گزارش کارآموزی صنایع غذایی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

گزارش کارآموزی صنایع غذایی در شرکت نوش مازندران مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۴۰  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود گزارش کارآموزی صنایع غذایی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

فصل اول  تاریخچه شرکت
تاریخچه :   ۲
فصل دوم ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی
مقدمه :   ۵
تصفیه خانه شرکت نوش :   ۶
سالن پاکت ساز :   ۸
سالن تولید :   ۱۱
چاه :   ۲۲
مخازن سختی گیر :   ۲۲
قسمت کولینگ :   ۲۵
قسمت وکیوم مرکزی :   ۲۵
سختی گیر رزینی ( Softner) :   ۲۶
سردخانه :   ۲۹
تصفیه فاضلاب :   ۳۰
تصفیه فاضلاب :   ۳۱
فصل سوم پرتقال و ویژگی آن  نکتار میوه کیوی
پیشگفتار :   ۳۴
ویژگیهای میوه پرتقال :   ۳۴
نوشابه های میوه کیوی :   ۴۱
نکتار میوه کیوی :   ۴۱
آبمیوه کیوی و روش تهیه آن در صنعت :   ۴۶
تهیه کنسانتره از آبمیوه کیوی :   ۵۱
محصولات تخمیری میوه کیوی:   ۵۲
نوشابه های تخمیری:   ۵۲
فرآورده های مهم میوه کیوی :   ۵۳
میان پرده :   ۵۴
فصل چهارم طراحی ، ساخت و ارزیابی خشک کن پاششی میوه
چکیده :   ۵۶
مقدمه :   ۵۷
مواد و روش ها :   ۶۰
داده های اولیه طراحی :   ۶۰
مشخصات فرآیند :   ۶۰
نتایج حاصل از آزمایشات اولیه به شرح زیر آمده است :   ۶۱
–  مشخصات کلی طراحی خشک کن :   ۶۳
طراحی اجزای خشک کن :   ۶۴
طراحی محفظه خشک کن :   ۶۴
گرمکن :   ۶۸
انتخاب فن :   ۷۳
انتخاب اتمایزر :   ۷۴
طراحی سیستم کنترلی :   ۷۵
ساخت خشک کن پاششی :   ۷۷
ارزیابی خشک کن :   ۷۸
نتیجه گیری :   ۸۰
فصل پنجم تصفیه ، رزین های مبادله کننده UF-HPLC اسیدیته
تصفیه‌ی اولیه:   ۸۷
-آشغالگیری:   ۸۷
تصفیه ثانویه؟   ۸۹
تصفیه نهایی:   ۹۲
رزین‌های مبادله کننده‌ی یونی:   ۹۳
مبادله کننده‌های یونی موادی هستند که دارای دو بخش:   ۹۳
رزین‌های نوع قوی و نوع ضعیف:   ۹۴
-خواص مبادله کننده :   ۹۷
کروماتوکرافی یا عملکرد بالا(کروماتوکرافی یا فشار بالا، HPLC ) :   ۹۷
محتوا:   ۹۸
عملکرد:   ۹۹
تولید کنندگان کروماتوگرافی‌های HPLC :   ۱۰۱
اولترافلیتراسیون(UF) : Ultra filtration   ۱۰۲
(UF) چیست؟   ۱۰۲
اسیدتیه:   ۱۰۳
تاثیرCO2 محلول در آب در تاسیسات صنعتی:   ۱۰۴
روش اندازه‌گیری:   ۱۰۵
فصل ششم آزمون ، آموخته ها و نتایج و پیشنهادات
ایمنی در آزمایشگاه :   ۱۰۷
مقررات کار در آزمایشگاه :   ۱۰۷
طبقه بندی مواد شیمیایی تجاری :   ۱۰۹
آشنایی با برخی از ابزارهای مهم آزمایشگاهی :   ۱۱۰
طرز استفاده واکنش گرها و محلول ها :   ۱۱۳
نشانه گذاری و تمیز کردن لوازم آزملیشگاهی :   ۱۱۵
محلول سازی :   ۱۱۶
محلول سازی از جامدات :   ۱۱۷
محلول سازی از مایع :   ۱۱۸
تعیین PH یک محلول   ۱۱۹
اسیدیته کردن محلول :   ۱۲۲
دستگاه بریکس سنج  :Brix   ۱۲۳
تعیین درجه سختی آب :   ۱۲۳
آزمایش نمونه :   ۱۲۶
محاسبه :   ۱۲۶
آزمایش اسیدیته :   ۱۲۶
روش محاسبه :   ۱۲۶
آزمایش Brix :   ۱۲۷
آزمایش اندیس فرمالین :   ۱۲۸
شرح آزمایش :   ۱۲۹
محاسبات :   ۱۳۰
منابع خطا :   ۱۳۰
ویتامین ث :   ۱۳۱
نظریات و پیشنهادات :   ۱۳۲
منابع :   ۱۳۴

