پروژه کارگاه تولیدی مانتو


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پروژه کارگاه تولیدی مانتو مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پروژه کارگاه تولیدی مانتو نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

فصل اول: مطالعه بازار
پیش‌گفتار  ۲
معرفی محصول  ۳
مشخصات و کاربردها  ۵
قیمت برای پنج سال گذشته  ۵
الگوی مصرف جمعه و سیاست‌های دولت  ۶
عرضه و تقاضا در گذشته  ۶
پیش‌بینی بازار محصول برای دوره مورد بررسی  ۶
پیش‌بینی تقاضا برای سال‌های آینده  ۶
جدول (۱-۱) پیش‌بینی تقاضا   ۷
پیش‌بینی عرضه برای سال‌های آینده  ۷
جدول (۱-۲) پیش‌بینی عرضه  ۷
بازار چیست؟  ۷
رقابت در بازار  ۸
روشهای رقابت  ۹
روشهای توزیع کالای تولید شده  ۹
مراحل توزیع  ۹
تبلیغات  ۱۰
هدف تبلیغات  ۱۰
پیام تبلیغات  ۱۱
انتخاب رابطه‌ی تبلیغاتی  ۱۱
تحلیل بازار آتی محصولات  ۱۲
بررسی وضعیت بازار محلی  ۱۲
وضعیت تقاضای محصولات در بازار: (استان ـ کشور)  ۱۲
وضعیت تقاضای محصول با توجه به تعداد کارگاههای موجود در استان و کشور  ۱۲
نتیجه‌گیری و پیشنهادات  ۱۳
فصل دوم: انتخاب روش تولید
انتخاب روش تولید و روش تولید انتخابی  ۱۵
تولیدات و ظرفیت تولیدی  ۱۵
بررسی ماشین‌آلات و تجهیزات  ۱۶
جدول (۲-۱) تولید  ۱۶
مواد اولیه مورد نیاز  ۱۶
مواد اولیه و چگونگی تأمین آنها  ۱۶
تعیین و ظرفیت اقتصادی  ۱۷
برنامه تولید و برآورد هزینه‌های تولید  ۱۷
فعالیتهای مختلف طرح  ۱۸
برنامه اجرایی طرح  ۱۹
نوع انبارداری در کارگاه  ۲۰
رنگ و بافت پارچه  ۲۰
برش خوب پارچه  ۲۱
خط  ۲۱
نوع سیستم کارگاه  ۲۱
مدیریت و نیروی انسانی  ۲۲
نیروی انسانی مورد نیاز  ۲۲
فصل سوم: برآورد هزینه طرح
محل اجرای طرح  ۲۵
هزینه‌های سرمایه‌گذاری طرح  ۲۵
سرمایه در گردش مورد نیاز  ۲۶
انواع هزینه‌های تولید  ۲۷
الف) مواد اولیه و بسته‌بندی  ۲۷
ب) آب و برق و سوخت  ۲۸
ج) تعمیرات و نگهداری  ۲۸
د) هزینه استهلاک  ۲۸
هـ) حقوق و دستمزد: (مستقیم و غیر مستقیم)  ۲۹
سرمایه در گردش تولید (مورد نیاز)  ۲۹
برنامه اجرای تولید  ۳۰
جدول (۳-۱) برنامه زمانبندی طرح  ۳۰
هزینه‌های مواد اولیه و بسته‌بندی  ۳۰
جدول حقوق و دستمزد (مستقیم و غیر مستقیم)  ۳۱
جدول (۳-۳)  ۳۱
جدول هزینه تعمیرات و نگهداری  ۳۱
جدول هزینه استهلاک  ۳۱
بررسی قیمت‌ها و چگونگی محصول تولید در بازار  ۳۲
جدول (۳-۶) ارزش افزوده  ۳۳
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل مالی
برآورد کل سرمایه‌گذاری طرح  ۳۵
جدول (۴-۱) برآورد سرمایه‌گذاری طرح   ۳۵
جدول (۴-۲) پیش‌بینی سرمایه در گردش ناخالص بر اساس ظرفیت مورد انتظار  ۳۶
نحوه تأمین مالی هزینه‌های طرح  ۳۷
الف) تأمین مالی سرمایه‌گذاری ثابت:  ۳۷
ب) تأمین مالی سرمایه در گردش ناخالص مورد نیاز:  ۳۸
جدول (۴-۳) نحوه تأمین مالی سرمایه‌گذاری ثابت  ۳۸
بودجه فروش   ۳۹
جدول (۴-۴) مبانی و محاسبات برآورد فروش  ۳۹
جدول (۴-۵) هزینه‌های تولید  ۴۰
مبانی برآورد هزینه‌ها  ۴۰
جدول (۴-۶) برآورد حقوق و دستمزد مستقیم تولیدی بر اساس ظرفیت مورد انتظار  ۴۱
پیش‌بینی حساب عملکرد سود و زیان  ۴۱
جدول (۴-۷) پیش‌بینی حساب عملکرد سود و زیان (ریال)   ۴۲
پیش‌بینی ترازنامه طرح  ۴۳
جدول (۴-۸) پیش‌بینی ترازنامه (تفصیلی)   ۴۳
نسبتهای مالی  ۴۵
نسبتهای نقدینگی   ۴۵
تجزیه تحلیل هزینه‌ها ـ حجم فعالیت از سود (نقطه سر به سر)  ۴۶
خلاصه گزارش و نتیجه طرح  ۴۸
جدول (۵-۹)  ۴۸
نمودار نقطه سر به سر  ۵۰

