گزارش کارآموزی تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو در شرکت ایران خودرو دیزل


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

گزارش کارآموزی تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو  در شرکت ایران خودرو دیزل  مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۰۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود گزارش کارآموزی تجزیه و تحلیل فرآیند فروش خودرو  در شرکت ایران خودرو دیزل نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

پیشگفتار ۱
مقدمه ۳
فصل اول: ۶
معرفی سازمان ۷
موقعیت جغرافیایی سازمان ۸
تاریخچه ۸
ماموریت ۸
شرکت های زیرمجموعه ۱۱
مواد اولیه ۱۲
معرفی سیستم مورد کارآموزی ۱۴
تعریف واژه های خاص ۲۰
محصولات شرکت با مشخصات ۲۱
فصل دوم: شیوه های تجزیه و تحلیل ۲۳
بخش اول- مفاهیم سیستم ۲۴
فهرست مطالب
عنوان صفحه
تعریف سیستم ۲۴
اجزای سیستم ۲۵
انواع سیستم ۳۲
بخش دوم- رویکرد سیستمی به عنوان روش تجزیه و تحلیل ۳۳
رویکرد سیستمی و تجزیه و تحلیل ۳۴
رویکرد سیستم و ترکیب ۳۵
ورش کلی حل مسئله در رویکرد سیستمی ۳۵
روش تجزیه و تحلیل رویکرد سیستمی ۳۸
نقش تحلیل گر در فرآیند تجزیه و تحلیل ۳۹
بخش سوم- مروری کلی بر روشهای سنتی تجزیه و تحلیل ۴۰
چرخه تکاملی سیستم ۴۱
چرخه تکاملی و روش های تجزیه و تحلیل ۴۱
چرخه تکاملی سنتی (تجزیه و تحلیل سنتی) ۴۲
چرخه تکاملی سنتی و نارساییهای آن ۴۴
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بخش چهارم- مروری کلی بر روشهای ساخت یافته تجزیه و تحلیل ۴۵
چرخه تکاملی ساخت یافته (تجزیه و تحلیل ساخته یافته) ۴۵
متدولوژی ساخت یافته ۴۵
ابزار ساخت یافته تجزیه و تحلیل ۴۶
چرخه تکاملی ساخت یافته و مزایای آن نسبت به چرخه تکاملی سنتی ۵۱
بخش پنجم: تکنیکها و روش های عمومی مورد استفاده در تجزیه و تحلیل ۵۲
سیاستها و روش های جمع آوری اطلاعات ۵۲
انواع روشهای جمع آوری اطلاعات ۵۳
فصل سوم: ۷۶
مروری بر فرآیند فروش ایران خودرو دیزل ۷۷
بخش های تشکیل دهند فروش ۸۱
قسمت تکمیل مالی / ودیعه ۸۱
قسمت دریافت حواله و مسد ۸۷
صدور سند و حواله ۹۰
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بخش تغییر (نام / تیپ/ شریک) ۹۱
قسمت دبیرخانه ۹۴
قسمت کامپیوتر و بایگانی ۹۵
امور مالی ۹۷
فصل چهارم: ۹۹
مشکلات ۱۰۰
پیشنهادات ۱۰۰

پیشگفتار:

دنیای امروز با سرعتی ماورای تصور به سوی مدرنیسم صنعتی در حال پیشروی است. که آهنگ این حرکت پرشتاب آن قدر سریع است که نمی توان برای آن حد و مرزی قائل شد. انسان و صنعت جز لاینفک دنیای فردا خواهند بود. صنعتی شدن با هر آهنگ که  صورت گیرد نیاز به بهبود و اصلاح با هماهنگی سایر ارکان این جامعه خواهد داشت. چه بسا، زیان پیشرفت ناهماهنگ با دیگر اعضاء بسیار بیشتر از بهره آن خواهد بود. هر حرکتی درهر جهتی و به سوی هر هدفی که باشد بدون برنامه ریزی و مدیریت صحیح ممکن نخواهد بود. امروزه حرکت به تنهایی ایده آل هیچ نوع جامعه ای نیست بلکه حرکت هماهنگ و برنامه ریزی شده است که در عین پویایی، نویدی برای پیشرفتهای آینده، تاکتیکی، تکنولوژی و غیره خواهد بود.

