مقاله مونتاژ سیستم


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

مقاله مونتاژ سیستم مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۵۵  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله مونتاژ سیستم نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

مقدمه:. ۱

آماده سازی… ۲

ابزار. ۲

جعبه کامپیوتر.. ۲

شناسایی وتشخیص  قطعات داخل کامپیوتر.. ۳

عیوب دیسک سخت… ۴

تشخیص خرابی دیسک سخت… ۵

کامپیوتر BOOT نمی کند.. ۶

فرمت کردن دیسک سخت… ۶

گام اول:. ۷

گام دوم:. ۸

گام سوم:. ۹

تعو یض دیسک سخت… ۱۰

عیوب دیسک شناور. ۱۲

تشخیص دیسک درایو معیوب… ۱۲

باز کردن دیسک درایو شناور. ۱۳

عیوب تصویر.. ۱۴

آیا عیب از مانیتور است و یا از کارت تصویر؟. ۱۴

عیوب چاپگر.. ۱۶

چاپگر چاپ نمی کند.. ۱۶

عمل چاپ کردن متوقف می شود:. ۱۸

چاپگر روشن نمی شود  :. ۱۹

عیوب درگاه سری :. ۲۰

تشخیص عیب:. ۲۰

عیوب صفحه کلید:. ۲۱

تغییرات وبهینه سازی :. ۲۲

تراشه های ریز پردازنده :. ۲۲

تراشه ROM  :. ۲۴

جمع کردن وبستن کامپیوتر.. ۲۴

نصب ویندوز. ۲۶

عیب یابی درایوهای  CD-ROM  :. ۳۱

طریقه نصب درایو CD-ROM :. 31

انواع چاپگرها. ۳۳

چاپگرهای ماتریسی- ضربه ای :. ۳۳

چاپگرهای غیر ضربه ای :. ۳۴

چاپگر خطی :. ۳۵

چاپگرهای چرخ فلکی :. ۳۶

مشخصات چاپگر :. ۳۶

اشکالا ت چاپگر:. ۳۷

کنترل چاپگر :. ۳۷

میله نگهدارنده کاغذ :. ۳۸

اهرم آزاد سازی کاغذ :. ۳۸

سرویس و نگه داری چاپگرها :. ۳۸

گذاشتن کاغذ :. ۳۸

تعویض هد چاپ و کارتریج نوار جوهر :. ۳۹

عیب یابی چاپگرهای نقطه ای :. ۳۹

کنترل صحت انتقال :. ۴۱

اشکالات چاپگر :. ۴۱

خود آزمایی چاپگر:. ۴۱

SIGN ON:. 42

ROM TEST :. 42

RAM TEST  :. ۴۲

PRINT TEST :. 42

تمیز کردن چرخهای چاپ :. ۴۲

تمیز کردن نورد وغلتک :. ۴۳

تمیز کردن هادی :. ۴۳

آزمایشگرها ورا ه اندازیها :. ۴۴

سایر اشکلات دیگر :. ۴۴

چاپ کم رنگ یا نامنظم است :. ۴۵

اشکالا ت مربوط به کاغذ :. ۴۶

اشکالات کابل وواسطه :. ۴۷

نتیجه گیری :. ۴۸

خلاصه :. ۴۹

فهرست منابع :. ۵۰

فهرست منابع :

۱-اصول نگه داری وتعمیرات ساده کامپیوترهای شخصی –نوشته والی ونگ واسکات میلارد –ترجمه مهندس جعفر بخشی

۲-تعمیرات کامپیوتر –ترجمه :مهندس مجنون –مهندس سیروسیان

۳-سخت افزار ومونتاژ پنتیوم –سیروس لرستانی

۴-به روز آوری وتعمیر کامپیوترهای شخصی – ترجمه مهندس سید امیر حسین رضوی – مهندس کیان مرزبان

مقدمه:

در این مختصر نحوه تمییزکردن ،تنظیم و تعمیر قسمتهای مختلف کامپیوتر IBMPC را بیان می کند هر چه در مورد عملکرد داخلی   PCبیشتر بدانید در صورت وقوع اشکال ،سریعتر و آسانتر به علت بروز آن اشکال پی برید.