پیش‌گفتار:

پروژه یا طرحی که مورد بررسی قرار داده‌ایم طرح ایجاد یک کارگاه تولیدی مانتو می‌باشد که ما این طرح را برای کارآفرینی آن هم برای خانم‌ها یا بانوان مناسب دیدیم و همچنین امروزه در پوشاک خانم‌ها مانتو جایگاه ویژه‌ای دارد. و ایجاد مدلهای گوناگون مانتو و همچنین جنس پارچه در این مورد مد نظر است. و به همین دلیل فکر تأسیس و ایجاد یک کارگاه تولیدی مانتو به ذهنمان خطور کرد که این پروژه را در ۴ فصل تقسیم‌بندی کردیم و همچنین هر فصل شامل قسمتهای مربوطه می‌باشد که این فصل‌ها به ترتیب عبارتند از:

فصل اول: مطالعه بازار.

فصل دوم: انتخاب روش تولید.

فصل سوم: برآورد هزینه طرح.

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل مالی طرح.

امید داریم به یاری خداوند متعال این طرح بتواند گامی در راه توسعه و پیشرفت پوشاک به خصوص، پوشاک خانم‌ها باشد. و هرگونه تقلید پوشاک از بیگانگان برای پوشاک کشورمان از بین رود.


معرفی محصول

انسان از ابتدا در فکر پوشش بدن خود در مقابل گرما و سرما و دیگر مسائل بود و چگونگی لباس نسبت به موقعیت جغرافیایی و شرایط زمان فرق می‌کرد. هر چند تمدن بشری از جهات مادی و معنوی و اجتماعی تغییر می‌نمود در لباس افراد نیز تأثیر می‌گذاشت. مثلاً افرادی که در سرزمین‌های سرد زندگی می‌کردند برای اینکه از سرما محفوظ باشند از پوست و پشم حیوانات و از رنگهای تیره که گرما را جذب می‌کند استفاده می‌کردند. و برعکس در نقاط گرمسیر از پوششهای نازک و رنگهای ساده روشن استفاده می‌شد. در زمانهایی لباس به عنوان نشان قوم و قبیله و حتی طبقات افراد مطرح بوده و بالاخره تنوع دوخت و رنگ و پارچه‌ها، طرحهای گوناگون را به وجود آورد که در پس هر طراحی مطرح شد. که با فراگرفتن آن افراد می‌توانند از اتلاف وقت و هزینه‌های گزاف جلوگیری نموده و به دلخواه و به تناسب طرحهای مناسب برای پوشش اندام خود تهیه نمایند. احتیاجات اساسی که باید برای رسیدن به حداقل سطح زندگی نسبتاً مناسب برآورده شوند عبارتند از غذا برای جبران انرژی که در زندگی و کار روزانه مصرف می‌شوند پوشاک کافی که پاکیزگی بدن و حفاظت در برابر تغییرات جوی را فراهم می‌سازد. مسکن در سطحی آنچنان مناسب که سرپناهی توأم باسلامت را برای خود فراهم کند و به حدی معین از اثاثیه خانه مجهز باشد. امنیت در مقابل دزدی، یا تجاوز، خدمات ضروری از قبیل آب آشامیدنی سالم و غیره. به طور کلی غذا، پوشاک، مسکن، نیازهایی هستند که شخص ناگزیر است که آنها را تأمین کند. و باید بهای آنها را با پول یا انجام کار بپردازد. پس فرد برای اینکه بتواند از عهده این پرداخت برآید باید به درجه‌ای از اشتغال برسد. تلاش برای افزایش اشتغال اهمیت بسیاری دارد. و باید با تلاش برای افزایش بهره‌وری استفاده کامل از نیروی کار را در اولویت قرار دهد. مثلاً تأمین غذای بیشتر و ارزانتر، افزایش شغل در کشاورزی را افزود. برای تأمین پوشاک سطح اشتغال به صنعت را بالا برد. هر چه مقدار کالا و خدمات تولید شده در جامعه‌ای بیشتر باشد متوسط سطح زندگی در آن جامعه بالاتر خواهد بود. برای افزایش مقدار کالاها و خدمات تولید شده دو راه اصلی وجود دارد که یکی افزایش اشتغال و دیگری افزایش بهره‌وری است. اگر در جامعه‌ای مردان و زنان وجود داشته باشد که بتوانند و بخواهند که کار کنند و قادر به یافتن کار نباشند یا فقط بتوانند کاری نیمه وقت پیدا کنند در صورت تأمین کار تمام وقت و سودمند برای آنها یعنی افزایش اشتغال بازده کالا و خدمات نیز افزایش می‌یابد. هرگاه بیکاری یا عدم استفاده کامل از نیروی کار وجود داشته باشد تلاش برای افزایش اشتغال اهمیت بسیار می‌یابد و باید با تلاش برای افزایش بهره‌وری کسانی که قبلاً استخدام شده‌اند هماهنگ گردد. موضوع مورد بحث ما در این پروژه راجع به یکی از احتیاجات اساسی است یعنی پوشاک. پوشاک همچون غذا و مسکن یکی از نیازهای اولیه بشر را تشکیل می‌دهد. و از این میزان مصرف آن حداقل تا سطح معینی از درآمد یکی از شاخصهای نشان‌دهنده میزان توسعه اقتصادی و اجتماعی در کشورهای جهان است.

