کارآموزی مخابرات


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

کارآموزی مخابرات مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۷۷  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود کارآموزی مخابرات نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

مقدمه   ۱
آموخته ها   ۲
موقعیت رشته کارآموز   ۲
شرح وظایف رشته کارآموز   ۲
برنامه های آینده سازمان   ۲
مکان کارآموزی   ۳
منصوبه تلفن شهرستان   ۴
تاریخچه   ۵
مرکز مخابراتی   ۶
انواع مراکز از نظر ساختاری   ۶
سالن دستگاه   ۶
MDF ( مرکز ۱۱۷)   ۶
اتاق کابل   ۱۰
کابل شناسی   ۱۱
PCM   ۱۴
مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز   ۱۴
گاز کنترل   ۱۶
تبدیل صوت به سیگنال دیجیتال   ۱۷
PROSSESING   ۱۷
چگونگی شماره گیری   ۲۰
تجزیه و تحلیل شماره ها   ۲۰
سوئیچ‌های مخابراتی   ۲۱
توضیح مدار یک تلفن معمولی   ۲۲
عوامل منسوخ شدن سوئیچ آنالوگ   ۲۴
سوئیچ  دیجیتال   ۲۵
انواع سوئیچ  دیجیتال   ۲۵
معرفی سیستم  کارین CARIN   ۲۵
ساختار کلی سوئیچ دیجیتال کارین   ۲۶
واحد تغذیه و نیرو   ۲۷
مشخصات حفاظتی  سیستم کارین   ۲۹
مشخصات محیط نصب سیستم کارین LX1   ۳۰
ساختار سوئیچ  کارین   ۳۱
S – PIM   ۳۳
انواع PIM-S   ۳۳
PIM-T   ۳۷
PIM-I   ۳۷
نرم افزار کارین – LX1   ۳۷
فایلهای SPEC و DATA   ۳۹
چگونگی اعمال  تغییرات DATA BASE,LOADبه سیستم    ۵۷
نرم افزارSMAT   ۵۸
خلاصهی از گزارش گیری ها و فرامینSMAT   ۵۹
انواع BLACK   ۵۹
کلاس مشترکین   ۶۰
HOOK FLASH   ۶۳
کانالهای ارتباطی    ۶۴
عیبیابی سیستم   ۶۴
نرم افزار شارژینگ SMDA   ۶۴
مفاهیم اصلی در نرم افزار SMDA   ۶۵
رکورد شارژینگ   ۶۵
جزئیات مکالمه   ۶۵
نوع مکالمه   ۶۶
مکالمات شهری   ۶۶
مکالمات بین شهری   ۶۶
شبکه های نسل آینده    ۷۰
نتیجه گیری    ۷۲

تاریخچه

ایجاد ارتباطات مخابراتی در ابتدا با اختراع تلفن توسط گراهانبل بوجود آمد و از آن پس این ارتباطات گسترش یافت تا اینکه به شکل امروزی درآمده است. در ابتدای کار ارتباطات کانالیزه نبوده و امنیت نداشت.

و از زمانی که شبکه مخابراتی گسترش یافت نیاز به بخشی جهت ایجاد ارتباط با سایر قسمت ها بود و دیگر این امکان وجود نداشت که هر مشترک به صورت مستقیم با سایر مشترکین در ارتباط باشد. از این رو از تکنولوژی به نام سوییچ استفاده شد.

سوییچ در لغت به معنی کلیک زدن می باشد. اما در عمل به معنی دستگاهی است که عملیات پردازش، محاسبه شارژینگ و کلیه کارهای مرتبط با آن را انجام می دهد.

اداره پشتیبانی فنی در ارتباط با سوییچ است. وقتی دو مشترک به صورت مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند سوییچ هیچ گونه جایگاهی ندارد.

سوییچ را نصب می کنیم و این سوییچ مشخص می نماید که کدام مشترک می تواند با دیگر مشترک از همان مرکز یا از سایر مراکز در ارتباط باشد.

مرکز مخابراتی

انواع مراکز از نظر ساختاری :

۱- شهری (ترانزیت الویه – ترانزیت ثانویه)

۲- بین شهری و بین المللی

۳- روستایی (کم ظرفیت)

مراکز روستایی توسط لینک ها به مراکز pc متصل هستند.