با یک سری آگاهی های مقدماتی می توانید به راحتی باPCارتباط تنگاتنگ داشته با شید با توجه به اینکه کامپیوتر شما حساس تر از تلویزیون ویا دستگاه  استریو بوده وهمچون افراد خانواده و یا اتومبیل نیاز به مراقبت ونگهداری دارد  .البته این بدان معنی نیست که مثل اتومبیل حداقل هر سه ماه یکبار باید آن را به تعمیرگاه برد ولی مسلماً جزو وسایلی است که به مرور زمان فرسوده شده و روزی از کار باز مانده و نیاز به تعبیر خواهد داشت .بنابراین مسلماً هر قدر درباره کامپیوتر خود بیشتر بدانید بهتر می توانید ایرادات آن را برطرف سازید .

آماده سازی

بنظر می رسد که به اندازه کافی در مورد ایمنی واحتیاطات لازم بحث شده و موقع کار فرا رسیده است.در این فصل مراحل آمادگی شروع به تعمیر ویا بهینه سازی کامپیوتر را مورد بحث قرار می دهیم.

ابزار

اولین گام تعمیر ، تهیه وسایل مناسب است ،زیاد دستپاجه نشوید ! چون اصلاً نیاز به ابزارهای پیچیده­ای نیست که بخواهید روی هواپیماهای جنگنده شکاری F-14   کار کنید .شما حتماً کلیه ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات کامپیوتر خود را در منزل دارید ،لیست این گونه ابزارها بشرح زیر است .

یک عدد انبردست دم باریک
یک عدد وسیله مخصوص بیرون آوردن تراشه ها
یک عدد پیچ گوشتی کوچک چهار سو
یک عدد پیچ گوشتی متوسط چهار سو
یک عدد پیچ گوشتی تخت کوچک

جعبه کامپیوتر

قبل از اقدام به هر نوع تعمیر ویا بهینه سازی باید روکش جعبه کامپیوتر را باز نمایید.مهم نیست که کامپیوتر شما ساخت کامپیوتر IBM   ویا سازگاری IBM   بوده ویا مارک دیگری داشته باشد زیرا پس از برداشتن درب جعبه کامپیوتر ،ملاحظه خواهید کرد که داخل همه کامپیوترها  تقریبا شبیه و یکسان می باشند ،تنها اختلافی که وجود دارد در مورد چگونگی سر هم کردن قطعات می باشد.

قبل از پیاده کردن هر کارت ویا قطعه ای از کامپیوتر باید کابل برق آنرا از پریز دیواری جدا ساخته وسپس کابلهای رابط بین مانیتور وچاپگر ومودم وموس وبطور خلاصه کلیه وسایل جانبی را از کامپیوتر خود جدا نمایید.

با بلند کردن مانیتور از روی کامپیوتر فقط خود کامپیوتر ویا قسمت اصلی باقی خواهد ماند معمولاًدر هر طرف آن دو تا پیچ ودر پشت آن بین سه تا شش پیچ وجود دارد واین پیچها را می توانید با پیچ گوشتی چهار سو باز کرده و روکش جعبه کامپیوتر را بیرون بیاورید.

توجه داشته باشیدکه پیچهای مربوط به پنکه کامپیوتر راکه معمولا در  قسمت پشتی قرار دارد باز نکنید .اگر نتوانیستید روکش جعبه را براحتی بیرون بیاورید ،احتمالاً پیچ باز نشده  دیگری باقی مانده ویا به یکی از کابلها وسیمهای داخلی گیر کرده است .بعد از بازبینی مجدد ورفع گیر اقدام به درآوردن روکش نمایید.

شناسایی وتشخیص  قطعات داخل کامپیوتر

به محض کنار رفتن در ب ویا روکش جعبه ،تراشه CPU یا مغز کامپیوتر را می توان از اندازه بزرگ وضخامت آن نسبت به سایر تراشه ها تشخیص دهید.

دقت نمایید که اشیاء خارجی به داخل کامپیوتر نیفتاده واز کشیدن سیگار  نیز خودداری نمایید،زیرا احتمال ریخته شدن خاک سیگار به داخل وجود دارد .

د رگوشه کامپیوتر جعبه نسبتاً کوچک فلزی را مشاهده خواهید کرد که منبع تغذیه می باشد این همان وسیله ای است که ولتاژهای مورد نیاز مختلف را برای تغذیه مدارات کامپیوتر تهیه می نماید وودی این منبع تغذیه بین ۱۱۰ تا ۲۲۰ ولت ولی خروجی آن ولتاژ پایین است در قسمت منبع تغذیه پنکه را مشاهده می کنید که برای خنک نگه داشتن قطعات داخل کامپیوتر مخصوصاً تراشه تهیه شده است .

