مقاله راهکارهای موفقیت تجاری و هنری


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله راهکارهای موفقیت تجاری و هنری مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۱۶۰  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله راهکارهای موفقیت تجاری و هنری نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

فصل اول.. ۲

تاریخچه فیلم های موفق انیمیشن.. ۲

اروپای شرقی.. ۲۲

اتحاد جماهیر شوروی.. ۳۱

اروپای غربی.. ۳۷

بریتانیا ۳۷

ایتالیا ۵۲

کانادا ۵۷

آسیا ۶۱

چین.. ۶۱

ژاپن.. ۶۴

کره. ۷۵

فصل دوم. ۷۸

عوامل مکمل موفقیت هنر و صنعت انیمیشن.. ۷۸

انیمیشن کامل در انیمیشن محدود. ۸۳

پاراگراف بندی.. ۸۵

حرکت.. ۸۹

روتوسکوپی.. ۹۰

متامورخز. ۹۲

صدا ۹۸

گفتگو در انیمیشن.. ۹۹

جلوه‌های صوتی.. ۱۰۱

شخصیت سازی.. ۱۰۹

فیلمنامه. ۱۱۲

مجموعه های تلویزیونی: ۱۲۸

فیلم های سفارشی: ۱۳۳

فیلم های بلند و سینمایی: ۱۳۶

بازار انیمیشن در ایران.. ۱۳۸

ج) راهکارهای تجارت.. ۱۴۱

الف) هنر انیمیشن

ب) انیمیشن به عنوان یکی صنعت و برای تولید انبوه وسرگرمی و در واقع جنبه اقتصادی آن

هسته مرکزی بحثی که درپی این جداسازی پیش خواهد آمد ایجاد نوعی توافق و تعامل مناسب میان این دو مبحث است.

زیرا هیچ یک بدون دیگری امکان بروز نخواهد داشت: صنعت سرگرم سازی بدون پیشتوانه قدرتمندی از هنرمندان چیره دست و اندیشمند قادر به تولید سرگرمی های پر طرفدار  سود آور نخواهد بود و هنر انیمیشن نیز بدون اینکه از بستر صنعتی مناسب برخوردار باشد قادر به ادامه روند خود نخواهد بود.

پرسش اصلی این است که چگونه می توان به یک صنعت پایدار و بی افت و خیز تولید انیمیشن دست یافت و رسیدن به چنین جایگاهی به چه عواملی بستگی دارد ونیازمند به چه پیش زمینه هایی است و چه موانعی بر سر راه وجود دارد و از همه مهمتر اینکه برای برداشتن این موانع و آماده کردن و هموار کردن این مسیر چه حرکتی باید انجام داد؟

در عرصه تولید انبوه دو عامل اصلی وجود دارد که تولید انیمیشن از این قاعده مستثنی نیست.

اول عوامل تولید که منظور از عوامل تولید ابزار و مواد و نیروی انسانی وتخصص هایی که لازم است تا یک موسسه بتواند خط تولید خود را راه اندازی کند و دوم بازار یعنی همان عواملی که موجب می شود تا محصول تولید شده مصرف کننده خود را بیابد و بازگشت سرمایه را تضمین کند. این دو عامل اصلی و روابط میان آنها است که هر صنعتی را پا بر جا نگه می دارد و کوچکترین خللی در هر کدام آنها صنعت مورد نظر را متزلزل می سازد.

