینه Local path، یک سری از کادرهای انتخاب وجود دارد. دو تا از این کادرهای انتخابی شبیه به گزینه های موجود در کادر Personal server properties می باشند و عبارتند از Directory Browsing و Visits Log . هر دوی این دو گزینه ها دقیقاً مانند گزینه های موجود در PWS می باشند. با انتخاب   Directory Browsing شما به ملاقات کنندگانی که در URL ، آدرس شما را وارد می کنند، اجازه می دهید که به اجزای دایرکتوری شما دسترسی پیدا نمایند.

نصب IIS در ویندوز XP :

90,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • گزارش کارآموزی آژانس مسافرتی
  • پروژه طراحی سایت
  • پروژه طراحی سایت شرکت
  • پروژه طراحی سایت نرم افزار beauty pilot
  • پروژه طراحی سایت شرکت به سبا
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.