متمایل به قسمت داخل کامپیوتر ،دیسک خوانها قرار گرفته اند . اگر علاوه بر دیسک خوان شناور،دیسک خوان سخت نیاز دارید ،معمولا این دیسک خوان سخت در قسمت تحتانی دیسک خوان شناور به یک کارت وصل شده باشد .وظیفه این کار چه بصورت مجزا  بوده ویا جزئی از شاسی اصلی باشد ،کنترل کردن دیسک خوان  میباشد،اگر کارت بطور جداگانه ای در یکی از شکافهای  روی شاسی اصلی وصل شده باشد در این صورت توسط کابلی به دیسک خوان وصل می شود .

کارتهای دیگری که به شاسی اصلی وصل شده باشند ،هر کدام وظیفه جداگانه ای دارند،این کارتها در دو اندازه بزرگ وکوچک بوده و اندازه کارتهای کوچک تقریباً نصف کارتهای بزرگ میباشند . اکثر کارتهای کنترل کننده در اندازه های کوچک نیز عرضه می شوند در داخل کامپیوترهای کم حجم مورد استفاده قرار می گیرند .

سایر کارتها را ،درگاههای سری ،درگاههای موازی ،ساعت وتقویم ،موس وکارتهای سایر وسایل جنبی کامپیوتر تشکیل می دهند .کارت مربوط به ساعت وتقویم در پشت کامپیوتر دارای درگاه نیست .درگاهها فیشهای نر وماده هستند که وسایل جانبی کامپیوتر از طریق آنها به کامپیوتر وصل می شود .در سطح شناسی کامپیوتر اشیاء سیاه رنگی را با پاهایی شبیه به پاهایی سوسک خانگی ملاحظه خواهید کرد که اینها تراشه های پردازنده مرکزی ،تراشه های ROM وتراشه های  حافظه ویا تراشه های BIOS  می باشند در اطراف این تراشه ها قطعات رنگینی در ردیفهای  موازی وبطرز جالبی همچون جواهرات قرار گرفته اند که مدارات این تراشه ها را تشکیل می دهند .این قطعات رنگین ،از مقداری مقاوت ودیود وسایر قطعات الکترونیکی بوجود آمده است .تراشه های مزبور به آسانی قابل تعویض بوده ودر فصول آتی راجع به تعویض آنها بحث خواهد شد.

عیوب دیسک سخت

از نظر تجربه شخصی من ،دیسک خوان سخت یکی از قطعاتی است که معمولاً بیش از هر قطعه دیگر کامپیوتر دچار عیب می گردد.اگر فصل اول را هنوز بخاطر دارید ،در آنجا گفته شد که در طول روز از کامپیوتر خود بطور متفاوت استفاده می نمایید فقط یکبار آن را روشن نموده وتا اتمام کار خاموش نکنید .یکی از علل روشن گذاشتن کامپیوتر طولانی نمودن عمر دیسک خوان است.زیرا دیسک خوان دارای صفحه گردان وبازوهای متحرکی می باشد که بعلت حرکت مکانیکی بیش از حد زودتر از بقیه قطعات فرسوده می گردد.

بغیر از مواردی که کامپیوتر دچار ضربه های ناگهانی کردیده ویا احتمالاً از ارتفاع افتاده باشد سایر علل خرابی را می توان نتیجه فرسوده شدن واز کار افتادن طبیعی قطاعات آن دانست .

تشخیص خرابی دیسک سخت

به لطف سیستم عامل ،تشخیص خرابی یک دیسک سخت بسیار آسان است. زیرا با خراب شدن دیسک سخت ،BOOT UP کردن کامپیوتر وخواندن یک فهرست راهنما با مشکل اساسی روبرو شده وبه احتمال خیلی زیاد نیز قادر به خواندن و نوشتن نخواهید بود .

ممکن است که فقط یک قسمت از دیسک سخت خراب شده باشد که در اینصورت باید فورا هر مقدار که ممکن باشد فایلهای خود را پشتیبانی نمایید .

اگر برنامه های جانبی آزمایش دیسک سخت ،مانند برنامه های جانبی نورتون،P.C.TooLs ویا میس را در اختیار داشته باشید می توانید با اجرای آنها قطاع یا منطقه ضایع شده را شناسایی نمایید.برنامه جانبی آزمایشی دیسک با تشخیص مناطق  معیوب به کامپیوتر تفهیم می نماید که از این بخش دیسک استفاده ننموده وهمچنین فایلهای موجود در این قسمت ها رابه مناطق سالم وقابل استفاده منتقل می کند .اگر قبلاً به چنین مشکلی برخورد کرده واز برنامه آزمایشی دیسک برای تصحیح آن استفاده نموده وسیستم عامل شما نیز پیام خطا را دریافت نموده باشد ،در اینصورت بهتر است که دیسک سخت خودرا مجدداً برای گرفتن نتیجه مطلوب فورمت نمایید .اگر از دیسک  سخت خود فایلهای پشتیبان تهیه کرده باشید از اجرای برنامه فوق هیچ ناراحتی نداشته باشید.

