مقاله بررسی عوامل بازرگانی تاثیرگذار بر فروش داخلی فرش دستباف


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله بررسی عوامل بازرگانی تاثیرگذار بر فروش داخلی فرش دستباف مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۳  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله بررسی عوامل بازرگانی تاثیرگذار بر فروش داخلی فرش دستباف  نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه ۱
بخش اول: روش تحقیق ۲
بخش دوم: مقدمه ۴
فصل دوم: ادبیات وپیشینه تحقیق ۸
فصل سوم: مبانی نظری تحقیق ۱۲
بخش اول: فروش ۱۳
تجارت سنتی فرش دستبافت ۱۳
هزینه های مربوط به کیفیت ۱۴
تاثیر قیمت بر کیفیت ۱۶
۱-۱هزینه های پیشگیری ۱۶
۱-۲- هزینه ارزیابی ۱۸
هزینه های شکست ۲۰
۱-۲- هزینه های شکست درون سازمانی ۲۰
۲-۲- هزینه های برون سازمانی ۲۱
قیمت‌گذاری کالاها ۲۲
شیوه های عمومی قیمت گذاری ۲۴
روشهای قیمت‌گذاری محصول ۲۴

عنوان صفحه

فروش خرده فروشان هدایت شده و تلاشهای بازار ۲۶
بخش دوم: تبلیغات ۲۷
بازاریابی و فروش ۲۷
ناباوری صادر کنندگان به تبلیغات و استفاده ناچیز از ان ۲۷
عدم موفقیت تبلیغات انجام شده ۲۷
بی توجهی به گروههای هدف ۲۸
بخش سوم: مشتری ۳۲
اندازه گیری رضایت مشتری ۳۲
ارزش حفظ مشتری ۳۴
نتیجه گیری ۳۷
منابع و مآخذ ۳۸

منابع و مآخذ :

عنوان پایان نامه: مطالعه و بررسی تجارت در فرش دستبافت استاد راهنما: آقای برزگری محقق: طیبه شاه ولی- طاهره شریف بیگی.
مقاله : نقش هزینه یابی کیفیت در نظام مدیریت سنتی فرش دستباف، نویسنده: علی میرشاهی کارشناس فرش دستباف
۱ طرح تحقیقاتی: راهکارهای توسعه بازار داخلی فرش ایران
۲ مجری : داود چراغی
۳ مقاله : نقش هزینه یابی کیفیت در نظام مدیریت سنتی فرش دستباف
نویسنده: علی میرشاهی کارشناس فرش دستباف
عنوان پایان نامه: بررسی روش های مدیریت تولید شرکت میری در توسعه صادرات- استاد راهنما : آقای آقاجانی – محقق: مرضیه رزاقی دودمان- خرداد۸۸
فصلنامه تخصصی فرش سال اول شماره ۳ سال ۱۳۷۸
مقاله: بررسی مقایسه ای کانالهای توزیع فرش دستباف ایران در کشورهای هدف با تاکید بر نقش ایرانیان در این کانالها
نویسنده: علیرضا روستا سکه روانی
اندازه گیری رضایت مشتری – نویسنده : نیگل هیل- مترجمان : محمدرضا اسکندری- منیره اسکندری – موسسه خدمات فرهنگی رسا-
عنوان پایانامه: بررسی خصوصیات فرش صادراتی اصفهان در بازارهای جهانی با تاکید بر بازارهای هدف
استاد راهنما : اقای برزگری مشاور : لطفی افشار دانشجو : مهدیه زکایی

 

چکیده

این پژوهش به بین بررسی عوامل بازرگانی تاثیر گذار بر فروش داخلی فرش دستبافت پرداخته واین عوامل را به طور کامل مورد بررسی قرار داده تا علاوه بر کمیت ، کیفیت اطلاعات نیز از روائی، پایانی کاملی برخودار باشد برای کاهش مشکلات فروش، کیفیت و … در فرش دستبافت نیاز به همکاری و همدلی میان تمام چرخه زنجیره تامین و مدیریت این است و در این صورت باز خورد مناسب ایجاد، حفظ و ارتقا می یابد این پژوهش در مورد شناسایی مشکلات فرش دستبافت و رفع آن بوده است با تکیه بر اصول و مبانی نظری ، مدل مفهومی طرح تحقیق، طراحی و ارائه شده است. یافته های تحقیق بیانگر وجود تفاوت معنا دار در روابط و تاثیرات عوامل تشکیل دهنده الگو است. . به طوری که مدل تحقیق ، فرضیه اصلی ، فرضیه فرعی تحقیق، جامعه آماری:تولید کنندگان فرش دستبافت، مصرف کنندگان فرش دستبافت، توزیع کنندگان فرش دستبافت،کارشناسان دولتی فرش دستبافت، تعداد نمونه: از هر کدام ۴ نمونه تائید شده اند . نتایج تحقیق حاضر، مبنای را برای سیاستگذاران و تصمیم گیرندگان صنعت فرش دستبافت به ویژه در امر تجارت فراهم می آورد.

مقدمه

صنایع دستی ایران به عنوان نماد و تبلور فرهنک غنی این سرزمین از دیرباز شهرتی جهانی داشته است. خمیر مایه اصلی آثاری که به دست هنرمندان خلاق و خستگی ناپذیر ایران پدید آمده از عمق تاریخ کهن این مرز و بوم نشات گرفته است .