قسمت فنی هر مرکز مخابراتی به صورت کلی به ۴ قسمت تقسیم می شود :

۱- سالن دستگاه

۲- MDF

۳- اتاق کابل

۴- PCM

سالن دستگاه :

قسمتی است که سوییچ مخابراتی در آن قرار گرفته است و از نظر دما و رطوبت باید طبق یک استاندارد خاص تنظیم گردد. معمولاً باید مقدار دمای آن بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد و رطوبت آن بین ۵۰ تا ۵۳ درجه باشد. علاوه بر سوییچ قسمت هایی مثل DDF، تجهیزات نیرو، اتاق مخصوص operator و غیره در سالن دستگاه واقع شده است.

MDF( مرکز ۱۱۷)

MDF مکانی است که کابل های مرکزی از طریق اتاق کابل توسط کابل های مخصوص به ترمینال های عمودی این قسمت منتهی می گردد و از طریق سیم رانژه به ترمینال های افقی وصل شده وارتباط بین سالن دستگاه وشبکه کابل را برقرار می کند. کلمهMDF مخفف Main Distrubution Frame می باشد که به معنی (چهارچوب،توزیع یا تقسیم،اصلی) یا به عنوان جعبه تقسیم اصلی می باشد.

کابل های مشترکین در راک های مشترکین از طریق شکاف MDF ، وارد سالن MDF می گردد. سالن MDF در واقع سالنی است که اتصالات درونی سیستم را به کابل های بیرونی سیستم متصل می کند. ساختار MDF از دو ترمینال عمودی و ترمینال افقی تشکیل یافته است که ارتباطشان توسط سیم رانژه است.

ترمینال عمودی :

محل اتصال کابل های مشترکین از منزل تا مرکز تلفن می باشد. ترمینال عمودی از چندین ستون عمودی (در این مرکز ۳۴ ستون) تشکیل یافته که هر ستون از ۸ ترمینال تشکیل شده است. هر ترمینال عمودی ۱۰۰ زوجی (۱۰ * ۱۰) می باشد. برای تعریف مشترک و رانژه بندی از روی شماره بوخت عمل می کنیم. مثلا اگر شماره بوختی ۳۹-۷-۱ باشد ، از سمت چپ شماره عمل می کنیم بدین صورت که رقم اول : نشاندهنده شماره ستون (در بالای هر ستون شماره آن نوشته شده) ، رقم دوم : شماره ترمینال (هر ستون شامل ۸ ترمینال است) ، و رقم سوم : شماره اتصالی است که ، که در مثال فوق ، منظور اتصالی شماره ۳۹ می باشد.

ترمینال افقی :

محل اتصال کابل های خارج شده از راک های مشترکین به سالن دستگاه می باشد. ترمینال افقی از ۱۳ ردیف و چندین ستون (در این مرکز ۱۱ ستون) تشکیل یافته که در بالای هر ستون شماره تجهیزات ( Equip Number ) نوشته شده است. هر ترمینال افقی ۲۶۴ زوجی است.

ایزوله کردن :

این عمل در ترمینال عمودی انجام می گیرد. ایزوله یعنی قطع تلفن مشترک به دلایل زیر:

۱- قطع شخصی

۲- قطع آبونمان

۳- قطع اداری

۴- قطع مزاحمت

۵- قطع UB که به ترتیب با رنگ های سبز ، زرد ، سیاه ، قرمز و سفید ایزوله می شوند. اگر در سالن دستگاه خرابی پیش آید ، در این صورت در MDF با رنگ قهوه ای ایزوله می کنند تا خرابی تصحیح شود.


بند زدن ( Lope TEST ) :

در هر زمان که خرابی مشاهده شود می توانیم توسط Lope Test یک سر سیم را به اتصالی مشترک و سر دیگر آن را به ترمینال تست وصل کنیم (در واقع خط مشترک را از داخل مرکز تست می کنیم). اگر در خط مشترک بوق آزاد باشد ، خط مشترک از داخل مرکز سالم می باشد.

نحوه تست مشترک در MDF :

در سالن MDF علاوه بر رانژه بندی در ترمینال ها ، وظیفه دیگری نیز هست :

