مقاله تلوزیون و سبک زندگی مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۷ صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود مقاله تلوزیون و سبک زندگی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد
چکیده ۴
مقدمه ۵
مساله شناسی ۶
روش تحقیق ۹
خلاصه یافته ها ۱۱
تاثیر برنامههای تلویزیونی بر مصرف گرایی زنان ۱۳
منابع ۱۷
تلاش شما برای تحقق نیازها ، خواسته ، چگونگی گذران فراغت، انتخاب کالای مصرفی، انتخاب علائق و نظایر آن که صورت می گیرد. به عنوان سبک زندگی تعریف می شود . در گذشته های دور و در جوامع مختلف قبل ازاینکه رسانه های جمعی در جامعه حضور داشته باشند ، سنت ها و هنجارهای قومی و قبیله ای تعیین کنندۀ ابعاد سبک زندگی بودند. یعنی تمام مسائل تابع سنت ها بود.در چنین فضایی، سبک زندگی از یکنواختی و ثبات زیادی برخوردار بود. تغییرات سبک زندگی به کندی صورت می گرفت زیرا تعاملات اجتماعی در یک محدوده جغرافیایی مشخص بود.در چنین شرایط ارزش ها و علائق فردی از طریق ساختارهای قومی و خانوادگی به طور مداوم بازتولید و آموزش داده می شد وبه نسل های بعدی منتقل می گردید ، هیچ تغییری در آنها ایجاد نمیشد .
در شرایط امروزی و با حضور گسترده رسانه ها در جوامع مختلف ، بدون شک نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی به صورت فراگیر یک شبه امکان پذیر نیست . بلکه یک کار طولانی مدت است. اما وجود رسانه ای که از اقبال عمومی برخوردار باشد ، می تواند بر الگوهای ذهنی و مردم و درنهایت سبک زندگی تاثیر بگذارد . قطعا ما را در رسیدن به اهداف کمک خواهد کرد .
مطالعات انجام شده بیانگر آن است که در حال حاضر بالغ بر ۷۵ درصد مردم تلویزیون نگاه میکنند و در معرض پیامهای تلویزیونی قرار دارند . بنابراین وقتی این رسانه تا این اندازه در بین عموم مردم نفوذ دارد .مناسبترین ابزار برای تحقق سبک زندگی اسلامی بشمار می رود .
دلایل دیگر تاثیر گذاری تلویزیون در میان مردم شامل:
– در بین رسانههای موجود به علت جذابیتهای بصری تلویزیون بیشترین طرفدار را دارد .
– تلویزیون مهمترین رسانهای است که در همه خانههای ایرانی حضور دارد و جزء لاینفک خانوادههای ایرانی شناخته میشود .
– تلویزیون بطور همزمان هم حضور دارد و هم نفوذ دارد. زیرا استفاده از این جعبه جادویی هیچگونه سواد رسانهای نیاز ندارد و همین که آنرا روشن کنند انتقال پیام صورت میگیرد.
– تلویزیون به دلیل جذابیت های تصویری و قدرت داستان گویی بالا بر بعد احساس انسان تاثیر بیشتری دارد. در نتیجه تاثیر آن بر فرد بیشتر و بتدریج عمیق تر است.
– در حال حاضر تلویزیون مرجع تمام اخبار و اطلاعات شناخته می شود. موضوعات را برای مخاطب ساده و عینی تر می سازد. بنابراین در حوزه سبک زندگی و ارائه الگو به دلیل جذابیت های زیاد ، تلویزیون در جایگاه برتری قرار دارد . رسانهای مانند تلویزیون روی همه اقشار جامعه تاثیرگذاراست و همانطور که برای همه گروههای سنی یک پیام تولید میکند، بازخورد یکسانی هم از آنها میگیرد. مثلا از یک کودک ۲ ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله از دیدن یک سریال لذت میبرند و سعی میکنند که با تماشای آن سرگرم شوند و این قدرت تلویزیون را افزایش میدهد. برهمین اساس تلویزیون از جایگاه بسیار حساس وبالایی در تحقق سبک زندگی اسلامی برخوردار می باشد . امید است مدیران ، سیاست گذاران ، دست اندرکاران و برنامه سازان با توجه به اهمیت این جایگاه در تحقق رسالت خود واحیای سبک زندگی اسلامی بیش از پیش کوشا باشند.
امروزه مطالعه آگهیهای بازرگانی رسانهها از بعد مضامین و محتوای در برگیرندهآن به عنوان یک جهت مطالعاتی جامعهشناسی تبلیغات در وسایل ارتباط جمعی شناختهمیشود . اهمیت مطالعه در محتوای پیامهای تبلیغاتی قبل از هر چیز به آثار ناشی از انتشار پیامها معطوف میشود، از این رو تحلیل محتوای پیامهای انتشار یافته اولین گام در مسیر تحقیقاتزمینهیابی (۵) محسوب میشود.
بطورکلی به تبلیغات تجاری از دو منظر تئوریکی “انتقادگرا“ (۶) و “کارکردگرا“ (۷) نگاه می شود .
نگرش انتقادی، تبلیغات تجاری را همزاد نظام سرمایهداری میداند و از آن به مثابه یکی ۱ازمجراهای اصلی نفوذ و از مهمترین ابزارهای تحقق و ثبات این نظام تعبیر میکند.
هورکهایمر (۸) و آدرنو (۹) دو تن از پیشگامان نظریهپرداز انتقادی، اعتقاد دارند “کارکرد اصلیصنایع فرهنگی در عصر سرمایهداری پیشرفته، از میان برداشتن هرگونه امکان مخالفت اساسی باساخت سلطه مستقر است. جامعهای که در چنبره صنعت فرهنگی (۱۰) در غلتیده باشد، هرگونهنیروی رهاییبخش را از دست میدهد.”(بشیریه، ۱۳۷۶، ۱۸۵)
اما دیدگاه های کارکرد گرایی بر نقش مثبت و اثرگذار تبلیغات تجاری در رونق اقتصادی تأکیدمیکند و برای تبلیغ، وجهی مثبت در ایجاد اشتغال، توسعه بازار و فروش محصولات و رونق کسبو کار قایل است. گاهی اوقات، دیدگاه کارکردگرایی از منظر سیاسی و به منظور ایجاد تعادل و نظماجتماعی به نقش تبلیغات تجاری نگاه میکند. پارهای دیگر از نگرش ها، برای تبلیغات تجاری، نقش فرهنگ “هدایت از برون” قایلاند.
ویلیام لیس (۱۳) درکتاب “ارتباطاتاجتماعیدرتبلیغات” با توجه به یافتههای دیوید رایزمن (۱۴)اعتقاد دارد قدرت انطباق یابی انسان “دگر راهبر“ (۱۵) با محیطی که دایما در حال تغییر و تحول است، او را آماده پذیرش گروه های همتایان میکند.
تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.
جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر