مقاله تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ مربوطه  به صورت فایل ورد و قابل ویرایش می باشد و داری ۲۱  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

 نخستین کمیک استریپ تاریخ: ۲

کمیک استریپ های کارتونی: ۵

کمیک استریپ های روزنامه ای: ۷

سیاه ترین دوران کمیک استریپ: ۸

پیوند کمیک استریپ و سینما: ۱۱

کمیک استریپ های مستقل: ۱۲

دوران جدیت در کمیک استریپ: ۱۴

استقلال هنرمندان کمیک استریپ: ۱۵

تعریف کمیک استریپ و تاریخچه آن:

نقل داستان با بهره گیری از تصاویر از زمان مصر باستان وجود داشته است. برخی از کارشناسان قدمت کمیک استریپ را به عصر حجر و به اسنان های اولیه نسبت می دهند. نمونه تصاویر کشیده شده بر دیوار سنگی غارها، شاهد این مدعاست.

کمیک استریپ یا داستان مصور، مجموعه ای از تصاویر است که داستانی را روایت می کند. ؤ توسط طراح، تصوری شده و نویسنده ای آن را به رشته ی تحریر می آورد. گاهی طراح و نویسنده یک نفر است.

کمیک استریپ از طریق رسانه هایی مانند روزنامه، مجله، کتاب و اینترنت عرضه می شود؛ البته در عرصه جهانی واژه کمیک استریپ برای داستان های مصور به چاپ رسیده در روزنامه ها به کار می رود. این آثار معمولاً سیاه و سفید (مانند گارفیلد و پی ناتس) است. چنان چه داستان مصور در قالب مجله و با انتضار منظم و متوالی عرضه شود به کمیک بوک (کتاب داستان های مصور) معروف است. کمیک بوک ها معمولاً به صورت رنگی (مانند اسپایدرمن یا سوپرمن) عرضه می شود.

در کتاب حاضر آن چه کمیک استریپ نامیده شده در حقیقت همان کمیک بوک است. کتاب در فصلی مجزا به بررسی کمیک استریپ های روزنامه ای نیز می پردازد.

بسیاری از کارشناسان، کشور ایالات متحده را خاستگاه کمیک استریپ می دانند. بنابراین واقعیت، ناگزیر بخش عمده ای از تاریخچه ی کمیک استریپ به آثار مذکور اختصاص یافته است. با این وجود نبایستی تصور شود که این کشور تولیدکننده برترین داستان های مصور است. در واقع فراز و فرودهای فراوانی که در صنعت کمیک استریپ در این کشور رخ داده، نشان گر کیفیت نازل محصولات غربی و عدم ارزش هنری در آنها است. به طور مثال کمیک استریپ های آمریکایی در دهه ۵۰ میلادی به خاطر خشونت و برهنگی موجود، مورد انتقاد بسیاری از افراد حتی در داخل ایالات متحده قرار گرفت. به نظر می رسد علاقه وافر آمریکایی ها به خلق و خواندن کمیک استریپ ها به ویژه از نوع قهرمانی اش، در این نکته ظریف نهفته باشد که وطن آنها به دلیل نداشتن پیشینه قدیمی و تاریخی کهن و غنی، نیازمند است تا کاراکترها و قهرمانان خیالی را که بعضاً توخالی و فاقد ارزش های والای انسانی اند، خلق کند تا شاید نقیصه مذکور جبران شود.

جای تأمل دارد که کشور ایران با پیشینه ای کم نظیر و پشتوانه ای چون افسانه های کهن پارسی و ادبیات غنی، کم تر از این رسانه ی مؤثر سود جسته است.

نخستین کمیک استریپ تاریخ:

به تازگی تحقیق در مورد اولین کمیک استریپ تاریخ به یکی از جذاب ترین زمینه های این اهنر تبدیل شده است. تا همین اواخر عقیده عمومی بر آن بود که کودک زردپوش[۱] اولین کمیک استریپ تاریخ بوده است. اما در سال ۱۹۹۸ با پیدا شدن کمیک استریپی در کالیفرنیا ثابت گردید که قدمت این مجلات مصور به دوره ای می رسد که اصطلاحاً آن را «دوره ویکتوریایی»[۲] نام گذارده اند.