منابع :

۱٫ مجله علمی پژوهشی علوم کشاورزی ( برات قبادیان ، غلامرضا چگینی ، تیمور توکلی هشجین ) .

۲٫ زنجانچی ، محمد علی – آزمایش های شیمی فیزیک ۱ ، ۱۳۷۴ ، مرکز دانشگاهی گیلان .

۳٫ ان پاتر ، نورتون – اچ ، جوزف – علم مواد غذایی – جلد دوم .

۴٫ فرج هارمی – میوه ، سبزی و تکنولوژی نگاهداری و تبدیل آنها .

۵٫ عابدینی ، جواد – فیزیولوژی و تکنولوژی صنایع تبدیل کیوی – ۱۳۸۲ .

۶٫ قبادیان ، برات – چگینی ، غلامرضا  – دانشگاه گیلا ن .

مقدمه :

علم شیمی به علت ارتباط نزدیکش با صنایع شیمیایی و مهندسی شیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . دانش شیمی به مرحله ای از رشد رسیده است که می تواند خواص ماده ،‌ چگونگی تغییرات و شیوه تولید آنها از هسته اتم گرفته ،‌تا کهکشان ها را بررسی کند . تبدیل مواد خام به فراورده های شیمیایی با ارزش افزوده و با سود دهی زیاد ، فرایند شیمیایی نامیده می شود . فرایند های شیمیایی ممکن است یا به گونه مستقیم مورد استفاده قرار گیرد و یا اینکه مواد واسطه ای برای فراورده های دیگر باشد . نیاز به مواد شیمیایی آلی و معدنی درمواد غذایی برای سلامتی بدن بر کسی پوشیده نیست . انسان برای رفع نیاز غذایی خود به کشاورزی و دامداری مشغول می باشد . یکی از این مواد غذایی مفید و با ارزش و پر طرفدار میوه و بویژه آبمیوه می باشد که به عنوان مواد غذایی درجه اول از آن یاد می شود . پس مواد شیمیایی فراوانی که در صنعت آبمیوه مورد استفاده قرار می گیرد دلیلی محکم بر رابطه صنایع شیمیایی با صنایع آبمیوه می باشد . بر خی از مواد شیمیایی نام آشنا در صنایع آبمیوه عبارتند از استون ، کلروفرم ، سود مایع ،‌اسید استیک اریو کروم بلاک تی ،‌نیترات منیزیم ، اسید سولفوریک ، نیترات نقره ، ید ،‌کلسیم و غیره …….

تصفیه خانه شرکت نوش :

اولین قسمتی که مورد بازدید قرارگرفت قسمت تصفیه آبهایی است که به صورت پساب های ناپاکی مانده و سرازیر شده از بخش تولید می باشند . این آبها شامل آب شستشوی پاکت آبمیوه و آبی که با آن برای خنک کردن و پایین آوردن دمای آبمیوه استفاده می شد . و آبها و مواد آبی موجود در خط تولید هم به صورت یک مسیر مشخص شده وارد یک استخر بزرگ می شدند که مراحل تشریح فاضلاب به صورت زیر می باشد:

مرحله اول : درابتدا عمل آشغالگیری انجام می شود و فاضلاب BOD( سنجش اکسیژن محلول در آب ) انجام می گیرد در این مرحله کلیه مواد جامد درشت را جدا می کنیم در آشغالگیر با ورودی ۷۰۰ میلی گرم در لیتر با عبور از صافی فلزی پساب گرفته می شود و استخر متعادل سازی می شود .

مرحله دوم : در این مرحله توسط دمنده های فشرده استخر متعادل سازی می شود و بدین وسیله نوسانات PH و سنجش فاضلاب کنترل می شود ،‌حجم استخر متعارفی بالای ۵۰ متر مکعب و مجهز به لجن کش و کنترل سطح مایع می باشد .