تست و برطرف نمودن خرابی خط مشترک

مشترک با گرفتن شماره تلفن ۱۱۷ ، خرابی خط تلفن خود را به مرکز MDF مربوطه گزارش می دهد. مسئول مربوطه خط مشترک را با کمک کامپیوتر (سیستم سولیم) تست کرده و نتیجه را مشاهده می نماید و با توجه به نوع خرابی اقدام می نماید. خرابی ممکن است از داخل ساختمان خود مشترک با شد که این نوع خرابی را اصطلاحا (داخله به هم) گویند. در این صورت مشترک را راهنمایی می کنند که سیم های داخل منزل کنترل شود ، تا خرابی از مکان منزل رفع شود. و یا خرابی ممکن است مربوط به کابل کشی بیرون با شد ، مثلا سیم ها فرسوده شده (اصطلاحا می گویند که خط پاره شده) و یا سیم ها با زمین اتصال پیدا کنند (اصطلاحا اتصال به زمین گویند) یا چندین سیم با هم اتصال پیدا کنند (اصطلاحا اتصال باتری گویند) ، در این صورت خرابی صادر شده و به قسمت شبکه ارجاع داده می شود و ماموران شبکه به محل مربوطه رفته و خرابی را تصحیح می کنند

فرامین اپراتوری در MDF ( مرکز ۱۱۷ ) :

۱- Release ( آزاد کردن خط ) :

بعد از تست خط مشترک باید سیستم را Release کنیم تا برای تست خط بعدی آماده باشد.

۲- ارسال زنگ :

بعد از تست خط ، به مشترک زنگ ارسال می کنیم. اگر مشترک بتواند جواب دهد در این صورت خط مشترک سالم است.

 ۳- ارسال تن :

در موقع تست خط اگر سیستم وضعیت خط را اشغال نشان دهد ، امکان دارد که گوشی سر جایش قرار نگرفته باشد ، با استفاده از این قسمت تن ارسال می کنیم (از گوشی صدایی شنیده می شود) تا مشترک متوجه شده و گوشی را درست کند.

۴- تست بوق مشترک :

نشان می دهد که در خط مشترک بوق آزاد وجود دارد یا نه.

۵- تست شماره گیر مشترک :

شماره گیر مشترک روی گوشی تلفن را تست می کند.

اتاق کابل :

اتاقی شامل کابل های مختلف بطوریکه کابل های مشترک، خارج شده از MDF به این قسمت می آیند و در به قسمت های کوچکتر منشعب می شوند.

زوج سیم ها را مِی توان در این قسمت تقسیم کرد، مثلاً اگر ۱۲۰۰ زوج سیم داشته باشیم و بخواهیم به دو قسمت ۶۰۰ تایی تقسیم کنیم. اینکه زوج سیم ها را به صورت صحیح جداسازی و دسته بندی کنیم و به صورت مناسب بسط بزنیم، کاری است که دقت زیادی می خواهد و توسط کارشناسان این کار انجام می شود.

قسمت های منشعب شده همانطور که در شکل پیداست به سمت کافو می روند. و به جایی که زوج سیم ها منشعب می شوند مفصل می گویند.

کابل شناسی:

با توجه به مکان های مختلفی که انواع کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند می توان کلیه ی کابل ها را به ۲ دسته زمینی و هوایی تقسیم نمود:

کابل زمینی :کابلی است که در مسیرهای مورد نظر برای تأمین تلفن متقاضیان به عنوان کابل آبونه پس از انجام حفاری های لازم و رعایت استانداردی عملیات کابل کشی در زمین خوابانیده می شود . به علت وجود مواد آهکی و رطوبت ناشی از نفوذ آب در زیر زمین این نوع کابل ها الزاماً از ایزولاسیون های بیشتری نسبت به کابل های هوایی برخوردار هستند و معمولاً در اثر حفاری ها آسیب پذیر می باشند.این کابل ها از حداقل ۱۰ زوج تا حداکثر ۲۴۰۰ زوج تشکیل یافته اند.

کابل های زمینی خود به ۲ دسته ی کابلهای جلی فیلد و pic تقسیم میشوند.

کابل جلی فیلد: کابلی است که روکش آن از نوع پلی اتیلن بوده و بین زوج های آن ژله قرار دارد که بدین طریق زوج ها از یکدیگر مجزا و عایق بندی شده اند.به خاطر وجود ژله در این نوع کابل ها ، نمیتوان در سیستم گاز کنترل آن را تحت فشار هوا قرار داد.این کابل ها حداقل ۱۰ زوج و حداکثر ۶۰۰ زوج هستند.

کابل pic :کابلی است که دارای روکش های پلی اتیلینی بوده و زوج های آن توسط روکش های پلاستیکی از یکدیگر مجزا و ایزوله می باشند و می توان در فضای خالی بین زوج های آن هوای خشک را جایگزین نمود.این کابل ها حداقل ۶۰۰ زوج و حداکثر ۲۴۰۰ زوج می باشند(۶۰۰،۱۰۰۰،۱۲۰۰،۱۸۰۰،۲۴۰۰)

کابل های pic حوضچه ها را به فواصل ۲۵۰ متر به هم وصل می کند که در واقع همان کابل های مرکزی هستند.