در این میان “فرش دستباف ” ایرانی با رنک‌ها و نقشه های متنوع از جایگاه ویژه ای در صنایع دستی کشور برخورداراست.

فرش دستباف ایران کالایی است پر ارزش، با سابقه ای بس طولانی   که ریشه در آداب ،فرهنک، سنتها و اعتقادات هنرمندانی دارد که زیبایی‌ها و مفاهیم عمیق برخاسته از قلب و جان آنان را با         سرانگشتانی اعجاز آفرین بر تار و پود قالی و دیگر بافته‌ها گره می زند و آثاری بس شکوهمند را به علاقه مندان و مشتاقان این هنر عرضه می‌دارد.

امروزه باوجود بازار شدید رقابتی، مشغله های دنیای جدید و دغدغه های جهان صنعتی، چه در ایران و چه در خارج از ایران، نام ایران با نام فرش گره خورده است. خانه ی یک ایرانی بدون فرش ،          خانه ای بی‌روح و خالی جلوه می‌کند و این نمونه های کم نظیر پیوند یک قوم با هنر ملی خود است.

فرش برای همه ایرانی‌ها عنصری فراتر از یک صنعت است و علاوه بر جنبه های اقتصادی آن، معرف فرهنک و هنر اصیل ایران و توانمندی های فوق‌العاده ایرانیان است و در شناساندن فرهنک وهنر ایران به ملل دیگر نقش موثری دارد.

در لابه لای تارو پود فرش ایرانی می‌توان جلوه های گوناگون فرهنک ملی را بازشناخت و با گذشته‌ها ارتباطی معنوی برقرارکرد.

در میان هنرهای دستی ایرانیان قالی بافی یکی از ارزشمندترین و ماندگارترین حرفه ها و صنایعی است که قدمت چند هزار ساله دارد. این هنر ملی و صنعت دستی بی نظیر که شهرت جهانی داشته و قدر و منزلت آن بر کسی پوشیده نیست به لحاظ داشتن ارزش های اقتصادی روز افزون در طول تاریخ پر فراز و نشیبش با تلفیق و همگامی هنرهای دیگری چون نقاشی- نگارگری- خوشنویسی- معماری و … فرهنگ معنوی و مادی باروری را چاشنی زیبایی قرار داده و در گستره نا محدود خود فضائی را فراهم ساخته که اندیشه خلاق و ناب ایرانی بتواند هر آنچه در ذهن و خیال دارد در فرش عینیت بخشد و از آمیزه ی خیال و اسطوره بصورت مرکب و یا مجزا معنایی و مفهومی ویژه ارائه دهد.

قابلیت تولید پنبه ،ابریشم ،پشم و رنگ در طبیعت ایران امکان توسعه این حرفه بومی را فراهم ساخته است و ایرانیان صاحب ذوق و استعداد با نبوغ و روحیه خویش این عناصر و منابع طبیعی را در ترکیبی خاص و ابعادی نو شکل داده تا دست بافته ای زیبا و منحصر به فردی به نام فرش آفریده  باشند .

در گذته ایرانیان روی زمین می نشستند و به همین دلیل سرتاسر اتاق را با فرش می پوشاندند تا سرمای زمین به بدن انسان آسیب نرساند. ولی با رشد علم و تکنولوژی و با وجود کالاهای جانشین ارزان قیمت ،انواع کفپوش های ماشینی ، پارکت، سرامیک و… کارکرد فرش تا حدودی تغییر کرده است در گذشته و به دلیل اینکه از فرش صرفا به عنوان کفپوش استفاده می شد ، افراد می توانستند آن را با قیمت های نسبتا پائین تری تهیه کنند ، اما در حال حاضر چون قالی تبدیل به یک کالای تزئینی شده مردم به فرش های نفیس اما کوچک تر گرایش پیدا کرده اند . باید فرش دستبافت را به خوبی معرفی کنی تا مردم سراسر جهان فرش دستبافت را بشناسند. ما بر این باوریم که تا بازار هدف نسبت به یک کاتا اطلاعاتی نداشته باشد و نداند که این کالا دقیقا چه کارکرد و چه سودی برایش دارد ،متقاضی آن نخواهد بود . اینچنین است که باید به ویژگی های فرش دستبافت و بویژه فرش دستبافت ایران که نماد فرهنگی و هنری است، به خوبی پرداخته شود تا جای خود را پیدا کند.

صنعت فرش به صورت کلی نیاز به معرفی بیشتر دارد. اکنون تقاضاهایی که در بازارهای هدف برای این کالا وجود دارد به نسبت پتانسیل واقعی آن بسیار ناچیز است به همین جهت باید به سمتی حرکت شود که فرش بیش از گذشته به مخاطبان خود شناسانده شود . فرش کالایی به شمار می آید که می تواند در بازارهای لوکس جایگاهی مناسب برای خود باز کند به همین جهت برای افزایش سطح آگاهی خریداران در مورد فرش اقدامات جدید تری صورت داد که یکی از مهم ترین آنها می تواند تبلیغات فرش باشد. از این راه فرش به عنوان کالایی خانگی به مردم شناسانده می شود.

45,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه شناخت بازارهای فرش
  • مقاله شناخت سلایق و نیازهای بازار جهانی فرش
  • تحقیق بررسی موانع و مشکلات تولید و صادرات فرش دستباف
  • تحقیق تاریخچه نقش فرش
  • مقاله مفهوم صادرات غیر نفتی و نقش بازاریابی در آن با تأکید بر محصول فرش
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۱۶ آذر , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.