مرحله سوم :  هوا دهی فاضلاب با دبی    وارد استخر شده و با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب می باشد در این استخر توسط کنترل رکورد، میزان اکسیژن داده می شود  و به صورت موج درمی آید و باکتر های هوازی پرورش می یابند که با مصرف هوا تکثیر
می یابند . خاصیت این باکتری با مصرف این فاضلاب و مواد غذایی به صورت لخته در ته آب ته نشین می شود .

مرحله چهار : قیف بتنی ، فاضلاب هوا دهی شده وارد قیف می شود . فاضلاب پس از مدتی که ساکن ماند ، لجن در ته آن ته نشین می شود و آب زلال در بالا می ماند و سیستم طوری تنظیم شده که به اندازه آبی که زلال خارج می شود لجن ته نشین میگردد . و در قیف بتنی پمپ لجن کش وارد مخزن لجن می شود .

مرحله پنجم : در نهایت این لجن ها وارد حوضچه هضم لجن می شود بدون تماس اکسیژن به صورت لخته در می آید و به صورت کود می شود . یکی از کارهای همه روزه شرکت نوش ( بخش آزمایشگاه ) تعیین سختی آب می باشد که دارای ۴ تانکر بزرگ آب می باشد که این آبهای تصفیه شده آبهایی هستند که در آب میوه مورد استفاده قرار می گیرند . تانکرها در کنار یکدیگر و در موازات هم قرار دارند . هر تانکری دارای یک شیر ورودی و خروجی ، یک شیر اطمینان می باشد  و هر روز صبح از هر ۴ تانکر یک نمونه آب برداشته و سختی آن را مشخص می کنند و گزارشات مربوط به سختی آب را به مسئول نظارت بر تصفیه ای اعلام می کنند . یک عدد چاه به عمق ۷۰۰ متر هم در کنار استخرهای تصفیه آب موجود می باشد که آب را به صورت ذخیره وارد یک تانکر بزرگ کرده و در صورت نیاز وارد استخر جهت تصفیه می شود. قسمت تصفیه خانه درانتهای شرکت قرار گرفته و یک محوطه ساختمانی مخصوص کنترل پمپ ها و سیستم ها را به خود اختصاص داده و در کل ۴۵۰ متر زمین را در خود جای داده است.

سالن پاکت ساز :

تمام کارهای این شرکت از این قسمت شروع می شود قسمتی که به پاکت ساز معروف است . در این قسمت پاکت های آب میوه را ساخته و بسته بندی می کنند . یک پاکت ساده آب میوه شامل سه قسمت است که به اصطلاح به آن رول گفته می شود و یک قسمت که دارای برچسب می باشند و مشخصات آب میوه از قبیل نوع آب میوه  ، تر کیبات ، پروانه ساخت و… و در قسمت دیگر که پشت آب میوه می باشد ساده و بدون شکل و از یک نوه رول متفاوت می باشد . قسمت سوم که پایین آب میوه می باشد و کوچکترین قسمت را هم تشکیل داده ارتباط دهنده دو رول قبلی می باشد .

این رول ها به صورت بسیار برزگی در اختیار شرکت قرار می گیرد که البته در شرکت نوش مقداری را خود شرکت تولید و مابقی نیاز را از کشور ایتالیا ، آلمان و کره و… تامین می شود .

شرکت نوش در ابتدا طرحی در مورد شکل روی پاکت آب میوه به کشور های آلمان و ایتالیا می دهد و آنها رول های روی پاکت را ساخته و برای واحد نوش می فرستند . سپس پاکت ها در قسمت پاکت سازی شرکت نوش که به انبار ذخیره محصولات چسبیده است ساخته میشوند طریقه ساخت پاکت به این صورت است که رول های روی پاکت در قسمت بالای دستگاه پاکت ساز و رول های پشت پاکت در قسمت پایین دستگاه پاکت ساز و رول زیر پاکت در ۴ رول دایره ای شکل به صورت نواری قرار دارند که با حرکت جکه،همه ی رولهای پشت و رو و زیر پاکت به سمت جلو یعنی قسمت اصلی دستگاه پاکت ساز رانده می شود .

