مقاله چکیده ای درباره ERP مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۲۳ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله چکیده ای درباره ERP نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد
مقدمه منبع ۱ ۳
برخی تعاریف لازم منبع ۲ ۶
سیر تکاملی ERP منبع ۱ ۹
تعریف ERP منبع ۴ ۱۰
مزایای پیاده سازی ERP منبع ۴ ۱۱
سیستمهای تشکیل دهنده ERP منبع ۴ ۱۲
معماری ERP مرجع ۵ ۱۳
مختصری در مورد MRP, MRPII از زیرسیستمهای ERP منبع۳ ۱۷
مزایا و معایب سیستمهای MRP منبع ۳ ۲۱
منابع و مراجع اینترنت ۲۲
مقاله تفاوتها و اشتراکها و کاربردهای ERP و WFMS از بخش صنایع
کتاب Business Modeling With UML نوشته : Eriksson & Penker فصل سوم
indiainfoline.com : mrpi.pdf , sheetsAPPS.pdf
فایل Word فارسی از مستندات آقای جهان بازی
سازمانهای امروزی در جهت جهانی شدن رقابت می کنند که این رقابت به سطوح بی سابقه ای منجر شده است. بازارهای رقابت جهانی ، سازمانها به یافتن راه حلهای کاری بهتر با ساختارهای انعطاف پذیر و قابل اطمینانی نیاز دارند. بسیاری از زیرساختارهای سازمانی و تشکیلاتی توسط سیستم های اطلاعاتی (که فرایندهای کاری را بطور مستقیم و یا غیر مستقیم در جهت رشد و ابقاء سازمان پشتیبانی می کنند) توانمندتر شده اند. با اداره مؤثرتر این فرایندها مزایای رقابتی می توانند از طریق کاهش هزینه ، افزایش تولید و بهبود سرویس دهی مشتریان حاصل شوند. در دو دهه گذشته گرایش خاصی به راه حلی متمرکز که فرایندهای کاری را بهبود می دهند ایجاد شده است. این راه حل عبارت است از :
ERP یک راه حل براتوماسیون فرایندکاری ، انتقال داده ها و تقسیم اطلاعات در میان سازمان تمرکز دارند.
سیستمهای ERP حول تفکر برنامه های کاربردی پیش ساخته تکامل یافته اند. فروشندگان ، برنامه های کاربردی را برای هر بخش خاصی از صنایع تولید می کنند. سازمانها ، برنامه ها ی کاربردی را مطابق با نیازهایشان خریداری می کنند. در این برنامه های کاربردی مدلهای گردش کار جاسازی شده اند. همچنین برنامه های کاربردی آماده بمنظور برخی انعطاف پذیری ها در پیکر بندی و شکل دهی فرایندهای کاری ، پارامتری شده اند. هر یک از برنامه های کاربردی در بردارنده داده ها و اطلاعاتی می باشندکه بواسطه این اطلاعات فرایندهای سازمانی را کنترل می نمایند. بمنظور بایگانی بهتر یا بعبارتی متناسب با سازمانهای اجرایی
غالباً برنامه های کاربردی نیاز دارند تا بواسطه تنظیم و بکار گذاری هزاران پارامتر ، در خور سازمانهای مورد نظر باشند.
در سیستمهای ERPمعمولاً مدل گردش کار در نرم افزار برنامه کاربردی جاسازی می شود. به منظور شکلدهی فرایند گردش کار ، بیشتر پارامترهایی که ERP دارد به طرق مختلفی انعطاف پذیر است.
مثلا جریان یک تغییر نیازمندی از طرف مشتری در یک سازمان را در نظر بگیرید که از مرحله اعلام درخواست تا رسیدگی به درخواست وی توسط یک نرم افزار کنترل می شود.
یعنی ابتدا مشتری درخواست خود را نماینده خود دریافت نموده سپس تغییرات نیازمندی خود را در برنامه کاربردی مربوطه ثبت میکند. سپس با اعمال نظر مدیر اعتباری و مدیر تولید و مدیر فروش تغییرات مورد نظر اعمال میشود.
سیستمهای ERP جهت خودکارکردن وظایف کاری پدیدآمده اند و راه حل داده ای (اطلاعاتی) یکپارچه ای در سرتاسر زیرساختار سازمانی ارائه می دهند. سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان ، سیستم های اطلاعاتی پیکره بندی شده ای می باشند که اطلاعات و فرایندها مبتنی بر اطلاعات را در داخل و در میان نواحی وظیفهمند درسازمان یکپارچه میکنند.
بطور متداول شرکتها به جهت برآوردن نیازهای هر یک از سیستم های وظیفهمند نظیر حسابداری ، خرید ، برنامه ریزی و موجودی ، برنامه های کاربردی کامپیوتری مجزایی ایجاد میکنند. چنین سیستم هایی درون جزایر متناقض اطلاعاتی رشد می کنند؛ بنابرین تحکیم و اتحادشان ممکن نمیباشد.
در نتیجه راه حل سیستمهای ERP توانایی اداره کردن را فراهم کرده و اطلاعات و سرویسهای دپارتمانهای سرتاسر یک سازمان یکدست را یکپارچه می نمایند. این راه حل به سازمانها اجازه میدهد که تمام منابعشان را بهتر اداره کنند و بدینوسیله آنها بواسطه یکپارچگی تمام اطلاعات در میان فرایندهای کاری مختلف هزینه ها را کاهش داده و کارایی را افزایش میدهند.
Business : یک Business سیستمی است پیچیده و گسترده ( Complex & Enterprise ) که یک قصد و هدف خاصی را دنبال میکند. تمام فعالیتها و عملیات Business برای دستیابی به هدف مورد نظر میباشد. سیستم Business میتواند در تعامل با سیستم های دیگر باشد که میتواند به عنوان قسمتی از سیستم مورد نظر مطرح شوند. به همین دلیل تعریف محدوده این سیستمها خیلی سخت خواهد بود.
اجزای مهم یک Business همانند Customer , Supplier , Laws , Regulation ممکن است در خارج از Business تعریف شود. بنابراین یک Business System یک سیستم Open میباشد که اشیاء و قسمتهای آن میتواند به عنوان بخشی از یک Business System دیگر باشند.
مهمترین مسئله در Business System ها تعیین محدوده آنها است.
مفاهیمی که در همه Business System ها مشترک هستند به صورت زیر تعریف میشوند :
اشیاء داخل یک Business (مانند Products , Information , Material People) که توسط Business یا بکار گرفته میشوند و یا تولید میشوند. منابع در قالب یک ساختار قرار میگیرند که ارتباط خاصی بین آنها برقرار است.
Resource ها در داخل Process ها پالوده ( Use , Consumed , Refine , Produced ) میشوند و در سه گروه Information , Abstract , Physical رده بندی میشوند.
فعالیتهای انجام شده داخل یک Business که باعث تغییر حالت منابع یک Business میشوند. روندها نحوه انجام کارهای داخل Business را توصیف میکنند.
Process ها توسط Rule ها کنترل میشوند.
هدف یک Business ، یا نتیجه ای که روند یک Business تلاش دارد به آن برسد. Goal ها ممکن است به Sub Goal های داخلیتر که مربوط به اجزای خاصی در Business باشد شکسته شود.
Goal ها ممکن است تحت تاثیر یک یا چند Rule قرار بگیرند.
تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر