پروژه طرح تولید کیف چرمی


دنلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پروژه طرح تولید کیف چرمی مربوطه  به صورت فایل ورد  word و قابل ویرایش می باشد و دارای ۷۰  صفحه است . بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پروژه طرح تولید کیف چرمی نمایش داده می شود، علاوه بر آن لینک مقاله مربوطه به ایمیل شما نیز ارسال می گردد

 فهرست

شرح
فصل اول- چکیده مطالعات فنی، مالی واقتصادی
جدول نتایج چکیده طرح
فصل دوم – کلیات معرفی محصول
مقدمه:
۱-۲ تعریف، ویژگی ها و مشخصات فنی محصول:
۲-۲ کالاهای قابل جانشین:
۳-۲ بررسی بازار و قیمت فروش:
فصل سوم – مطالعات فنی
مقدمه:
۱-۳ معرفی روش های مختلف تولید:
۲-۳ تشریح فرآیند تولید منتخب:
۳-۳ بررسی ایستگاه ها، مراحل و شیوه های کنترل کیفیت:
۴-۳ تعیین ظرفیت، برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد:
۵-۳ برآورد میزان مصرف مواد اولیه:
۶-۳ دستگاه ها و تجهیزات خط تولید:
۷-۳ تجهیزات و تأسیسات عمومی:
۸-۳ نیروی انسانی:
۹-۳ محاسبه زیربنا و مساحت مورد نیاز:
فصل چهارم- بررسی های مالی واقتصادی
مقدمه:
۱-۴ اطلاعات مربوط به سرمایه در گردش و برآورد آن:
۲-۴ اطلاعات مربوط به سرمایه ثابت و برآورد آن:
۳-۴ کل سرمایه گذاری:
۴-۴ هزینه های تولید:
۵-۴ قیمت تمام شده محصول:
۶-۴ صورت های مالی و شاخص های اقتصادی طرح:
۷-۴ ارزیابی مالی و اقتصادی طرح:

مقدمه:

یکی از اشیایی که بسیاری از نیازهای اساسی انسان را در روزگاران بسیار دور تأمین می کرد، پوست حیوانات بود که انسان های به منظور برآوردن نیازهای غذایی خود آنها را شکار می کردند و از پوست آنها به روشهای گوناگون برای تهیه پاپوش، سپر، زره چرمی، مشک آب، … استفاده می کردند. امروزه با گذشت قرنها و وجود هزارها نوع پوست حیوانات در نقش یکی از مواد اساسی برای تهیه لباس، پوشاک و وسایل دیگر و نیز جعبه های تزئینی ارزش اقتصادی و صنعتی خود را حفظ کرده است.

مصنوعات چرمی اصطلاحاً به فرآورده هایی اطلاق می شود که از چرم ساخته می شوند. به طور کلی مصنوعات چرمی طیف وسیعی از محصولات را تشکیل می دهند جهت تولید هر یک از مصنوعات چرمی بنابر شرایط اقتصادی، فرهنگی، مذهبی هر منطقه از چرمهای حاصل از پوست گوسفند، گوساله، بز و شتر و … استفاده می کردند. مصنوعات چرمی به طور مستقیم و غیر مستقیم بخشی از نیازهای هر فرد را تامین می نماید. به عنوان نمونه می توان از کیف و کفش و کمربند نام برد که در این طرح مشخصات و ویژگی های فنی کیف مورد بررسی قرار می گیرد.

۱-۲- تعریف ویژگی ها و مشخصات فنی محصول از نظر شکل ظاهری، طبقه بندی، فرمول چگونگی بسته بندی اجزاء و قطعات متشکله، حد استاندارد ملی و جهانی، شماره تعرفه گرکی، شرایط ورود

– تعریف ویژگی ها:

کلیه فرآورده هایی که در ساخت آنها از چرم استفاده می شود، می توان مصنوعات چرمی نامید. کیف چرمی نیز زیر مجموعه ای از مصنوعات چرمی است که به عنوان کالای مصرفی و اساسی کار برد همگانی دارد. کیف های چرمی معمولا مستطیلی یا ذوزنقه ای شکل و به ابعاد متفاوت تولید می شوند و به بازار عرضه می گردند. محصول تولیدی این واحد شامل دو نوع کیف از جمله کیف دستی زنانه و کیف جیبی می باشد.

– چگونگی بسته بندی اجزاء و قطعات متشکله

با توجه به نوع محصواتن تولیدی که حالت زیبایی و تزئینی دارند بسته بندی از اهمیت خاصی برخوردار است. در مورد کیف دستی زنانه و کیف جیبی هر یک را در کیسه پلاستیکی سلوفان قرار داده و در نهایت متناسب با حجم هر یک از محصولات آنها را در کارتن قرار داده به طوری که هر دو عدد کیف دستی زنانه و یا تعداد ۶۰۰ کیف جیبی در یک کارتن قرار داده شوند و به فروش می رسند.

 

– حد استاندارد ملی و جهانی

کیف های چرمی اغلب کالاهای مصرفی عمومی می باشند که از تنوع بسیاری برخوردار بوده و در مدلها و کیفیات متفاوت به بازار عرضه می گردند و به دلیل عدم حساسیت مصرف آنها و عدم نیاز یا غیر اضطراری بودن کیفیات و غیره در آنها، نیاز چندانی یه ویزگی های استاندارد نخواهد داشت.

– شماره تعرفه گمرکی، شرایط واردات و صادرات

 

۲-۲ – چگونگی و میزان به کارگیری به عنوان کالای نهایی یا واسطه ای و مصرفی و مقایسه کالاهای قابل جانشینی با محصول اصلی

 

کیفهای چرمی به عنوان محصول نهایی به کار برده می شوند و مصرف عمومی دارند. اگر چه محصولات پلیمری جانشین مناسبی برای کیف های چرمی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند هستند ولی در مواردی که استفاده از مصنوعات چرمی جنبه عمومی پیدا می نماید به دلیل عدم مرغوبیت کافی مواد پلیمری، این مواد نتوانسته اند کفایت لازم برای جایگزینی کیف های چرمی را به دست آورند. از جمله ویژگی های خاص کیف های چرمی می توان به نرمی، ظرافت عدم ترک خوردگی، و… اشاره نمود که آنها را برای تولید بسیاری از کالاهای عمومی مناسب می سازد.

۳-۲- ارائه دیدگاه های کلی در مورد قیمت و امکان فروش و چگونگی روند تغییرات قیمت فروش محصول اصلی در داخل و خارج کشور

 

قیمت فروش محصول در شرایط اقتصادی مطلوب، با برآورد دقیقی از قیمت تمام شده و پارامترهای موثر در امکان فروش محصولات و نیز میزان تقاضا و قیمت کالاهای رقبا تعیین می گردد. کیف های ساخته شده از چرم، از آنجایی که اغلب در زمره کالاهای عمومی مصرفی اقشار مختلفذ مردم می باشند و دارای بازار مصرفی داخلی بسیار گسترده ای می باشند لذا همواره واحدهای جدید صنعتی که در چنین حوزه هایی فعالیت می نمایند. چنانچه محصولات واحد از کیفیت و بهای مناسب برخوردار باشند قادر خواهند بود جایگاه ویژه خود را در بازار مصرف پیدا نمایند.

در مقابل واحدهایی که از کارآیی کافی، کیفیت مناسب محصول و بهای قابل رقابت با محصولات مشابه برخوردار نباشند محکوم به شکست و نابودی می باشند.

همچنین با ارتقاء کیف های چرمی تولید شده در کشور که ئر نهایت باعث بهبود کیفیت محصولات  ساخته شده خواهد گردید. می توان گام های بلندی در جهت صادرات و دستیابی به بازارهای مناسب فروش خارجی برداشت.

در خصوص قیمت گذاری محصولات واحدهای تولید مصنوعات چرمی، علاوه بر شرایط فوق عوامل دیگری در قیمت فروش دخالت می نمایند که مهم ترین آنها به قرار ذیل خواهند بود:

۱- قیمت مواد اولیه مه مستقیماٌ به جنس و مرغوبیت چرمی مصرفی و نوع کیفیت دباغی و پردازش نهایی مربوط می گردد.