قسمت کف دستگاه به وسیله ی دستگاه سوراخ کن به نام پانچ سوراخ کن سوراخ می شوند وسپس در قسمت جلوتر قسمت ها ی سوراخ شده پرس می شوند و در قسمت فک داغ قسمت تحتانی پاکت را پرس می کنند در قسمت جلوتر قسمتهای طولی پاکت پرس می شوند که این کار هم به وسیله ی فکهای داغ انجام می شود و چون لبه های پاکت تیز است و نیز برای جلوگیری از پاره شدن پاکتها در اثر تماس با هم و جلوگیری از صدمه به افراد چهار گوشه پاکت که نوک تیز است به وسیله ی پانچ ستارهای بریده شده و با ایجاد سوراخ کردن نیم دایره ای بدون خطر در می آید سپس اتویی در قسمت جلوتر قرار دارد که پاکت ها را اتو می کند تا صاف شوند .

چشم الکتریکی در قسمت جلوتر برای این است که اگر رول ها کمی حتی چند میلی متری جابه جا شوند عمل پرس کردن دستگاه پاکت ساز را متوقف می نماید و چشم الکتریکی به طور خود کار عمل اندازه گیری دقیق رول ها را انجام می دهد دوباره در قسمت جلوتر حلبی وجود دارد که رول های پرس شده و آماده را به وسیله چهار تیغ به چهار قسمت مساوی تقسیم می نماید  در نهایت در قسمت پایانی به وسیله ی گیوتینی که وجود دارد پاکت به چهار قسمت کاملا جدا تبدیل می شود . دستگاه پاکت ساز دارای قسمت خنک کننده است که چهار فک بالا و پایین که قسمت تحتانی پاکت را پرس داغ می نماید پاکت را خنک می نماید .هرشرکتی همانگونه که گفته شد طرحی برای پاکت آبمیوه ی خود می دهد ( رول های این پاکت ها در چند سال اخیر مقداری از مشهد فرستاده می شود ) اطلاعاتی در مورد وزن ، پروانه بهره برداری ، آدرس و شماره تلفن شرکت را توضیح می دهد .

 اطلاعاتی که بر روی پاکت شرکت نوش قرار دارد از این قبیل است:

نوش

۲۰۰gr

پروانه ساخت : ۲۱۱۹۱

محتوی : کنسانتره آناناس ، آب ، شکر ، اسید سیتریک

کارخانه نوش مازندران – ایران

آدرس : تنکابن – کترا صندوق پستی ۴۶۸۱۵     nish kotra pinapple Drink

پروانه بهره برداری : ۳۸۶۶-۲۹۲

سالن تولید :

سالن تولید بزرگترین سالن مجموعه نوش محسوب می شود  و بیشترین کارگر رادر خود جای داده است . در این سالن که عملیات آبمیوه گیری در آن صورت می یگرد دقیقاً در مرکز محوطه شرکت نوش قرار دارد . در فصل هایی که میوه کم است و یا موجود نمی باشد از کنسانتره میوه های قبلی که قبلا ذخیره شده است استفاده می کنند ، که شرکت نوش طی سالهای آتی تمام نیاز کنسانتره را تامین می کند . بیشتر کنسانتره های این شرکت را پر تقال و نارنگی و آلبالو تشکیل می دادند . کنسانتره ها در کیسه های مخصوصی در بشکه های ۲۰۰ لیتری نگه داری می شوند . وقتی بشکه ها از سردخانه به محل بازسازی برده می شود و بافرمول های آزمایشگاهی به مقدار معین آب و شکر و اسانس وسایر موارد اضافه می گردد . بعد از فرموله شدن به قسمت پاستوریزاسیون برده می شود  . کنسانتره را در دمای ۹۲ تا ۸۵ درجه سانتیگراد حرارت می دهند و با توجه به نوع محصول دمای مربوط به پاستوریزاسیون متفاوت می باشد . به عنوان مثال در آبلیمو به علت اسیدی بودن محیط و اینکه میکروارگانیسم کمتری به داخل آن راه می یابد از دمای ۸۶-۸۵ درجه سانتیگراد برای پاستوریزاسیون استفاده می کنند و برای آب پرتقال از دمای ۸۶ درجه سانتیگراد برای پاستوریزاسیون استفاده می شود . و برای آب آلبالو ۹۲ درجه سانتیگراد استفاده می شود آب بعد از پاستوریزه شدن توسط لوله های استیل به داخل تانکهای پرکنی انتقال می یابد . به این علت از لوله های استیل استفاده می شود  که لوله های استیل خوردگی و انتقال الکترون به داخل محصول آن از آهن خیلی کمتر می باشد . بعد از این عملیات شروع به پاکت زدن آبمیوه ها می کنیم . پاکت هایی که قبلا در دستگاه جدا سازی شده بودند توسط دمنده های هوا باز شده و توسط شیر پرکنی پر می شود . و در پاکت تحت شرایط خلاء و حرارت اتو می شود . و لایه های پلاستیک بهم می چسبد. سپس توسط دوشهای آب سرد خنک می گردند . و بعد از عبور تونل آب سرد دمای آن از ۸۰-۷۰ درجه به دمای ۳۰-۲۰ درجه میرسد . پاکت ها بعد از خک شدن تاریخ تولید و انقضا و سری ساخت روی آن چاپ می شود ، و بعد از بسته بندی در انبار در دمای محیط نگهداری می شود . سپس در انبارها برای مدت ۱۰-۳ روز قرنطینه شده تا آزمایشات لازم روی آن انجام پذیرد . که اگر احتمالا بار آلودگی وجود داشته باشد در این مدت نشان داده می شود و کلیه آزمایشات در داخل بچ انجام می شود . هر آب میوه ای که تولید می شود مشخصات خاص خودش را داراست اگر از نظر آزمایشات مورد مسئله ای خاص داشت در قسمت قرنطینه مجددا آزمایش لازم انجام می گیرد . در صورت عدم مشکل ، بارگیری انجام می گیرد . شرکت نوش مازندران ( سهامی عام ) یکی از شرکت های فعال در صنعت کنسانتره و آبمیوه کشور است که با ۱۴ نوع آبمیوه تحت دو برنده نوش و سیس ، تلاش دارد جایگاه خود را در بازار ایران برجسته تر نماید .