کامپیوتر BOOT نمی کند.

اگر دیسک سخت قادر به Boot کردن کامپیوتر نباشد ،احتمال اینکه کامپیوتر عیب اساسی دارد ، بیشتر است .بنابراین بهتر است که قبل از فورمت کردن مجدد آن به نکات زیر توجه نمایید.

برای آزمایس دیسک سخت ،دیسک مربوط به سیستم عامل Dos را در دیسک خوان A: قرار داده وکلیدهای CTRL-ALT-DELETE) ( را فشار دهید.بعد از BOOT  شدن کامپیوتر اگر به دیسک سخت دسترسی پیدا کرده وموفق به اخذ PROMPT شدید ،هنوز جای امیدواری وجود دارد. سپس فایل COMMAND.COM را از دیسک شناور واز فهرست راهنمای ریشه روی دیسک سخت کپی نمایید .البته این فهرست راهنما باید در دیسک سخت شما باشد ، ولی ممکن است که به دلایلی ضایع شده واز بین رفته باشد ، با کپی نمودن این فایل از شناور به دیسک سخت ممکن است که عیب برطرف شده باشد ، البته این روش صددرصد جوابگوی نبوده ولی در بیشتر مواقعی که من خودم تجربه کرده ام نتیجه مطلوبی گرفته ام .

در مرحله بعدی کابلهای رابط اطلاعات را که به دیسک خوان سخت وصل می باشد بازدید کنید . این کابلها بصورت سیمهای باریکی که بصورت تسمه در کنار همدیگر قرار گرفته اند قابل تشخیص می­باشند . این کابلها شکننده بوده واحتمال دارد که یک یا چند سیم آن قطع شده باشد .اگر ایراد مربوط به خرابی این کابلها باشد ،تعویض کردن آنها از تایپ کلمه DEL** به مراتب آسانتر است.

فرمت کردن دیسک سخت

اگر با اجرای موارد فوق موفق به کشف عیب وترمیم آن نشدید،باید دیسک سخت خود را با اجرای مراحل زیر وبصورت گام به گام فورمت نمایید.

فورمت کردن دیسک سخت شامل سه مرحله زیر است :

۱)-فورمت کردن سطح پایین

۲)-تفکیک سازی

۳)-فورمت کردن سطح بالا

روش فورمت کردن دیسکهای سخت نسبت به نوع دیسک وکارت کنترل کننده آن متفاوت است ،ولی روش زیرین در مورد کلیه کامپیوترهای IBM XT وAT وسازگار آنها بکار می رود.

قبل از هر چیز ،دیسک شناور پشتیبان مربوط به DOS رادر دیسک خوان A: قرار دهید.

گام اول:

برنامه جانبی DEBUG.COM راRUN نمایید .در زیر سطریکه تایپ کرده اید علامت منفی (-) ظاهر خواهد شد .سپس دستور زیر را تایپ نموده وکلید ENTER رابزنید.

                                                                                  G=C800:5

اگر مرحله فورمت کردن شروع نشد ،در مورد بکار گیری یک دستور مناسب دیگر به دستورالعمل کنترل کننده دیسک سخت خود مراجعه نمایید.