کابل های جلی فیلد داخل زمین و خاک اجرا می شوند ولی کابل های pic داخل کانال اجرا می شوند پس کانال یک محافظ برای این کابل هاست.کابل های زمینی در نهایت وارد کافو می شوند.

کابل هوایی:کابل هایی  هستند که از پست های مخابرات تا منزل مشترکین کشیده می شود.این کابل ها از حداقل ۲ زوج تا حداکثر ۵۰۰ زوج تشکیل شده اند.

 در مخابرات ۵ رنگ اصلی و ۵ رنگ فرعی داریم:

          اصلی

فرعی

سفید

قرمز

مشکی

زرد

بنفش

آبی

سفید_آبی

قرمز_آبی

مشکی_آبی

زرد_آبی

بنفش_آبی

نارنجی

سفید_نارنجی

قرمز_نارنجی

مشکی_نارنجی

زرد_نارنجی

بنفش_نارنجی

سبز

سفید_سبز

قرمز_سبز

مشکی_سبز

زرد_سبز

بنفش_سبز

قهوه ای

سفید_قهوه ای

قرمز_قهوه ای

مشکی_قهوه ای

زرد_قهوه ای

بنفش_قهوه ای

خاکستری

سفید_خاکستری

قرمز_خاکستری

مشکی_خاکستری

زرد_خاکستری

بنفش_خاکستری

هر رنگ اصلی می تواند ۵ رنگ فرعی را پوشش می دهد.

هر رنگ اصلی با یک رنگ فرعی یک مدار را برای یک مشترک تشکیل می دهد.

در کابل ها دسته های ۲۵ تایی داریم که هر ۲۵ زوج با یک رنگ اصلی و یک رنگ فرعی مشخص شده است که هر ۴ تا از این دسته های ۲۵ تایی یک دسته ی ۱۰۰ تایی را تشکیل می دهند.

 

آرایش دسته ای یک رشته کابل ۳۰۰ زوجی:

 PCM :

هر ارتباطی که قرار باشد از سوییچ خارج شود و به مرکز دیگری وصل شود توسط اتاق PCM انجام می شود. برای مثال می توانیم دو مرکز A و B  را در نظر بگیریم در صورتیکه مشترکی بخواهد از مرکز A با مشترکی در مرکز B تماس بگیرد، این ارتباط توسط کارت ترانک درون سوییچ صورت می گیرد و این قسمت کابل ها به ADDER های DDf متصل می شود، سپس کابل ها از DDf که در سالن دستگاه واقع است به اتاق PCM مرکز A می روند و بسته به نوع ارتباط بین دو مرکز (کابلی، فیبری، رادیویی و ماهواره ای) ارتباط بین PCM مرکز A و pcm مرکز B برقرار می شود. پس از ارتباط با PCM مرکز B کابل ها به DDF مرکز B و از آنجا هم به سوییچ آن مرکز و همچنین کارت TRUNK آن مرکز وصل می شود و به این صورت ارتباط برقرار می شود. و در واقع می توان گفت اتاق PCM چیزی شبیه اتاق MDF می باشد که به جای زوج سیم در آن کابل کواکسیال وجود دارد.

 

مسیر برقراری ارتباط از مشترک تا مرکز :

ابتدا از زوج سیمی که از تلفن مشترک خارج می شود شروع می کنیم که این زوج سیم به جعبه های آلومینیومی به نام پست که در خیابان و در کنار خانه ها واقع اند می روند . ظرفیت هر پست معمولاً ۱۰ شماره می باشد اگر تعداد مشترکین بیشتر شد می توان پست را با جعبه دیگری به نام سرکابل تعویض کرد که ظرفیت آن حدود ۵۰ تا ۷۰ شماره و بیشتر هم هست.

سپس از آنجا سیم ها به قسمتی به نام کافو می روند. کافو همان جعبه های سبزرنگی هستند که در خیابان هستند. کافو به دو قسمت پشت و مرکزی تقسیم می شود که زوج سیمی که از سمت مشترک می آید به قسمت پشت و خروجی کافو از قسمت مرکزی به اتاق کابل مرکز مربوطه می رود. هر کافو مثل یک MDF کوچک است و یک ظرفیت مشخص دارد.