این شرکت به تازگی موفق به تولید آب کیوی و آب آناناس گردیده که از پوره کیوی باغات شمال کشور بدست می آید . کیوی از نظر مواد مغذی در میان ۲۶ نوع از بهترین میوه های جهان ، بالاترین رتبه رادارد . طبق اظهار FDA و نشرات بین المللی کیوی از نظر ویتامین C دارای رتبه عالی و همچنین از نظر فیبر خوراکی دارای عالیترین سطوح می باشد این محصول جدید از خرداد ماه سال۸۴ روانه بازار گردیده است و چون جذابیت میوه کیوی به خاطر ترکیباتش و ویتامین هایی که در این میوه وجود دارد ودر هیچ میوه ای وجود ندارد . ما به طور حرفه ای تمام مراحل آبمیوه گیری این میوه را شرح می دهیم که در مورد میوه های دیگر تقریبا همین روشها پایدار است .

قسمت سالن تولید برای تبدیل کنسانتره :

شرکت نوش همانگونه که گفته شد از نظر تأمین کنسانتره بخصوص مرکبات خود کفاست بنابراین برای تولیدات مرکبات به کنسانتره باید از ابتدای امر شروع تا به برج fmc برسد .

مرکبات مثل پرتقال ، نارنگی توسط شعبه های جمع آوری واحد در قسمت های مختلف شهر مثل کترا ، نشتارود ، تنکابن ، عباس آباد و … جمع آوری می شود وتوسط کامیون ها به کارخانه وارد می شود .