۲- میزان و نوع تزئینات به کار رفته بر روی چرم (میزان تزئینات و به ویژه نوع آن از نظر دستی یا ماشینی بودن و کیفیت و دقت اعمال شده در آن بسیار قابل توجهی بر قیمت محصول خواهد گذاشت).

در ارتباط با دلائل فوق، ارائه قیمت های عمومی برای انواع مختلف کیف های چرمی امکان پذیر نبوده و قیمت این گونه محصولات تنها در ارتباط مستقیم با کیفیات و ویژگی های آن قابل تعیین می باشد. اما در ارتباط با محصول تولیدی این واحد که نوع و مدل آن مشخص می باشد می توان قیمت فروش ارائه داد. جهت در اختیار داشتن معیار های مقایسه ای مناسب برای ارزیابی قیمت های تمام شده محصولات منتخب و نیز جهت محاسبات اقتصادی لازم بهای محصولات در زیر آورده شده است.

 

۱-۳- ارزیابی روش های مختلف تولید و گزینش روش بهینه

تولید کیف های چرمی، دستی و جیبی بر خلاف کیف های سامسونت و غیره کاملا مشابه یکدیگر بوده و عمدتا شامل برش انواع قطعات مورد نیاز، ضخامت چرم (اشپالت)، لویس کاری(نازک کردن لبه های چرم)، چسب زدن و لب تا و دوخت می باشد.

– روش های مختلف انجام هر یک از مراحل تولید

پس از انتخاب هر محصول اولین مرحله تولید آن برش  قسمتهای تشکیل دهنده آن خواهد بود که دو روش متفاوت  جهت انجام برش موجود است:

۱- برش با کاردک مخصوص (برش دستی)

۲- برش با استفاده از ماشین های برش

برش با استفاده از کاردک معمول ترین روشی است که هم اکنون نیز در اکثر واحدهای تجاری کوچک به کار برده می شود. در هر دو روش ابتدا قسمت های ناسالم و ناخواسته چرم بنابر تشخیص برشکار با استفاده از کاردک بریده می شوند. در روش دستس الگوی برش بر روی چرم قرار گرفته و چرم بر اساس آن بریده می شود.

روش دیگر استفاده از ماشین های برش است که شامل ماشین پرش با کف ثابت، ماشین پرش با کف متحرک و ماشین پرش ضربه ای می باشد.

تفاوت دیگر در تولید محصولات که به کیفیت مورد نظر محصول نهایی بستگی دارد. مرحله تنظیم ضخامت چرم مصرفی است که در واحدهای بزرگ تولیدی از ماشین استفاده می گردد. اما در واحدهای کوچک به دلیل هزینه و خرید ماشین از این دستگاه استفاده نمی گردد و در خرید چرم مصرفی نهایت دقت انجام می گیرد. بقیه روش ها در همه واحدها کاملا مشابه می باشد.

در این واحد چون ظرفیت تولید پایین می باشد از روش برش دستی استفاده می شود. این روش دارای یک مزیت عمده است و آن دقت کافی در انتخاب قسمت های مناسب جهت برش می باشد. این نوع برش در مقایسه با برش با دستگاه های برش مستلزم نسبتاٌ زیادی می باشد.

 

۲-۳- تشریح دقیق فرآیند منتخب و سپس ترسیم شماتیک جریان فرآیند(نمودار گردش مواد)

– عملیات تولید برای کیف دستی زنانه

۱- تهیه و طرح ساخت الگوی برش:

اولین مرحله تولید کیف های چرمی تعیین طرح و تهیه الگوی برش می باشد. بر اساس فرهنگ بازار مضرف نوع طرح توسط طراح انتخاب و رسم می گردد. پس از انتخاب نوع طرح، قطعات تشکیل دهنده مصنوع منتخب بر روی کاغذ رسم می گردند وسپس نقشه قطعات بر روی مقوا با ضخامت زیاد رسم شده و مقوا بر اساس نقشه قطعه بریده
می شود.