ما در ارائه این پروژه از یک کارگاه تولیدی اطلاعاتی گرفته‌ایم و می‌خواهیم آن را توسعه و گسترش دهیم و برای پیشرفت پوشاک کشورمان گامی برداشته‌ایم.

مشخصات و کاربردها

آنچه که قابل توجه و بررسی می‌باشد این است که تولیدات این کارگاه به چه مصارفی می‌رسد و همچنین کدام نیاز بازار را پاسخ می‌دهد. در جواب می‌توان گفت پوشاک مانند خوراک در رده نیازهای اولیه انسان قرار می‌گیرد و طبیعت انسان به گونه‌ای است که همیشه خواهان زیبایی، تنوع و شیک بودن است. مانتوها در مدلها و جنس‌های مختلف تولید می‌شود که مدلهای مختلف مانتو باید با مد روز مطابقت داشته باشد و جنس‌های مختلف نیز با توجه به فصل‌ها باید متفاوت باشد. این تولیدات به عنوان کالای مصرفی خریداری می‌گردد.

قیمت برای پنج سال گذشته

برای این منظور روند مصرف محصولات تولیدی در سال گذشته و میزان تقاضا برای آنها باید مورد بررسی قرار گیرد. میزان مصرف تولیدات مانتو و میزان تقاضا و وضعیت عرضه این تولیدات به بازار در سالهای گذشته نسبت به سالهای قبل از آن تقریباً در وضعیت مطلوب‌تری قرار داشته و قیمت تولیدات این کارگاه به دلیل شناختن تولیدات در بازار نسبت به سالهای اخیر بیشتر بوده ولی چند سال اخیر به دلیل افزایش قیمت هزینه‌ها، قیمت تولیدات بالاتر رفته و باعث افزایش قیمت تولیدات گردیده است اما با این حال فروش همچنان افزایش یافته است.

الگوی مصرف جمعه و سیاست‌های دولت

الگوی مصرف جامعه با توجه به مد روز تغییر می‌کند و سیاست دولت در اسلامی کردن این محصول می‌باشد.‌

عرضه و تقاضا در گذشته

در قسمت قیمت برای پنج سال گذشته، بررسی گردید.

پیش‌بینی بازار محصول برای دوره مورد بررسی

به منظور پیش‌بینی وضعیت بازار محصول برای دوره مورد بررسی ابتدا می‌بایست پیش‌بینی تقاضا برای این دوره به عمل آمده و سپس پیش‌بینی عرضه انجام پذیرد. و در نهایت از مقایسه وضعیت بازار محصول در آینده مشخص خواهد شد که آیا کمبودی وجود دارد یا خیر. بنابراین برای پیش‌بینی محصول به طریق زیر عمل می‌گردد:

پیش‌بینی تقاضا برای سال‌های آینده

با توجه به روند تقاضا در گذشته موارد مصرف طرح روند تقاضا در آینده بیشتر می‌شود. افزایش می‌یابد. علل افزایش می‌تواند تغییر فرهنگ و سلیقه مردم و مدلهای تازه و جدید مانتو می‌باشد و همچنین با رو به رشد شدن قشر جوان جامعه با تولیدات مانتو تقاضا افزایش می‌یابد.

جدول (۱-۱) پیش‌بینی تقاضا

سال

۱۳۸۰

۱۳۸۱

۱۳۸۲

۱۳۸۳

۱۳۸۴

تقاضا

۰۰۰/۵۵

۰۰۰/۶۵

۰۰۰/۶۰

۰۰۰/۷۰

۰۰۰/۷۵

در ضمن برای پیش‌بینی تقاضا در این طرح همه عوامل مؤثر به جز قیمت برای سالهای متوالی ثابت فرض شده است که با تغییر در قیمت، تقاضا نیز تغییر می‌کند.

پیش‌بینی عرضه برای سال‌های آینده

50,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۱۵ آذر , ۱۳۹۵

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.