مرحله تولید انیمیشن به خودی خود به مراحل کوچکتری تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها به تنهایی می تواند عامل موفقیت تجاری و هنری یک فیلم باشد. ولی به طور کلی در ساخت یک انیمیشن در یک طرف سفارش دهنده و در طرف دیگر تولید کننده قرار دارد. به طور استاندارد در بین این دو طرف باید عواملی با عنوان توزیع کننده پخش کننده وبازاریاب هم وجود داشته باشد که متاسفانه یکی از معضلات صنعت انیمیشن ما در ایران فقدان عوامل ذکر شده است در ایران موسسات شرکت های تولید کننده به دلیل مشغله ای که دارند نمی توانند در پخش و بازاریابی تولیدات خود موفقیتی به دست آورند. از یک طرف سفارش دهنده در ایران محدود است و مانند کشورهای صاحب انیمیشن گسترده و نا محدود نیست و از طرفی تشکیلات بازاریابی وجود ندارد که جنبه های اقتصادی و صنعتی را در نظر بگیرد. در ایران وقتی که کار انیمیشن تولید می شود فقط به یک شبکه تلویزیونی ویا یک بخش خصوصی فروخته می شود ولی در کشورهای دیگر بدین عنوان نیست اغلب تولیدات انیمیشنی تامین کننده چندین شبکه تلویزیونی داخلی و خارجی می باشند که عواید مالی و اقتصادی آن تامین کننده نیروی انسانی متخصص وهزینه های تولید در این موسسات بزرگ می باشد بنابراین زمانی که یک کار تولیدی به این شکل به لحاظ مالی موسسه تولیدی را پشتیبانی کند،  روند تولید هم شکلی حرفه ای واصولی به خود می گیرد.

به عنوان مثال در کشور سنگاپور یک پخش کننده چینی وجود دارد که مبنای خود را منحصراً براساس پخش وتولید انیمیشن هایی با مضمون اساطیر خاورمیانه گذاشته است لذا هر سفارش دهنده ای که بخواهد در مورد اساطیر خاورمیانه کار کند، ابتدا به این موسسه مراجعه می کند وبا توجه به شناختی که این موسسه از کارایی ومهارت تولید کننده های انیمیشن از سراسر دنیا دارد کار را به آنها محول می کند.

در بسیاری از کشورهای خارجی تولیدات انیمیشنی در سطح بسیار وسیعی هم به لحاظ کیفی وهم به لحاظ کمی ساخته می شود. سریال های ۵۰۰ قسمتی ساخته می شود این تولیدات به لحاظ حجم زیاد پیش تولید سنگینی دارد.

این سریالها به دلیل حجم زیاد در قسمتهای اولیه شاید مشکلاتی داشته باشد اما پس از ۲۰ قسمت این مشکلات رفع می شود و در مابقی قسمتها به یک پختگی می رسد. در ضمن طی این ۲۰ قمست ناهماهنگی بین اعضای تیم از بین می رود.

با هماهنگی گروه به لحاظ کمیت، سرعت و کیفیت کار به یک راندمان خوب واصولی می رسد. در حالی که اگر حجم سفارش پایین باشد مثلاً سریالی بین ۱۳ تا ۲۶ قسمت به محض اینکه تولید مشکلی جدی به خود بگیرد دو گروه هماهنگ شود و با ساختار گرافیک کار مانوس شوند، کار به اتحام می رسد نیروها پراکنده می شوند و یا اینکه جذب موسسات دیگر می شوند.در ادامه می پردازیم به بعضی عواملی که می توانند از لحاظ هنری به صنعت انیمیشن کمک کنند و پس از آن به عواملی که از لحاظ صنعتی و تجاری به هنر انیمیشن یاری برسانند.

انیمیشن کامل در انیمیشن محدود[۱]

انیمیشن دو بعدی را می توان به عنوان متغیر بین دو قطب زیبایی شناسی توصیف کرد، یعنی انیمیشن کامل و محدود. این واژه ها که معمولاً شامل عروسک ها وسایر تکنیک های سه بعدی نمی شود اساساً مقیاس های کمی هستند اما معانی گمراه کننده کیفی به دست آورده اند. انیمیشن کامل و محدود دو گرایش سبک شناختی هستند که می تواند نتایج مختلف زیبایی شناسی بدست آورند در حالی که ذاتاً نه دلپذیر ونه نفرت انگیز هستند اما هر دو موضوع اجرای خلاقه یا غیر اخلاق می باشند.