پس از تهیه الگوی مقوایی چنو نمونه آزمایشی از محصول به صورت دستی ساخته شده و پس از ساخت آنها جهت تولید انبوه این محصول تصمیم نهایی اتخاذ می شود. پس از تایید طرح مورد نظر جهت تولید انبوه محصول ، نیاز به تهیه الگوی برش خواهد بود.

۲- برش قطعات مورد نیاز

یکی از مهمترین مراحل تولید کیف چرمی، برش قطعات تشکیل دهنده آن است. چرم مصرفی در واحد تولیدی به صورت جلدی خریداری شده و در انبار نگهداری می گردد. قبل از شروع مرحله برش ابتدا چرم مورد بازبینی قرار گرفته و قسمت های نامرغوب آن حذف می گردد. مطابق طرح مورد نظر کلیه قسمتها به جز دسته کیف برش زده می شود. برای برش دسته کیف از ماشین برش استفاده می شود.

۳- چاپ روی چرم

در صورت نیاز نقش روی چرم از ماشین چاپ بر روی چرم استفاده می گردد. بدین صورت که چرم از طرف رخ بر روی قسمت ها ی پایین دستگاه که مجهز به همراه المنتهای حرارتی مورد نیاز است قرار گرفته و سپس قسمت بالایی ماشین بر روی آن قرار می گیرد و با گرم شدن المنتها و فشار وارده بر روی چرم به تدریج نقشه مورد نظر بر روی رخ چرم ایجاد می گردد.

۴- نازک کردن لبه های چرم

در این مرحله که اصطلاحاٌ  لویس کاری نامیده می شود قسمت هایی از چرم که در مرحله بعدی دوخته خواهد شد(لبه های چرم) نازک می گردند. این عمل عمدتاٌ جهت سهولت عمل لب تا انجام می گیرد. جهت انجام این مرحله از ماشین لویس استفاده می شود. در این ماشین عرض قسمت لویس شده قابل تنظیم می باشد.

۵- چسب زنی و لب تا

الف- کلیات قطعات برش خورده توسط ماشین لب تا چسب زده و لب تا می شوند.

ب- برای پوشانیدن قسمت غیر رخ چرم در قسمت های مختلف از پارچه آستری استفاده می شود و عمل برش مطابق طرح مورد نظر صورت می گیرد.

ج- برای تثبیت حالت کیف از انواع مقوا و لفاف و ضخامت های مختلف استفاده
می گردد و عملیات برش مطابق طرح مورد نظر بر روی آن صورت می گیرد.

د- برای ایجاد حالت نرمی در قسمت های ظاهری کیف از ابر با ضخامت های مختلف استفاده می شود و عملیات برش مطابق طرح مورد نظر بر روی آن صورت می گیرد.

ر- برای تهیه جی باز پارچه های مقاوم و با دوام استفاده می شود که پارچه مورد استفاده توسط دست برش زده می شود .

ز- آخرین مرحله عملیات مونتاژ می باشد که شامل مراحل زیر است:

– عملیات مونت:

۱- چسبانیدن ابر به مقوا

چسبانیدن ابر به مقوا توسط دست صورت می گیرد.

۲- دوخت

شامل کلیه دوخت های لازم اعم از دوخت زیپ، جیب و آستر و کلیه قطعات تشکیل دهنده که توسط انواع چرخهای صنعتی انجام می گیرد.

۳- نصب حلقه بر روی کیف

با استفاده از انبرک مخصوص صورت می گیرد.

۴- نصب دسته به حلقه

توسط ماشین منگنه زنی انجام می گیرد.

۵- بسته بندی

کیف مورد نظر آماده شده و بسته بندی روی آن انجام می گیرد.

عملیات تولید برای کیف چرمی

70,000 ریال – خرید

تمام مقالات و پایان نامه و پروژه ها به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

 

 

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

براي قرار دادن بنر خود در اين مکان کليک کنيد
به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید


جستجو پیشرفته مقالات و پروژه

سبد خرید

  • سبد خریدتان خالی است.

دسته ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط دیجیتال ایران digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایbankmaghale.irمحفوظ می باشد.