بی شک صنعت کشور ما نیز از جنبه های فزاینده صنعتی مستثنی نخواهد بود و برماست که ضمن هماهنگی با این جنبش استراتژیک قبل از آغاز هر مرحله ای پایه های مدیریت صنعتی کشور را در جهت رشد و تعالی صنایع مختلف مستحکم سازیم و از این مسیر نوین به برنامه ریزی خرد  و کلان صنعت و در نهایت صنعتی امروز و فردا بیندیشیم.

این نوشتار هر چند کوششی است ابتدای و در سطحی بسیار کوچک و لیکن مقدمه ایست در گسترده وسیع صنعت این مرز و بوم که امید می رود این تلاش کوچک مقبول خوانندگان محترم واقع شود و از سوی پویندگان و تلاشگران کشور در مسیر تعالی قرار گرفته و شاهد صنعتی پویا و مدیریتی کوشا در کشور عزیزمان باشیم. به امید آن روز.

 مقدمه:

شرکتی که امروز با نام شناخته شده ایران خودرو دیزل در عرصه جاده های کشور و حتی در پهنه ترانزیت بین المللی، موجب غرور و افتخار ملی گردیده یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودروهای کار در خاورمیانه محسوب می‎شود که با بیش از ۴۰ سال سابقه درخشان تولید ، وظیفه ساخت انواع خودروهای سنگین را بر عهده دارد.

شرکت ایران خودرو دیزل ، تشکیلات سازمان یافته ای است که ابتدا با نام صنعتی خاور در سال ۱۳۳۸ با سرمایه اولیه ۲۶ میلیون ریال در کارگاه کوچکی تاسیس و با مونتاژ روزانه یک دستگاه اتومبیل، فعالیت خود را آ‎غاز کرد و در سال ۱۳۴۳ با توجه به گسترش تقاضا در بازار خودرو کشور به محل کنونی واقع در جنوب غربی تهران در محدوده ای به مساحت ۵۲۰ هزار مترمربع انتقال یافت و با احداث سالنهای مناسب، تجهیز خطوط تولید، جذب و آموزش نیروهای کارآمد و ارتقا کیفیت محصولات موفق به افزایش تولید و ساخت تیپهای متنوع کامیون گردید.

شرایط بازار رقابتی و لزوم توجه روز افزون به تغییرات تکنولوژی و تحولات سریع ناشی از آن در صنعت حمل و نقل از یک سو و نیاز به تولید نسلهای پیشرفته انواع خودروهای کار از سوی دیگر و همچنین توجه به ضرورت ارتقاء نظام مدیریت کیفیت و تولید قابل قبول سازمانهای استاندارد جهانی برای ورود به ناوگان حمل و نقل بین المللی و بازارهای فروش خارج از کشور، این ضرورت مسلم را ایجاب کرد تا تغییرات بنیادین در سازماندهی و ماهیت شرکت به تناسب اهداف پیش بینی شده پی ریزی شود.

درسال ۱۳۷۸ شرکت ایران خودرو با خرید سهام عمده گروه صنعتی خاور و الحاق خط تولید اتوبوس و مینی بوس شرکت ایران خودرو دیزل را تاسیس کرد و ایران خودرو دیزل با طراحی و اجرای پروژه عظیم ساخت و تاسیسات و راه اندازی خط تولید اتوبوس برضرورت توسعه صحه گذاشته و حیات حرفه ای نوینی را پیش روی این صنعت قرار داد تا پس از این ایران خودرو دیزل بعنوان قویترین قطب صنعت خودروسازی و نقطه عطف تولید و ارائه خدمات خودروسنگین در حیطه صنعت حمل و نقل بار و مسافر در داخل و خارج از کشور باشد.

شرکت ایران خودرو دیزل به موازات بازسازی و بهینه سازی محیط درون سازمانی تلاش نمود تا با تقویت و گسترش شرکتهای اقماری تحت پوشش نظیر:

شرکت گواه، طراحی و مهندسی خودروهای سنگین، موتورسازی، تاپ سرویس چرخشگر و تولید قطعات خاور توسعه زیربنایی تحقیقات خودرو ، شرایط مطلوبی را برای افقهای آینده خود متبلور سازد.