می توان مهار ضابطه تعیین کننده بین سبک های پویا نمایی کامل ومحدود تعریف کرد: حرکت و سیکل های حرکتی، دگرگونی و تبدیل شدن تصاوی یا همان متامورفز تعداد تصاویر و استفاده از حرکات دوربین و تسلط اجزای دیداری وشنیداری.

انیمیشن کامل، حرکت پیوسته با حداقل سیکل های حرکتی را به کار می برد در حالی که انیمیشن محدود تا حد زیادی تمایل به استفاده از سیکل های حرکتی ویا فاقد حرکت بودن دارد. در نخستین سالهای تاریخ انیمیشن در واقع هر استودیویی از سیکل های حرکتی استفاده کرده است تا بدین وسیله تعداد کل طراحی های لازم برای ساخت فیلم را کاهش دهد وبدین ترتیب در زمان هزینه صرفه جویی کند. در برخی موارد سیکل های حرکتی تا حدی با خلاقیت مورد استفاده قرار گرفته است مثل فیلم « آلیس در سرزمین عجایب» که سیکل های حرکتی دویدن شیرها درون پس زمینه های متنوع وتعداد کم تکرار ها مخفی شده است. گاهی اوقات سیکل ها یا مجموعه های حرکتی آنقدر عمومی و کلی بوده اند که می توانند با کمی تغییر ویا بدون هیچ تغییری در بیش از یک اپیزود از یک سری فیلم مورد استفاده قرار بگیرند. اما دوباره استفاده کردن از طراحی ها برای انیمیشن کامل رسماً ممنوع است. در پویا نمایی کامل واقعی هر طراحی در فیلم فقط یکبار مورد استفاده قرارمی گیرد.

پاراگراف بندی

وقتی زمان ضبط تصاویر با دوربین پویا نمایی فرا می رسد انیمیشن کامل نیاز به تصاویر بیشتری نسبت به انیمیشن محدود دارد. در انیمیشن به طور متداول از تصویری که زیر دوربین قرار می گیرد. یک ، دو یا حتی سه قاب فیلمبرداری می شود.

حرکات دوربین نیز درمقدار کار هنری مورد استفاده در پویا نمایی تاثیر می گذارد پویا نمایی محدود گرایش به حرکات شدید و طولانی دوربین دارد. برای مثال چرخش افقی دوربین (Pan) روی یک پس زمینه برای ایجاد احساس حرکت امری متداول است گاهی قبل از اینکه دوربین یک چرخش انقی را شروع کند در ابتدا و پایان تصاویر برای چند قاب اضافی ثابت نگه داشته می شود تا زمان بیشتری را به کار ببرد وشاید برای اینکه در تعداد طراحی ها صرفه جویی شود.

دوربین ممکن است روی شخصیت ها نیز برای مدتی نسبتاً طولانی ثابت نگه داشته شود احتمالاً مواقعی که حالتهای خیلی کوتاه اتفاق می افتد مثل چشمک زدن تا اینجا فقط درباره عوامل دیداری در پویا نمایی کامل و محدود بحث کردیم در حالی که در تولید فیلم های تصویر متحرک که صدا هم نقش مهمی دارد پویا نمایی کامل تاکید بر عوامل دیداری دارد. اما پویا نمایی محدود نخست تحت سلطه صدای خود قرار می گیرد که معمولاً به شکل گفتار روی فیلم یا گفتگوی میان شخصیتهاست. گاهی در انیمیشن محدود از تدابیری برای پوشاندن دهان شخصیت استفاده می شود و به این ترتیب تعداد طراحی های پیچیده برای همزمانی حرکات لب با گفت وگو کاهش می یابد. بهر حال پویا نمایی محدود لزوماً به معنای پویا نمایی بد نیست و این واژه نشان می دهد که در فیلم سبک خاصی مورد استفاده قرار گرفته است. گاهی افراد به اینمیشن محدود بر چسب انیمیشن تقریباً بد می زنند زیرا به نظر ساده تر آسان تر وکم هزینه تر از انیمیشن کامل ساخته می شود.