با اجرای دستور فوق مقداری سوال روی صفحه مانیتور ظاهر خواهد شد.اولین سوال اینست که ،کدامین دیسک را می خواهید فورمت کنید ؟ فرض بر این است که دیسک سخت یا C: خراب میباشد. سپس برنامه به شما اخطار خواهد داد که اگر بیش از این ادامه دهید ممکن است که کلیه اطلاعات موجود در روی دیسک پاک شود .چون عیناً همان چیزی است که شما می خواهید ،مسلماً جوابتان  مثبت خواهد بود.سوال بعدی ،نوع عامل جاگذاری است که می خواهید از آن استفاده کنید.شما با اغلب دیسکهای ۲۰ و۳۰ مگابایتی باید عامل جاگذاری ۳ را انتخاب نمایید واین به این معنی است که دیسک سخت شما باید سه بار به دنبال اطلاعات بگرددو اگر موفق به یافتن آن نشد باید در نقاط دیگر به دنبال آنها بگرددوباز هم اگر نتوانست اطلاعات مزبور را پیدا نمایید یک پیام خطا دریافت خواهید نمود .معمولا برنامه های اشکال زدایی ،نسبت به نوع کارت کنترل کننده دیسک سخت ،عامل مناسبی معروف میکند ،در حقیقت سوالات فوق در مورد فورمت کردن سطح پایین را تراشه ROM‌که در کار کنترل کننده ای قرار گرفته است از شما می پرسد واینگونه سوالات قبلا در ROM برنامه ریزی شده است.سوالات بعدی برنامه از شما این است که آیا ترکیب بندی مجدد دیسک را بصورت دینامیکی وپویا می خواهید انجام دهید؟

جواب این سوال مثبت است .مگر اینکه شما خیلی ماجراجو بوده ویا کلیه مشخصات ویژه دیسک سخت خود را داشته باشید.سپس برنامه خواهد پرسید که آیا می خواهید قطاع های ضایع شده را فورمت نمایید؟جواب این سوال منفی است ،زیرا سیستم عامل می خواهد بداند که کدامین قسمت های این دیسک نباید خوانده ویا نوشته شود.

         نسبت به نوع کارت کنترل کننده دیسک سخت ممکن است که کامپیوتر سؤالات متعدد دیگری نیز از شما به عمل آورد. ولی محتوی سؤالات به طریقی است که معمولاً می توانید به آنها جوابهای مناسب تهیه کنید. بعد از اتمام این مرحله سؤال و جواب ، برنامه شروع به فرمت کردن سطح پایین خواهد کرد. اجرای چنین مرحله ای با دیسک های ۳۰ مگابایتی حدود یک دقیقه به طور می انجامد.

گام دوم:

مرحله بعدی تفکیک سازی دیسک سخت بوده که انجام آن هم همانند گام اول بسیار ساده است. با RUN شدن برنامه FDISK.EXE از دیسک Dos سوالات دیگری نیز مطرح خواهد شد. اولین سوال اینست که ، کدامین دیسک را می خواهید تفکیک نمایید؟ سپس خواهد پرسید که آیا بر روی کل دیسک باید عمل تفکیک سازی Dos انجام گیرد؟ که جواب مثبت می باشد. با دریافت این جواب عمل تفکیک سازی در عرض ۳۰ ثانیه انجام گردیده و آماده اجرای مرحله بعدی می شوید.

گام سوم:

فرمت سازی سطح بالا معمولا زمان بیشتری را نیاز دارد. مطمئناً با دستورات Format  آشنایی کامل دارید. و این بار می خواهید که دستور RORMAT C:/V/S  را با تمام دل و جرأت تایپ نمایید. شاید در طول زندگی شما یکبار اتفاق نیفتد که به طور اشتباهی دستور Format c: را تایپ نموده و سپس از شدت هیجان و ناراحتی دچار شوک شوید ولی اینبار به راستی و با آگاهی کامل می خواهید به این دستور مواجه شوید.

قسمت V/ دستور فوق کامپیوتر را هدایت کرده تا شما را سریعاً به اسم volume که از پانزده حرف یا کمتر تشکیل شده است رجوع دهد .منظور از اسمVolume این است که شما بتوانید دیسکهای خود را کلاسه نمایید، اگر شما فقط دارای یک دیسک سخت هستید انجام این کار زیاد مهم به نظر نمی رسد ولی وقتی تعداد ۵۰ عدد دیسک شناور  روی  میز بطو ر  پرا کنده و بدون برچسبهای مربوطه ولو شده باشند ، با دانستن اسم volume سریعاً می توانید آنها را شناسایی نمایید.

قسمت C/ دستور فوق نیز به کامپیوتر تفهیم مینماید که فایلهای مورد نیاز سیستم عامل را در دیسکC کپی نماید.

بعد از تکمیل فورمت، فایل معروف Command.Com را در فهرست راهنمای ریشه دیسک سخت خود ملاحظه خواهید کرد. حال میتوانید دیسک پشتیبان Dos را از دیسک خوان A: خارج ساخته و کامپیوتر را با استفاده از سه کلید جادویی (Ctrl.Alt.Delete )مجدد Reboot نمایید.

تعویض دیسک سخت

اگر با اجرای مراحل فوق هنوز هم  دیسک سخت باعث کابوس می شود ، به احتمال زیاد تعویض آن فرا رسیده است .