این شرکت با انجام طرحهای توسعه و راه اندازی بزرگترین خط تولید اتوبوس در خاورمیانه و توان تولید سالانه ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰۰۰ دستگاه کامیون، مینی بوس و ون افتخار دارد تا بعنوان طلایه دار سازندگان خودروهای کار در کشور، با تولید محصولات کیفی مطابق با استانداردهای زیست محیطی بین المللی جلوه گاه غرور ملی جامعه قدرشناس ایران اسلامی در عرصه صنعت بوده و می رود تا با اجرای برنامه های راهبردی سهمی از بازار خودرو کار را در کشورهای هدف به خود اختصاص دهد. ایران خودرو دیزل در تحقق سیاست توسعه اقتصادی کشور در برنامه سوم با صدور تولیدات خود به کشور عربستان، مصر، اردن، امارات متحده عربی، کویت، ترکمنستان، لیبی، تاجیگستان و آفریقا گامهای اثربخشی برداشته است.

معرفی سازمان:

درسرزمین پهناوری چون ایران نگرش به شرایط خاص اقلیمی حمل و نقل یکی از مهمترین ارکان اقتصادی را تشکیل می‎دهد. گروه صنعتی ایران خودرو دیزل (گروه صنعتی خاور سابق) بر مبنای یک ارزیابی از میان بهترین تولید کنندگان جهانی خودرو با مونتاژ سالیانه ۱۸۶ دستگاه کامیون مرسدس بنز در سال ۱۳۳۸ پی ریزی و تاسیس شد و با بهره جویی ازشرایط زمان ضمن ارائه بهترین خدمات فروش و بعد از فروش تدریجا سهم خود را در صنعت حمل و نقل به نسبت کیفیت بالا و تنوع تولیدات مطابق با نیاز کشور افزایش داد. به طوری که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اعتقاد به اصل توانمندی نسبت به توسعه کارخانه و افزایش ظرفیت خطوط تولید تا مرز ۸۰ دستگاه مشارکت فعالی را در شبکه حمل و نقل داخلی ایفا نموده و زمینه های لازم را برای صادرات فراهم نموده و پیوسته با سرمایه گذاری در صنایع اقماری از جمله فنرسازی ، صنایع ریخته گری و تولید موتور گامهای موثری در زمینه خودکفایی برداشته است. ارزیابی عملکرد شرکت با توزیع بیش از ۱۳۰۰۰ دستگاه انواع مختلف تولیدات تا سال ۱۳۷۰ در ناوگان حمل و نقل داخلی کشور جزء توانایی های بالقوه و بالفعل موجود به حساب می آید.

در حال حاضر در این کارخانه کامیون هایی با ظرفیت های مختلف شامل مدل های ۲۶۲۴، ۱۹۲۱، ۶۰۸ LP مونتاژ می‎شود. همچنین در این کارخانه خط تولید خودروی ون راه اندازی شده است. پیش بینی می‎شود که گروه صنعتی ایران خودرو دیزل با راه اندازی این خط تولید بتواند بخش عمده ای از نیاز کشور را در زمینه خودروهای آمبولانس و توریستی تأمین نماید.

موقعیت جغرافیایی:

کارخانه ایران خودرو دیزل در کیلومتر ۸ جاده تهران- ساوه واقع شده است. کل این مجموعه تا سال ۱۳۷۱ در زمینی به وسعت ۱۲۴۵۰۰ مترمربع بنا گشته است. مطالعات نشان می‎دهد در طرح اولیه مجموعه ۸۵۹۱۹ مترمربع بنا به خط تولید، ۸۷۳۲ مترمربع بنا به فضاهای وابسته به تولید و ۲۹۵۲ مترمربع بنا به فضاهای خدماتی اختصاص داده شده است.

تاریخچه:

شرکت ایران خودرودیزل با نزدیک به ۴۳ سال تجربه و گردآوری کم نظیر پرسنل مجرب و کارآزموده داشتن تاسیسات مدرن و توان تولید سالیانه ۱۵۰۰۰ دستگاه کامیون تحت لیسانس بنز، نامی آشنا در صنعت خودروسازی ایران و جهان است.

کارخانجات شرکت ایران خودرو دیزل، بیش از ۷۵ درصد ظرفیت تولید کامیون جمهوری اسلامی ایران را در اختیار داشته و حضور بیش از ۱۶۰۰۰ دستگاه کامیون بنز در جاده های ایران گواه توان فوق العاده تولیدی این مجموعه بزرگ صنعتی است.