ولی در ارزیابی استفاده از آنها نهایتاً این سوال مطرح می شود که آیا به کاربردن انیمیشن کامل یا محدود با اهداف یک کار به عنوان کل منطبق است. [۲]

در تولید و ساخت فیلم انیمیشن آنچه بیش از هر چیز مهم است آن است که فیلم هم از لحاظ هنری دارای ماندگاری باشد و هم توان بازگرداندن هزینه خرج شده برای آن را را باشد و در این زمان است که تولید کنندگان میتوانند با اتخاذ تصمیم درست در روش تولیدات خود تضمین ادامه کار خود را می دهند.

دردهه ۱۹۹۰ انیمیشن تلویزیونی در ایالات متحده تولدی دوباره یافت و بیشتر از همیشه برنامه های معروف وموفق تری از تلویزیون پخش شد. پویا نمایی محدود هنوز نقش مهمی در زیبایی شناسی برنامه های جدید بازی می کند. اما بسیار کمتر از سابق انتقاد واضحی از این تکنیک دیده می شود از طرف دیگر پویا نمایی محدود با روشی خلاقانه تر از نظر زیبایی شناسی خوشانیدتر مورد استفاده قرار می گیرد در واقع به نظر می رسد هر دو امکان واقعیت داشته باشد افزایش و پذیرش پویا نمایی محدود از یک نظر در نتیجه تغییر شرایط فرهنگی است. بیننده امروز به احتمال زیاد با تماشای تکنیک های پویا نمایی محدود تلویزیون بزرگ شده و با آن بیشتر از پویا نمایی کامل که معمولاً در سینماهای نمایش داده می شوند آشنا است. البته در فیلم های سینمایی دیزنی وسایر کارهای سینمایی همچنان از پویا نمایی کامل استفاده می شود و به نظر می رسد بسیاری از مردم هنوز آن را ترجیح میدهند. و برای تکنیک های پویا نمایی کامل به سبک کلاسیک ارزش بیشتری قائلند. به نظر می رسد به طور کلی امروزه تساهل و پذیرش بیشتری برای پویا نمایی وجود دارد و این واقعیت احتمالاً به خاطر تسلط سریال های تلویزیونی در صنعت پویا نمایی سال های اخیر است البته ممکن است که استفاده خلاق روز افزونی که از پویا نمایی محدود وجود داشته پذیرش آن را تسریع کرده است. مثلاً می توان سریال های تلویزیونی « سیمپسون ها» و « پادشاه تپه» را نام برد که هر دوی آنها از شبکه فاکس پخش شده و تولید استودیو « فیلم رمان» درهالیوود بوده اند. در این دو سریال که ارزش تولیدی نسبتاً بالایی دارند، از پویا نمایی محدود استفاده شده است اما این تکنیک ها به روشی خلاقانه مورد استفاده قرار گرفته است، به طوری که به نظر می رسد سبک انیمیشن شخصیت ها و فعالیت های آنان را تقویت می کند . پویا نمایی محدود در این دو سریال به روشی ساده به کار رفته است و در پس زمینه ها اجرا می شود.

که بسیار دقیق و مفصل هستند و درمقابل سادگی حرکات جلب توجه می کنند. تدوین خلاق و بدیع وحرکات دوربین تا حدی به کار می روند که به موازات زیبایی شناسی پویا نمایی محدود باشد اما همچون ابزاری برای قصه گویی به کار می رود و نیز برای صرفه جویی در وقت و پول.[۳]

حرکت

 

120,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۲۰ آذر , ۱۳۹۵

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایdjkalaa.irمحفوظ می باشد.