مقاله تاثیر محیط بر خلاقیت کودکان


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله تاثیر محیط بر خلاقیت کودکان  مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۴۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله تاثیر محیط بر خلاقیت کودکان  نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

فهرست مطالب

مقدمه ۵
تشریح خصوصیات محیط استفاده ۵
تاثیرات محیط بر محصول ۶
دستهای آلودة کودک ۷
تاثیرات محصول بر محیط ۸
نتیجه‌گیری ۱۰
استراتژی بازاریابی هدف ۱۲
آنالیز کارکرد عملی ۱۲
الف) آنالیز کارکرد جسمی (ارگونومی) ۱۲
توصیه های ارگونومی ۱۴
نیازهای ایمنی ۱۵
نیازهای بهداشتی ۱۶
آنتروپومتری ۱۷
عملکرد ارگونومیکی رنگ ۲۳
الف- ایمنی ۲۳
ب- قابلیت دیده شدن ۲۴
ج- دوام و بقای ظاهری محصول ۲۴
د- هویت و شناسایی ۲۵
هـ- سازگاری ۲۵
و- تعمیر و نگهداری ۲۶
ب- آنالیز فنی ۲۶
آنالیز کارکرد زیبایی شناسی (استتیک): ۲۷
گشتالت در محصول ۲۸
انرژی تصویری محصول ۲۹
عملکرد ساختاری رنگ ۳۰
الف- کانون توجه ۳۰
ب- تفرق و تجمع ۳۱
ج- تناسب و تعیین وضع ۳۱
بررسی تاثیرات بصری رنگ در محصول ۳۲
نتیجه‌گیری ۳۵
ابزار نقاشی کودکان ۳۶
آنالیز ساختار ۳۸
چک لیست طراحی ۴۲
منابع و مآخذ ۴۴

 

منابع و مآخذ:

۱- تشویق خلاقیت و تخیل در کودکان، دکتر برنادت دافی، ترجمة مهشید یاسایی، نشر ققنوس،۱۳۸۱٫
۲- نگاهی دیگر (مجموعه مقالات دومین همایش سراسری کودک، مربی، خلاقیت)، ۱۳۸۱٫
۳- نقاشی کودکان، آنا الیوریو فراری، ترجمة عبدالرضا صرافان، انتشارات دستان، ۱۳۷۶٫
۴- رنگ، نوآوری، بهره‌وری. فرزانه کارکیا، انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، ۱۳۷۵٫
۵- کاربرد رنگ در ارگونومی، تالیف محمد امین موعودی، انتشارات حس برتر، ۱۳۷۹٫
۶- انسان، آنتروپومتری، ارگونومی و طراحی، استیفن فیزنت، ترجمة علیرضا چوبینه و محمد امین موعودی، ۱۳۷۵٫
۷- عملیات روی پلاستیک‌ها، ۱- فونتن، ترجمة فیروز بروشکی، انتشارات افشار، ۱۳۷۶٫
۸- تکنولوژی مواد، احمد روشن بخش یزدی و محمد علی خواجه شرف آبادی.
۹- مبادی سواد بصری، دونیس. اِ. داندیس، ترجمة مسعود سپهر، ۱۳۸۲٫
۱۰- طراحی و ارتباطات بصری. برونو موناری، ترجمة پاینده شاهنده.
۱۱- پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت، الکس. الف. اسبورن، ترجمة دکتر حسن قاسم زاده، ۱۳۸۲٫
۱۲- رشد عقلانی کودک از دیدگاه پیاژه، هربرت جینزبرگ، سیلویا لوپر، ترجمة دکتر فریدون حقیقی، فریدة شریفی.
۱۳- طراحی سنعتی، جان هسکت، ترجمة غلامرضا رضایی نصیر، انتشارات سمت، ۱۳۷۶٫
۱۴- مهارت‌ها و توانایی‌های خلاقیت و راه‌های آزمون و پرورش آن، ترجمة حسن قاسم زاده، نشر دنیای نو، ۱۳۸۲٫
۱۵- خلاقیت و شیوه های پرورش آن، افضل السادات حسینی، ۱۳۸۱٫
۱۶- کتاب کار کودک و مربی، جمع آوری عزیزه عسگری نیچه، تالیف دکتر فرخنده مفیدی، انتشارات مدرسه،۱۳۸۲٫

 

مقدمه

بعضی از محیط‌ها برای یادگیری، انگیزه‌ای بسیار جالب هستند و برخی دیگر بهترین و مؤثرترین وسایل را به فراخور استعداد افراد دربردارند.

عوامل سازندة محیط برای کودک عبارتند از: فضای کافی برای فعالیت، وسایل بازی مناسب، دوستان مهربان، آموزش و راهنمایی و وظایفی که به آنها محول می‌کنیم و در حیطة توانایی آنهاست.

برای اینکه یک وسیله به بهترین وجه ممکن طراحی شود باید تا حد امکان با مکان استفاده محصول آشنا بوده و خصوصیات آن را مشخص کنیم تا در انتخاب فرم، عملکرد، جنس و مسایل دیگر مربوط به طراحی محصول مواردی برگزیده شوند که بیشترین سازگاری با محیط و عناصر وابسته به آنها از جلمه اشیاء پیرامون محصول و استفاده‌گر را داشته باشد.

تشریح خصوصیات محیط استفاده:

اتاق کودک به واسطة استفاده‌ای که از آن می‌شود، دارای خصوصیات خاصی است که در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم:

۱- اتاق کودک، اتاقی است که در حدود ۱۲ متر یا حدود ۲*۳ محسوب می‌شود.

۲- دمای اتاق همواره متعادل است و از سرد و گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌شود.

۳- حتی الامکان آفتاب گیر انتخاب می‌شود و نور خورشید به داخل اتاق می‌تابد.

۴- کودک در اتاق خود احساس آرامش کرده و آنجا را حیطة قلمرو خود می‌داند.

۵- در اتاق وی، معمولاً انواع و اقسام اسباب بازیها مشاهده می‌شود.

۶- رنگ اتاق کودک معمولاً با دیگر اتاق‌ها متفاوت است و با توجه به جنسیت کودک، دیوارها رنگ آمیزی می‌شوند.

۷- لوستر، تابلوها و وسایل فانتزی و کودکانه در اتاق وی استفاده می شود.

۸- والدین سعی می‌کنند، حتی الامکان وسایل اتاق کودکشان قابل شستشو باشد.

تاثیرات محیط بر محصول:

 q  تاثیرات بصری:

– چهار گوش بودن اتاق و صاف بودن دیوارها

– ابعاد اتاق کودک

– وجود وسایل فانتزی و کودکانه در اتاق کودک

– رنگ اتاق

q  تاثیرات فیزکی و شیمیایی:

– ایجاد ضربه به محصول از جانب کودک یا حین حمل و نقل

باید توجه داشت که این محصول توسط گروه سنی ۴ تا ۶ سال استفاده می‌شود و این گروه مایل به حرکت، جنبش و بازی می‌باشند، در نتیجه ممکن است محصول با صدماتی روبه رو شود.

 

– رطوبت

این محصول معمولاً سر و کاری با محیط مرطوب ندارد و قابلیت شستشوی محصول بستگی به جنس آن دارد.

– مواد رنگی (ابزارهای کار و نقاشی)

خود مواد رنگی و ابزارهای نقاشی، کاردستی و خمیر بازی نیز می توانند عاملی برای آلودگی و آسیب رسی به محصول باشند.

– دستهای آلودة کودک:

کودکان به علت شیطنت و کنجکاوی غالباً آلودگی‌های مختلفی را از طریق دستهای خود به محصول منتقل می‌نمایند. این آلودگی‌ها به طور عمده شامل آلودگی‌های خوراکی و غیر خوراکی است. آلودگی‌های خوراکی مانند شکلاتها معمولاً ذرات چربی و نشاسته بر محصول باقی می‌گذارند که معمولاً به وسیلة آب و مواد شوینده قابل نظافت است ولی آلودگی‌های غیر خوراکی می تواند شامل موارد مختلفی از جمله آلودگی‌های شیمیایی باشد.

از دیگر عوامل محیطی تاثیر گذار بر محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– گرد و غبار

– تابش احتمالی نور خورشید

-گرما

تاثیرات محصول بر محیط:

هر محصولی که در محیط و مکان مخصوص به خود قرار می‌گیرد، تاثیراتی هم از لحاظ فرمی و بصری و هم از لحاظ فیزیکی و شیمیایی بر محیط خواهد داشت. نادیده انگاشتن این تاثیرات باعث می شود که طرح یا محصول مورد نظر، آن طور که باید موفق به نظر نرسد.

این تاثیرات در مورد اجزاء مختلف یک محصول نیز مشاهده می‌شود، به طوری که یک طرح از نظر فرم و به طور کلی عناصر بصری باید هماهنگی داشته باشد.

این تاثیرات بدین شرحند:

– تاثیرات فرمی و بصری (ایجاد فضاهای مختلف محیطی بر اساس فرم محصولات در محیط استفاده)

– ایجاد فضاهای بصری مختلف بر اساس فرم محصولات (بزرگ یا کوچک جلوه دادن فضا و محیط)

– ایجاد حس آرامش، ترس، اضطراب و … بوسیله فرم محصولات

– ایجاد محیطی باز یا خفه به وسیله رنگ محصول

– تغییر دادن احتمالی مسیر رفت و آمد افراد خانواده در اتاق کودک

– تاثیرات فیزیکی و شیمیایی (صدمه زدن به کف پوش اتاق به وسیله پایه‌های محصولات، احتمال آسیب دیدن دیوارهای مجاور محصول در صورت بروز ضربه‌های احتمالی)

– تاثیرات اجزاء محصولات بر یکدیگر (تخریب و استهلاک قطعه‌ای به وسیلة قطعات دیگر، خراب شدن سریعتر یک قطعه نسبت به قطعات دیگر، هماهنگی عناصر بصری اجزاء با یکدیگر)

لازم به ذکر است که بررسی قابلیت تعمیر پذیری (Repair)، قابلیت ساخت مجدد (Remanufature) قابلیت بازیافت (Recycle) و قابلیت استفاده مجدد (Reuse) در محصول نیز حائز اهمیت است.

نتیجه‌گیری:

در طراحی محصول مورد نظر، نکات زیر در رابطه با تاثیرات متقابل محیط و محصول بر یکدیگر و تاثیرات اجزاء محصول بر هم حائز اهمیت است:

45,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق خلاقیت در کودکان (بررسی نیازها و خصوصیات کودکان ۴ تا ۶ ساله و طراحی مبلمان کار هنری برای آنان)
  • مقاله روانشناسی تربیتی کودکان
  • مقاله بررسی وضعیت محیط خانواده بر روی خلاقیت کودکان دبستانی
  • تحقیق خلاقیت نقاشی کودکان
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید
    

    جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

    سبد خرید

    • سبد خریدتان خالی است.

    دسته ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۱۶ آذر , ۱۳۹۵
    
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.