بعلت اینکه این مدار کنترل شده دیسک سخت از نظر تشخیص عیب مشکل می باشد بنا براین توصیه  می شود که  دیسک سخت ومدار  کنترل را یکجا تعویض نمایید .

 معمولا کنترل کنندهای دیسک سخت از نظر طرح  مدارات روز به روز پیشرفته تر گشته وتغییر می­نمایند . بنا براین با تعویض آن و کامپیوتر خود را به سیستم پیشرفته تری تبدیل می نمایید.

گام اول :

اگر در مورد تشخیص کابلها از هم دیگر و یا تفکیک اینکه سر کابلهای موجود مربوط به کدامین قسمت می باشد شک دارید بهتر است که قبل از  باز کردن و بیرون آوردن آنها با  بر چسب یا هر نوع  علامت گذاری دیگر آنها  را از هم دیگر مجزا کرده و علا مت گذاری نمایید . سپس کابل ولتاژ وکابلهای مربوط به اطلا عات از پشت دیسک درایو وکارت کنترل کننده بیرون بیاورید ، معمولاً دو کابل انتقال اطلا عات در دیسک درایوها مشاهده می شود که یکی از  آنها پهن تر از دیگری است . این کابلهای تسمه ای شکل در نقطه ای  به دیسک درایو وصل می شوند  با مکانیزم ویژه ای  روی مادگی آنها قفل می شود بجای یکی از پین های سر کابلهای فوق یک میله  باریک پلا ستیکی تعبیه شده است که بعنوان میله راهنما در موقع نصب آن روی مادگی مورد استفاده قرار می گیرد ، لذا باز کردن و نصب این  کابلها بسادگی انجام می پذیرد نوع سرکابل ومادگی کابل تسمه ای باریکتر نیز قبلی است . برای تشخیص پین شماره یک در روی کارت کنترل کننده ، باید به سطح کار ت توجه نمود که عدد یک بصورت  رنگی  روی آن نوشته شده است و سیم قرمز رنگ نیز در هر کدام از کابلها مربوط به پین شماره یک می باشد. لذا با در دست داشتن چنین اطلا عاتی سریعاً می توانید سر کابلها در جای خود قرار دهید . طرز شناسایی کابل ولتاژ خیلی ساده است ، زیرا این کابل از سه رشته سیم تشکیل یا فته که  سر کابل ان مورد نیز معمولاً سفید رنگ است .وظیفه این کابل رسانیدن ولتاژ های لازم برای چرخش موتور دیسک درایو و همچنین  حرکت   دادن هد های خواندن و نوشتن است.

گام دوم :

پیچهای که کارت کنترل را به شاسی وصل کرده اند با یک عدد پیچ گوشتی چهار سوی متوسط باز کرده و با حرکت دان کارت بسمت جلو و عقب و کشیدن تدریجی آن بسمت بالا ، آنرا از جای خود خارج سازید  . در موقع نصب کارت جدید روی شکا فهای موجود در شاسی اصلی زیاد وسواس بخرج ندهید ، زیرا می توانید این کارت را در هر یک از شکافها نصب نمایید.

گام سوم:

بیرون آوردن دیسک درایو از شاسی کامپیوتر  فقط با باز کردن چهار عدد پیچ کوچک انجام می گیرد . این پیچ ها بصورت دو بدو در طرفین دیسک درایو قرارگر فته  که با استفاده از پیچ گوشتی چها رسوی کوچک باز می گردند  . بعد از رها شدن دیسک درایو می توانید آنرا از سمت جلوی کامپیوتر به بیرون بیاورید .

برای نصب دیسک درایو جدید و یا دیسک  درایو جدید و یا دیسک درایو تعمیر شده خود مراحل فوق را بصورت عکس از گام سوم تا گام اول انجام دهید. نکته مهمی که باید بعداز نصب دیسک درایو مورد توجه قرار دهید  اینست که آیا دیسک  جدید شما فورمت  شده است یا نه؟ اگر فورمت شده باشد، کار دیگری غیر از قرار دادن نرم افزار و run کردن آن  ندارید ولی اگر فورمت  نشده باشد با ید مراحلی را که در اول این فصل بیان گردیده ، اجرا نمایید.

در موقع خرید دیسک درایو جدید حتماً نوع برنامه اشکال زدایی مر بوط به آنرا از فروشنده سؤال نمایید.

عیوب دیسک شناور

 

55,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.