شرکت ایران خودرو دیزل که در سال ۱۳۳۸ در نزدیکی تهران بزرگ امروز تاسیس شد و از قدیمیترین و پرسابقه ترین کارخانجات تولید کامیون در منطقه محسوب می‎شود.

در ضمن مدرنترین و بزرگترین کارخانه تولید کننده انواع کامیون های سبک نیمه سبک، نیمه سنگین و سنگین (۶ تا ۲۶ تن) در خاورمیانه و مجموعه تولیدکننده کامیون های بنز در جهان می‎باشد.

لازم به توضیح است که این شرکت تا قبل از تاریخ ۲۷/۴/۷۸ با نام گروه صنعتی خاور فعالیت می نمود و از آن پس به شرکت ایران خودرو تغییر نام یافت. گروه صنعتی خاور درسال ۱۳۳۸ با مونتاژ ۱۸۶ دستگاه کامیون بنز در سال فعالیت خود را شروع کرد و با بهره جویی از شرایط زمان ضمن ارائه خدمات فروش و بعد از فروش به نحوی مطلوب به تدریج سهم خود را در صنعت حمل و نقل کشور افزایش داد. این شرکت با سرمایه بیست و شش میلیون ریال که به ۲۶۰ سهم یکصد هزار ریالی تقسیم شده بود، تاسیس گردید. درسال ۱۳۴۲ با تولید روزانه ۱۸ دستگاه (۶ دستگاه در هر شیفت) حرکت رو به جلو را اغاز کرد و درسال ۱۳۵۲ این تولید سالیانه به ۲۷۰۰ دستگاه رسید و در سال ۱۳۵۶ به بالاترین رقم یعنی ۹۰۰۰ دستگاه رسید و درسال ۱۳۵۸ مونتاژ کامیون به ۲۷۱۲ دستگاه کاهش یافت. درسال ۱۳۶۴ جهت جلوگیری از ضرر و زیان گروه و بهبود وضعیت تولید سالن L کارخانه راه اندازی شد. این سالن شامل دو خط مونتاژ جداگانه است. با افتتاح این سالن باید ظرفیت اسمی تولید به ۲۵۰۰۰ دستگاه در سال می رسید، که به علت کمبود بودجه ارزی هرگز حتی به این رقم هم نزدیک نشد و در روز حدود ۵۷ دستگاه کامیون مونتاژ می شد.

در حال حاضر گروه صنعتی ایران خودرو دیزل حدود ۱۷ الی ۲۵ دستگاه کامیون در یک شیفت کاری تولید می کنند. سرمایه گذاری این واحد صنعتی توسط سرمایه داران ایرانی و با امتیازات کارخانجات دایملر بنز آلمان می‎باشد. در سال ۱۳۵۲ نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و پس از انقلاب این شرکت در ردیف صنایع ملی شده اعلام گردید و در حال حاضر تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرار دارد که وابسته به وزارت صنایع می‎باشد. به طور کلی شرکت ایران خودرو دیزل وظیفه تولید و مونتاژ کامیون های دایملر بنز از انواع کامیون های سبک، نیمه سنگین، و سنگین دار بر عهده دارد.

کارگاههای زیرمجموعه این شرکت:

گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در حال حاضر همواره کوشیده است تا با سرمایه گذاری در صنایع مشروحه گامهای موثری در زمینه خودکفایی بردارد. این شرکت در حال حاضر دارای واحدهای و کارگاههای زیر است:

الف- شرکت گواه:

که مسئولیت تهیه و توزیع لوازم یدکی انواع کامیون های سبک و نیمه سنگین گروه را برعهده دارد.

ب- شرکت خدمات فنی خاور

که مسئولیت رفع عیب موتورهای مونتاژ شده بر روی کامیون ها و همچنین مسئولیت خدمات پس از فروش کالاهای تحویل شده به مشتری را بر عهده دارد.

ج- کارخانه رادیاتورسازی ایران:

این کارخانه مسئولیت ساخت رادیاتورهای مصرفی شرکت و کارخانه های ماشین سازی  و شرکت های داخل کشور را بر عهده دارد.

80,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی:
  • گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز ایران خودرو (فروش و تعمیر)
  • گزارش کارآموزی تجزیه و تحلیل فرآیند رنگ آستر در شرکت ایران خودرو دیزل
  • گزارش کارآموزی خط تولید، ساخت و مونتاژ وانت پیکان
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.