باید به این نکته توجه داشته باشیم که امکان تعویض شماره تلفن از درون سالن دستگاه صورت می گیرد و در صورتیکه بخواهیم شماره تلفن موردنظر خود را انتقال بدهیم زوج سیم برای مشترک دیگر با شماره جدید خالی می شود.

ممکن است در پست نزدیک محل سکونت ما جای خالی وجود داشته باشد ولی در صورت تقاضای اشتراک از مخابرات پاسخ عدم امکانات فنی را دریافت کنیم که در این صورت مشکل به PCM ACCESS بر  می گردد که قسمت مرکزی کافو پر شده است و دیگر امکان واگذاری خط وجود ندارد.

 

گاز کنترل :

درون اتاق کابل یک سری تجهیزات خاص است که به آن گاز کنترل گفته می شود. اگر به ظاهر کابل ها دقت کرده باشیم دارای یک پوشش پلاستیکی هستند و چون این کابل ها دارای جریان می باشند پس در اطراف خود شار مغناطیسی ایجاد می کنند و چون کابل ها به هم چسبیده هستند پس شارها روی یکدیگر تاثیر می گذارند و مشکل هم شنوایی یا شنود پیش می آید. پس درون اتاق کابل میزان ظرفیت خازنی مشخص می شود که مقدار و میزان و فشار هوایی که درون پوسته وجود دارد را طوری تنظیم می کنند که مشکل تداخل شارها و در نتیجه هم شنوایی بوجود نیاید.

بعضی مواقع مخصوصاً هنگام بارندگی آب به درون کابل های درون مفصل رسوخ می کند و اگر گوشی تلفن را برداریم ممکن است صدای مکالمات دیگر مشترکان را بشنویم که در اینصورت مشکل از مفصل بندی است و باید آن را رفع کرد.

طبق استاندارد مخابرات هر مرکز مخابراتی باید به ۳ طبقه به صورت زیر تقسیم شود.

تبدیل صوت به سیگنال دیجیتال :

در یک مکالمه صحبت ما به صورت سیگنال الکتریکی در می آید، بطوریکه باید در مبدا از حالت آنالوگ به دیجیتال تبدیل شود و در مقصد هم از حالت دیجیتال آن به آنالوگ تبدیل شود.

برای اینکه همان سیگنال فرستاده شده  از مبدا  را در مقصد دریافت کنیم باید فرکانس نمونه برداری شده برابر و یا بیشتر از دو برابر پهنای باندش باشد که این در واقع همان قضیه نایکوئیست می باشد سیگنال های صوتی در سیستم تلفن در محدوده فرکانسی ۰٫۳ تا ۳٫۹ انتقال می دهند یعنی هر کانال تلفنی با باند محافظ حدود KHZ می باشد.

prossesing :

پردازش مکالمه یا همان call prossesing تجزیه و تحلیل برقراری یک ارتباط موفق است و دارای مراحلی به شکل زیر است.

۱- برداشتن گوشی (off hook کردن) :

برداشتن گوشی به مفهوم درخواست مکالمه (call request) می باشد. در این مرحله یک تن ممتد با یک فرکانس دریافت می کنیم که با این کار درواقع مشترک درخواست مکالمه یا Request call خود را اعلام می کند. یکی از روش های تشخیص درخواست مکالمه به صورت زیر است .

 هنگامی که مشترک گوشی را بر می دارد مدار بسته می شود گوشی تلفن و مرکز مخابراتی یک مدار را تشکیل می دهند که توسط یک زوج سیم به هم متصل شده اند و هر مدار شامل مقاومت، ولتاژ و جریان می باشد. حال با بسته شدن مدار و با توجه به قانون اهم (R=V/I) مقدار مقاومت مدار زیاد شده و جریان کم می شود که این کاهش جریان را می توان توسط سنسور (آمپرسنج) موجود در مرکز مخابراتی تشخیص داد.

البته باید به این نکته توجه کنیم که نیازی نیست که از سنسورهای بسیار قوی استفاده نماییم زیرا دستگاه تلفن خود دارای مقاومت زیادی می باشد و به ازای این مقاومت زیاد جریان به اندازه کافی کم خواهد شد. پس با برداشتن گوشی، مقاومت های درون گوشی نیز به مسیر اضافه می شود و جریان را کاهش می دهد. ممکن است بر اثر شرایط دیگری مثل تغییرات دما، طبق فرمول زیر مقدار مقاومت تغییر کند و مشکل تشخیص در مرکز پیش آید.