کامیون ها در ابتدای وارد باسکول می شوند سپس در قسمت جک بالابر قرار گرفته و میوه ها را در یک حوض قیفی تخلیه می کنند سپس توسط بالابر تمامی میوه ها بالا برده می شوند و درسیلو ۱-۲-۳-۴  نگه داری می شوند تا درصورت لزوم مورد استفاده قرار گیرند بعد از نگهداری در سیلو در داخل استخری که درون آب و کلر قرار دارد ضدعفونی و شستشو می شوند در این قسمت تمامی مواد متخلخل مثل چوب و .. جدا سازی می شوند . که میوه های پوسیده در ته استخر قرار می گیرند و میوه های سالم به همراه پارو به قسمت جلو رانده می شوند میوه ی رانده شده توسط پارو همراه با بالابر براشینگ وارد سالن تولید می شوند میوه های وارد شده در قسمت براشینگ دستگاهی است جلو برنده که دارای لوله های پرزی شکل که هم میوه را به سمت جلو می راند و هم مقداری از پوست میوه از آن جدا یا به اصطلاح شستشو میشوند سپس بعد از آن در قسمت براشینگ تراشی از پوست پرتقال یا نارنگی وارد استراکتور شده که به روغن گیر مشهور است و روغن حاصله هم برای طعم پرتقال ، آب میوه و هم برای شکلات و بیسکویت مورد استفاده قرار می گیرد و هم برای فروش به بازار عرضه می گردد .و بعد از آن که میوه در قسمت سورتینگ پاک شد،به وسیله بالابر به قسمت رسپینگ برده می شود . رسپینگ دستگاهی است که دارای ۸ سیلندر استوانه ای به شکل رنده است که درضمن اینکه میوه ها را به سمت جلو می راند مقداری از پوست میوه را می گیرد که موارد مصرف آن در بالا گفته شد . در قسمت رسپینگ میوه تقریبا به رنگ سفید درمی آید و پرتقال از طریق کانوایر به طرف استراکتور وارد می شوند که محتویات داخل پرتقال را کنده و آنرا خرد می کند سپس پرتقال به وسیله ی بالابر به طرف پرسینگ می رود و در این قسمت آب پرتقال یا نارنگی گرفته شده و از قسمت زیر پرسینگ توسط پمپی به قسمت اسپراتور ۵۱۰ وارد می شوند ( تفاله های پرس شده دارای مقداری آب میوه هستند بنابراین دوباره آبگیری می شوند و آب میوه ای درجه ۲و۳ را تشکیل می دهند ) اما تفاله هایی که بی استفاده هستند دیگر جزء سالن تولید محسوب نمی شوند توسط کانوید به سمت خشک کن می رود و درقسمت خشک کن تفاله ها بعد از آهک زدن وارد کوره می شوند که بوسیله ی گرما و حرارت تفاله ها خشک می شوند و توسط دستگاه فشار هوا تفاله ها را از خرطوم هایی وارد کیسه ها می کنند که برای دامداری ها فرستاده می شود که مورد استفاده دام و طیور قرار گیرند .

پرتقالهایی که به صورت آبمیوه در آمده وارد استراکتور شده و دارای هسته و گوشت به نام پالپ هستند که بعد از آن وارد رتوفینیشر می شوند. رتوفینیشر دستگاهی است که مقداری از ناخالصی ها مثل گوشت میوه و هسته را می گیرد،این آبمیوه وارد تانکهایی می شوندت،تانکهای ۳۰۰۰lit  ۵۰۰۰lit و ۶۰۰۰lit و سپس آب میوه همراه با پالپ وارد اسپراتور می شود اسپراتور دستگاهی است به شکل قیف و کار اسپراتور شباهت زیادی به سانتریفوژ کردن دارد،دارای سرعت زیادی است.در این مرحله پالپ ها ته نشین شده و آب میوه ای حاوی ۱۰- ۸ درصد از پالپ می باشد بعد از آن آبمیوه عاری از مواد زائد وارد برج تغلیظ یا همان برج FMC می شود در برج FMC آبمیوه را به طور سریع وارد می کنند که با کاهش و افزایش فشار غلظت آن را بر حسب نوع میوه تعیین می کنند سپس کنسانتره به دست آمده به سردخانه برای فریز شدن برده می شوند .

شناسنامه دستگاه های سالن تولید :

نوع دستگاه : موتور سر تینگ میوه محل استقرار آن خط آبگیری سالن تولید، کارخانه سازنده آن EM است

قدرت : ۰/۷۵ kw

ولتاژ :‌ ۳۸۰v

جریان : ۳٫۶۵ / ۲٫۱A

دور : ۱۳۸۵

نوع دستگاه : موتور استراکتور که محل استقرار آن خط آبگیری سالن تولید است

قدرت : ۵/۵p/s – ۷/۵kw

ولتاژ: ۳۸۰v

جریان : ۱۶/۵ A – ۱۶/۵ A

دور : ۹۵۰ تا ۱۴۳۵

نوع دستگاه : کانوید زیر رسپینگ که محل استقرار آن خط آبگیری سالن تولید، کارخانه سازنده ی آن ایتالیا است که دارای قسمت رنده ای است که لایه ای دیگر از پوست مرکبات را می گیرد

قدرت : ۰٫۳۸ kw

ولتاژ : ۳۸۰v

جریان ۱٫۲۷ / ۲٫۲A

دور : ۱۳۶۸

نوع دستگاه : الکترو موتور بالابر میوه رسپینگ که محل استقرار آن خط آبگیری سالن تولید، کارخانه سازنده MotoGen

قدرت : ۲٫۲kw

ولتاژ : ۳۸۰v

جریان : ۳٫۵

دور : ۱۴۰۵

نوع دستگاه : الکترو پمپ آب زیر رسپینگ که محل استقرار آن سالن تولید و کارخانه سازنده ی آن  Moto Gen می باشد پمپ آب با شستن لایه رنده شده پوسته را به قسمت روغن گیر می فرستذ و آنجا روغن گیری می شوند .