۱- دوره ویکتوریایی (منسوب به ویکتوریا)

گفته می شود که اولین کمیک استریپ تاریخ ماجراهای اُبادیااُلدباک[۳] نام داشته است که سال ۱۸۳۷ به چند زبان مختلف اروپایی چاپ شد. این کمیک استریپ در سال ۱۸۴۱ به زبان انگلیسی  ترجمه شد و یک سال بعد همان نسخه در شهر نیویورک مجدداً به چاپ رسید و بدین شکل اولین کمیک استریپ تاریخ آمریکای شمالی شکل گرفت. ماجراهای اُبادیااُلدباک چهل صفحه داشت که هر صفحه آن از شش تا دوازده پانل (لوحه) تشکیل شده بود. البته به جای باولن گفت و گو (حبابی که شخصیت های کمیک استریپی در آن با هم گفت و گو می کنند) از متنی در زیر تصاویر برای توضیح داستان استفاده شده بود.

خالق این کمیک استریپ، «رادولف تاپفر»[۴] از کشور سوئیس بود. او که در اروپا و به تازگی در آمریکا به عنوان پدر داستان های مصور شناخته شده است نخستین داستان گرافیکی تاریخ را در سال ۱۸۲۷ خلق کرد، سپس با چاپ هفت داستان گرافیکی دیگر، داستان های مصور را به محبوبیتی کم نظیر رساند. بعضی از این آثار به آمریکا نیز راه یافت و چاپ مجدد آن ها تا سال ۱۸۷۷ ادامه داشت. البته هنوز مشخص نیست دقیقاً چه تعداد کمیک استریپ در این دوره خلق شد اما تحقیقات در این زمینه هم چنان ادامه دارد.

یکی از کمیک استریپ های تأثیرگذار دوره ویکتوریایی، براونیز: کتاب آن ها[۵] نام داشت که توسط «پالمر کاکس» و به عنوان بخشی از یک مجله کودکان به نام سنت نیکولاس، خلق شد. شخصیت های این مجموعه بعدها در سال ۱۸۸۳ در مجلات گوناگون دیگری ظاهر شدند و در سال ۱۸۸۷ مجموعه ای با همین عنوان چاپ شد. گفته می شود که براونیز اولین کمیک استریپ تولید آمریکای شمالی است که در سطح بین المللی نیز به موفقیت های فراوانی دست یافت.

به جز مجله سنت نیکولاس، مجلات دیگری نیز بود که به نوعی از داستان های مصور استفاده می کردند و اتفاقاً به موفقیت هایی نیز دست یافته بودند. برخی از این مجلات عبارت اند از:

هارپرز، پاک، جاج، للایف و تروث. در همین زمان روزنامه ها متوجه محبوبیت این مجلات شدند و سعی کردند با قرار دادن ضمیمه ای از کمیک استریپ در شماره ویژه روزهای یکشنبه به سود بیشتر برسند. البته آنها نمی توانستند از طراحان معروف و شخصیت های خلق شده توسط آنان استفاده کنند زیرا مدیران مجلات پیش تر با آنان قرارداد بسته بودند. اما یکی از کارکنان مجله پاک به نام «روی مک کاردل» به «موریل گادارد» سردبیر روزنامه نیویورک وُرلد (که در آن زمان بزرگ ترین روزنامه آمریکا محسوب می شد) گفت: «کسی را سراغ دارم که می تواند مشکل روزنامه تان را حل کند».

این شخص «ریچارداوت کالت»[۶] نام داشت که قبلاً در سال ۱۸۹۴ برای مجله تروث تصاویری از کودکان خیابانی را طراحی کرده بود. در یکی از این تصاویر می توان پسر بچه ای را در قسمت سمت راست پایین تصویر مشاهده کرد که بعداً به «کودک زردپوش» معروف شد.

«اوت کالت» سرانجام دنیای مجلات را ترک و به روزنامه نیویورک وُرلد نقل مکان کرد. او آنجا مجموعه کوچه هوگان[۷] را خلق و در آن یک بار دیگر از شخصیت «کودک زردپوش» استفاده کرد.

طبق شنیده ها، او ایده ی اصلی این مجموعه را از منابع مختلفی گرفته بود که از میان آنها می توان به آثار «مایکل آنجلو وولف» و «چارلز سالبورگ» که در آنها از بچه های خیابانی استفاده شده بود، اشاره کرد. نام این مجموعه نیز ظاهراً از یک ترانه معروف گرفته شده بود.

۲- دوره طلای سفید: ۱۸۹۷ تا ۱۹۳۸

20,000 ریال – خرید

 تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله سینما و معماری
  • مقاله خانه سینما
  • مقاله فلسفه هنر معاصر
  • مقاله تئاتر و سینما
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.