(۱+αθ) R =R ‘

به این منظور برای گوشی های تلفن یک مقاومت بالا مثلاً حداقل ۵۰۰ اهم را درنظر می گیرند که با تغییرات جزئی مقاومت و تغییرات کم جریان، مرکز دچار مشکل تشخیص نشود. پس مقاومت گوشی خیلی بزرگتر از مقاومت های احتمالی ناشی از تغییرات مقاومت های محیطی است. البته برای موبایل چون کابل مسی نداریم all prossesing  آن توسط امواج الکترومغناطیسی است کارتی درون سوئیچ قرار گرفته است که کارت line یا کارت مشترک نامیده می شود که زوج سیم به پشت این کارت می رود و به محض اینکه جریان المان کم شد متوجه می شویم که مشترک گوشی را برداشته است و در سوئیچ های NEAX به ازای هر مشترک یک عدد از این کارت ها وجود دارد و در سوئیچ های پارستل ۸ مشترک وجود دارد و توسط همین کارت است که متوجه می شود و نهایتاً مرکز بوق آزاد برای مشترک ارسال می کند.

این نکته قابل ذکر است که امروزه در سوئیچ های دیجیتال به محض برداشتن گوشی بوق به صورت on time ارسال می شود و یکی از مزایای سوئیچینگ همین می باشد و این بوق به صورت سیگنال ارسال می شود. صدای بوق یک ولتاژ است.

توجه : درصورتیکه زمان time out مشخص شده گذشت و مشترک شماره گیری نکرد بوق اشغال در گوشی شنیده می شود و دارای زمان هایی به شکل زیر می باشد.

Time out اول برابر ۵ ثانیه درنظر گرفته می شود و time out دوم برابر ۳ ثانیه در نظر گرفته شده است و در این صورت اگر باز هم مشترک شماره گیری نکرد بوق جیغ مانندی ارسال می شود که به آن howler tone می گویند و اگر باز هم مشترک گوشی را نگذاشت در اصطلاح مشترک در parking می رود و مشترک که به صورت موقت یک جا block می کند و سوئیچ هر چند ثانیه یک بار چک می کند که درصورتیکه مشکل برطرف شده است ارتباط را برقرار کند. و در واقع به همه این ها آلارم های هشدار دهنده گفته می شود.

۱- شماره گیری (Dialing) :

بطور کلی دو نوع شماره گیر (از لحاظ سخت افزاری) داریم که در زیر گفته شده است.

۱-                 push button (دکمه ای)

۲-                 Rotary (چرخشی)

push button :

نحوه ارسال ارقامی که گرفته می شود به مرکز توسط دو روش پالس و تن انجام می شود. در حالت چرخشی نمی توانیم حالت tone داشته باشیم ولی روش دکمه ای هر دو روش را می تواند داشته باشد. روش pulse مشابه شماره گیر چرخان عمل می کند. و در صورتیکه از نوع Tone باشد به صورت زیر عمل می کند.

با استفاده از ۷ فرکانس می توانیم ۱۲ شناسه را آدرس دهی کنیم.

۱۲۰۰

۱۲۰۰

۱۱۰۰

 

۳

۲

۱

۴۲۰۰

۶

۵

۴

۴۳۰۰

۹

۸

۷

۴۴۰۰

#

۰

*

۴۵۰۰

 

مثلاً برای عدسه، ۲ فرکانس ۴۲۰۰ و ۱۳۰۰ را با هم ارسال می کنیم و این برای مرکز بدین معناست که شماره ۳ گرفته شده است. این ترکیب فرکانسی توسط یک  Ic که درون گوشی وجود دارد انجام می شود. این آی سی در واقع یک Adder است که دو فرکانس را جمع کرده و ارسال می کند. پس Dialling توسط ارسال فرکانس انجام می شود. درصد خطا در حالت Tone نسبت به حالت pulse خیلی کمتر است.


چگونگی شماره گیری :

به طور کلی ما شماره هایی که می توانیم بگیریم به چهار دسته تقسیم می شوند.

۱- موبایل        ۲- درون شهری          ۳- بیرون از شهر         ۴- خارج از کشور

تجزیه و تحلیل شماره ها :

70,000 ریال – خرید
 

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله چیپهای خانواده ی DSP و کدینگ G729
  • کارآموزی اداره مخابرات
  • کارآموزی بخش اداری مالی مخابرات
  • مقاله کاربردهای لیزر در مخابرات
  • کارآموزی اداره مخابرات
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.