قدرت : ۱٫۵kw

ولتاژ : ۳۸۰v

جریان : ۴A

دور : ۱۴۱۵

نوع دستگاه : موتور کانوایر ورودی به استراکتور که در سالن تولید خط آبگیری و پمپ زیر استراکتور است

قدرت : ۲٫۲KW

ولتاژ : ۳۸۰V

جریان : ۵٫۴A

دور : ۱۴۲۵

نوع دستگاه : الکتروپمپ زیر استراکتور که محل استقرار آن آبگیری سالن تولید است و کارخانه ی سازنده آن M.A است

قدرت : ۱٫۵kw

ولتاژ : ۳۸۰V

جریان : ۲٫۸/۴٫۸A

دور :۱۴۱۰

نوع دستگاه : موتور همزن که محل آن درون تانکهای ۳۰۰۰lit  و ۶۰۰۰lit  و ۱۲۰۰۰lit است که کارخانه سازنده آن EM است .

قدرت : ۲٫۲kw

ولتاژ : ۳۸۰v

جریان : ۵٫۲/۹A

دور : ۱۴۲۰

 نوع دستگاه : روتوفینیشر که محل استقرار آن خط آبگیری سالن تولید است و کارخانه ی سازنده آن ایتالیایی EM است که پمپ های بزرگ،پوست و برگ را می­گیرد.

قدرت : ۴kw

ولتاژ : ۳۸۰v

جریان : ۹٫۲/۱۶A

دور : ۱۴۲۵

نوع دستگاه : اسپراتور ۵۱۰ که محل استقرار آن خط آبگیری سالن تولید است و کارخانه سازنده آن Server است .

قدرت : ۲۲kw

ولتاژ : ۳۸۰v

جریان : ۴۴/۲۵٫۴A

دور : ۱۴۶۰

نوع دستگاه : موتور پرس مشهد که محل استقرار آن سالن تولید خط آبگیری است که کارخانه ی سازنده آن Moto Gen است و بعد از اینکه میوه وارد قسمت اسپراکتور شد به دو  قسمت آب میوه و تفاله تبدیل می رود که تفاله به قسمت پرس رفته و دوباره آبگیری می شوند

قدرت : ۴kw

ولتاژ : ۳۸۰v

جریان : ۸٫۸A

دور : ۱۴۱۵

تأسیسات :

 تأسیسات را می توان قلب شرکت و مهمترین قسمت هر شرکتی دانست .

تأسیسات شرکت متشکل است از :

۱) دیگهای بخار

۲) دستگاه چیلر ( خنک کننده )

۳) چاه عمیق

۴) برق اصلی شرکت

۵) رادیاتور ها کلینیک

۶) کمپروسورهای آمونیاکی

۷) مخاز سختی گیر ( صافی شنی تحت فشار )

۸) پمپ های تقسیم

۹) آتش نشانی

۱) دیگهای بخار : دیگهای بخار توسط پمپ ، آب را وارد کرده و به بخار تبیل می کنند دیگهای بخار برای استارت ابتدا به وسیله یک کپسول گاز روشن می شود حرارت درون لوله ها به آب بیرون لوله ها گرما داده و آب به بخار تبدیل می شود . دیگ بخار تشکیل شده از قسمت مشعل ، موتور دمنده ی هوا ، پمپ آب که سوخت آن با گازوئیل است و این سوخت توسط ۲ تانک ۱ میلیون لیتری و چند تانک ۵۰ هزار لیتری تامین می شود علت استفاده از بخارهای دیگ بخار آنست که یک سری از دستگاهها مثل دستگاه پرکنی دارای فکی برای چسباندن در پاکت ها هستند از بخار استفاده می کنند .

دیگ بخار دارای سیستم برق که برای Level و پمپ آب بکار می رود که آب مورد نیاز بوسیله یک چاه ۷۰ متری تامین می شود .

چاه :

 

120,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه بیوتکنولوژی صنایع غذایی
  • مقاله تصفیه فاضلاب صنایع غذایی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.